kennel taikurin

koira20

olen etsimässä groenendael pentua ja taikurin kennel olisi lähimpänä minua. Onko kellään kokemuksia taikurin koirista ja toiminnasta?

32

6006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TonttuPii

Epileptisiä koiria, jalostuskieltoa, rekisteristä poistettuja koiria, rankkaa sukusiitosta, rekisteröimättä jätettyjä pentueita... Jne.
      En suosittele.

• norm.,,.

Siis ihan normaali näyttiskenneli

• jonnamo1

TonttuPii:n kanssa samaa mieltä. Kävin itse sie ''pennunosto'' reissulla vuosi taakse päin, koirat oli likaisia, häkeissä ja saivat astua sie toisiaan mielinmäärin (kaikki lähisukua keskenään). Mietippä aloittaja toisen kerran. Aina lähin paikka ei ole se paras. Tyrkytti mulle myös sieltä paperittomia gronttuja sekä ej- rekisteröityjä pentuja.

• koirakuiskaajat

Jospa koirat olivat juuri olleet lenkillä. Sitäpaitsi karvanlähtöaikaan saattaa vaaleampi pohjavilla näyttää tahralta, kaikki eivät harjaa irtopohjavillaa, se putoaa siitä itsekin. Kastroimaton groenendael ei takkuunnu.
        Jos nartut kiima-aikana astuu toisiaan avuliaasti, voin valistaa että siitä ei synny pentuja!

Koiranetin mukaan Taikurissa ei ole ollut EJ-rek pentuja viime keväänä. Olisitko pitänyt parempana että kaikki koirat olisivat olleet irti ympärilläsi kun kävit? Mukava ajatus jos keli oli rapainen. Taikurin kennelin koirahoitolassa on muuten todella isot sisä- ja ulkotilat koirilla. Onhan koirien paljon mukavampi kulkea vapaasti ulos ja sisään koiratalossa silloin kun omistajat ovat sidottuna töihin.

• 2016

taikurilla on nykyään rekkaamiskielto päällä tehtailun takia

• koirakuiskaajat

Mistä te näitä valheita keksitte? ja miksi? Kenen pussiin pelaatte? Taikurin koirissa on ollut erittäin paljon käyttö- ja myös muotovalioita vuosikymmenten aikana. Ja tyytyväisiä koiranomistajia. Terveitä ovat ja pitkäikäisia, mutta jokainen joka toimii rodun kanssa vuodesta 76, kait törmää ikäväkseen myös epilepsiaan. Kuka on saanut päähänsä rekkaamiskiellon? Sellaista ei ole. Ei ole mitään jalostuskieltoja eikä rekisteristäpoistoja. Tontun ja muiden sadut voi siis jättää omaan arvoonsa.

• Pahapaikka

Kyllä näillä ihmisillä joskus aikanaan on ollut kasvatustoiminta hallussa ja hyviäkin yksilöitä tullut.
        Nyt jo ainakin 10 vuotta homma ihan retuperällä.
        Mekin sieltä sairas koira ostettu, lonkka oli ihan paskana, keinonivel olisi täytynyt laittaa. Koira
        lopetettiin kun toisessakin lonkassa nivelrikko. Belgi oli myös hyvin kivulias ja rekisteröimätön.
        Tämä tapahtui 2011. Koira kerkes olla meillä 4kk. Mitään Hän ei meille korvannut.
        Siellä syötetään jotain outoa koirannappulaa kun kaikki koirat on ihan kuralla.
        Näkeehän sen jo päältäpäikin että asiat ei ole kunnossa.
        Ei sieltä kannata koiraa ostaa. Ahneus ja ikä oisko se siinä.

• tutkien

Ja nämä asiat saa selville tutkimalla sukutauluja sekä että kysyen kennelliitolta!! Ketään ei tarvitse mustamaalata turhan vuoksi.

Suomen belgianpaimenkoira yhdistyksen sivuilta löydät kaikki kennelit, joissa on kasvattajat. Käy jokaisen sivu erikseen läpi ja katso, ovatko päivitelleen pentusivuja.

• hehhuliHeli!

Mustamaalausta. Seuraus voi olla, että mustamaalaaja aletaan mustamaalaamaan, haukkumaan pedofiilikis, huumavälittäjäksi, eläinten rääkkääjäksi. Olisko se kovinkin mukavaa?

• Pekka

Edesmennyt belgianpaimenkoirani oli Taikurin Kennelistä, jonka kuolemasta on toki jo 7 vuotta aikaa. Koira oli terve kuin pukki koko elämänsä ajan ja nukutettiin esi-isensä metsästysmaille yli 14- vuotiaana.

En voi sanoa yhtäkään pahaa sanaa kyseisestä kennelistä, tai sen toiminnasta, enkä varsinkaan koirastani. Ennemminkin koiraani ihasteltin sen kuulemma poikkeuksellisen itsevarman ja lempeän käytöksen vuoksi ja ihasteltiin sen tottelevuutta. Koira toimi kuin ajatus ja olemme hiukan harkinneet, että ottaisimme vielä uuden belgianpaimenkoiran. Jos hankintapäätöksen joskus teemme, niin otan ehdottomasti ensimmäisenä yhteyttä Taikurin Kenneliin. Olisikin todella harmi, jos nuo huhut mitä tässä ketjussa on kirjoitettu pitäisivät paikkansa. Toivottavasti eivät.

• pitopuru

Perustelematonta pahaa puhetta maailmassa riittää. Mutta totta sekin, että joskus ikävääkin tapahtuu. Syynä useimmiten vakava sairaus, dementia, altzheimer, mielen järkkyminen, katkeruus, posketon köyhyys, varattomuus, toivottomuus, itsetuhoisuus etc. Ja sitten seuraa idioottimaisia tekoja, eläinten heittellejättöjä, julmaa kohtelua, hakkaamista, ruhjomista .... joksus jopa koulutuksen nimissä. Mutta aiheeton monien tuntemiesn kasvattajien mollaaminen osoittaa huonoa makua täälläkin. Mokia sattuu kaikille ja sille ei voi lopulta mitään. Yksikin alitteleva kasvattaja leventeli siitoskoirillaan ja sitten puolet pennuista sairastaa spondyloosia, osa kivesvikaisia ja osalla luonteet ihan peestä.. Eli se siitä. Leventely ja muiden mollaaminen ei viisasta. Usien käy kuten tälle rehvastelevalle kasvattajalle: koko kuona-arsenaali iskeekin omaan alavatsaan ja kovaa.....

• totuus_on_karua

Taikurin kennelissä on tälle päivää merkitty 280 rekisteröityä pentua (lisäksi varmaan tuplasti samanveroinen määrä ei rekattuja "vahinkoja"), mistä nimimerkki koirakuiskaajat on keksinyt ne lukuisat käyttövaliot? Niitä on tasantarkkaan kolme. Kolme käyttövaliota tuollaisella otannalla on surkean vähän, sisäsiitosprosentti sen sijaan on valtaisa.. Ja tiedän että tämäkin ketju on jo vanha, mutta edelleen tuntuu pentueita sikiävän kyseisen "kasvattajan" toimesta.

• Sipucca

Meidän schipperkepoika on Taikurin kennelistä, ja ihanampaa ja terveempää otusta saa hakea. Toisin kuin monien muiden koirat niin oli jo noin 10 vk iässä haettaessa lähes valmiiksi sisäsiisti. Muusta en tiedä, mutta omasta puolestani kehuja.

• solsolsol

Voiko sieltä ostaa Taikurin Solmu Mäkelän?

• hehehheheheh

Mul on taikurin koira. Sen nimi oli Pasianssi.

• minelan

Olipa kyseessä kuka tahansa kasvattaja,hänet mollataan tällä palstalla.
      Itseänikin yritettiin mollata tällä palstalla, mutta kun EI saatu vastinetta mollaus loppui.

Kasvatin kk-mäyräkoiria, jotkut käyttöön jotkut näytteille, kuitenkin tärkeintä on terveet koirat. MINELAN BALLSAMI on voittoisa koira näyttlyn 2 kauneinkoira Messukekksssa 2014 kahdessa näytelysä peräkäin, vielä 12 vuotina. näyttelyn kunein koira, eliBIS1

• Anonyymi

Jatkaa valitettavasti edelleen pentutehtailua, uusin tapaus 07/2020. Tarkastuskäynnillä jouduttu useampi eläin lopettamaan ja monta otettu suoraan huostaan.
      Älkää hyvät ihmiset ostako Taikurin kennelistä lemmikkiänne ja kannattako pentutehtailua.

• Anonyymi

^ oisko antaa lisäinfoa , mistä lähteestä tieto? Kaikki nämä vatipäät kiinnostaa, jotta pääsee varoittamaan muita.

Fakta ei ole fiktiota, toki ei fiktiokaan faktaa. Siksi lähteet olisi hyvä mainita.Toki jalostusnet kertoo myös kasvattajan agendan, mutta kun sitäkään ei osaa ihmiset lukea.

• Anonyymi

Mitä ihmettä oikein selität? Tarkastuskäynnistä on vähän paha antaa lähdetietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein selität? Tarkastuskäynnistä on vähän paha antaa lähdetietoa.

No mistä tiedät että on tehty tarkastuskäyntejä? Kuullut naapurilta vai elsusta vai lukenut jostain? Älä nyt hermoa. Samalla asialla ollaan, mutta kiinnostaa mistä tieto peräisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mistä tiedät että on tehty tarkastuskäyntejä? Kuullut naapurilta vai elsusta vai lukenut jostain? Älä nyt hermoa. Samalla asialla ollaan, mutta kiinnostaa mistä tieto peräisin.

Kuuleminen muilta ei EDELLEENKÄÄN ole lähdetietoa. Siitä tässä nyt oli kyse, vaikka olitkin liian yksinkertainen sitä hoksaamaan. Jos joku kertoi keskustelupalstalla tuolla tehtäneen tarkastuskäynnin, niin asia ei muutu sinun kannaltasi yhtään mihinkään sillä, onko kyse ensimmäisen vai toisen käden tiedosta. Se EI ole lähdetietoa, joten yritä nyt vain pitää uteliaisuutesi kurissa, jotta kukaan höppänä ei tule kertoneeksi asioita, jotka ovat yleensä lähtökohtaisesti salassapidettävää tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleminen muilta ei EDELLEENKÄÄN ole lähdetietoa. Siitä tässä nyt oli kyse, vaikka olitkin liian yksinkertainen sitä hoksaamaan. Jos joku kertoi keskustelupalstalla tuolla tehtäneen tarkastuskäynnin, niin asia ei muutu sinun kannaltasi yhtään mihinkään sillä, onko kyse ensimmäisen vai toisen käden tiedosta. Se EI ole lähdetietoa, joten yritä nyt vain pitää uteliaisuutesi kurissa, jotta kukaan höppänä ei tule kertoneeksi asioita, jotka ovat yleensä lähtökohtaisesti salassapidettävää tietoa.

Nimenomaan, kuuleminen naapurin Ulla taalasmaalta ei ole se fakta, jota uskon, joten siksi kiinnostaa se lähde mistä tieto on peräisin. Siis mikä on nyt ongelma? Kuten sanoin, jalostusnet kertoo mulle tarpeeksi kasvattajasta, mutta koska sitä ei tunnu osattavan lukea, kaikki kunnollisesta lähteestä (lehtiartikkeli, elsu, poliisi tai mikä tahansa jokseenkin luotettava lähde) kerrottu tieto on hyvä olla esillä, jos näistä idioottikasvattajista tahtoo varoitella Mutta jos sitä lähdettä ei kerrota, oletan sen olevan tyyliin naapurin Veikko-Anneli, joten uskottavuus kärsii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, kuuleminen naapurin Ulla taalasmaalta ei ole se fakta, jota uskon, joten siksi kiinnostaa se lähde mistä tieto on peräisin. Siis mikä on nyt ongelma? Kuten sanoin, jalostusnet kertoo mulle tarpeeksi kasvattajasta, mutta koska sitä ei tunnu osattavan lukea, kaikki kunnollisesta lähteestä (lehtiartikkeli, elsu, poliisi tai mikä tahansa jokseenkin luotettava lähde) kerrottu tieto on hyvä olla esillä, jos näistä idioottikasvattajista tahtoo varoitella Mutta jos sitä lähdettä ei kerrota, oletan sen olevan tyyliin naapurin Veikko-Anneli, joten uskottavuus kärsii.

Voit olettaa mitä hyvänsä haluat, kun kyse on tarkastuskäynnistä. Siitä ei normaalisti ole antaa mitään, mikä kävisi lähdetiedosta, mutta olisi kuitenkin keskustelupalstalla jaettavaa tietoa. Et ilmeisesti vieläkään käsittänyt näin yksinkertaista asiaa, vaikka on ratakiskosta jo väännetty. Vain asiaan vahvasti liittyvät henkilöt voisivat tulla asiasta kertomaan, vaan kun eivät saa, joten anna jo olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit olettaa mitä hyvänsä haluat, kun kyse on tarkastuskäynnistä. Siitä ei normaalisti ole antaa mitään, mikä kävisi lähdetiedosta, mutta olisi kuitenkin keskustelupalstalla jaettavaa tietoa. Et ilmeisesti vieläkään käsittänyt näin yksinkertaista asiaa, vaikka on ratakiskosta jo väännetty. Vain asiaan vahvasti liittyvät henkilöt voisivat tulla asiasta kertomaan, vaan kun eivät saa, joten anna jo olla.

Tottakai tiedän, että tarkastuskäyntiraportteja ei jaella julkisesti missään - se ei ole se mun pointti, että haluan sen nähtäville, eikä se, että olisin utelias.

Kuten sanoin, uskottavuus kärsii tietojen ja "tietojen" jakamisesta ja valitettavasti se on sitten siitä pois, miten varoitukset huonosti toimivista kenneleistä otetaan vastaan. Se oli mun pointti. Suomi24:n taso kun ei ole mikään järin iso, joten hyvä olisi pidättäytyä "oikeassa" tiedossa eikä viidennen käsiparin siskonkumminkaiman olettamuksesta, jota myös tällä palstalla viljellään. Yksinkertaiseksi tuntemattoman haukkuminen vie myös huomion itse aiheesta.

Ehkä tässä on sitten huono ulosanti (itse kullakin), joten lopetetaan kumpikin siitä luultavasti ihan samasta ratakiskosta vääntäminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Ei esim tarkastuksen tehnyt ell voi tänne tulla tilannetta yksityiskohtineen muille jakamaan omalla nimellään. Tuo vänkääjä tekee nimenomaan karhunpalveluksen tälle tärkeälle asialle kommentoimalla jutun uskottavuutta, vaikka väittää olevansa samalla puolella.

Jos jollakulla on asiasta kerrottavaa, niin kertokaa, mutta hankala kuvitella "lähdetietoa" olevan täällä jakaa. Halloota nyt!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai tiedän, että tarkastuskäyntiraportteja ei jaella julkisesti missään - se ei ole se mun pointti, että haluan sen nähtäville, eikä se, että olisin utelias.

Kuten sanoin, uskottavuus kärsii tietojen ja "tietojen" jakamisesta ja valitettavasti se on sitten siitä pois, miten varoitukset huonosti toimivista kenneleistä otetaan vastaan. Se oli mun pointti. Suomi24:n taso kun ei ole mikään järin iso, joten hyvä olisi pidättäytyä "oikeassa" tiedossa eikä viidennen käsiparin siskonkumminkaiman olettamuksesta, jota myös tällä palstalla viljellään. Yksinkertaiseksi tuntemattoman haukkuminen vie myös huomion itse aiheesta.

Ehkä tässä on sitten huono ulosanti (itse kullakin), joten lopetetaan kumpikin siitä luultavasti ihan samasta ratakiskosta vääntäminen.

Jos uskottavuus kärsii, niin se kärsii vain siksi, että aloit vääntämään näin typerässä asiassa. Oikeaksi tällaista tietoa ei juuri mikään muu todista kuin sellaisen asian paljastaminen, mitä ei täällä parane paljastaa. Niin että mitä oikein ajattelit vääntämiselläsi voittaa?

• Anonyymi

Tästä kennelistä on nyt niin paljon todistusaineistoa, niin kissoista kuin koirista ja paikallinen eläinyhdistys ja poliisi tutkii asiaa etten kyllä tikullakaan koskisi sinne. Ihan vaan tulevaisuuden varalle jos joku ikinä harkitsee.

• Anonyymi

Aivan järkkyä säännöllistä sisäsiitosta käytetty. Pakko sanoa, huh huh !
        Koiranetistä katsottua.

• Anonyymi

Taikurin kennelin omistaja on ollut oikeudessa jo vuonna 2014 toiminnastaan ja saanut tuomion. Tuomio julkista tietoa. Löytyy varmasti etsimällä.
      Nyt tulossa varmasti uusi tuomio, vielä pahempi koska toiminta jatkunut vuosikausia tarkistuskäynneistä ja tuomiosta huolimatta, jatkunut kymmenen vuotta jopa enempi.
      Paikka ihan kamala, eläimet kärsii, eläimet vailla perushoitoa, eläimet sairaita, sairauksia ei hoideta, niin rotukoiria kuin rotukissojen värisiä kissoja joita täysin pentutehtaillaan ja ne myös sikiää keskenään kuinka sattuu. Pihat ja sisätilat täynnä kissoja. Koirat lähinnä sisätiloissa.

• Anonyymi

Ehkä vähä myöhässä tähän topiccii mutta. Itselläni on kohta 12v groenendael narttu joka taikurin kennelistä. Ien ja silmätulehduksia ollut jatkuvasti. Mainittakoon että kun olin koiraa katsomassa tarjottiin minulle ensin nuorimpia yksilöitä. Yksi koirista oli selvästi kokenut jotain mitä nuoren koiran ei tulisi kokea kun kasvattajan tuodessa sitä pihalle veti itsensä pannasta ja juoksi metsään niin kuin olisi pelännyt kuollakseen. Oli kuulemma palautunut entiseltä omistajalta pitovaikeuksien vuoksi. Tämän jälkeen minulle tarjottiin vanhempia mutta paperittomia koiria. Joita kasvattajalla oli vaikeuksia pitää hallussaan ottaen huomioon että kasvattajakaan kun ei ollut mikään kukkakeppi vaan melko tukeva emäntä. Tuli melkee juosten kahen 9kk ikäsen koiran kans.

• Anonyymi

EI pitäisi olla yhtään eläintä tuolla. Aikoinaan oli kaikki kunnossa mutta mikä lie iskenyt kun jatkuvasti on ongelmia.Hoitoa vailla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe