Katsoin kiinnostavan kisan suorana ja sen perään vielä kuninkuusluokka MotoGP jossa espanjalaiset kuskit ovat menestyneet hienosti. Belgialainen kanava, hyvät ja osaavat spiikkerit joista toisena entinen MotoGP kisaaja, eli kiinnostavaa teknistä ja ajamiseen liittyvää infoa.
Viimeksimainitussa kostean kelin renkaat alkoivat olla melkisen loppu kohti kisan loppua ja sen vuoksi meno oli melkoista nuorallatanssimista ja pyörät levottomasti lipsumassa jatkuvasti. Haastavaa hommaa.
Täytyy sanoa, että ovat kyllä melkoisia virtuooseja taiteillessaan todella korkeissa nopeuksissa renkaiden pidon, radan epätasaisuuksien, lian, pölyn ja / tai sateen muodostamissa olosuhteissa kahva kahvassa kiinni hiuksen hienoissa ohitustilanteissa.
Yhdellä espanajalaiskuskilla meni aika-ajoissa etupää alta korkan nopeuden mutkassa ilman, että itse tekin varsinaista ajovirhettä. Jarutuksessa mutkassa radan pinnan epätasaisuus sai pidon irtoamaan. Argh, en muista oliko hän kisassa ensimmäiseksi vai kolmanneksi lopulta tullut. Kakoseksi ajoi harjoituksissa kaatunut ja murtuneella jalan tibialla ajanut.
Nykyisellä kisojen kuvaustekniikalla kisat saadaan erityisen kiinnostaviksi ja näkee selkeästi miten prätkät viedään aivan limiitille ja / tai jopa hienokseltaan ylikin, ajetaan korkeissa nopeuksissa mutkiin / mutkissa slandissa jne. Hidastetut lähikuvat mm. ovat upeita katsottavia.
Eräskin kuski (englantilainen?) GP-luokassa suorastaan makaa pyörän kyljellä maaten ajaen mutkissa kyynärpää maassa. Näyttävän, komean ja tyylikkään näköistä. Kuin inkkarit ikään hevosiensa selässä taiteillen. Spiikkerin mukaan sillä tekniikalla saa pidettyä pyörän hieman pystymmässä mutkissa ja teroriassa ajaettu mutkat läpi hiskarvan verran nopeammin.
"Mika Kallion ajo kulki Le Mansin vaikealla radalla ja vaativassa säässä. Kallio oli noussut kymmenennestä lähtöruudusta toiseksi, kun punainen lippu heilahti ja päätti kilpailun kaksi kierrosta ennenaikaisesti vesisateen takia."
- http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/moottoriurheilu/uutiset.shtml/2013/05/1757887/mika-kallio-nousi-upeasti-toiseksi
Ps. Pitääpä katsella jos jonkin MP-lehden kylkiäisenä olisi kauden kooste DVD:llä.
Kallio nousi upeasti toiseksi
MotoGP2
0
136
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561832Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151308Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091239Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851105Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60913- 64893
TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 51826
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61783