Joka kevät ja kesä syön beta-karoteenia rusketuksen takia. Kaikki ainakin täällä meillä päin marketeissa sun muualla myytävistä valmisteista sisältää 6 mg beta-karoteenia, ja niitä olen vuosia käyttänyt (esim. karovit, aurinkokapseli). Nyt tilasin netistä 25 mg betaa sisältäviä kapseleita joissa myös mm. sinkkiä, seleeniä, e-vitamiinia, b-vitamiineja yms.
Huolestuttaa nyt kuitenkin tuo beta-karoteenin määrä kun kuulin liian a-vitamiinin aiheuttavan hiusten nopeampaa kiertoa, eli siis hiusten lähtöä... Onko turvallista syödä 25 mb beta-karoteenia vuorokaudessa vai kärsiikö hiukset?!
Beta-karoteeni
Tietämätön
2
740
Vastaukset
- iherbistä.
Betakaroteeni muuttuu A-vitamiiniksi jos siitä on puutetta.
Muuten tulee pissan mukana ulos.
Syö D-vitamiinia 100µg/vrk, niin rusketut heti keväällä etkä pala lainkaan.
http://www.tritolonen.fi/- Tietämätön
Ok, tiedätkö kuinka paljon betakaroteenia elimistö sitten käyttää hyväksi rusketukseen? Vai riippuuko ihan siitä mahdollisesta a-vitamiinin puutteesta? Ja miten d-vitamiini vaikuttaa ruskettumiseen/siihen että ei pala? Yleensä syön vain joulu-tammikuussa d:tä (kalsiumin imeytymisen takia) eli silloin kun aurinkoa ei saa niin paljon luonnossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789