Eikö olisi järkevää

e mäntä

rakentaa sioille juoksuaitaus metsään?

Sillä aikaa, kun siat ovat kierroksellaan, isäntä voisi puhdistaa navetan. Varmasti siatkin olisivat virkeämpiä ja maistuisivat paremmilta, eivät miltään stressisioilta.

Aidan ei tarvitsisi olla niin vankkakaan, koska siat ovat sen verran tyhmiä, että eivät karkaa. Kunhan nyt jonkinlainen risu-/lautakehikko olisi. Mitään pitkää juoksuaitausta ei tarvitsisi tehdä. 500m olisi jo ihan hyvä.

13

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En pidä sitä

jäkevänä, sen sijaan e-emännille voisi tehdä 5 kilometrin lenkin ylämäkeen, alkaisi pää selvitä..

• e mäntä

Esim. Vaahteramäen Eemelissä sika kuljeskelee pitkin teitä Eemelin perässä ja näyttää varsin tyytyväiseltä. Tietysti, jos on lapsia, niin voi ulkoiluttaa sikoja yksi kerrallaankin.

• navettapiika
        e mäntä kirjoitti:

Esim. Vaahteramäen Eemelissä sika kuljeskelee pitkin teitä Eemelin perässä ja näyttää varsin tyytyväiseltä. Tietysti, jos on lapsia, niin voi ulkoiluttaa sikoja yksi kerrallaankin.

Tuleppa nyt pois sieltä 1940 luvulta ja jätä se Eemelin katsominen vähemmälle. Jos nyky sika teurastetaan 6kuukauden iässä, niin mitenkähän pian luulet sen oppivan kävelemään isännän perässä ja hyppäämään agilyty-rataa? Taitaa ikä loppua possuraukalta kesken.
        Ihan näin uteliaisuuttani, oletko opiskellut emännän alkeet ihan oikeasti katsomalle Vaahteramäen Eemeliä? Olen toki itsekin katsonut, mutta luulin sen olevan kirjailijan keksimää, ei tietokirjallisuutta. Kannattaisikohan opiskella hiukka lisää ja sitten emännän titteliä käyttää..

• e mäntä
        navettapiika kirjoitti:

Tuleppa nyt pois sieltä 1940 luvulta ja jätä se Eemelin katsominen vähemmälle. Jos nyky sika teurastetaan 6kuukauden iässä, niin mitenkähän pian luulet sen oppivan kävelemään isännän perässä ja hyppäämään agilyty-rataa? Taitaa ikä loppua possuraukalta kesken.
        Ihan näin uteliaisuuttani, oletko opiskellut emännän alkeet ihan oikeasti katsomalle Vaahteramäen Eemeliä? Olen toki itsekin katsonut, mutta luulin sen olevan kirjailijan keksimää, ei tietokirjallisuutta. Kannattaisikohan opiskella hiukka lisää ja sitten emännän titteliä käyttää..

Haluaisin peräänkuuluttaa hieman kansallisromantiikkaa. :)

• nääin see on
        e mäntä kirjoitti:

Haluaisin peräänkuuluttaa hieman kansallisromantiikkaa. :)

Sikojen vapaana kasvatus ja ulkonapitäminen ei ole Suomessa edennyt, euroopassa se on ihan yleistä, yksi kasvattaja on ollut mutta sekin joutui käräjöimään eläinlääkäreiden kanssa vuosia, lopulta voitti jutut.

Suomalainen talvi asettaa hommaan omat vaatimuksensa.

• näin se menee

Sika ei ole mikän tyhmä eläin, se on kotieläistä todennäköisesti ylivoimaisesti fiksuin, koira jää ainakin kauas taakse älykkyydessä.

Sika pysyy sähköaidan sisällä, tajuaa heti välittömästi mikä on homman juju, eikä pyri aidasta ulos.

• Hörhöt voisi

siirtyä omalle palstalle leikkimään.

• nimeenomaan

Eikös tämä nimenomaan ole oikea palsta, sinä olet eksynyt väärälle palstalle.

• neajatonmenneet

Kyllä tuo kansallis romantiikka on vanhoissa suomifilmeissä.Heinät pitäs panna seipäille, lehmät lypsää käsin lehmisavuilla.Kynnettäis hevosella ynnä muuta mukavaa.Mutta kuka olis valmis maksamaan tuotteesta sen hinnan mitä sen tuottaminen maksas.Kannattas itses kokeilla,ja jatketaan sitten juttua.

• e mäntä

Minä olen laittanut heinää seipäälle. Käsinkin olen lypsänyt, mutta koneella enemmän. Hevosia pelkään. :(

• oletkos ?
        e mäntä kirjoitti:

Minä olen laittanut heinää seipäälle. Käsinkin olen lypsänyt, mutta koneella enemmän. Hevosia pelkään. :(

runkannut isäntää ?

• e mäntä
        oletkos ? kirjoitti:

runkannut isäntää ?

Tässä lähellä on thaihieromo ja minä kyllä säälin, mitä kaikkea he joutuvat näkemään. Jaiks. Tyyliin kaltaisiasi juntteja.

• emännän tehtäviin
        e mäntä kirjoitti:

Tässä lähellä on thaihieromo ja minä kyllä säälin, mitä kaikkea he joutuvat näkemään. Jaiks. Tyyliin kaltaisiasi juntteja.

kuuluu hoidella isäntä tyytyväiseksi kaikin puolin, et kai ole laiminlyönyt tehtäviäsi, onko huono omatunto ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe