Hypnoosiliitosta...

Sen sijasta

Tuolla alempana on kommentteja ja sitaataatteja Väiskin viime blogi-teksistä. Nyt on niin että Väiski vanhana ja viisaana miehenä näkee tosiasiat oikein, varoitellessan Hypnoosiliittoa edes miettimistä liittymästä SHY:een! Siinähän Liitto joutuisi het imaksumieheksi.
Onko vastuullisen yhdiyksen toimintaa jättää ilmoittanmatta patenti- ja rekisterihallitukselle vuosikertomuksen lisäosat, liittyen tili- ja vastuuvauden myöntämiseen edeliselle hallitukselle. Ainakaan minä en löytänyt Patentti- ja rekisterhallituksen sivuilta tietoa uuudesta hallituksesta. Jatkaako pian 80-vuotta täyttävä Olavi Tenni Pj:na?
SHY sörssii kokp jan suhteitaan sinne sun tänne, tässä niintä ala toistamaan, kposka tarkemmat tiedot löytyvät aiemmista teksteistä.
Hypnoosiliitto on nyt vedenjakajalla! Yhdistymista vastustavat vaiennetaan! Ovat Pertamon juoksupoikia! Jne... Näin kertoi tänään minulle eräs Liiton entinen aktivisti .Hän itse ei halua kirjoittaa tänne.

33

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannatetaan

      Kävin sattumoisin Väinö Pertamon sivuilla ja täytyy sanoa, että harvoin näkee sellaista roskaa nettisivuilla. Hämmästykseni oli suuri, kun hän oli haukkunut kaikki Suomen hypnoosin parhaat asiantuntijat. Katkeroituneen ihmisenkin ajatuksiksi hänen mielipiteensä ampuvat pahasti yli. Hän pitää itseään aitona ja parhaana asiantuntijana hypnoosista. Hänen ajatuksensa ovat kuin suoraan kivikaudelta ja asentaansa inkvisition ajoilta. Tieteellisyys ja objetiivisuus puuttuvat lähes kokonaan. On vaarallista, että tällainen henkilö kuvittelee edustavansa totuudellista näkemystä muita halventamalla. Se on lisäksi erittäin ala-arvoista ja halpamaista, eikä mitenkään sovi hypnoosin vastuulliseen maailmaan. En ole kenenkään muun nähnyt haukkuvan kollegojaan tällä tavalla moraalisesti ja eettisesti tuomittavalla tavalla. Mistä johtuu, että hän tekee näin? Onko hänet erotettu/ syrjäytetty? En tiedä, mutta vaikea nähdä muutakaan selitystä. Säälittävää, mutta samalla myös surullista. Tämä vain vahvisti kuulemaani, että häntä ei kukaan enää ota todesta, vaikka hän tekeekin kaikkensa toisten haavoittamiseksi.

      • tunteet pelissä

        Kirjoitat tunteistasi, purat tunteitasi; Pertamoo analysoi SHY-kriisiä tosiseikkojen ja järjen valossa.

        Onko Pertamon teksteissä asiavirheitä? Hänhän perustelee kirjoituksensa julkisilla lähteille, doklumenteilla jne. Viimeisimmän blogin tapahtumakuvauksen lähteet hän on julkaissut aiemmissa blogeissaan.

        Minusta Pertamon tyyli varsin analyyttinen. Hän voisi analysoi ja esittää kritiikkiään purevamminkin.

        Heikko kritiikinsieto ja tunnevaltaiset reaktiot oppien arviointiin järjen valossa ovat lahkomaisia piirteitä.


      • Todrits

        On erotettu jo vuosia sitten lopulloisesti hypnoosiyhdistyksestä paheksuntaa aiheuttavan käytöksensä takia.


      • z?y

        Sanohan kuitenkin keitä suomalaisewn hypnoosin asiantuntijoita Pertamo on tuossa haukkkunut!
        Jottavoin olla varma lukutaidostasi ja sen luetun ymmärtämisestä!


