Alivuokralaisten määrä

IhmetteleväLK

Vilkaisin asuinhuoneiston vuokrausta koskevaa lakia, ja mikäli oikein ymmärsin, vuokralaisella on oikeus ottaa alivuokralaisia ilman vuokranantajan lupaa. Löytyykö jostain lukumäärä, jonka yksi vuokralainen voi ottaa alivuokralaiseksi vai määräytyykö se asunnon koon mukaan (alle puolet pinta-alasta)? Voiko yksi vuokralainen ottaa 2-4 alivuokralaista esim. kaksion toiseen huoneeseen ja tehdä businesta?

2

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+20

      voi voi, eihän tuota kukaan valvo/tiedä vaikka kämpässä olisi 10muuta.

    • huippu pisnes

      Voit ottaa vaikka 12 henkisen lestadiolaisperheen asumaan toiseen huoneeseen, ainoa rajoitus on se että annat vuokralle enintään puolet asunnosta.

      Ainoa rajoitus on se että tämä ei saa häiritä vuokrantanajaa, eli jos kyse on rintsikan ullakkohuoneistosta, niin alakerrassa asuvalla vuokraisännällä voi olla tähän jotain sanomista.

      Tiedät ehkä paremmin, mutta minä luulisin että puolikkaan asunno vuokraamiselle ei löydy hirveästi innokkaita maksajia, varsinkin jos siinä samassa huoneessa majailee muitakin tuntemattomia ihmisä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe