Miksi suomalaisen on niin vaikea hyväksyä kielteisiä mielipiteitä.
Viimeisin esimerkki siitä on itävaltalaisen lehden kommentit suomalaisten toiminnasta kaappausjutussa.
Eikö ensin pitäisi miettiä onko arvostelussa hiukan perää tai mistä arvostelija oikeastaan puhuu.
Marko Paananen on astunut oikein herhiläispesään kun on ryhtynyt kyseenalaistamaan suomalaisten sisustustaitoja. Hänen viimeisimmässä vaitteessään on perää, että suomalaiset suunnittelijat eivät osaa kaupata tavaroitaan. Tästä olen samaa mieltä. Suunnittelijoiden pitäisi liittyä yhteen nimikkeen suomalainen design- alle ja kaupata sillä koko palettia, näin markkinointi tulisi halvemmaksikin.
Huonosta markkinoinnista on omakohtaisia kokemuksia kun yritin löytää googlen uumenista sopivaa suomalaista pieniin tiloihin sopivaa sohvaa, jota voi käyttää vuoteena. Vihdoin löytyi hyvin suunniteltu ja ei liian kalliskaan yhden istuttava sohva. Painoin suunnittelijan visusti mieleeni, koska hän on ainut tietämäni suunnittelija, joka suunnittelee pieniin kaupunkiasuntoihin sopivan kokoisia käytännöllisiä huonekaluja.
Taideala ei liikuta kovinkaan paljon tunteita, koska harva on siitä kiinnostunut.
Mutta entä urheilu, jokaisella voitolla hehkutetaan vuosikymmeniä ja häviötä surraan mielestäni ihan käsittämättömällä tavalla.
Suomalainen rehellisyyskin on saanut kolhuja silloin tällöin, mutta väitämme sitkeästi olevamme rehellistä kansaa ja ummistamme silmämme korruptiolle ym.
Suomalaisuus
38
110
Vastaukset
Ai....no voi juku...
60 porukassa tämä aihe on kyllä alkanut jo unohtua.
30 ehkä osaavat ottaa paremmin kantaa tulevaisuuteen?
H.- ihmisiä vain mekin
Miksi puhut kaikkien 60 puolesta, hekin jopa ovat persoonia, eivät yksi suuri samaa mieltä oleva joukko.
ihmisiä vain mekin kirjoitti:
Miksi puhut kaikkien 60 puolesta, hekin jopa ovat persoonia, eivät yksi suuri samaa mieltä oleva joukko.
"ihmisiä vain mekin"
Niinpä, kummallista on ikä kaikki .
Mutta ehkäpä jotkut toiset...
H.- rakastanrakastan
hunksz kirjoitti:
"ihmisiä vain mekin"
Niinpä, kummallista on ikä kaikki .
Mutta ehkäpä jotkut toiset...
H.Oletko koskaan kunnioittanut/rakastanut ketään? Onko sinua koskaan kukaan rakastanut?
rakastanrakastan kirjoitti:
Oletko koskaan kunnioittanut/rakastanut ketään? Onko sinua koskaan kukaan rakastanut?
"rakastanrakastan"
Kuten iät ja ajat olen täällä kertonut.
Minä en tiedä.
Tietääköhän kukaan, vai uskovatkohan kaikki vain...
Mistä voi tietää sattuuko, vai sattuuko paljon..
"Onko tuskaakin tuskempaa, onnea onnellisempaa..
vihaa raivoisaa vai raivoisempaa...
Miten sanoa voi, mikä noista pahempi ois, saako tappaa tai raastaa,
vain siksi että tietää että voi.
Miten toinen katsoo taivaan pilviin, miten sieltä voi onnensa saada,
kuka tietää kenen onni on siellä, kuka tuomita vain voi"
H.- pakastanpakastan
hunksz kirjoitti:
"rakastanrakastan"
Kuten iät ja ajat olen täällä kertonut.
Minä en tiedä.
Tietääköhän kukaan, vai uskovatkohan kaikki vain...
Mistä voi tietää sattuuko, vai sattuuko paljon..
"Onko tuskaakin tuskempaa, onnea onnellisempaa..
vihaa raivoisaa vai raivoisempaa...
Miten sanoa voi, mikä noista pahempi ois, saako tappaa tai raastaa,
vain siksi että tietää että voi.
Miten toinen katsoo taivaan pilviin, miten sieltä voi onnensa saada,
kuka tietää kenen onni on siellä, kuka tuomita vain voi"
H.Sisältyykö sanasummiisi mitään oikeaa asiaa? Käännätkö ja väännätkö tyhjää täynnä?
pakastanpakastan kirjoitti:
Sisältyykö sanasummiisi mitään oikeaa asiaa? Käännätkö ja väännätkö tyhjää täynnä?
"pakastanpakastan"
Kuten runoissa, lukija saa oman tunnelmansa.
Lukija päättää, josko kynttilän sytyttää.
H.- Tase pappa
hunksz se taas puhuu läpiä päähänsä.. 60 populaa juuri aloituksen esimerkkitapaus kiinnostaa laajaltikin.
Jos hunksz ei pääsekään muuttamaan kaupungin vuokrakämpästään mihinkään, ikäkaveitten joukossa on muuttotarvetta paljonkin.
Tämän ikäisiä asuu paljon liian suurissa asunnoissa. Halutaan pienempiä asuntoja, joihin mahtuu vain pienempiä huonekaliuja. Nimenomaan nuo helvatun suuret kulmasohvat ovat tosi riesa ja suunnittelun kukkanen.
Yleensäkin suomalainen huonekalujen suunnittelu ja muotoilu on nyt pohjamudissa rämpivää Sukarin höttöä.
Perheet pienenee, sinkkutalouksien määrä kasvaa, kaksin eletään yhä enempi, mutta kasvaa myöskin esimerkiksi pesukoneiden koko. 7 kiloa pestävää niihin mahtuu kerralla pyykättäväksi. Säästöohjelmat muka. Kattia kans.
Ruokatarvikkeiden pakkauskoot marketeissa on suunnattu vain isoille perheille. Vaikka tuote olisi tarjouksessa, jos ostat liikaa, joutuen heittämään osan tuotteesta pois, onkin tuotteelle tullut hintaa enemmän kun irtotavasta sopiva määrä ostettuna.
Nooo... itävaltalaislehdet nyt tekevät vain lööppejä myydäkseen. Ja kun heidän haastateltavansa tuntuu hajonneen kokonaan panttivankeudessa, niitä lööppejä on helppo saada.
Ja ovat isänmaallisempia kuin täällä missä suomalaisuutta totutusti voi vain mollata ja hävetä, kuten nyt tässäkin aloituksessa...- ....
Sivusta.
Kirjoitin jonnekin aiheesta. Tossa panttivankijutussa sellainen piirre, suomi ei tiedottanut asiasta juuri mitään. Tilanne oli päällä kuukausukapalla. Just oli telkkarisa, että valtion kokonaiskuluiksi arvioidaan 200 000 ekeä., Niin monia osapuolia, um, supo, ties ketä kaikkia. Siitä, kuka maksoi lunnaat japaljonko ne oli, ei siitäkään ole tietoa julkaistu, eikä siitäkään, kuka maksoi lentomatkat jne Valtio ei kuitenkaan noita kuluja maksanut. Muija duunissa Nokialla, oisko se maksellut laskuja, siitä ei ole tiedotetu.
Suomalaisuudessa hauska piirre. Ulospäin ollaan niin hiton isänmaallisia kehutaan itseä. Mutta suomalaiset ihan ite haukkuvat toisiaan vähän jokapaikassa. Vrt. hunkki. Ei aloituksessa mun mielestä mitenkään suomalisia erityisestoi morkkailtu, noi oli ihan tosiasioita. Suomessa omituinen tapa kehua itseään, vaikka totuus on ihan muuta, sellaista ulkokultaista, tekopyhää ja narsistista meininkiä. Sitten kun tulee turpiin jossain potkupallopelissä, siitä ei juuri keskustella, haeskellaan vaan syyllistä. Just alkoi naurattamaan, kun urheilukahelit muisteli jotain kakskyt vuotta sitten tehtyä maalia jossain ihmeen maailmanmestaruuskisoissa. Harvempi muistelee sitä, kun lentokoneellinen kaheleita ja juopuneita pelureita palasi jostain kisoista suomeen ja esiintyvät "luonnollisesti. Se, että joku jääkiekkoilija teki ns. ilmaveivimaalin" tässä joku vuosi, siitäkin hehkutetaan. Harvempi muistaa, kundi taitaa olla tällä hetkellä työttömänä :D
=DW=
=DW= .... kirjoitti:
Sivusta.
Kirjoitin jonnekin aiheesta. Tossa panttivankijutussa sellainen piirre, suomi ei tiedottanut asiasta juuri mitään. Tilanne oli päällä kuukausukapalla. Just oli telkkarisa, että valtion kokonaiskuluiksi arvioidaan 200 000 ekeä., Niin monia osapuolia, um, supo, ties ketä kaikkia. Siitä, kuka maksoi lunnaat japaljonko ne oli, ei siitäkään ole tietoa julkaistu, eikä siitäkään, kuka maksoi lentomatkat jne Valtio ei kuitenkaan noita kuluja maksanut. Muija duunissa Nokialla, oisko se maksellut laskuja, siitä ei ole tiedotetu.
Suomalaisuudessa hauska piirre. Ulospäin ollaan niin hiton isänmaallisia kehutaan itseä. Mutta suomalaiset ihan ite haukkuvat toisiaan vähän jokapaikassa. Vrt. hunkki. Ei aloituksessa mun mielestä mitenkään suomalisia erityisestoi morkkailtu, noi oli ihan tosiasioita. Suomessa omituinen tapa kehua itseään, vaikka totuus on ihan muuta, sellaista ulkokultaista, tekopyhää ja narsistista meininkiä. Sitten kun tulee turpiin jossain potkupallopelissä, siitä ei juuri keskustella, haeskellaan vaan syyllistä. Just alkoi naurattamaan, kun urheilukahelit muisteli jotain kakskyt vuotta sitten tehtyä maalia jossain ihmeen maailmanmestaruuskisoissa. Harvempi muistelee sitä, kun lentokoneellinen kaheleita ja juopuneita pelureita palasi jostain kisoista suomeen ja esiintyvät "luonnollisesti. Se, että joku jääkiekkoilija teki ns. ilmaveivimaalin" tässä joku vuosi, siitäkin hehkutetaan. Harvempi muistaa, kundi taitaa olla tällä hetkellä työttömänä :D
=DW=
=DW=Voi voi, näistä avautumisistasi poimittuna:
Siulla voi olla huono itsetunto, ei 'suomalaisilla'.
Siulla voi olla tapana kehua itseäsi vaikka totuus on jotain muuta, ei 'suomalaisilla'.
Siulla voi olla tapa etsiä syyllisiä ties mihin itseäsi harmittavaan tapahtumaan, ei 'suomalaisilla'.
Ja kyllä täällä riitti moralisteja milloin kiekkoilijoiden, milloin nobelistipresidenttien kompurointeja analysoimaan, kun ei kehdata analysoida sitä omaa henkilökohtaista viinankäyttöään. Mutta siinäkin peilistä katsoo tekopyhä moralistiruikuttaja, ei 'suomalainen'.
Ja taaskin näkyi jossakin uutisissa ( http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/770150-dopingista-karahtanyt-tape-valkonen-kaikki-kayttaa-aineita---se-on-fakta ) reppana joka oli kärynnyt dopingista ja väitti että kaikki muutkin käyttävät. Oli siis reppana, ei 'suomalainen'...
Tiede, taide tai urheilu kuten työnteko tai ruikuttaminen on ihan henkilökohtaista toimintaa, kuten vaikka oma työmatkapyöräilyni, siitä ei kannata vääntää mitään 'suomalaisuutta'.- ...
yohuuhkaja kirjoitti:
Voi voi, näistä avautumisistasi poimittuna:
Siulla voi olla huono itsetunto, ei 'suomalaisilla'.
Siulla voi olla tapana kehua itseäsi vaikka totuus on jotain muuta, ei 'suomalaisilla'.
Siulla voi olla tapa etsiä syyllisiä ties mihin itseäsi harmittavaan tapahtumaan, ei 'suomalaisilla'.
Ja kyllä täällä riitti moralisteja milloin kiekkoilijoiden, milloin nobelistipresidenttien kompurointeja analysoimaan, kun ei kehdata analysoida sitä omaa henkilökohtaista viinankäyttöään. Mutta siinäkin peilistä katsoo tekopyhä moralistiruikuttaja, ei 'suomalainen'.
Ja taaskin näkyi jossakin uutisissa ( http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/770150-dopingista-karahtanyt-tape-valkonen-kaikki-kayttaa-aineita---se-on-fakta ) reppana joka oli kärynnyt dopingista ja väitti että kaikki muutkin käyttävät. Oli siis reppana, ei 'suomalainen'...
Tiede, taide tai urheilu kuten työnteko tai ruikuttaminen on ihan henkilökohtaista toimintaa, kuten vaikka oma työmatkapyöräilyni, siitä ei kannata vääntää mitään 'suomalaisuutta'.Ite asiassa.
Polkupyöräily on huvinkin suomalaista homaa, ei tarvi ostaa öljyä ulkomailta, ja kun noit ydinvoimalat ei näytä valmistuvan ranskalaisvoimin sittten millään.
Joillakin moralisteilla tapana netissä arvioida mun henkilökohtaista alkoholin kulutustani. Kyllähän mä otan. Mutta avoimesti, enkä peittele sitä. Pirun paljon kaapijuoppoja, jotka niin raittiuden perikuvia ulospäin. Niitä näkee kai eniten aa-kerholla, mutta aika yleisesti Alkossa :D
Vaan, mun mielestä oma kirjoituksesi meni aika kauas aloituksesta. Osoitti kyllä hyvin, miksi joku oli aloituksen kirjoittanut. Monet ihmiset ei tajua asiasta yhtään mitään. Mulla muuten ei henkilökohtaisesti ole ollut mitään osuutta aloituksessa mainittuun panttivankitapahtumaan. Paitse veronmaksajana. Joku ne virkamiestenkin palkat maksaa.. Että siinä suhteessa asian pitäisi kyllä kiinnostaa kaikkia.
Ja tiede, taide, urheilu, suuri osa työnteosta maksetaan verovaroilla, että ei ne juuri koskaan ole mitään henkilökohtaista toimintaa. Aina niissä verorahat liikkuu.
Erityisesti työntekosektorilla mainitsen maanviljelyn. Kaupassa ei suomalaiset tuotteet ole reaalihintaisia, niitä pitää kansalaisten mielestä saada halvalla. Sitten märistään, että maanviljelyyn tungetaan tukiaisia ja joutuu maksamaan veroja niitten takia. Jossain oli hyvä kirjoitus, missä pohdittiin sitä, miksi potun hinta kaksinkertaistunut kaupassa vuoden sisällä, mutta ulkomaiset appelsiinit ei. Niinno, suomessa yksi satokausi, jossain kreikassa pitempi satoaika. Ei suomessa kasva appelsiinipuut. Vaan siitä naristaan, että kreikalle maksettu jotain tukiaisia, ideahan on, että suomeen saadaan kauppaan halpoja appelsiineja. Ja appelsiinimehutölkki on halvempi, kuin maitotölkki.
Onhan noita paljon asioita, mistä ei tunne saavansa korvausta veroeuroilleen. Mutta just jokin urheilu, ei se mua kiinnosta pätkääkään, mutta se työllistää suoraan tai välillisesti valtavan määrän suomalaisia, niin kotimaassa, kuin ulkomaillakin. Jos urheilu kielletään, työkkäriin tulee piiitkät jonot. Tupakointiahan nuo innokkaasti kieltämässä. Alkoholiveroa nostetaan. Joopajoo, tupakkaa saa halvemmalla ulkomailta ja yllättäen Alkon liikevaihto alkoi laskeakin hintojen korottamisen jälkeen. Niinpä niin, rahat, mitä voisi valtiolle tulla, menevätkin ulkomaille.
Että kannattaisi keskittyä asiaan, ei päänaukomiseen. Vaan, tottahan se, monilla tietoa monista asioista, mutta ne ei tajua asioista yhtään mitään, etenkään asiayhteyksistä.
Niettä mitä asiayhteyttä oli sillä, että joskun otan alkkomahoolia aloitukseen. Juopotteluhan perinteinen suomalainen kansanperinne, jolla tuetaan kansantaloutta :DD
=DW=
=DW= - Ihmisiä vain mekin
Korppis,
Isänmaallisuus, mitä se on?
Miten mollasin tai häpesin aloituksessani suomalaisuutta? ... kirjoitti:
Ite asiassa.
Polkupyöräily on huvinkin suomalaista homaa, ei tarvi ostaa öljyä ulkomailta, ja kun noit ydinvoimalat ei näytä valmistuvan ranskalaisvoimin sittten millään.
Joillakin moralisteilla tapana netissä arvioida mun henkilökohtaista alkoholin kulutustani. Kyllähän mä otan. Mutta avoimesti, enkä peittele sitä. Pirun paljon kaapijuoppoja, jotka niin raittiuden perikuvia ulospäin. Niitä näkee kai eniten aa-kerholla, mutta aika yleisesti Alkossa :D
Vaan, mun mielestä oma kirjoituksesi meni aika kauas aloituksesta. Osoitti kyllä hyvin, miksi joku oli aloituksen kirjoittanut. Monet ihmiset ei tajua asiasta yhtään mitään. Mulla muuten ei henkilökohtaisesti ole ollut mitään osuutta aloituksessa mainittuun panttivankitapahtumaan. Paitse veronmaksajana. Joku ne virkamiestenkin palkat maksaa.. Että siinä suhteessa asian pitäisi kyllä kiinnostaa kaikkia.
Ja tiede, taide, urheilu, suuri osa työnteosta maksetaan verovaroilla, että ei ne juuri koskaan ole mitään henkilökohtaista toimintaa. Aina niissä verorahat liikkuu.
Erityisesti työntekosektorilla mainitsen maanviljelyn. Kaupassa ei suomalaiset tuotteet ole reaalihintaisia, niitä pitää kansalaisten mielestä saada halvalla. Sitten märistään, että maanviljelyyn tungetaan tukiaisia ja joutuu maksamaan veroja niitten takia. Jossain oli hyvä kirjoitus, missä pohdittiin sitä, miksi potun hinta kaksinkertaistunut kaupassa vuoden sisällä, mutta ulkomaiset appelsiinit ei. Niinno, suomessa yksi satokausi, jossain kreikassa pitempi satoaika. Ei suomessa kasva appelsiinipuut. Vaan siitä naristaan, että kreikalle maksettu jotain tukiaisia, ideahan on, että suomeen saadaan kauppaan halpoja appelsiineja. Ja appelsiinimehutölkki on halvempi, kuin maitotölkki.
Onhan noita paljon asioita, mistä ei tunne saavansa korvausta veroeuroilleen. Mutta just jokin urheilu, ei se mua kiinnosta pätkääkään, mutta se työllistää suoraan tai välillisesti valtavan määrän suomalaisia, niin kotimaassa, kuin ulkomaillakin. Jos urheilu kielletään, työkkäriin tulee piiitkät jonot. Tupakointiahan nuo innokkaasti kieltämässä. Alkoholiveroa nostetaan. Joopajoo, tupakkaa saa halvemmalla ulkomailta ja yllättäen Alkon liikevaihto alkoi laskeakin hintojen korottamisen jälkeen. Niinpä niin, rahat, mitä voisi valtiolle tulla, menevätkin ulkomaille.
Että kannattaisi keskittyä asiaan, ei päänaukomiseen. Vaan, tottahan se, monilla tietoa monista asioista, mutta ne ei tajua asioista yhtään mitään, etenkään asiayhteyksistä.
Niettä mitä asiayhteyttä oli sillä, että joskun otan alkkomahoolia aloitukseen. Juopotteluhan perinteinen suomalainen kansanperinne, jolla tuetaan kansantaloutta :DD
=DW=
=DW="...urheilukahelit muisteli jotain kakskyt vuotta sitten tehtyä maalia jossain ihmeen maailmanmestaruuskisoissa. Harvempi muistelee sitä, kun lentokoneellinen kaheleita ja juopuneita pelureita palasi jostain kisoista suomeen ja esiintyvät "luonnollisesti..."
Tuossa lähdit puhumaan juopuneista, siitä sain sen aiheen poimittua vastaukseeni, ihan ehdottamassasi "harvempi muistelee"-hengessä.
Että sen verran asiayhteyttä. Ja juopottelu on henkilökohtaista toimintaa, ei 'suomalaista' eikä varsinkaan 'suomalaisuutta'. Naapurit tästä itään ovat paljon paremmin siinä asiassa mukana.Ihmisiä vain mekin kirjoitti:
Korppis,
Isänmaallisuus, mitä se on?
Miten mollasin tai häpesin aloituksessani suomalaisuutta?Tästä on varmaan pudonnut jotakin välistä kun viestisi viittaa miun viestiini.
Viimeiseen kysymykseesi saat vastauksen lukemalla aloituksesi itse. Oletko tehnyt sen?
Ensimmäiseen kysymykseesi siulla on vastaus koskapa koko aloituksesi yrittää määritellä 'suomalaisia' jotenkin muista ihmisistä poikkeavasti erottuvaksi joukoksi. Itse tiedät kumpaan joukkoon katsot kuuluvasi.
Muutenkin olen sitä mieltä että hämäyksesi oli huono, tyylillesi et voi edelleenkään mitään.- Ihmisiä vain mekinI
yohuuhkaja kirjoitti:
Tästä on varmaan pudonnut jotakin välistä kun viestisi viittaa miun viestiini.
Viimeiseen kysymykseesi saat vastauksen lukemalla aloituksesi itse. Oletko tehnyt sen?
Ensimmäiseen kysymykseesi siulla on vastaus koskapa koko aloituksesi yrittää määritellä 'suomalaisia' jotenkin muista ihmisistä poikkeavasti erottuvaksi joukoksi. Itse tiedät kumpaan joukkoon katsot kuuluvasi.
Muutenkin olen sitä mieltä että hämäyksesi oli huono, tyylillesi et voi edelleenkään mitään.Yöhuuhkaja
Et siis osaa vastata kysymykseen miten mollasin tai häpesin suomalaisuutta. Aika epäloogista kysyä luitko itse aloituksesi.
Etkö osaa määritellä mitä isänmaallisuus merkitsee sinulle. Osaat niin hyvin määritellä mielestäsi minun isänmaallisuuteni laidan, miksi et omaasi?
"Muutenkin olen sitä mieltä että hämäyksesi oli huono, tyylillesi et voi edelleenkään mitään."
En ole hämännyt ketään. Mikä minun tyylini on?
Vastauksesi herärätti enemmän kysymyksiä kuin antoi vastauksia, etkö seiso mielipiteittesi takana kun noin pitää luikerrella.
- ...
Sisäsensuuri.
Suomessa ei erityisemmin tiedotettu tosta pankkivankiasiasta. Mun käsittääkseni Itävälta tiedotti eika avoimesti. Ja Jemen ei kuulemma ollenkaan. Että se nyt vähän riippuu asioista ja kulttuurista. On meillä joka tapauksessa nykyään, kuin aikanaan, neuvostoliiton komennossa.
Marko Paananen on kyllä oikeassa. Suomessa sen verran pienet markkinat, pitäisi pyrkiä ulkomaille. Koko suomen tulevaisuus riippuu, miten saadaan vienti vetämään. Suomeen voi tuoda jotain tavaraa vain rajallisen määrän, mutta viennissä suomella on maapallon laajuiset markkinat. Vaan sen taisi Paananen unohtaa, suomalainen suunnittelu ei ole hääviä. Tyyppi ite on tehnyt kv- uraa. Vaan ei ole teollinen muotoilija, sisustusarkkitehti. Se ei varsinaisesti ite suunnittele juuri mitään kamppeita, se menee kauppaan ja ostaa niitä.Joskus suunnittelee jonkun jutun, mutta ne ei ole massatuotteita, yksittäiskappaleita. Että vähän niinkuin siinä suhteessä hupaisaa kommenttia tyypiltä.
Taideala suhteellinen käsite. Nyt keuhkotaan musiikista, euroviisut. Taidettahan se musiikkikin on ja taitaa olla noin yksittäisenä taiteenalana suomen ehdottomasti menestyvin. Älytön määrä pändejä maailmalla. Niistä vaan sitten ei suomessa niin paljon puhuta, koska niillä markkinat nimenomaan ulkomailla. Joku Him kaiketi tekee pari keikkaa suomessa tälle kesälle. Sen sijaan näkyi jossain uutinen, että olivat joutuneet perumaan p-amerikan kiertueen Ville Valon terveydellisistä syistä. Nightwish on taas ollut jotain vuoden maailman kiertueella, on niillä joku pistokeikka suomessakin. Ja musiikkipuolella alkaa olemaan liikevaihtoakin. En nyt jaksanut kaivella numeroita, mutta monilla alkomaalla operoiva muusikko tienaa verottajan mukaan useita satoja tuhansia vuosittain, päälle pändien firmojen liikevaihdot.
Urheilu on yks suurimmista pisneksistä suomessa, siinä liikkuvat rahavirrat on tajuttoman suuria. Noita isoja pisnesaloja ei suomessa hirvittävästi ole, pieni maa. Urheilu tavallaan vientituote. Sinällään se ja sama, montako miljoonaa joku golffari pelannut rahakentillä, vaan, noita rahaurheilijoita on paljon. Mietis, joku Kalle Palander menestyi hetken mäenlaskussa. Oli aina jotain jalka poikki. Mutta pisnekset pyöri, osti jonkun hiton kartanon virosta jotain vuosi sitten, vaikka ei ollut mäessä käynyt viime vuosina, kuin katkaisemassa jalkojaan.
Tuo urheiluhypetys, se täsmällään samaa, kuin uskisten hommat. Jotkut vaan on fanaattisia jostain asiasta. Evlutirkon kokonaisliikevaihto muuten suomessa todella valtava. Sitä ei oikein ilmoiteta suoraan missään, jokainen seurakunta erikseen.... Mutta yks suomen suurimmista pisneksistä sekin, vaikka sitä ei muka sais pisnekseksi sanoakkaan.
Suomalainen rehellisyys venyvä käsite.Jokainen suomalainen omasta mielestää hyvinkin rehellinen,eri asia sitten, mitä mieltä muut ovat :D
=DW="..."
Tolkuton lässytys siitä mistä kaikki jo tietävät, mistä pitävät ja minkä itselleen tarpeelliseksi katsovat.
H.- ...
hunksz kirjoitti:
"..."
Tolkuton lässytys siitä mistä kaikki jo tietävät, mistä pitävät ja minkä itselleen tarpeelliseksi katsovat.
H."Tolkuton lässytys siitä mistä kaikki jo tietävät, mistä pitävät ja minkä itselleen tarpeelliseksi katsovat."
Mietitkö sä ikinä, mistä kirjoitat? Meinaan vaan alkanut epäilyttämään, sullakin voi olla kaikenlaista tietoa. Mutta et ymmärrä siitä mitään. Voihan se olla dementiaakin, mutta jotenkin tuntuu, ihan vaan perinnöllistä idiotismia ja just aloituksessa mainittua heikkoa suomalaista itsetuntoa ja jotain kummallista katkeruutta.
=DW= ... kirjoitti:
"Tolkuton lässytys siitä mistä kaikki jo tietävät, mistä pitävät ja minkä itselleen tarpeelliseksi katsovat."
Mietitkö sä ikinä, mistä kirjoitat? Meinaan vaan alkanut epäilyttämään, sullakin voi olla kaikenlaista tietoa. Mutta et ymmärrä siitä mitään. Voihan se olla dementiaakin, mutta jotenkin tuntuu, ihan vaan perinnöllistä idiotismia ja just aloituksessa mainittua heikkoa suomalaista itsetuntoa ja jotain kummallista katkeruutta.
=DW="..."
Niinpä, meillä on vammamme.
Osa vammoistamme johtuu jopa opitusta ymmärtämättömyydestämme.
Kullakin ansiomme mukaan.
H.
- Tällaiset aloitukse,
joissa suomalaisilta yritetään viedä itseluottamusta alaspäin, ovat aina suomenruotsalaisten kirjoittamia,
jäljet johtavat sylttytehtaalle, eli nohin Taxellin ennen ja Astridin yms nykyisinkin vielä johtamaan heidän etuaan ajavaan puoluetoimistoonsa, RKP:hen.
Siirtomaiden ihmiset on aina koetettu demonisoida.
Sitä Ruotsi on Suomelle tehnyt ensimmäisestä hyökkäyssodastaan v. 1155 lähtien. Ja tää on sitä samaa.
" Tässä nähdään RKP:läisten todellinen luonne, ajavat vain Ruotsin etua
http://yle.fi/uutiset/haglund_valayttaa_suomen_ja_ruotsin_puolustussopimusta/6448978
Käytännössä siis Suomi hoitaisi Ruotsin puolustaminen, kuten aina ennenkin.
RKP:hän ajaa muutenkin Ruotsin valtion etua, sillä RKP pakottaa suomalaiset opiskelemaan pakkoruotsia, jotta suomalaisten kielitaito pysyisi mahdollisimman suppeana. Samaan aikaan Ruotsissa opiskellaan tärkeitä maailmankieliä vientiteollisuuden tarpeisiin. "- Näin on RKP toiminut
Ruotsalainen kansanpuolue (Rkp)
Jos suomenkielisillä ei olisi pakkoruotsia, he voisivat käyttää aikansa ja voimansa hyödyllisemmin. Tämän vuoksi suomenkielisillä tulee olla pakkoruotsi.”
Ruotsinkieliset tahot (RKP, FSD yms.) tietävät, ettei pakkoruotsille ole olemassa perusteita. Absurdeilla väittämillä pakkoruotsin puolesta halutaan välttää sen asian esilletulo, mikä on näiden tahojen pakkoruotsin ajamisen todellinen motiivi.
”– –. Jo 70-luvulla eräässä peruskoulukokouksessa, muistaakseni Jyväskylässä Peruskoulu 5 vuotta -seminaarissa, uskalsi eräs silloisen kouluhallituksen ruotsinkielisen osaston edustaja esittää pakollisuuden todellisen syyn, joka paljastaa, että alkujaankaan ei ole ollut kysymys koulujen kielipolitiikasta vaan yleisestä yhteiskuntapolitiikasta. Hän sanoi pakkoruotsista käydyssä keskustelussa jokseenkin sanatarkasti näin: 'Suomen kaltaisessa maassa pienen vähemmistön on pakko oppia valtaväestön kieli eli suomi, jos haluaa työtä pienen kotipaikkansa ulkopuolelta – varsinkin ruotsinkielisellä rannikolla. Ruotsinkielisiltä lapsilta kuluu siihen valtavasti aikaa ja voimia. Jos suomenkielisillä ei olisi tätä vastaavaa 'rasitetta', he voisivat käyttää aikansa ja voimansa hyödyllisemmin esim. englantiin tai matematiikkaan, jolloin ruotsinkieliset lapset joutuisivat epäoikeudenmukaiseen asemaan.' Tämä oli siis pakollisen ruotsin ajajien filosofia ja todellinen motiivi – –.”
– Asseri Joutsimäki, Opettaja-lehti (Keskustelua-palsta), 10/2004
RKP:lle tasa-arvo kielipolitiikassa on sitä, että suomenkielisille pyritään aiheuttamaan ylimääräisiä rasitteita. - hahahahahahahhhhhhhh
hunksz kirjoitti:
"Tällaiset aloitukse"
AI tää olikin DW.tä.
H.This guy deserves a medal
or something...
hahahaha - ihmisiä vain mekin
Tällaiset aloitukse,
Täytynee ottaa mukisematta vastaan haukkusi, vaikka mielipiteesi on täysin mielikuvituksesi tuotetta. En tosin ole suomenruotsalainen, mutta voisin olla, jos isäni jne... ja se olisi tosi tosi väärin suomenkielisiä ajatellen. - jännitteitä peliin
hahahahahahahhhhhhhh kirjoitti:
This guy deserves a medal
or something...
hahahahaEmme selviä tästäkään ilman youtubea
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Kst3SWj3b8s
- Sisurehellinenelitisti?
Mäkin olin ennen ylpee suomalaisuudestani. En enää, asuttuani 35 vuotta ulkomailla.
- N - E
Tuohon Haglundin puolustusliitto höpinään katsoi pressakin aiheelliseksi puuttua ja ihan aiheellisesti.
No, sitä tottunut hänen ministeriuran alkupäivistä asti että ihan pehmosiahan
hän bamlaa, tai eduskuntamaisesti puhuu "muunneltua totuutta"
Siksi tää panttivankidraama epäilyttänyt kun jostain syystä hän taas aukaisi selittelyt ilmoittamalla että UM, Poliisi (Supo) ja Puolustusvoimat varoittaneet pariskuntaa matkustamasta sinne Jemeniin.
Jos tämäkin oli pelkästään lipsahdus häneltä niin kai se pieni pakko muidenkin mukautua tähän selitykseen, kenties totuuteenkin ?
Tuomioja ei sit joutunut demari-kierrätykseen, ja hän saa varmaan joka toinen päivä ainakin taas selitellä ja vakuutella näitä lähes myyttisiä kiemuroita.
Yksi mistä on melkoisen varma on se että pelkästään lunnassumma ei ole se ainoa asia jota pyritään pitämään salassa jos suinkin mahdollista. - hullut päässy -
valtaan, poliitinen sekoilu alkoi !
kekkosen aikakaudella ihminen tunsi itsensä suomalaiseksi,
nyt tämä EU sekoilu on vieny ja tehny suomalisuudenki kyseealaiseksi,
kohta olemme juurettomia ihmispoloisia,
emme tiedä mihin kuulumme, ketä me oikeestaan olemme,
omistammeko edes omaa maatamme,
politikot on tuhonneet oman kansansa tulevaisuuden
varsinki nuortenihmisten tulevaisuus on aivan hukassa,
kauhulla katson nuoria kouluttautuneita komeita ihmisiämme,
mutta työtä ja toimeentuloa ei ole ,
perhettä eivät voi perustaa, ei yhtikäs mitään suunitelmia pitemän päälle,
kammottavaa on ollu kekkosen jälkeinen politiika
miten tämä on sallituu ,
miten tämä sekoilu on ollu mahdollista, ???
sitä on pakko ihmetellä ??
Soini kerran sano että kaiken tämän sotkun aiheuttajat on pantava henkilökohtaiseen vsatuuseen,
se oli musiikkia korville,
todellisuudessa me suomaliset olemme nynneröitä emme osaa edes vaatia oikeuksiamme takasi,
toivotaan että Soini saa jotain hyvää aikaa ja saa korjattua edes hiukan näitten sekoilevien politikkojemme tekemiä hullutuksia,
se jää nähtäväksi.Ja siinä taas persu joka halveksii suomalaisia ja ihailee kekkosia ja soineja ja kaikkia vastaavia tahtoo-olla-diktaattoreja joilla ei ole muuta mielessä kuin 'syyllisten' etsiminen, rankaiseminen ja oman vallan kasvattaminen kunnon diktatuurihenkeen. Kerro vielä että kuolemanrangaistus pitäisi palauttaa...
Marssimusiikkia korville...
- Anonyymi
EiköPaananen perustanut jonkun kaupan joskus, onkohan se vielä pystyssä?
- Anonyymi
Suomalais-ugrilainen melankolinen kansa. Ja sellaisena pysyy. Ryyppää, räyhää ja puhuu negatiivisia. Mielenterveyden häiriöiden luvattu maa. Ei ihme, että psykologeista on pula. Uupuvat työnmäärän alla
- Anonyymi
No ei hätiä mitiä. Nythän Sanna-Täti jakaa pian namuja, eli kun olet ollut kiltti niiiin saat Sanna-Tädiltä passin, ja pääset taas "Ryyppää, räyhää ja puhuu negatiivisia." . ;)
- Anonyymi
Huono itsetunto tekee tehtävänsä, siihen liittyy myös suomalaisten kansantauti nro 1.: kateus. - Nm. Väärinkäsitetty nöyryys
- Anonyymi
Kateus mistä? Jos jollakulla on uusi auto, tarkoittaa se useimmiten sitä, että tämä on velkaa pankille. Miksi esim. sellaisesta olisi kateellinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus mistä? Jos jollakulla on uusi auto, tarkoittaa se useimmiten sitä, että tämä on velkaa pankille. Miksi esim. sellaisesta olisi kateellinen?
No kysy sitä. - Nm. Niiltä suomalaisilta
- Anonyymi
Alemmuuskompleksi?!
Valitettavasti tämä piirre ohjaa myös mm. poliitikkojemme toimintaa ja päätöksentekoa.
Ohittaen omat kansalliset etumme tekevät päätöksiä odottaen kansainvälisillä foorumeilla KEHUJA!
Kehuja kerjäävä kansa.
Pienemmissä piireissä on tavattoman yleistä toisten aivoilla ajattelu.
Ratkaisujen ja toiminnan taustalla on ajatus mitä ko. henkilö KUVITTELEE MUIDEN AJATTELEVAN HÄNESTÄ!
Tämän toteaminen ei vaadi kummoistakaan havaintokykyä eikä itsetutkiskelua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422978Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872886SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1562786Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141944- 1051897
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501569Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361530Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3681407- 871041