      • hihhei
        tunteet pelissä kirjoitti:

        Kirjoitat tunteistasi, purat tunteitasi; Pertamoo analysoi SHY-kriisiä tosiseikkojen ja järjen valossa.

        Onko Pertamon teksteissä asiavirheitä? Hänhän perustelee kirjoituksensa julkisilla lähteille, doklumenteilla jne. Viimeisimmän blogin tapahtumakuvauksen lähteet hän on julkaissut aiemmissa blogeissaan.

        Minusta Pertamon tyyli varsin analyyttinen. Hän voisi analysoi ja esittää kritiikkiään purevamminkin.

        Heikko kritiikinsieto ja tunnevaltaiset reaktiot oppien arviointiin järjen valossa ovat lahkomaisia piirteitä.

        Eihän kukaan halua tuollaisen ry:n johtoon, jota kiusataan jatkuvasti ulkopuolelta ja jonka johto leimataan. Kauheat paineet luodaan. Eikös nämä ihmiset tee lähinnä ilmaiseksi työtä ry:ssä? Ihme kyttäämistä. Kuka haluaisi riitelemään jonkun entisen jäsenen kanssa julkisesti? Ainakin tällaisen kuvan saa täältä netistä. Että joku ulkopuolinen /ulkopuoliset haluaa pilata maineen.
        Pertamon teksteistä kuultaa panettelu ja katkeruus kun oman halventavan ja epäasilallisen käytöksensä takia joutui erotetuksi yhdistyksestään. SHY näyttää voivan hyvin paitsi Pertamon ja hänen kavereidensa mielikuvisa.


    • varmuus

      tällaiset harhaajohtavat vihjailut lienee käsiteltävissä kohta 85 vuotta täyttävän Väinö Pertamon huuhailua kuten hänen blogikirjoituksensakin

      • riskianalyysia

        Syntipukkien etsiminen ja henkilökohtaiset leimaamiset eivät auta selvittämään viranomaisongelmia tai analysoimaan niitä riskejä, mitä SHY-yhteisö voi tuottaa Hypnoosiliiton suuntaan.

        Jos Pertamon blogeissa on asiavirheita, erittele ne, tiedota niistä hänelle, joka maltillisena miehenä varmasti oikaisee mahdolliset asiavirheet.


      • Täh??
        riskianalyysia kirjoitti:

        Syntipukkien etsiminen ja henkilökohtaiset leimaamiset eivät auta selvittämään viranomaisongelmia tai analysoimaan niitä riskejä, mitä SHY-yhteisö voi tuottaa Hypnoosiliiton suuntaan.

        Jos Pertamon blogeissa on asiavirheita, erittele ne, tiedota niistä hänelle, joka maltillisena miehenä varmasti oikaisee mahdolliset asiavirheet.

        "Syntipukkien etsiminen ja henkilökohtaiset leimaamiset eivät auta selvittämään viranomaisongelmia tai analysoimaan niitä riskejä, mitä SHY-yhteisö voi tuottaa Hypnoosiliiton suuntaan."

        Näinhän juuri bogissa tehdään! Ei ne "lähteet" siellä lopussa mitään auta, jos asiat on käännetty miten on käännetty.

        Onko asiallista ja kollegiaalista tylyttää kaikki järjestöissä toimivat nimeltä mainiten? Silloin ei ole kyse enää vain yhdistyksestä, jos hyökätään suoraan henkilöä vastaan. Tällaisen kieltää esimerkiksi Hypnoosiliiton säännöt.

        "10. Käyttäytymisen muita hypnoosin taitajia kohtaan tulee olla ammattimaista."
        http://www.hypnoosiliitto.fi/eettiset_saannot


      • jeps''''''
        Täh?? kirjoitti:

        "Syntipukkien etsiminen ja henkilökohtaiset leimaamiset eivät auta selvittämään viranomaisongelmia tai analysoimaan niitä riskejä, mitä SHY-yhteisö voi tuottaa Hypnoosiliiton suuntaan."

        Näinhän juuri bogissa tehdään! Ei ne "lähteet" siellä lopussa mitään auta, jos asiat on käännetty miten on käännetty.

