Jos meidän koira näkee yhdenkin koiran n.3 metrin etäisyydellä niin alkaa kauhea räksyttäminen ja jos se pääsee jonkun koiran luo niin heti se alkaa tappelemaan!
Pystyykö tätä tapaa mitenkään poistaa?
Tiedän että pitäisi totuttaa se toisiin koiriin mutta kellään tutulla ei ole koiraa..
Toisille koirille haukkuminen!
3
534
Vastaukset
- Neppari
Otappa lenkille mukaan oikeen kunnon herkkupaloja, esim. lenkkimakkaran palasia tms. mistä varmasti koira pitää.
Aina, kun toinen koira tulee vastaan niin runsain käsin annat koiralle aina makupaloja.
Meijän koira kyllä pian hoksas mistä oli kyse ja nykyään itse pyytää makupalaa, kun näkeekin vain jossain toisen koiran :P
Itse pidin lisäksi koiralla kuonopantaa jotta pystyin hillitsemään rähinät toisille koirille ja sain koiran mielenkiinnon paremmin niihin makupaloihin suunnattua.
Teidän kannattaa myös käydä esim. koira-aitauksella, jos mahdollista missä koira saa vapaana tutustua muihin koiriin ja oppii muilta koirilta "koiran kielen".- paula68
Heippa!
Et kertonut koirasi ikää? Mutta olettaisin että hänellä ei ehkäpä ole ollut tarpeeksi positiivisia ja sosiaalisia kontakteja toisiin koiriin.
Miten muuten itse toimit näissä tilanteissa, kiristätkö huomaamattasi hihnaa,tuijotatko ehkäpä toista koiraa jo kaukaa ,pysähdytkö,sanotko jotain...
Tärkeintä olisi ennenkuin koira alkaa toimia "ei-toivotusti ehdollistaa häneen positiivisia tuntemuksia negatiivisten sijaan.
Namipalat ovat hyvä ratkaisu. Saat tällöin kontaktin koiraasi. Se nimittäin on kaiken a ja o.Hän yhdistää koirat ja namipalat hyväksi asiaksi.
Hyvä että olisi itsekin rauhallinen näissä tilanteissa ettei se tarttuisi koiraan.
Sinun toimintasi vaikuttaa paljon koiraasi.
Koirasi tarvitsee turvallisia kokemuksia myös sinulta.Tarkkaile koirasi käyttäytymistä ja mieti mikä sen olisi voinut aiheuttaa...mikä tilanne tai tapahtuma.
Kun tiedät SYYN miksi hän haukkuu muita koiria on myös paljon helpompi ratkaistakin tilanne.
Oliko hän jo pienenä pentuna tälläinen vai kohtasiko hän vai vihaisia ja alistavia koiria nuoruudessaan?
Oletko huomannut että PELKÄÄKÖ hän itse vai uhoileeko hän vihaisesti koirille? Siis kehonkieli (ilmeet ja eleet)?
Onko hän mielestäsi herkkä vai agressiivinen luonteeltaan yleensä eri tilanteissa?
Onpa harmillista jos tuttavapiirissäsi ei ole ketään ystävällistä ja rauhallista luonnetta omaavaa koiraa.
Tärkeintä olisi kohdata ei-aggressiivisia koiria, jotta omasi saisi luottamuksensa takaisin.Vapaana koirat toimivat yleensä parhaiten.
- Osku
Itsellä sekarotuinen(belgianpaimenkoiraa on hänessä) sai pentuna ja hieman isompana lenkkipolulla "kohtauksia". Se vinkui ja piippasi toisten koirien perään ja pyöri selällään maassa ja väkkäröi. Tätä tapahtui missä tahansa. Koira on todella herkkä ja menettää viimeisetkin itsehillinnän rippeensä minun korottaessa ääntäni.Eli kieltäminen oli poisluettu.
Meillä on kotona toinen koira ja koirallamme paljon kontakteja muihin koiriin, joille ensin sama reaktio, sitten se ei edes tunnu huomaavan muita. Koirakoulussa se on minun pikku enkelini ja tekee belgimäisellä palvelualttiudella kaiken, mitä pyydetään, eikä taatusti teppuroi ja hauku.
Mutta lenkillä..no, aloitin siitä, että saan sen pysymään edes jaloillaan toisten vastaan tullessa.Pidin sen kirjaimellisesti pystyssä.Ja hyvänä pointtina opettelin myös itse olemaan ressaamatta kohtauksista. Sitten kun seisominen onnistui pyörimisen ja kierimisen jälkeen, aloimme opetella hiljaisuutta. Otin koiran istumaan ja hyssyttelin, rauhoitin sitä kovasti sanomalla useita kertoa rauhallisesti ja napakasti "Asetu", mitä kotona käytämme sisätiloissa. Pikku hiljaa se malttaa jo katsella minua silmiin ja kuunnella, voimme nykyään kävellä jo toisten koirien ohi! Kehuminen onnistuneen ohituksen jälkeen tietää leikkiryöppyä...
Tahdoin vain sanoa, että ihan tavallisella maalaisjärjellä ja koiran tarkkailulla pääsee pitkälle, tosin se vaatii aikaa..mutta sitähän meillä toki on;)Päättäväisesti vain opettelemaan!
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889