viemärin haju pihalla

epäileväinen

Pihallemme tulee satunnaisesti viemärin löyhkä. Olemme alkaneet pelätä pahinta, vuotaako talomme viemärit talon alla ja haju "pulppuaisi" perustuksista ?!? Voiko tämä olla mahdollista, miten päästä varmuuteen asiasta. Pitäisikö kaivaa talon alta perustuksia (maanvarainen perustus)ja kaivaa putket esiin.
Talo on rakennettu 70-luvun lopussa.

8

9203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuan

      Ei kannata kaivaa, on olemassa useita firmoja jotka tekevät viemärikuvauksia, eli ohuella vaijerilla pääsee näkemään viemärin sisäpuolelta mahdolliset viat ja vikapaikat, ja kaivaa vasta sitten jos vika löytyy.

    • näkökulma

      Usein se haju tulee katolle johdetusta tuuletusviemäristä. Sopivasta suunnasta kun tuulee ja on vähän matalapainetta, niin haju leijailee maahan asti. Pihalla pitäisi olla tarkistuskaivo. Sieltäkin joskus saattaa tulla hajua jos tivistys ei ole hyvä. Harvoin viemärin haju tulee maaperän läpi, sillä nehän on kaivettu liki 2 m:n syvyyteen ja paine on putkistoissa olematon elleivät ole tukossa, mutta eiväthän ne silloin edes vedä.

      • tuuletusputkihan se oli...

        No nyt pakkasella paljastui, että viemärin tuuletusputki katolta laskee pahan hajun pihalle. Pakkasella putken päästä tuleva höyry juorusi hajun.
        Onko tälle mitään tehtävissä vai kärsittävä vain? Saako viemärin tuuletusputken päähän esim. suodatinta, joka poistaisi hajut?


    • akku

      mutta kun kävin marjassa niin metsäautotien alueella haisee viemäri ja taloja ei ole missään.

      • Lokapa hyvinnii

        Haha, taitaa olla syy tänä päivänä selvillä ja kiven sisällä :D


    • jones

      niin sinuna katsoisin tarkastus kaivosta,tuleeko sinne vesi ja wc paperi jos ei niin sitten on epäilysi ok.itsellä oli samatilanne ja kutsuin lokapojat oy jäbät katsomaan ja turkanen oli vain routa pistänyt kaadot toiseen suuntaan ja kun pesivät paineella viemärit niin muistutti enemmän öljyä kun jäte vettä.NYT KAIKKI HYVIN

    • Anonyymi

      Ilmeisesti aloituksen ongelma on ratkennut jo vuosia sitten.
      Itse ilmettelen pihamaan kummaa lemua. Välillä epäilin laitotonta keittöjäteroskista naapurissa takapihalla. Takapihalta haju on hävinnyt. Aikaisemmin epäilin myös jonkun eläimen paskaa sivupihan kukkapenkissä, mutta sielläkään ei enää haise. Haju oli laajemmalla alueella syyskesällä terassilla, missä myös muut haistoivat sen.
      Nyttemmin haju paikantuu aina etupihalla samassa kohtaa kukkapenkin toisessa päässä. Kun kukkapenkin sitten haistelee, ei sieltä löydy mitään. Sisällä samaa hajua ei pääsääntöisesti ole, ihan silloin tällöin olen ollut haistavani. Talo on uudehko, joten ihan tässä ajassa en usko tönön mädäntyneen niin että ulos asti haisisi.
      Pihalla olevaa jäteveden tarkastuskaivon luukkuun silloin tällöin kurkaan, mutta ihme kyllä, sieltä ei ainakaan paskan hajua tule. Hsisevan sijainnin lähellä on maakaivo, jonka kannen välistä ei melestäni tule hajua.

      • Anonyymi

        Siellä on ruumiita haudattuna...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe