RCI Viikko osakkuus

Kokematon ostaja

Tutkin lomaosakkeen ostamista.
Kiinnostavin on ostaa osake, joka oikeuttaa RCI viikko jäsenyyteen.
Pistejäsenyys ei kiinnosta.

Netissä on näitä myyjiä, kuten aikalomat, omaloma ja niin edelleen.

Esimerkiksi hintaerot myyjillä ovat aivan valtavat. Kuinka toinen myyjä
voi pyytää samasta viikosta yli 5000 € enenmmän?

Mitä ostohetkellä pitäisi ottaa huomioon, kun ostaa jonkin kotimaisen
viikko-osakkeen?

Onko kaikilla myytävillä viikko-osakkeille oikeus liittyä RCI viikkojäsenyyteen.

Paljonko on todelliset liittymiskulut ja vuosikulut?

Mitä muuta pitäisi huomioida?

Kiitos etukäteen asialllisista vastauksista.

7

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leila...

Kaikkein edullisinta on ostaa yksityisesltä edullinen viikko ajankohtana, jolloin voit itse käyttää sitä. Kannattaa pohtia kohteen ikää ja kuntoa sekä vastikkeen suuruutta.

Jos haluat viikkojäsenyyden, kohteen pitää kuulua RCI lomanvaihtojärjestelmään. Liittyminen viikkojäsenyyteen pitäisi onnistua.

Kun ostaa viikon yksityiseltä, kannattaa tarkistaa kohteesta, että sillä ei ole vastikerästejä

RCI on kallis. Maksat vuosittain jäsenmaksua ja tekemistäsi vaihdoista vaihtomaksua. Jäsenmaksu tulee edullisemmaksi, jos maksaa kerralla useamman vuoden jäsenyyden. Se on noin 80 - 100 €. Vaihtomaksu on jotain 160 €.
      RCI viikkojäsenyydessä on tapahtunut muutoksia. Viikkoja on pisteytetty. Voit yhdistää kahden tai useamman tallettamasi viikon pisteitä. Pisteiden yhdistämimen kuitenkin maksaa 80 € / kerta.

Minulla on viikko, jota käytän itse ja vaihdan noin joka kolmas vuosi.

Tuoreimman vaihdon kustannus loma pääsiäisen aikaan Kanarialle oli
      1) 3 vuoden jäsenmaksu = 255 €
      2) vaihtomaksu 160 €
      3) oman viikon vastikkeet 340 €
      ----------------------------------------------------------
      755 €

Lennot Kanarialle (2 hloä) 1200 €
      -------------------------------------------------------------
      1955 € / 2 = 977 € / hlö

Lentohinta sisälsi kuljetuksen.

Olen vakavasti pohtinut että luovun RCI jäsenyydestä sen kalleuden vuoksi.

Näiden lisäksi on lisälomia, joita voi ostaa RCI:ltä. Jos matkustaa paljon ja pysytyy käyttämään niin jäsenyydestä saa enemmän hyötyä.

Itseäni ärsyttää että joku soittaa RCI:ltä kerran kuussa ja haluaa muka tarkistaa osoitetietoni ja muistuttaa että en ole tallettanut viikkoani.

Jos ostat edullisen viikon yksityiseltä, siitä helpompi pääsee eroon ostohinnalla. Kalleista osakkeista on vaikea saada omiaan takaisin ja ne voi joutua myymään alihintaan. Elämäntilanteet muuttuvat, lapsett kasvavat, mutta lomaosakkeesta on hankala päästä eroon.

• Kokematon ostaja

Kiitos asiallisesta vastauksesta.
      Tuli paljon mietittävää.

Kysyn vielä ehkä lisää lähiaikoina, mutta palataan mahdollisesti lisäkysymysten
      myötä. Kiitos vielä kerran.

• Kiitokset itselle

Kun itse kysyy ja itse vastaa saa mieluisan vastauksen ja vielä kiittää vastauksestaan.

• Leila..

Ihan vilpittömästi kerroin kokemuksistani kysyjälle. t: Leila...

• Kokematon ostaja

Kiitokset vielä kerran Leila.

• Sissanen

Kannattaa käydä myös www.lomaosakematkailijat.net sivuilla. Jos et löydä vastausta kysymyksiisi, kysy keskustelufoorumissa jäseniltämme.

• dskjvnnnnnnnnn<kdzlö

Oudosti poistetaan viestejä ja osia viesteistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2360
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1031
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1031
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1000
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      941
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      756
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      697
    10. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      694
    Aihe