eli sinne pitää tehdä urasuunnitelma (portfolio) n. 4-6 sivua, niin miten siellä toimitaan kun mennään opettajan haastateltavaksi? eli annatko sen sille opettajalle ja sen se sitten itse lukee alussa ja sinä istut siinä tumput suorina sen aikaa. vai pitääkö sun se itse jotenkin esittää/selittää? ja kysyykö vaikka välissä jotain kysymyksiää?
auttakaa vähän tyhmempää :/
oamk hoitotyö pääsykoe!?
45
1265
Vastaukset
- hoitsu2
Milloin sulle tuli kutsu pääsykokeisiin?
- sdfghsrdtfyguh
eikun ei ole siis vielä tullut, mutta uskonpa että varmasti tulee kun niitä pisteitä on siihen malliin:) ja olen jo alotellut sitä portfolioo tekee.
- Jeeni123
Ainakin kun mie kävin Oulaisissa niin alussa annat opettajalle portfolion ja sitte hän pyytää sua kertomaan itsestään. Ei siis lue sitä siinä tilanteessa. Vähän voi vilasta.. Esittelee kysymyksiä ja jutustelee.
- mihh76
Onko vieläkän tullut kutsuja?
- asdfyguhijokl
ei ole vielä itselleni tullut...tuleekohan tällä vai ensi viikolla?
- hm132
Joko tänään? Täällä yksi malttamaton..
- hakija2013
Täällä myös malttamaton hakija odottelee kutsua valintakokeisiin.. Harmittaa, kun menee näin lyhyelle varoitusajalle, vaikeuttaa työjärjestelyjä.
- hm137
Ei oo totta miten tiukille menee.. Vai joko tänään tuli? Laittakaahan viestiä milloin tulee kutsu niin tietää itse olla oottelematta jossei kutsu näy..
- hakija3
Minulla tuli eilen kutsu pääsykokeisiin.Valintakokeisiin pitää siis laatia itsestä 4-6 sivuinen urasuunnitelma.Tietääkö kukaan, että onko valintakokeissa vain mainittu 20 min haastattelu vai onko siellä myös esim. psykologisia testejä, ryhmähaastatteluja jne...?
- hakija2
Paljonko sulla oli alkupisteitä? Siellä on vain opettajan haastattelu.. Kerrot itsestäsi sen portfolion perusteella. Menee just ehkä joku 20 min. Muuta ei ollut ainakaan silloin kun itse hain kouluun.
- hakija 3
hakija2 kirjoitti:
Paljonko sulla oli alkupisteitä? Siellä on vain opettajan haastattelu.. Kerrot itsestäsi sen portfolion perusteella. Menee just ehkä joku 20 min. Muuta ei ollut ainakaan silloin kun itse hain kouluun.
Lukion päättötodistuksesta saan täydet pisteet, mutta yo-kirjotuksista en paljon mitään.En halua laskea aloituspisteitä, kun alkaa masentaa.Siellä on varmasti monella paljon paremmat alkupisteet kuin mulla:).Mä yritän petrata siinä haastattelussa sitten!
Kuinkahan pääsykokeissa painotetaan työkokemusta?Ajattelisin, että lähihoitajat olis vahvoilla?Katoinko mä oikein, että viime vuonna Oamk:in hoitotyön linjalle oli n. 900 hakijaa??
- dippadaparudepp
tietääköhän kukaan et miten helposti sieltä niitä pisteitä annetaan? onko ne opettajat tosi vaativia?
- ap-1234
apuaa huominen lähestyyy :D nyt alko jännittääää....onko muilla kans huomenna pääsykokeet oulussa?
- hakija3
Mulla oli tänään haastattelu.Siinä piti kertoa tekemästään portfoliosta. Enimmäkseen piti olla itse äänessä.Olisin odottanut,että haastattelussa testataan stressinsietokykyä kysymällä ns" ilkeitä " kysymyksiä.Ilmapiiri oli kuitenkin todella rento ja mukava koko ajan.En tiedä yhtään kuinka meni.Mitäköhän asioita pääsykokeessa painotetaan, kun tuntuu,että työkokemuksellakaan ei ole väliä.Paljonkohan tänä vuonna on hakijoita?Tsemppiä kaikille pääsykokeeseen!
- aejdiohjdf
Minkälaisilla yo arvosanoilla ootte hakeneet tonne hoitotyöhön? Miten meni haastattelu? :)
- vielärfhsdfhdh
ai niin ja unohtu kysyä.... jännittikö paljo??? :D lol
- ap-1234
okeii kiitos tiedosta! kun niissä kutsuissa oli ne tarkemmat kellonajat monelta tulla, nii pitikö sun kauaa odotella omaa vuoroasi sitten?
varmaan juuri sitä motivaatiota, opiskelu valmiuksia, sosiaalista kyvykkyyttä jne katsotaan. Itsellä ei ainakaan ole paljoakaan työkokemusta, niin en siitäkään mitään saisi jos katsottaisiin. ja yleensä on aika paljon ollut hakijoita, varmaan sama jatkuu. jännittää kyllä hirveesti miten osaan pitää sitä keskustelua sit yllä jos paljon pitä itse olla äänessä :/ mut toivotaan et menee hyvin, ja kaikilla muillekin tsemii mun puolesta!- hakija 3
Ei tarvinnut kauan odotella omaa vuoroa, kun siellä oli monta opettajaa haastattelemassa:)
- anonyymi11
joko tämän vuoden hakijoille on tullut pääsykoe kutsut Ouluun sairaanhoitaja linjalle????
- anonyymi7
Tänään tuli ensihoitaja koulutukseen ja sairaanhoitaja linjalle myös kutsu! Jännittää jo nyt.. Nyt pitis alkaa portfoliota tekemään!
- anonyymiii
monella pisteellä tuli kutsuja ensihoidon pääsykokeisiin?
- anonyymi12
Mitä meinaatte kirjottaa portfolioon???? esim just omat heikkoudet yms. Laitatteko urasuunnitelmaan suoraan unelma-ammattinne??
- Anonyymi
Millasen portfolion teette?? Teettekö ihan kannet vai vaan etukannen missä lukee tyyliin oma nimi?? Teettekö sisällysluetteloa?? Vai kirjotatteko vaan ne tekstit sinne omissa kappaleissaan?
- hippunen1
Anonyymi kirjoitti:
Millasen portfolion teette?? Teettekö ihan kannet vai vaan etukannen missä lukee tyyliin oma nimi?? Teettekö sisällysluetteloa?? Vai kirjotatteko vaan ne tekstit sinne omissa kappaleissaan?
Tääl kans hertsataan sen portfolion kanssa :p itte en ainakakaa meinannu mitään sisällysluetteloa tehdä, ja minusta kutsukirjeen ohjeistus portfolioon antaa aika paljon vapauksia. Sisältökin piti laatia ESIMERKIKSI niitä heidän "otsikoitaan" hyödyntäen ( se kuuden kohdan lista) oon kirjoittanu ehkä kolme lausetta :3 jotenkin ihan utopiaa että pääsin ees kokeisiin D:
- Ahkdxofmenkdkd
hippunen1 kirjoitti:
Tääl kans hertsataan sen portfolion kanssa :p itte en ainakakaa meinannu mitään sisällysluetteloa tehdä, ja minusta kutsukirjeen ohjeistus portfolioon antaa aika paljon vapauksia. Sisältökin piti laatia ESIMERKIKSI niitä heidän "otsikoitaan" hyödyntäen ( se kuuden kohdan lista) oon kirjoittanu ehkä kolme lausetta :3 jotenkin ihan utopiaa että pääsin ees kokeisiin D:
Miten teillä meni pääsykokeet?? Kyselikö haastattelija paljon kysymyksiä teiltä??
- Juuupeli
Ahkdxofmenkdkd kirjoitti:
Miten teillä meni pääsykokeet?? Kyselikö haastattelija paljon kysymyksiä teiltä??
En tiiä YHTÄÄN miten meni! :o ihan peruskysymyksiä kyseli, vastailin parhaani mukkaan... Vaan en tosiaan yhtää tiiä mitä odottaa! Mites muilla?
