Lucifer paratiisissä. Mitä se siellä teki?

kui se nuin teki

Mitä teki langennut enkeli Paratiisissä? Eikö Jumala halunnutkaan paratiisistä täydellistä paikkaa ihmiselle? Pitihän Jumalan tietää ettei ole viisasta päästää paholaista paratiisiin.

21

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+6

      Kristinuskossa Jumala saa hölmöillä kuin hölmöläinen ja silti se on aina ylivertaisen viisas

    • En Jumalan en langenneen enkelin tekemisistä tiedä mutta mielekkään kuvitelman olen rakentanut itselleni. Tarjoan sen sinulle ihan vain aikani kuluksi.

      Paratiisi minun sanastossani tarkoittaa aivan täydellisen ilon ja rauhan tilaa. Se on mielen tila. Ei siis kehoa tai muuta aineellista. Tuon täydellisen olemisen Jumala halusi jakaa ja siitä Luojan ilon jakamisesta johtuu meidänkin kokemuksessa että jaettu ilo on moninkertainen ilo. Se muistuttaa minua siitä täydellisestä tilasta kerran oli todellisuutta. Jumala halusi kumppanin jakaakseen omaa iloaan ja rauhaa joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Tuo kumppani halusi tiedon hyvästä ja pahasta. Hyvä niin

      Ollakseen kerta kaikkiaan täydellistä siinä tilassa oli myös mahdollisuus tehdä virhe. Tehdä väärä valinta joka oli tuon viettelyksen tarkoitus. Tuota virhettä kuvaa Mooseksen kirjan alku. Kertomus omenan syönnistä. Myös kannattaa panna merkille että he olivat "unessa". Aatami nukutettiin kun Eeva muodostettiin Aatamin kylkiluusta. Missään ei kerrota että suuremin kukaan olisi herätetty.

      Jumala antoi ohjeen, varoituksen, tiedon väärinkäytön mahdollisuudesta ja kirjaimellisesti raamatun mukaan hän kielsi syömästä. Koska silloin tulette tietämään hyvän ja pahan.
      Kuitenkin tuo hyvä ja paha tuli tiedettäväksi koska he söivät. Ei missään ole mainittu että tämä tapahtuisi Jumalan tietämättä. Molemmat Lusifer, sekä Pyhä Henki olivat silloin jo valmiina palvelukseen.
      Kun tuo Jumalan Poika eli ihmiskunta kokee riittävän perusteellisesti maallisessa maailmassa kaikki mahdolliset ja mahdottomat itse itselleen luomat vaihtoehdot ja virheet, synnit, kuten Raamattu sanoo, silloin hän, ihminen on vapaaehtoisesti valmis palaamaan.

      Kuvaus tuhlaajapojan paluusta tuntuu ensilukemalta vääryydeltä, mutta se on Isän tahto että Poika valitse itse oikein omasta vapaasta tahdostaan. Ja palaa kotiin jossa Isä on aina olut. Ja aina rakastanut, mutta ei määrännyt. Rakkaus ei määräile.
      Loppukevennys:
      Ota vaimo ilotalosta, hänen ei tarvitse enää mennä naapuriin etsimän vaihtelua.

      • Lucifer paratiisissä. Mitä se siellä teki?

        Hän teki parhansa, kuten jokainen. Mitä muuta kukaan voi tehdä muuta kuin sen mitä on opetettu?


      • 6 + 9

        "Ollakseen kerta kaikkiaan täydellistä siinä tilassa oli myös mahdollisuus tehdä virhe"

        Millä logiikalla? Jos olisin vaikka lentokoneen pilotti, nauttisin suunnattomasti kun voisin kaahailla miten vain haluaisin ja systeemi pitäisi huolen siitä että en pääse tekemään virhettä. Silloin se olisi täydellistä. Mutta jos virheen mahdollisuus olisi, kutistuisi lentelyni varsin varovaiseksi ja vaatimattomaksi.


      • hellin63
        6 + 9 kirjoitti:

        "Ollakseen kerta kaikkiaan täydellistä siinä tilassa oli myös mahdollisuus tehdä virhe"

        Millä logiikalla? Jos olisin vaikka lentokoneen pilotti, nauttisin suunnattomasti kun voisin kaahailla miten vain haluaisin ja systeemi pitäisi huolen siitä että en pääse tekemään virhettä. Silloin se olisi täydellistä. Mutta jos virheen mahdollisuus olisi, kutistuisi lentelyni varsin varovaiseksi ja vaatimattomaksi.

        6 9
        Millä logiikalla?

        Ehkäpä juuri siinä piilee viisaus. Sinä tiedät (koska söit tiedon hedelmän). Tiedät siis että voit tehdä mitä tahansa ja tiedät myös että kukaan sinun ulkopuolellasi ei tule sinua tuomitsemaan. (paitsi tietenkin ihmiset) Mutta tiedät myös mitä kärsimys ja kipu aiheuttaa sinulle ja läheisillesi jos käytät "tietoa" itsekkääseen hetken huvin tavoitteluun.

        Mielestäni silloin on laajemmin ymmärretty järjestelmän täydellisyys.

        Edelleen pidän siitä ajatuksesta että minun ajatukseni tilanteessa on se joka minut "tuomitsee". Silloin järjestelmä on täydellinen. Opettelen tuottamaan iloa ja rauhaa jolloin läheisenikin kokevat iloa ja rauhaa, vaikka hyvin tiedän että "lottovoiton" kanssa saisin monenlaista pikkukivaa erityisesti itselleni.

        Koko elämänkatsomukseni perustuu näkemykseen että vain minä voin kokea ja elää minun elämäni. Siis kaikki minkä näen koen ja elän on minun elämäni. Minä reagoin eli kaahailen lentokoneellani juuri kuten sanoit sinne tänne.
        Mutta minä myös tiedän että kukaan Jumala EI tule ulkopuoleltani sanomaan ---tee noin tai -- tee näin. Minun on se tehtäväni tiedettävä. Ei käärme eikä puoliso ole syyllinen reagointiini.

        Elämä tuo kehoni rajallisuuden kautta esiin rajallisuuteni. Rakastamalla stressitöntä elämää kuten nykyinen uskonto sanoo kehoni kestää riittävän kauan jotta tämän elämäni tavoitteet täyttyy.


      • hellin63 kirjoitti:

        6 9
        Millä logiikalla?

        Ehkäpä juuri siinä piilee viisaus. Sinä tiedät (koska söit tiedon hedelmän). Tiedät siis että voit tehdä mitä tahansa ja tiedät myös että kukaan sinun ulkopuolellasi ei tule sinua tuomitsemaan. (paitsi tietenkin ihmiset) Mutta tiedät myös mitä kärsimys ja kipu aiheuttaa sinulle ja läheisillesi jos käytät "tietoa" itsekkääseen hetken huvin tavoitteluun.

        Mielestäni silloin on laajemmin ymmärretty järjestelmän täydellisyys.

        Edelleen pidän siitä ajatuksesta että minun ajatukseni tilanteessa on se joka minut "tuomitsee". Silloin järjestelmä on täydellinen. Opettelen tuottamaan iloa ja rauhaa jolloin läheisenikin kokevat iloa ja rauhaa, vaikka hyvin tiedän että "lottovoiton" kanssa saisin monenlaista pikkukivaa erityisesti itselleni.

        Koko elämänkatsomukseni perustuu näkemykseen että vain minä voin kokea ja elää minun elämäni. Siis kaikki minkä näen koen ja elän on minun elämäni. Minä reagoin eli kaahailen lentokoneellani juuri kuten sanoit sinne tänne.
        Mutta minä myös tiedän että kukaan Jumala EI tule ulkopuoleltani sanomaan ---tee noin tai -- tee näin. Minun on se tehtäväni tiedettävä. Ei käärme eikä puoliso ole syyllinen reagointiini.

        Elämä tuo kehoni rajallisuuden kautta esiin rajallisuuteni. Rakastamalla stressitöntä elämää kuten nykyinen uskonto sanoo kehoni kestää riittävän kauan jotta tämän elämäni tavoitteet täyttyy.

        Tokihan hyvä 6 9 ymmärrät että mielen tekeminen on eri asia kuin fyysisen kehon tuotokset tai saavutukset.
        Minä kuvailen sitä tapahtumienn tasoa joka on ennen fyysistä toiminta.

        Nähdäkseni hengen tasolla eli mielessä olevaa tasoa ei voi ymmärtää ellei pysty kuvittelemaan jotain ei fyysistä. Tämä on näitä minun käsityksiäni.

        Kiitettäväti ovat monet "Jumalan kieltäjät" ottaneet keskustelussa käyttön sanonnan. Ei ole kristillistä Raamatun Jumalaa. Sinä he, kin jättävät hengen tason vapaaksi. Vaikkapa Jumalan/Lusiferin käyttöön.

        Olen sellainen, miksi jumala minut loi. Se minkä sinä ( tai minä peilistä) silmilläsi minusta näet on sinun (minun) näkemyksesi. Kristustietoisuudessa Jeesus näki ihmisestä sen minkä Jumala oli luonut.


    • EL.ak.IM

      kui se nuin teki

      Isän ja pojan henkilöllisyys on ihan selviö. Koita ruuttaa Pyhän hengen identiteetti yhtälöön. `Rakasta vihollistasi`...

      Ei kai mitään pyhittämätöntä roikkuisi paratiisissa.

    • Ensimmäinen Aadam

      Toki toki Jumala tiesi mutta ihminen ei uskonut sitä, ja siksi hän söi itsenäisestä "hyvän ja pahan" teidostamisen puusta, ja kuoli siihen.

      • oldsoon

        vanhenen sen takia että joku söi joskus väärästä puusta hedelmän? uskotko oikeasti tuota?


      • oldsoon kirjoitti:

        vanhenen sen takia että joku söi joskus väärästä puusta hedelmän? uskotko oikeasti tuota?

        oldsoon hyvä voisitko kuvitella että on olemassa muutakin kuin tämä käsin kosketeltava. Onko esim. stressi jotain todella olemassaolevaa joka "kuluttaa" sekä fysiikkaa että mieltä. Siis menkö nyt mieli jo sinne joka ei voi olla?

        Maailman synty on kerrottu tietyllä tavalla ja sanoilla koska tuhansia vuosia sitten paimentolaiset eivät tunteneet nykykielen "atomikäsitteitä" Tunteneeko moni nykysinkän kun vaaditaan näkyvää esinettä tai kokeiltava todistetta esim. rakkaudesta.

        Aika hyvä on muuten juuri tuo vanheneminen, uudet vastaukset tuovat mukanaan uudet entistä vaikeammat kysymykset. Kylläpä se hyvinkin saattaa vanhentaa.

        Tieto luo tuskaa.


    • plmkkj6345

      Lucifer oli suojelusenkeli, jonka alueeseen Paratiisi kuului.
      Lusifer lankesi samaan aikaan ihmisen kanssa, toisin sanoen Paratiisissa ei oleskellut langennutta enkeliä.

    • bishop83

      Lucifer on satuolento ja uskovat uskoo siihen HEHHEHEH

    • eroa valtiokirkosta

      Saduissa on kaikki mahdollista

    • Oiskohan lusikka ollut siellä ihan Jumalan armosta ja rakkaudesta ?
      Sitten lusikka lankes, niinhän me ihmisetkin langetaan kun luullaan itseämme viisaiksi.

      Samalla lailla Jumala rakastaa ateistejakin, niinkuin Jumalaa kunnioittaviakin.
      Jokaiselta joka on Jumalansanaa saanut kuunnella saa jossainvaiheessa valita uskooko vai ei.
      Se on elämän valinta, tai sitten ei.
      Ihmisillä on oma tahto ja hyvä niin.
      Jokainen tehköön valintansa.

    • bishop83

      Jumalanne antama "vapaa tahto": "Joko uskot minuun tai katkon sinulta sormet"

      • Jaa, montako katkas ?
        Multa meni aikanaan Rhodesiassa ( käytän vanhaa nimeä koska maa on pilattu nykyjohdolla ) työkaverilta sormi kun jäi poravaunun vetopyörän ja telan väliin kun gummihuuli lähti kielloista huolimatta ajamaan.
        Oisko se ollut mainitsemasi sormenkatkominen ? ; )


      • Toistat samaa ideaa bishop83 joten sinulla ei liene vapaata tahtoa. Se on sinun kokemuksesi. Miten sen kukaan sinulta voi poistaa. Tai toisinpäin. Omasta tahdostasi kirjoitat niinkuin tahdot.

        Miten tahtoa voi todistaa. Pelkkää sattumaa kaikki. Senkin voi kieltää. Sattumalta.


    • Hei kui se nuin teki,

      Lucifer oli alkuaan enkeli. Mutta hän ryhtyi kapinaan Jumalaa vastaan.
      Saa-tana nimi on kreikaksi diabolos, joka merkitsee erilleen heittäjää. Se tarkoittaa, että paholainen pyrkii kaikin keinoin edesauttamaan eroa Jumalasta. Hän yrittää saada meidät eksymään kauemmaksi toisistamme ja Jumalasta.

      Saa-tana ei ole helvetin herra, vaan istuu siellä demoniensa kanssa ihan yhtä surkeana narrina kuin muutkin. Jumala loi taivaan ja maan, näkyvän ja näkymättömän todellisuuden enkeleineen. Hänen valtansa on suurempi kuin Saa-tanan valta, joten Saa-tana on vain narri Taivaiden Luojan edessä.

      t. Maarit-pappi

      • eroa valtiokirkosta

        "Lucifer oli alkuaan enkeli. Saa-tana ei ole helvetin herra, vaan istuu siellä demoniensa kanssa ihan yhtä surkeana narrina kuin muutkin. Jumala loi taivaan ja maan, näkyvän ja näkymättömän todellisuuden enkeleineen"

        kaikkitietävä meni luomaan pahan ja kaikkivaltias ei hävitä luomaansa pahuutta. Käytetäänkö Luciferia vain taivaanvaltojen suojakuorena, jota voidaan syyttä pahuudesta, kun pääjehua ei voi syyllistää ?


    • Theologi

      Maarit pappi : Lucifer ei ollut mikään langenut enkeli, vaan Venus planeetan nimi ja planeetan symboli annettiin myös Baabelin kuninkaalle.
      Lucifer oli siis aamutähti Venus eli Kointähti, joksi myös JEESUS sanoi itseään!

      Miten onmahdolista että korkeasti palkatut ja paljon opskelleet teologit tuntevat Raamatun ja antiikin symboliikan noin hel--vetin huonosti?

    • Luciferista kin on kirjoitettu miljoona hyllykilomterä. Onkohan niitä kukaan kaikkia lukenut? Tulkintoja riittää, antiikin kirjoituksia on paljon poltettukin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      300
      2531
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      45
      1175
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1139
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1063
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      278
      929
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      839
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      825
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      68
      744
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      739
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      734
    Aihe