Mitä tulee ottaa huomioon jos aikoo suunnittella moposkootterin ostoa? Halvimmat eivät maksa ainakaan paljon enemmän kuin joku vähän laadukkaampi polkupyörä, jotkut jopa vähemmän riippuen mallista, varustelusta, toimituskuluista ja laadusta. Ajattelin hankkia vähän retrotyylistä skootteria jos löytyy sopivaa hinta/laatusuhdetta, olen myös vähän varttuneemassa iässä(43v) ja täytyy kysellä naapureilta missä voisin sen mahdollisesti säilyttää sen niin ettei se ole pelkäästään tiellä muille tämän kerrostalon asukkaille. Harrastaako joku tällä palstalla matkailua moposkootterilla, jos niin kertokaa kokemuksia vähän pidempien matkojen köröttelystä, esim matkatavaran kuljettaminen/kiinnittäminen skootteriin? Olen nähnyt tarjouksia jopa viidensadan euron skoottereistä mutta onko todellakin luotettavia ja onko ne liikkeet luotettavia jotka myy ns halpismalleja? Huolto olisi hyvä jos sijaitsee kotikaupungissa Loviisassa jottei tarvi sen takia körötellä Porvooseen, Karhulaan, Kotkaan puhumattakaan Helsinkiin saakka. Ostaminen tapahtuisi osamaksulla, miten on kypärän hankkiminen ja onko niissäkin laatueroja? Miten on jos aikoo matkustaa vähänkin pidemmälle niin onko hyvä olla vaikka 5 litran varakanisteri mukana?
Moposkootterin hankinta??
1
158
Vastaukset
- MMNPPRRST
Semmosta halppista ei kannata ostaa. Alle 1000 euroa uutena maksavat kannattaa jättää kauppaan. Niissi ilmenee pikkuvikoja tämän tästä. Noita retro-malleja ei taida paljon muita olla kuin kiinalaisia.. ja niihin ei kannata koskea. Osta käytetty Vespa :) Jalkatilaan, penkin alle, sekä takaosaan mahtuu mukavasti tavaraa. Halppismalleja myyvät liikkeet on varmasti luotettavia, mutta kiinanlaatu ei niinkään. Kyllä Loviisasta varmasti yksi huoltomies löytyy. Osamaksu onkin sitten hankalampi homma, jos käytettyä ostaa.. pankin luotolla? Kypäräksi kelpaa mikä vaan, kunhan silmää miellyttää. Ei vakioskootterin vauhdeissa tarvitse 500 euron lasi- / hiilikuitukoppaa :). Kypärä kannattaa ostaa uutena ja valita oikea koko. 40 euron halpahallikypärä on ihan ok mopoiluun, kyllä niilläkin täytyy joku turvallisuuskriteeri olla. Minkä pituisia matkoja ajattelit tehdä? Skootterin kulutus on n. 3 l / 100km ja tankin koko tietenkin vaihtelee. Kanisterin mukaan ottoa voi miettiä reissun pituutta ajatellan ja huoltoasemia varmaan löytyy matkanvarrelta :) Yli 100 km matkoihin skootteri ei ole se paras peli, kyllä alkaa selkä ja pakarat puutua ja moottorikaan välttämättä tykkää lämpimällä ilmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483