- Halvofksb
Juuupeli kirjoitti:
En tiiä YHTÄÄN miten meni! :o ihan peruskysymyksiä kyseli, vastailin parhaani mukkaan... Vaan en tosiaan yhtää tiiä mitä odottaa! Mites muilla?
Multa haastattelija kyseli vaan mitä oon tykänny lähihoitajan opinnoista ( oon vaihtamassa siis lähäristä sh:ksi koska lukio pohja löytyy jo) ja missä nään itteni 5 vuoden päässä.. Muuten mentiin periaatteella et mä kerroin asioita portfoliostani. Onalla tavalla tuntuu että meni ihan hyvin, mutta taisin tukeutua liikaa portfolioon selostuksessani ja jännitykseltäni jauhoin varmaan vaan samoja asioita :(
- väntar på
Juuupeli kirjoitti:
Mulla ei kans oo mitään hajua miten meni...! Haastattelija oli tosi mukava eikä siitä ottanu oikeen selvää et menikö hyvin vai huonosti :D
- täh
Minkä pituisia portfolioita saitte aikaan ?
- ojjoi
juuri ja juuri 4 sivua... :D Siinäkin taisin vain jaaritella samoja asioita jotta sain edes vähän pituutta.
- (Y)
Koe oli tänään. Haastattelutilanne tuntui menevän ihan nappiin, ainakin jos oli valmistautunut kysymyksiin kyseisistä opinnoista ja alasta. Tilanne oli tosiaankin sellainen, että piti itse alussa kertoa urasuunnitelman pohjalta, ja lopussa haastattelija kyseli tarkentavia kysymyksiä. Saattaa olla pari lukkoonpistävää kysymystä. :D Tunnelma ja tilanne oli loppujen lopuksi kuitenkin tosi luonnollinen ja mukava, että ei osaa oikein sanoa, miten siinä sitten meni..
- Ajxofjd
Mulla oli 5 sivua ja jouduin tiivistää.. Näin jälkikäteen ajateltuna tein siitä liian pitkän, koska se haastattelija ei kyllä kysyny multa oikeestaan mitään. Ynähteli vaan mukana ku luin/kerroin niitä juttuja. Olin valmistautunu jo vaikka minkalaisiin kysymyksiin mutta sitten se haastattelija ei kysynykkään mitään :( että taitaa olla huono merkki tuo kun ei kysymyksiä tullu :(
- Shakanfbbf
Ajxofjd kirjoitti:
Mulla oli 5 sivua ja jouduin tiivistää.. Näin jälkikäteen ajateltuna tein siitä liian pitkän, koska se haastattelija ei kyllä kysyny multa oikeestaan mitään. Ynähteli vaan mukana ku luin/kerroin niitä juttuja. Olin valmistautunu jo vaikka minkalaisiin kysymyksiin mutta sitten se haastattelija ei kysynykkään mitään :( että taitaa olla huono merkki tuo kun ei kysymyksiä tullu :(
Paljokohan ne on kuttunu noihin pääsykokeisiin?? Mulla oli pääsykoe maanantaina ja sillon meitä oli aina 16henkee "ryhmässään" ja pääsykokeet alko klo 8.00, 9.00, 10.00, 11.00 ja 12.00. Ite olin tuossa klo 12 ryhmässä niin en tiedä jatkuko pääsykokeet vielä iltapäivälläkin.
- asd1
Vähintään viisi kertaa aloituspaikkojen verran eli oliskohan 300-400
- Juuuuupeli
Mulle sano haastattelija että kilpailu alotuspaikoista on kova, ja 1/7 hakijasta saa koulupaikan... Pirhana ku yhtään tiedä mite meni ku ei haastattelija antanu ymmärtää mitään kyllä suuntaan ei toiseen :o
- Ajdlxi
Juuuuupeli kirjoitti:
Mulle sano haastattelija että kilpailu alotuspaikoista on kova, ja 1/7 hakijasta saa koulupaikan... Pirhana ku yhtään tiedä mite meni ku ei haastattelija antanu ymmärtää mitään kyllä suuntaan ei toiseen :o
Inhottavaa ku joutuu nyt jännäämään, vaikka taidan kyllä jo aavistaa, että en päässy sisään. :( ärsyttää kun paikkoja on nii vähä ja hakijoita hirveesti! Ja aikaa vakuuttaa 20min, että on just se paras hakija. Millasilla keskiarvoilla saitte pääsykoekutsut?
- asd1
Ajdlxi kirjoitti:
Inhottavaa ku joutuu nyt jännäämään, vaikka taidan kyllä jo aavistaa, että en päässy sisään. :( ärsyttää kun paikkoja on nii vähä ja hakijoita hirveesti! Ja aikaa vakuuttaa 20min, että on just se paras hakija. Millasilla keskiarvoilla saitte pääsykoekutsut?
Itekin haluan toooosi kovasti sairaanhoitajaksi opiskelemaan... Itelläki sama tilanne tuosta haastattelusta, en osaa yhtään sanoa miten meni (luultavasti ei kuitenkaan ihan päin seiniä). Opintopisteistä sain onneksi kuitenkin täydet ja 1. hakutoiveesta lisäpisteet...
- Jakx
asd1 kirjoitti:
Itekin haluan toooosi kovasti sairaanhoitajaksi opiskelemaan... Itelläki sama tilanne tuosta haastattelusta, en osaa yhtään sanoa miten meni (luultavasti ei kuitenkaan ihan päin seiniä). Opintopisteistä sain onneksi kuitenkin täydet ja 1. hakutoiveesta lisäpisteet...
Sulla on varmasti aika hyvät mahkut pääsyä lukemaan sairaanhoitajaks :) mulla lukion tokarit niin paskat, että en saa paljoo ollenkaan siitä pisteitä ja häviänkijo tässä vaiheessa 9p (!!!!!!!!!!) hakijoille, joilla on täydet pisteet eli sisäänpääsy käytännössä katsoen on mahdotonta. Sisäänpääsevien pisterajat pyörii varmaan nimittäin siellä 90 yläpuolella.
- pääsykoekonkari
Portfoliolla on iso painoarvo, lukevat sen sitten ymmärtääkseni jälkeenpäin ja vertailevat ristiin. Siitähän se kaikki mm. motivaatio näkyy periaatteessa. Niin, ja haastattelijat näkee siinä sun tekstintuottamisen taidon opinnäytetyötä varten. Monella jää koulu kesken sen vuoksi. Ja haastattelusa mitataan varmaankin vuorovaikutustaitoja. Ihan vinkiksi nille jotka menee esim ryhmähaastikseen tai yksilöhaastikseen, nii ei ehkä kannata olla kovin "päällekäyvä" tai puhua paljon kovalla äänellä. Shn ammatissa pitää myös osata olla hiljaa.
- 8183848
Mitä kaikkee ne haastattelijat kyseli teiltä sen haastattelun aikana?
- Kwbdlglf
8183848 kirjoitti:
Mitä kaikkee ne haastattelijat kyseli teiltä sen haastattelun aikana?
Kuinka moni pääsi sisään?
- HAKIJA123
Oho mitkä pisterajat oli tänä vuonna sairaanhoidossa ja ensihoidossa!! on tosiaan saanut kyllä laittaa parastaan haastattelussa.
- Kekcj
Minä pääsin sisään!!!!! Terveisin hakija,joka omi varma ettei pääse sisään, koska hävisi jo 9p alotuspisteissä! Mutta sain päsäykokeesta täydet!!!:))
- Juuuupeli
Kekcj kirjoitti:
Minä pääsin sisään!!!!! Terveisin hakija,joka omi varma ettei pääse sisään, koska hävisi jo 9p alotuspisteissä! Mutta sain päsäykokeesta täydet!!!:))
Onnea jo sisäänpäässeille!! Ite vielä kauhulla odottelen kirjettä saapuvaksi! :o millasilla pisteillä pääs heittämällä sisään? :)
- Kskxkxk
Juuuupeli kirjoitti:
Onnea jo sisäänpäässeille!! Ite vielä kauhulla odottelen kirjettä saapuvaksi! :o millasilla pisteillä pääs heittämällä sisään? :)
Pääsitkö sisään?? 90/100 oli alin hyväksytty pistemäärä sairaanhoitaja puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184651Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982447Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422011Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181929- 811586
- 1461505
- 121256
- 102994
- 124852
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40849