Pääsin töihin elämäni ensimmäiseen oikeaan työpaikkaan valtion virastoon neuvonta/asiakaspalvelutyöhön ja työt alkaa piakkoin. Mieltäni painaa, että millä tavalla tällaiseen työhön oikein kuuluisi pukeutua? Olen tottunut kulkemaan rennosti farkuissa, tennareissa ja perus tunikoissa/paidoissa, mutta voiko virastossa kulkea suht rennosti oman tyylin mukaan, vai onko oltava jotakin tyyliin aina mustat housut ja bleiseri/villatakki? Ja entä kesäpukeutuminen? Varmaan ihan ihattomissa ei ole soveliasta kulkea.
Pitäisikö työpaikalta jotenkin uskaltaa kysellä pukeutumiskoodeista yms. kun en yhtään tiedä näistä asioista, kun ei ole ikinä tarvinnut pohtia aikaisemmin...
Kiitos asiallisista vastauksista
Työpukeutuminen virastossa?
ihanpihallanyt
2
1294
Vastaukset
- farkutonok
Älä kysele. Antaa huonoa itsetunto kuvaa, kun työkavereilta alkaa heti kysellä vaatetuksestasi. Mene sellaisena kuin olet. Itsekin ollut valtiolla asiakaspalvelu työssä. Ei sinulta odoteta suorittavassa portaassa, että tulet joka päivä juhlakunnossa.
- ihanpihallanyt
Kiitos paljon vastauksesta, menen sitten rennommin mielin töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014355Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33476- 2443418
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792355Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851993Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391619- 1401310
- 151258
- 481218
- 991141