.. On käynyt katsomassa omaa koiraani. Huomasin tämän, kun koirani oli ulkona odottamassa ja katsoi kaipaavasti tielle. Odotin hetken, ja kohta nuori uroskoira kävi koirani luona. Käyttäytyivät kuin vanhat toverit. Mitä teen? En ollenkaan pidä siitä, että irti oleva uroskoira saa käydä vapaasti kiusaamassa omaa, rakasta ajokoiraani. =( Ja minun koirani on siis ulkokoira.
Vapaa koira..
18
237
Vastaukset
- Helppo nakki
Otat urhon kiinni ja viet löytöeläinsuojaan. Mieluiten toiselle puolelle suomea, niin ei ole ihan heti virattomalla omistajallaan.
- just näin!
Näin minäkin olen aina tehnyt vapaana oleville kissoille. Minulla on kuljetusboxikin sitä varten. Ajellaan sitten kisuliin kanssa parinsadan kilometrin päähän toiseen kaupunkiin, jossa heitän löytöeläintalossa sydäntäsärkevän tarinan hangesta/metsästä/talon alta/roskiksesta/yms löytyneestä yksinäisestä kissaparasta.
- Näin minä teen
just näin! kirjoitti:
Näin minäkin olen aina tehnyt vapaana oleville kissoille. Minulla on kuljetusboxikin sitä varten. Ajellaan sitten kisuliin kanssa parinsadan kilometrin päähän toiseen kaupunkiin, jossa heitän löytöeläintalossa sydäntäsärkevän tarinan hangesta/metsästä/talon alta/roskiksesta/yms löytyneestä yksinäisestä kissaparasta.
Minulla on kissa, joka ulkoilee vain valjaissa valvotusti.
Kissanloukulla loukutan irtokollit ja katit ja vien ne kyllä lähimpään löytöeläinsuojaan (matkaa vain 30 km), mutten usko, että nekään päätyvät koskaan takaisin entisille omistajilleen, sillä kissojaan vapaana pitävät, eivät piittaa lemmikeistään.
Yhden vanhan spanielin olen toimittanut samaan löytöeläintaloon, vaikka sainkin sieltä neuvon, että en ottaisi koiraa kiinni, vaan antaisin sen palata omistajalleen. - Jaaha..
Näin minä teen kirjoitti:
Kissanloukulla loukutan irtokollit ja katit ja vien ne kyllä lähimpään löytöeläinsuojaan (matkaa vain 30 km), mutten usko, että nekään päätyvät koskaan takaisin entisille omistajilleen, sillä kissojaan vapaana pitävät, eivät piittaa lemmikeistään.
Yhden vanhan spanielin olen toimittanut samaan löytöeläintaloon, vaikka sainkin sieltä neuvon, että en ottaisi koiraa kiinni, vaan antaisin sen palata omistajalleen.Toimittekohan noin ihan vain ilkeyttänne, koska kissahan nimenomaan tarvitsee itsenäisyyttä ja vapaata ulkona olemista? Inhottaa oikein ns. citykissojen pitäjät, jotka luulevat olevansa suuriakin kissanystäviä.
Talvipakkasilla ulkokissat kyllä sopii pelastaa, mutta muuten kissa on maalla ulkona just oikeassa elementissään. - Jaaha..
Jaaha.. kirjoitti:
Toimittekohan noin ihan vain ilkeyttänne, koska kissahan nimenomaan tarvitsee itsenäisyyttä ja vapaata ulkona olemista? Inhottaa oikein ns. citykissojen pitäjät, jotka luulevat olevansa suuriakin kissanystäviä.
Talvipakkasilla ulkokissat kyllä sopii pelastaa, mutta muuten kissa on maalla ulkona just oikeassa elementissään.Mutta parempi kissan tietysti on päästä ulos valjaissa kuin ei ollenkaan.
- kissatkoirat
Näin minä teen kirjoitti:
Yhden vanhan spanielin olen toimittanut samaan löytöeläintaloon, vaikka sainkin sieltä neuvon, että en ottaisi koiraa kiinni, vaan antaisin sen palata omistajalleen.Hyvin toimit kissat ei kuulu luontoon ja tappaa todella paljon lintuja. luonnonsuojeluliitto määrittelee kissan haittaeläimeksi.
Ulkotarha kissalle on hyvä. Ja valjaat minullekin riiitti yhden kissani auton alle ja toiste en halua sitä ja lintujen pesimäaikaan oltava joka tapauksessa kiiinni.
Kilikellokin auttaa niin että kissa ei pääse yllättämään lintuja jos ptää täysin vapaana
Ilkeyttä tuo ei ole vaan vastuuntuntoa. - Näin minä teen
Jaaha.. kirjoitti:
Mutta parempi kissan tietysti on päästä ulos valjaissa kuin ei ollenkaan.
Loukutan kissat siksi, että asun kaupunkitaajamassa omakotialueella.
Koska meillä itsellä on leikatty tyttökissa se houkuttelee tuoksullaan irtokolleja mouruamaan nurkkiimme. Meteli ei niinkään haittaa, mutta se kusen haju autokatoksessa on hirveä.
Takkapuut haisevat kuselle ja esim. ulos tuulettumaan yksi jätetyt tekstiilit haisevat kuselle, jollet muista nostaa niitä riittävän korkealle. Ei tulisi kysymykseenkään laittaa pyykkiä kuivumaan matalaan pyykkitelineeseen katetulle terassillemme, sillä ne olisi aamulla aromikkaat. Olen joutunut myös pesemään mattoja uudelleen, sen vuoksi kun hölmyyksissäni jätin juuri pestyn maton kuivahtamaan yöksi terassille puutarhatuolien varaan. :(
Eli ilkeyttäänkö ihmiset laskevat kollinsa toisten ihmisten harmiksi vapaana ulos, kun eivät ajattele, mitä ne yön aikaan touhuavat? Mielestäni minulla on oikeus poistaa ne pahanteosta omalta pihaltani. Siinä laki on onneksi puolellani.
Maalla on täysin eri juttu, koska kissan reviiri ei ole kovin suuri, mutta kaupungissa irtokissoja pitävät, eivät näytä tajuavan millainen riesa muille heidän kissansa voi olla. Kaupungissa ei minun mielestäni saisi pitää muita kuin leikattuja tyttökissoja ja niidenkin ulkoilu pitäisi olla aina valvottua jo kissan oman turvallisuuden vuoksi.
- Aloittaja..
Okei, kiitos vinkeistä. :) Katsotaan, saisinko napattua tuon koirasen tuolta! Tosin voisin ensin hieman vilkaista kaulapannasta, olisiko siinä omistajan puhelinnumeroa niin voisin sanoa muutaman valitun sanan..
- Suosittelen
toimimaan kuten ajattelitkin. Eli ensin soitto omistajalle jos selvillä ja ellei sitten ensivaiheessa lähimpään löytöeläinsuojaan. Ja ellei auta, niin sitten toiselle puolelle maata.
Vahinkoja voi aina tapahtua, mutta niiden ei pitäisi toistua välttämättä edes joka toinen vuosi.
Jos vaan suinkin numero on pannassa ni soittele. Koirahan voi olla vaikka jonkun vanhemman ihmisen, jonka mielestä koirat saa pitkin kyliä juoksennella niin ku ennen vanhaan. Koiran voi olla sen vanhuksen sydänystävä ;) aina ei pidä heti tuomita, tietämystä ei vaan kaikilla ole.
Ja te jotka kissoja/koiria roudaatte kauas löytötaloille, ni muistakaapa sellanenkin pointti että ihmisille voi sattua vahinkoja. Se eläin voi karata oikeasti vahingossa, ja rakas perheenjäsen joutuu sitten teidän takia huisantuuttiin saakka, eikä välttämättä koskaan enää pääse kotiin.Sitä varten niihin lemmikeihin tungetaan niitä siruja ja numeroita, että jos sen lemmikin oikeasti haluaa vahingon sattuessa takaisin --siis jos haluaa.
- näin täällä
suomutaa kirjoitti:
Sitä varten niihin lemmikeihin tungetaan niitä siruja ja numeroita, että jos sen lemmikin oikeasti haluaa vahingon sattuessa takaisin --siis jos haluaa.
Siksipä minullakin on koiralla nimi ja puhelinnumero koko ajan valjaissa kiinni. Jos jotain sattuu niin voi soittaa heti, eikä toimittaa johonkin eläinkotiin tms. jossa taas sirunumerolla löytäisi oikeaan osoitteeseen takaisin. Mutta osalla on vain siru ei omaa puhelinnumeroa, vaikka jokainen koiran omistaja tietää, että voi jotain sattua ja koira lähtee sen tien, oma koirani ei ole vielä lähtenyt kauas, mutta esim. juoksunartun perään voi lähteäkkin, on joskus valjaista päässyt pois.
- 1+1+1
No ei ole kovinvahinko jos sama kissa ensin viikosta toiseen kusee kaiken mahdollisen mit terassilla on . Loukku ja löytäeläintalolle jos sitten tulee vielä pihaan niin omistajalle lähtee korvausvaatimus eläimen tekemistä tuhoista . Poliisi saa varmaan kissan omistajan tiedot sieltä ell talolta .
- Järkyttynyt
En tiennyt, että olemassa voi olla noin ilkeitä ihmisiä, jotka piruuttaan tekee muille kiusaa ja vie toisten kissoja toiselle puolelle suomea löytöeläinkotiin. Melkein alkaa oksettamaan. Asian voisi varmasti selvittää jotenkin muutenkin ja niinkuin NotAnAngel83 sanoi, kyse voi olla myös vahingosta...
- Siinähän järkytyt
Ei se 99,99 % tapauksissa ole vahinko, kun kissa on yön ulkona. Päivällä karkuteille päätyneet kissat eivät tee tuhojaan naapureiden pihoilla, autokatoksissa ja terasseilla. Oma, valjaissa ulkoileva kissani on joitain kertoja päässyt päiväsaikaan karkuun ja tuolloin ystävälliset naapurini soittavat ovikelloamme ja palauttavat kissan. Näin minäkin tekisin, jos näkisin päivällä tutun kissan selkeästi karkuteillä.
Irtokissat tekevät pahojaan öiseen aikaan eli silloin, kun en pysty olemaan vahdissa pihallani. Ulos yöksi laitettavat kissat ovat taajamissa oikeasti iso ongelma. Jonkun sohvalla nekin ihan varmasti päivällä nukkuvat, mutta koska kissa on yöeläin ja aktiivisimmillaan öisin, laiskat, paskat omistajat laittavat naapurinsa kärsimään kissan yöaktiivisuudesta.
Järkyty sinä ihan rauhassa nyt tästä millaisia huonoja, itsekkäitä ihmisiä voi kaupungeissa olla olemassa.
- luomuhurtta
aloittajalle.
Miten niin kiusaa koiraasi, kun ensin sanot että käyttäytyvät kuin vanhat kaverit ja koirasi katseli kaipaavasti tielle. Koirat ovat siis ystävystyneet, joten anna ystävyyden jatkua, tosin, selvitä koiran kotipaikka, ei se varmaan kovin kaukaa ole, ja juttele omistajan kanssa. Ties vaikka itsekin saisit ystävän. Koirasi on ulkokoira eli yksinöinen ja kaipaa seuraa. Älä riistä koiraltasi sen ainutta kaveria! - sussu5
moikka,,missä päin ???
- Järkyttynyt
Ihmiset on maailman suurin riesa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 181986
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561814- 821453
- 1761428
- 211399
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3091397Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti981015Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä62994Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34975- 349884