Tyttö tuli!

Mamma87

Moikka kaikille!

Tiistaina pääsimme kotiin sairaalasta kaksi viikkoisen tytön kanssa.

Olemme poikaystävän kanssa ajatelleet nimeksi Milja Annika. Mitä mieltä te olette? Toinen vaihtoehto olisi Miranda Kristiina.
Haluaisimme hieman erikoisemman nimen tytölle, ettei heti tulisi toista samannimistä vastaan. Tytölle tulee isänsä sukunimi, joka on hyvin tavallinen suomalainen sukunimi.

Ehdotelmia ja mielipiteitä, kiitos :)

ps. en halua sanomisia omasta iästäni, vaikka nuori olenkin. Täytän tammikuussa 18. :) Kiitos!

24

1591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöh

Pöh! Tarviiko sitä ikää nyt edes niciin laittaa?! Olet sinäkin aikamoinen. Hmp.

No, olen nyt vähän tällainen "törkeä". Eihän se ikä sinua pahenna. Heh:)
      Milja on kaunis nimi! Sitä joskus omallenikin suunittelin. Annika taas ei ole minun makuuni, mutta en ole sitä vastaankaan, kunhan sitä en omalleni anna.
      Midanda on myös kiva, kaunotar nimi, ja ripeä. Kristiina ihan hyvä myös.

PS. Olen muuten itsekin "entinen teiniäiti" Esikoinen syntyi ollessani 16. Nimeksi tuli Elias Santeri. Nyt olen 29-vuotias, Elias on 13 ja lisäksi on neljä muuta lasta. Toisen sain 20-vuotiaana.

Onnea äitiyteen!!!
      Sekä tyttärellesi! Ja miehellesi!

• annakka

milja annika on kauniimpi nimi.

onnea äidille, onnea isälle
      ja onnea myös pienelle perheen lisälle.

• tytsky

Annika-nimestä... Mutta Milja on ihan ok, tosin tulee mieleeni että tuollaista nimeä saa varmasti päivittäin tavata (mielestäni se sekoittuu helposti muihin nimiin).

Miranda taas olisi todella kaunis ja pirteä, eikä liiiian prinsessamainen kuitenkaan, vaikka hieman pitkä onkin...

Kristiina on ihan kiva, vaikka Katriina tai Katariina olisi vielä parempi.

Paras nimi minusta olisi kuitenkin:

Miranda Karoliina!!!!!!!

• Mamma87

Olen tottunut kaikkiin nickeihini syntymävuoteni lisäämään perään, joten ihan siitä syystä... :)

Argh... On vaikea päättää Miljan ja Mirandan välillä...
        No onneksi on vielä aikaa miettiä :)

Kiitos teille, jotka olette vastanneet :)

• nimä vain....
        Mamma87 kirjoitti:

Olen tottunut kaikkiin nickeihini syntymävuoteni lisäämään perään, joten ihan siitä syystä... :)

siis anteeksi uteliaisuuteni.. kuin sua 2 viikkoa pidettii sairaalassa?? itse odotn esikoistani ja ajattelin sairaalassa olla maksimissaan sen pakollisen 3 päiväää sikäli mikäli normaalisti synnytän ja vointi on hyvä..
        niin ja noist nimistä... milja ehottomasti=) annikasta en ninkään pidä, mutta toisena nimenä se menee ja milja nimen kanssa sointuu yksiin=)=)

• -n-
        Mamma87 kirjoitti:

... Milja on parempi kuin Miranda; viimeksi mainittu on mielestäni liian prinsessamainen nimi. Miten olisi Milja Kristiina? Koska Milja on äänneasultaan pehmeä nimi, toisi Kristiina toisena nimenä mukavaa särmää, siksi kyseiseen yhdistelmään tykästyin. Mitäpä mieltä tästä?

• -n-
        Mamma87 kirjoitti:

... Milja on parempi kuin Miranda; viimeksi mainittu on mielestäni liian prinsessamainen nimi. Miten olisi Milja Kristiina? Koska Milja on äänneasultaan pehmeä nimi, toisi Kristiina toisena nimenä mukavaa särmää, siksi kyseiseen yhdistelmään tykästyin. Mitäpä mieltä tästä?

• tarja
        Mamma87 kirjoitti:

Milja Annika on parempi...kiva nimi...

• awa
        Mamma87 kirjoitti:

Mirandassa on ytyä, ja on silti kivan tyttömäinen ja suloinen sekä samalla pirteä ja jämäkkä...

Miranda Karoliina olisi myös minusta (kuin ed. kirjoittajasta tytskystäkin) juuri sopiva nimi!!!

Onnea!

• -n-
        -n- kirjoitti:

Näytti tulevan kahteen kertaan tuo sama viesti. Ei aina oikein pelitä nämä sivut :( Mutta tulipahan ainakin mielipiteeni selväksi ;)

• Mamma87
        nimä vain.... kirjoitti:

siis anteeksi uteliaisuuteni.. kuin sua 2 viikkoa pidettii sairaalassa?? itse odotn esikoistani ja ajattelin sairaalassa olla maksimissaan sen pakollisen 3 päiväää sikäli mikäli normaalisti synnytän ja vointi on hyvä..
        niin ja noist nimistä... milja ehottomasti=) annikasta en ninkään pidä, mutta toisena nimenä se menee ja milja nimen kanssa sointuu yksiin=)=)

Tyttö tuli ihan normaalisti ulos, mutta vauva ja mä olimme molemmat hieman huonossa kunnossa. Tytöllä oli pari ekaa päivää pieniä hengitysvaikeuksia, oli happikaapissa.
        Tyttö siis syntyi 15.8 aamuyöllä neljän jälkeen :) Eli eilen täytti 2vk :)

• Mamma87
        nimä vain.... kirjoitti:

Tyttö tuli ihan normaalisti ulos, mutta vauva ja mä olimme molemmat hieman huonossa kunnossa. Tytöllä oli pari ekaa päivää pieniä hengitysvaikeuksia, oli happikaapissa.
        Tyttö siis syntyi 15.8 aamuyöllä neljän jälkeen :) Eli eilen täytti 2vk :)

• minä

pohdittavaa.
      Mitä tykkäisit nimestä MIRIKLI?

Milja Annika on ihana nimi!

• =o)

Milja on nätti tytön nimi. Kummityttöni on Milja; herttainen, suloinen, nätti, kuten nimikin. Ja sopii ehkä paremmin suomalaiseen sukunimeen...

• mamma

Milja Anni Kristiina?

• jeps

Anna vain tyttärellesi nimi Milja Annika, nimi on nätti.

• Miranda

vaan sitä Miranda Kristiinaa antako...

Lasta kiusataan nimen takia koulussa...

Nim. Miranda Kristiina, jota koulussa kiusattu nimen vuoksi

• tyttö

kiusaamista siinä on? Toisaalta taas ihan mistä vaan julmat nykylapset voi tehdä pilkkaa ja ottaa toisen silmätikuksi syystä tai toisesta, joten se on sun murhees jos sua on kiusattu ja olen pahoillani siitä, mutta nimi Miranda Kristiina on kuitenkin hyvä!

• pike

on kanssa hyvä nimi,

• Hanna

Milja Annika on kaunis nimi. Milja on kiva ja pehmeä nimi, eikä liian yleinen. Annika on suosikkinimiäni, joten ennemmin se toiseksi nimeksi kuin Kristiina.

Miranda on ehkä vähän liian erikoinen, ja toisaalta pitkä etunimeksi. Kaveripiirissä lyhentyisi varmaan Miraksi (mikä sekin on kyllä ihan kiva nimi). Miranda Kristiina on ehkä vähän raskas yhdistelmä, ja entä jos lapsella on r-vika...

• Mamma87

Kiitos vastauksista. Lisääkin saa tietty laittaa :)

Olen miettinyt nyt juuri tuota Milja Miranda yhdistelmää. Mutta haluaisin sinne väliin jonkin pehmeähkön nimen... Anni nimestä en pidä, joten sitä ei :)

• eerika
        Mamma87 kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Lisääkin saa tietty laittaa :)

Olen miettinyt nyt juuri tuota Milja Miranda yhdistelmää. Mutta haluaisin sinne väliin jonkin pehmeähkön nimen... Anni nimestä en pidä, joten sitä ei :)

Milja Oona Miranda
        Milja Ulla Miranda
        Milja Heini Miranda
        Milja Olka Miranda
        Milja Iina Miranda
        Milja Enni Miranda
        Milja Essi Miranda
        Milja Elli Miranda
        Milja Nea Miranda
        Milja Enna Miranda
        Milja Tea Miranda
        Milja Sara Miranda
        Milja Saana Miranda

Miellyttikö joku??? =)

• Mamma87
        eerika kirjoitti:

Milja Oona Miranda
        Milja Ulla Miranda
        Milja Heini Miranda
        Milja Olka Miranda
        Milja Iina Miranda
        Milja Enni Miranda
        Milja Essi Miranda
        Milja Elli Miranda
        Milja Nea Miranda
        Milja Enna Miranda
        Milja Tea Miranda
        Milja Sara Miranda
        Milja Saana Miranda

Miellyttikö joku??? =)

eniten tuo Milja Heini Miranda ja Milja Nea Miranda.
        Nyt kun vain osaisi päättää. :)

Täytyy poikaystävänkin mielipidettä kysellä ehkä hieman ;)

• Seppo

Niin täällä ei juurikaan ehdotella perinteisiä ja tavallisia nimiä, vaan kaikkien pitää olla poikkeavia Milja maitotyttöjä. Ja tietenkin hiukan kansainvälisyyttä Miranda... Joten Kun lapsesi menee kouluun niin takarivissä istuu tiukoissa mustissa farkuissa kuusi Miljaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe