Moposkootterin hankinta??

Mitä tulee ottaa huomioon jos aikoo suunnittella moposkootterin ostoa? Halvimmat eivät maksa ainakaan paljon enemmän kuin joku vähän laadukkaampi polkupyörä, jotkut jopa vähemmän riippuen mallista, varustelusta, toimituskuluista ja laadusta. Ajattelin hankkia vähän retrotyylistä skootteria jos löytyy sopivaa hinta/laatusuhdetta, olen myös vähän varttuneemassa iässä(43v) ja täytyy kysellä naapureilta missä voisin sen mahdollisesti säilyttää sen niin ettei se ole pelkäästään tiellä muille tämän kerrostalon asukkaille. Harrastaako joku tällä palstalla matkailua moposkootterilla, jos niin kertokaa kokemuksia vähän pidempien matkojen köröttelystä, esim matkatavaran kuljettaminen/kiinnittäminen skootteriin? Olen nähnyt tarjouksia jopa viidensadan euron skoottereistä mutta onko todellakin luotettavia ja onko ne liikkeet luotettavia jotka myy ns halpismalleja? Huolto olisi hyvä jos sijaitsee kotikaupungissa Loviisassa jottei tarvi sen takia körötellä Porvooseen, Karhulaan, Kotkaan puhumattakaan Helsinkiin saakka. Ostaminen tapahtuisi osamaksulla, miten on kypärän hankkiminen ja onko niissäkin laatueroja? Miten on jos aikoo matkustaa vähänkin pidemmälle niin onko hyvä olla vaikka 5 litran varakanisteri mukana?

1

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMNPPRRST

      Semmosta halppista ei kannata ostaa. Alle 1000 euroa uutena maksavat kannattaa jättää kauppaan. Niissi ilmenee pikkuvikoja tämän tästä. Noita retro-malleja ei taida paljon muita olla kuin kiinalaisia.. ja niihin ei kannata koskea. Osta käytetty Vespa :) Jalkatilaan, penkin alle, sekä takaosaan mahtuu mukavasti tavaraa. Halppismalleja myyvät liikkeet on varmasti luotettavia, mutta kiinanlaatu ei niinkään. Kyllä Loviisasta varmasti yksi huoltomies löytyy. Osamaksu onkin sitten hankalampi homma, jos käytettyä ostaa.. pankin luotolla? Kypäräksi kelpaa mikä vaan, kunhan silmää miellyttää. Ei vakioskootterin vauhdeissa tarvitse 500 euron lasi- / hiilikuitukoppaa :). Kypärä kannattaa ostaa uutena ja valita oikea koko. 40 euron halpahallikypärä on ihan ok mopoiluun, kyllä niilläkin täytyy joku turvallisuuskriteeri olla. Minkä pituisia matkoja ajattelit tehdä? Skootterin kulutus on n. 3 l / 100km ja tankin koko tietenkin vaihtelee. Kanisterin mukaan ottoa voi miettiä reissun pituutta ajatellan ja huoltoasemia varmaan löytyy matkanvarrelta :) Yli 100 km matkoihin skootteri ei ole se paras peli, kyllä alkaa selkä ja pakarat puutua ja moottorikaan välttämättä tykkää lämpimällä ilmalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe