Silmälasit

Huono minäkuva

1. Milloin sait ensimmäiset lasisi?
2. Mitä ajattelit, kun kuulit että tarvitset silmälasit?
3. Haluaisitko niistä eroon?
Perustele miksi/miksi et.

19

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murtunut gimma 14v

-Olin 11-vuotias
      2. Mitä ajattelit, kun kuulit että tarvitset ilmälasit?
      -Kirosin ihan sikana ja itkin, olin kyl tosi raivona, vihasin itteeni.
      3. Haluaisitko niistä eroon? Perustele miksi/miksi et.
      -Haluaisin eroon, koska olen paljon kauniimpi ilman. Ne tekee mun elämästä helvettiä!! Ennen rillejä mä osasin kehua itteäni ja pidin itseäni kauniina, nyt mä oon mielestäni rumin akka maailmassa.

• mr penis

Silmälasit on homoille ja nössöille vittu

• Kannattaa harkita piilolinssejä, jos ulkonäkö haittaa.

• 16v tyttö
        mr penis kirjoitti:

Silmälasit on homoille ja nössöille vittu

"Silmälasit on homoille ja nössöille vittu"
        -Ei ollut kovin kivasti sanottu!
        Sille ei ihan oikeesti voi yhtään mitään jos näössä on häikkää. Ja ei ne nössöksi tee!
        Luonne pysyy samana, ulkonäkö hieman muuttuu.

1. Noin 3vuotta sitten
        2. "Ei saatana...vittu!!"
        3. Olen oppinut, että ne ovat osa minua.
        Minusta tuli tälläinen, se vain on paras oppia hyväksymään. Eli lyhyesti sanottuna pidän silmälaseistani tosi paljon, ne ovat osa minua:)

• Eyeglassesarethebest<3

1.Sain ne... ootas hetki, mietinnn... 9 vuotta vissiin?

2.Ois voinu myöhemminki tulla...

3.En haluis eroon, koska nä on just sellaset ku haluisinki

• 1. Ihan n. Kuukaus sitten.
      2. Aikas neutraalisti menin, koska olin totutellut ajatukseen laseista, kun huomasin näön heikkenevän. Näön heikkeneminen liian huonoksi otti kunnolla päähän, koska olen aina halunnut olla lentäjä ilmavoimissa, mutta näkö liian huono ='(
      3. En. Niistä on tullut osa persoonallisuutta.

• -96

juu... Mä sain lasin kun olin 5 v. Eli 11 vuotta sitten......halusin kyl pois, mutta viel en voi hajataittoa korjaavaan leikkaukseen mennä kun pitää olla jotain muistaakseni 20v. Et voi mennä. Siis mulla on aika paljon hajataittoa....ja sitä on vuosien mittaan tullut lisää, vahvuudet tällä hetkellä 3 oik. ja 4 vas.

Piilarit tilasin, hyvä vaihtoehto arkisille laseille!

Jokainen saa lasit 99% varmuudella jossain vaiheessa elämäänsä...viimeistään kun istuu vanhain kodissa.....joten ketään ei tulisi haukkua vaan lasien perusteella!!!!!

Lasit ovat osa mun elämää ihan niinku vaatteetkin, ne on kuin asuste!

• julzee

1. Milloin sait ensimmäiset lasisi? Olin kait kymmenen vee
      2. Mitä ajattelit, kun kuulit että tarvitset silmälasit? Olin aluksi todella onnellinen xd
      Perustele miksi/miksi et.haluaisin kyllä nyt niistä eroon, mutta en välttämättä, koska näytän viisaammalta joskus niissä :) mutta ne on kesällä todella hiostavat

• Milde

1. Joskus kakkosluokal
      2. "Aha, oke.... o__O"
      3. Niist o vaa haittaa ja viimesimmät kisat meni iha vituiks niitte takii :D

• Tyttö 12v

1. Joskus 10-vuotiaana kai
      2. "Öö...okei"
      3. Todellakin tahtoisin niistä eroon!
      Maanantaina on luokkaretki särkänniemeen ja mä jään kaikesta hauskasta paitsi. En voi mennä kun joihinkin lällylaitteisiin. Ois kiva mennä esim Half Pipeen, Trombiin ja tornaadoon, mutta se on ihan tyhmää kun ei nää mitään ilman rillei jos ne ottaa pois. Niin enpä mene sitten ollenkaan. Piilolinssejä en voi käyttää, kun silmät rupee heti vuotaan ja tulee ihan kipeiks.

• Vitun rillit!!!!!perkele

Niin se on todellakin tosi ärsyttävää kun rillit pilaa elämän!! Ja minäkin kuulun näihin jotka omistavat herkät silmät = piilarit ei sovi, koska silmät alkaa heti vuotaa ja kirvelee/sattuu
        -Jos menet uimaan, rillit pitää ottaa pois.
        Mikäli on tosi huono näkö, ei oikeasti nää mitään niin ei ole kovin kivaa uida
        -Ei voi mennä huvipuistoon
        -Menee heti likasiks ja joutuu puhdistaan kokoajan
        -Elokuvissa 3D-lasit tuntuu tosi inhottavalta omien lasien päällä (en tiedä tuntuuko kaikilla, mutta mulla ainakin)
        -Urheilussa saa koko ajan varoa ettei lennä päästä

• 1111111211

Sain ekat lasit vissiin 11-vuotiaana eli noin 8 vuotta sitten. Ei oo koskaan haitannu mitään, näistä on pikemminkin tullut osa persoonaani. En tosin oo koskaan liiemmin jaksanu murehtia laseista, ne nyt vaan on oltava päässä jos meinaa jotain nähdäkin, minkä takia myös toisten kommentit jätin ala-asteella ihan omaan arvoonsa.

• 17-v tyttö olen

2.luokalla

2. Mitä ajattelit, kun kuulit että tarvitset silmälasit?
      En oikeen mitään. Olin vaan että aha. Selvä. Aika neutraali reaktio

Nyt joo, koska käytin piilareita 4 vuotta ja nyt on liian kuivat silät etten voi käyttää enää niin pakko pitää laseja. Ne on tiellä koko ajan ja pienentää kaikkea ihan törkeen paljon.

• Mr. 51p51

1.Milloin sait ensimmäiset lasisi?
      9-10v. en muista.
      2.Mitä ajattelit, kun sait silmälasit?
      En oikein mitään, koska osasin varautua niihin, sillä molemmilla vanhemmillanikin on lasit.
      3.Haluaisitko niistä eroon?
      En, sillä kavereittenkin meilestä näytän järkevämmältä lasien kanssa kuin ilman. Olen poika

• Eräs trotskilainen

1. Mie olin eskarissa eli n. 6 tai 5.
      2. "Aha, okei." Paitsi että otti päähän, kun kaverit luuli, että mä oon tullu käytännössä sokeeks. Eskarilogiikkaa.
      3. En, koska mie näytän paremmalta lasit päässä. Tummat silmänaluset ei erotu, silmät korostuu ym. Just nyt mulla on sellaset isot kasarilasit. (Pitää hankkia uudet vuoden välein, koska näkö muuttuu.)

• mä18p

1. Sain ekat lasit kasi luokan puolivälissä eli noin viisi vuotta sitten.
      2. Olin iha, et ei prkle, salasin tiedon mun kaikilta koulukavereilta, häpesin ja inhosin rillejä!
      3. Ei vaa ole osa minua, lukion 3. luokalle sinnittelin ilman laseja koulussa ( näkö silloin jo -3.0), jolloin vihdoin sain piilolinssit. Kyllähän kouluarko helpottui!

• vuohenkarva

1. Sain lasini 14-vuotiaana, viime vuoden joulukuussa

2. Terkkari sanoi mulle seiskan alussa, että tarvisin lasit mutta päätin olla kertomatta äitille siitä, koska en halunnut missään tapauksessa laseja. Siinä sitten koko seiskan huononäköisenä ja lopulta päätin kertoa äitille. Käytän kylläkin piilolinssejä ja kotona ja joskus kun käyn esim. lenkillä tai kaupassa niin laseja.

3. Haluisin käydä laserleikkauksessa, koska laseja on hankala käyttää ja tuntuu että ne on kokoajan likaiset tai edessä. Enkä myöskään halua käyttää piilareita lopun ikääni. Näkö mulla on kummassakin silmässä -1.75, eli ei kauheen paha.

• 1. Milloin sait ensimmäiset lasisi? -Sain ensimmäiset lasini kun olin 11- vuotias.
      2. Mitä ajattelit, kun kuulit että tarvitset silmälasit? -En mitään
      3. Haluaisitko niistä eroon? -En haluaisi
      Perustele miksi/miksi et.
      -Koska elämäni on parantunut näiden avulla. Lasien avulla olen saanut elämääni parempaa näköä ja parempaa tyyliä.

• nuoriboy

1. 10V.
        2. Kivaa ja jännää
        3. Joo koska mul näkö heikkenee nopeesti ni pitää koko ajan olla hakemas lisää vahvuuksii ja ku tiellä D:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14778
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      24
      2549
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2361
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1669
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1443
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1344
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1183
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1065
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      906
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      823
    Aihe