        Onko asiallista ja kollegiaalista tylyttää kaikki järjestöissä toimivat nimeltä mainiten? Silloin ei ole kyse enää vain yhdistyksestä, jos hyökätään suoraan henkilöä vastaan. Tällaisen kieltää esimerkiksi Hypnoosiliiton säännöt.

        "10. Käyttäytymisen muita hypnoosin taitajia kohtaan tulee olla ammattimaista."
        http://www.hypnoosiliitto.fi/eettiset_saannot

        Ei Pertamo toimi tuossa Hypnoosliliiton alaisena henkiklönä, jolloin häntä eivät sido Hypmnoosiliiton eettisetr säännöt, jotka muuten oavt kopioitu erään surullsien kuuluiisan jenkkiläisen maallikkoyhdistyksen säännöistä.
        Pertamo ei ole Hypnosiliitto ry:n jäsen.


      • Ei niin juu
        jeps'''''' kirjoitti:

        Ei Pertamo toimi tuossa Hypnoosliliiton alaisena henkiklönä, jolloin häntä eivät sido Hypmnoosiliiton eettisetr säännöt, jotka muuten oavt kopioitu erään surullsien kuuluiisan jenkkiläisen maallikkoyhdistyksen säännöistä.
        Pertamo ei ole Hypnosiliitto ry:n jäsen.

        Ei tosiaan ole. Mutta sieltä ei vastata näihin syyttelyihin "samalla mitalla" ja arvaa miksi?

        Kollegiaalisuus on ihan jotain muuta kuin kenenkään eettiset säännöt. Hyvät tavat vain pidetään, riippumatta siitä onko se laki vai ei.

        Juu, ei sido ei.

        Sitooko SHY:n jäseniä Lääkäriliiton eettiset ohjeet? Täh?


    • vaikea ymmärtää

      Sen sijasta: "..varoitellessaan Hypnoosiliittoa edes miettimistä liittymästä SHY:een! Siinähän Liitto joutuisi het imaksumieheksi."
      - Niin varmasti kävisi Liitolle ja sen jäsenille jos Hypnoosiliitto ja SHY yhdistyisivät. Vaikea ymmärtää miksi Liiton johto ei näe riskejä mitä yhteys SHY-Suggestomediaan sisältää.

      Sen sijasta: "Onko vastuullisen yhdiyksen toimintaa jättää ilmoittanmatta patenti- ja rekisterihallitukselle vuosikertomuksen lisäosat, liittyen tili- ja vastuuvauden myöntämiseen edeliselle hallitukselle. Ainakaan minä en löytänyt Patentti- ja rekisterhallituksen sivuilta tietoa uuudesta hallituksesta."
      - Kai nyt jotakin ovat oppineet aiemmista sotkuistaan ja virheistään? Esim. valtionavustusten hakeminen ja käyttö ovat hyvin velvoittavia asioita. Ei ehkä ole ymmärretty SHY:ssä miten vakavista asioista on kyse.

      Sen sijasta: "SHY sörssii kokp jan suhteitaan sinne sun tänne, tässä niintä ala toistamaan, kposka tarkemmat tiedot löytyvät aiemmista teksteistä."
      - Tekry, Kultti ry erottaa, OK laittaa erityistarkkailuun, Kaupparekisteri patistelee...

      Sen sijasta: "Hypnoosiliitto on nyt vedenjakajalla! Yhdistymista vastustavat vaiennetaan! Ovat Pertamon juoksupoikia! Jne... Näin kertoi tänään minulle eräs Liiton entinen aktivisti .Hän itse ei halua kirjoittaa tänne."
      - Mitä pelkäävät? Että joutuvat leimatuiksi ja syyllistetyiksi kun ovat eri mieltä?

    • ei ihme

      Ei ole ihme, jos et löydä, kun Tenni ei ole Hypnoosiliiton pj.

    • Outrider....

