laittaa tytön nimeks Petronella tai Petranella, jos tytön isän nimi on Petro (ihan on suomalainen mies!)...
Petronellahan sinäänsä on ihan kiva nimi, mutta "pilaisiko" se sitten isänsä nimen tytölle annettuna "yhdysnimenä", mitä mieltä ootte??
(ja tiedän et monikaan ei yleensäkään pidä noista nimistä, mut kysyn silti kommenttia tällaiseen hassuun asiaan...)
Vai pitäskö antaa Petra-nimi sitten toiseksi nimeksi vaan ja etunimeks joku ihan muu...?
olisko tyhmää
9
415
Vastaukset
- -n-
Henk. koht. en antaisi tyttärelle etunimeksi Petronellaa, jos isän nimi on Petro (enkä kyllä muutenkaan). Mieluummin jokin ihan muu nimi etunimeksi, toisena nimenä Petronella voisi sopia.
- monen lapsen äiti
Petronella ja Petranella!!! Huippu RUMIA nimiä!
Anteeksi nyt vain, mutta tuo oli minun suora mielipiteeni.
Naittanaa mielummin vaikka Petra-Maria tai Petra Emilia.
EI PETROA! Eikä mitään Petronellaa tai vastaavaa. - hanna
minusta isän nimen liittäminen lapsen nimeen ei "pilaa" isän nimeä. itse taitaisin silti laittaa sen mieluummin toiseksi nimeksi. itse asiassa yhden kaverini kolmas nimi on "väännös" isänsä nimestä: marttiina. petronella ja enemmän mun mieleen ku petranella.
- hanna
minusta isän nimen liittäminen lapsen nimeen ei "pilaa" isän nimeä. itse taitaisin silti laittaa sen mieluummin toiseksi nimeksi. itse asiassa yhden kaverini kolmas nimi on "väännös" isänsä nimestä: marttiina. petronella ja enemmän mun mieleen ku petranella.
- Emmi
..mä en osais kyl laittaa. Ehkä just siks ku on niin samanlainen kun isän nimi. Laittaisin just vaikka toiseks nimeks Petra jos se on niin et sellanen pitää saada laittaa..tää nimi juttu on kyl hankalaa..meillä 2 viikkonen poika ja nimeä pitää miettiä..etunimi valmiina mutta toista ei oo keksitty vielä!!
- TuisKu
oli viimeinen: antaa lapselle toiseksi nimeksi Petra tai Petronella! Ei etunimeksi.
- mie
Näistä kahdesta nimestä Petranella on parempi joko yhteen tai erikseen kirjoitettuna. hyvä vaihtoehto olisi myös antaa tosiaan toiseksi nimeksi petranella ja etunimeksi joku lyhyt esim. Pia
- äiti
mielipiteistänne!!!
Olemme nyt ajatelleet, että tytön etunimeksi valitsemme jonkun muun kivan nimen ja petra/petronella/petranella/petra nella tulee toiseksi nimeksi, mutta mikä noista sitä emme ole vielä keksineet... Saas nähdä mihin nimeen tässä loppujen lopuksi päädytään... =) Entäs vielä sellanen vaihtoehto kuin Petrona/Petroona toiseks nimeks?
Apua tää on vaikeeta, jos sittenkin luovutaan koko petra ym. nimistä...- mama
PETRIINA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573