      Hypnoosiliitossa on kuulemma nostetta tuolle yhdentymisajatukselle. Eivät vain raukat näe niitä tosiasioita joiden kanssa joutuvat tekemisiin. Joutuvat vielä Oy Suggestomedia Ab:n maksumiehiksi. Ja milläs nuo maksetaan, jäsenmaksuja korottamalla! Koulutuspäivien laadusta tinkimällä.
      Olisi kiintoisaa tietää kumpi taho on asiassa aktiivisempi?
      Onneksi Pertamolla on kanavansa ja osaa valistaa meitä sivustakatsojia!

    • jo entinen

      Totuuksia voi olla monia. Mutta minun totuus on se että aikoinaan sain Väiskiltä ja Varpulta hyvän ja vastuullisen hypnoosikoulutuksen joka maksoikin joitakin tonneja. Nyt en kehtaa kenellekkään kertoa saaneeni SHY; hypnoosikoulutusta. Sen verran meno on muuttunut. Tätä totuutta ei kukaan voi minulta viedä. Surullista.

      • Muuta ajattelevat

        Jos itse tiedät mitä osaat, niin mitä häpeät? Sitä mitä muut ajattelevat? Eikö se ole lähinnä heidän häpeänsä? Eihän sinun osaamisesi siitä ole muuttunut?


      • jo entinen
        Muuta ajattelevat kirjoitti:

        Jos itse tiedät mitä osaat, niin mitä häpeät? Sitä mitä muut ajattelevat? Eikö se ole lähinnä heidän häpeänsä? Eihän sinun osaamisesi siitä ole muuttunut?

        En minä osaamistani häpeä päin vastoin. Mutta surullista on se ettei Shy: n koulutusta kehtaa laittaa esim. ansioluetteloon. Olen kuitenkin töissä virallisessa terveydenhuollossa ja sinne on vaikea perustella kiviterapioita, tarrahenkiä, hypnoositansseja yms. potaskaa.
        On kiistaton tosiasia että SHY:n arvostus on laskenut vuosi vuodelta ja nyt ollaan aika pohjilla. Näistä syistä itse erosin jo vuosia sitten, en halunnut olla mukanan moisessa prosessissa.


      • Jebvulis.....
        jo entinen kirjoitti:

        En minä osaamistani häpeä päin vastoin. Mutta surullista on se ettei Shy: n koulutusta kehtaa laittaa esim. ansioluetteloon. Olen kuitenkin töissä virallisessa terveydenhuollossa ja sinne on vaikea perustella kiviterapioita, tarrahenkiä, hypnoositansseja yms. potaskaa.
        On kiistaton tosiasia että SHY:n arvostus on laskenut vuosi vuodelta ja nyt ollaan aika pohjilla. Näistä syistä itse erosin jo vuosia sitten, en halunnut olla mukanan moisessa prosessissa.

        Voinen rauhoittaa kaikkia sillä, että viimeismmän tiedon mukaan yhdistykset eivät ole yhdentymässä!
        Se että Olavi Tenni piipahti Hypnoosiliiton päivillä toissa viikonloppuna, eimerkitse neuvotteluja yhdentymoisestä, vaan kyse oli nopeasta neuvotelusta yhteistyöstä yhdistystenkeken.
        Toinen asia on sitten se, mitä' mieltä siitä ollaan.


      • Täh ??
        Jebvulis..... kirjoitti:

        Voinen rauhoittaa kaikkia sillä, että viimeismmän tiedon mukaan yhdistykset eivät ole yhdentymässä!
        Se että Olavi Tenni piipahti Hypnoosiliiton päivillä toissa viikonloppuna, eimerkitse neuvotteluja yhdentymoisestä, vaan kyse oli nopeasta neuvotelusta yhteistyöstä yhdistystenkeken.
        Toinen asia on sitten se, mitä' mieltä siitä ollaan.

        Kuka näitä juoruja oikein levittelee? Miksi? Ja miksi täällä Suomi24-palstalla? Miksei näistä keskustella yhdistysten omilla palstoilla?

        Vastaus viimeiseen kysymykseen varmaankin on: kyllä keskustellaankin, jos on jotain keskusteltavaa?


    • L'''''''''

      Neuvotko mistä löytää Hypnoosiliiton keskustelupalstan?

      • noh ??

        No ei ainakaan täältä!


    • M.O.T.

      Ensi vuonna pitäisi syntyä uusi liitto tai yhdistys, joka koostuu HL:stä ja SHY:stä.
      Mielenkiintoista nähdä, mikä tulee nimeksi ?

      T. T.H.

    • joopa joo.........

      Kaikkinensa aika naurettava provo!

      • M.O.T.

        Odota rauhassa.

        T.T.H.


    • joopa jooo......taas

      Tuossa on nyt sellainen tilanne, että käytät erään aika tunnetun alan ihmisen nimikirjaimia, joka on tänne joskus kirjoittanut hyviä tekstejä omalla niimellään.
      Siinämielessä hyvä nimim. M.O.T. olet hieman pakkasen puolella!
      Ko. henkilö tietää asiasta, mutta sanoi että antaa koirien haukkua,
      perästä kuuluu sitten!

    • M.O.T.

      T.T.H. voi tarkoittaa mitä vain. Eikä nämä kirjaimet ole suojattuja.
      Että näin. Jos joku haluaa varmistaa, että yksityisyys säilyy ja ei varmasti tule sekaannusta, niin kantsii rekistyröityä. Simppeliä.
      Ja kyseissä kirjaimissa on yksi T liikaa, joten opettele lukemaan. Piste.

      hauhhauuuu

    • joopa joo...

      Tyhjät tynnyrit kolisevat!

    • hauhauhau

      hau hau...koliseee koliseee..muuten asiaan. miksi tää yhdistyminen on arka asia ?
      sanotaan, että kun jostain asiasta aletaan höpöstä, niin pian se toteutuu..
      esim. ku höpötettiin homojen/lesbojen avioliitosta. ni johan kohahti, mut pian se toteutuu.
      myös maallikkoyhdistysten liitto ei ole kaukana, vaikka monet tappelut siinä käydään.

      maallikkolaiset ku on niin riitaisaa porukkaa. tappelevat ties mistä.

      • Päättelykyky

        Voiko tuosta kommentistasi siis päätellä, että itse et ole näitä "riitaisia"? Vaan olet...


    • Joo joo.......

      Joo Hau...Hau; Voinen tarkentaa sulle että mistään yhdentymisestä ei ole puhuttu! Ainoa asia mistä SHY:n ja Hypnoosiliiton johto ovat keskustelleet, on yhteistyön lisääminen esim. luennoitsija-vaihdon alueella. Ja tämä tieto on suoraaan Liton hallitukselta!
      Sinähän voit väiyttää mitä tahansa, mutta eikohän lukijat ole jo oivaltaneet että mikä räksyttäjä olet!

    • jooo joooooo

      ai ai..arka paikka tää yhdentyminen. jotskut ei siedä sitä millään. mulle on aivan sama, jos maallikkoliikkeet yhdistyvät. saavat sitten tapella oikein kunnolla luutien ja kaikenmaailman tarrahenkien kanssa..

      koko maallikkohypnoosi on vitsi ja eikä kukaan kehtaa enää sanoa, et on jäsen.

      hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • jees...jeee,,,,

        Kun puhut maallikkohypnoosista, niin mikä on sitten sen vastabooli? Akateeminen hypnoosiko, vaiko tieteellinen hypnoosi?? Suomessa on tehty muistaakseni n. 8 väitöskirjaa hypnoosiin liittyen, silti hypnoosi ei ole oma tieteen alansa. Joten tuo (T) tieteeellinen hypnoosi on aika harhaanjohtava ilmaisu!
        Tampereen yliopistosssa taitaa olla hypnoosin dosentuuri?
        Voisitko olla ystävällinen ja selventää tyhmille maallikoille mitä on ihmeeellisen maalliko- ja tieteellinenhypnoosi! Kun kerran tunnunt olevan niin perillä näistä asioista!


    • jesatappa jebulsi...

      Kyllä minä kehtaan!

    • diipadaaaaa

      ja eikun luudalla lentämään ja räyhähenkiä manaamaan...


      vrooommmmmm..hahahhhaaaaaaaaaaaaaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe