Vauvakuume? Nyt hävettää...

AnMa

Olen pitkään nyt ollut sitämieltä, että en tahdo hankkia lapsia nuorena, (olen nyt 22v.), jos ollenkaan (vaikka noin kai en ole ihan oikeasti koskaan ajatellut, sanonut vain). Usein silloin, kun olen nähnyt siskon lapsien kiukuttelua ja kuunnellut itkua, olen sanonut avomiehelleni, että eihän vain ikinä hankita lapsia. Kuitenkin, ehkä parikertaa vuodessa mieleen hiipii kuin salaa ajatus, että mitä jos sittenkin.

Avopuolisoni (23v.) tulee hyvin toimeen lasten kanssa, jopa paremmin kuin minä, hänellä on paljon kestävemmät hermot, kuin itselläni =) Hän on ihana ihminen ja tiedän että hänestä tulisi maailman paras isä. Itsekkin pidän lapsista, mutta taidoistani selvitä äidin roolissa, en vain menisi takuuseen =) Mutta kyllähän ihminen kehittyy.

Meillä olisi mitä parhaimmat mahdollisuudet hankkia lapsi vaikka heti. Olemme seurustelleet 5 vuotta, ja asuneet yhdessä 4. Meillä on omakotitalo, minulla kaksi omaa yritystä, toista firmaa voin pyörittää kotoakäsin ja miehellä vakituinen työ. Naimisiin vain pitäisi kai ensiksi mennä.

Ääh, mua oikeasti hävettää edes ajatella tällaista. Olen kaikille lapsitiedusteluja tehneille saarnannut siitä, että meille ei sitten tartte niitä odottaa ainakaan 10 vuoteen, en aijo luopua työhuoneestani, enkä vapaudestani ym. ym. ym. Kuinka voisin edes vakavasti ottaa asian puheeksi aviomieheni kanssa, hän vain pitäisi sitä taas yhtenä mun hulluna päähänpistona (niin kuin se saattaakin taas olla), äkkinäinen luonne kuin olen. Eikä se ehkä suostuisi...vielä...vaikka haluaisikin.

Mua pelottaa eniten se vapauden menetys, en voisi mennä ja tulla niin kuin haluan. Ja ehkä vielä enemmän se, että avopuolisoni huomio kiinnittyisi johonkin toiseen (siis siihen lapseen), se että musta tulisi mustasukkainen ja katkera. Juu, nyt kun taas ajattelee tätä asiaa, niin ehkä on parempi siirtää tuota hankintaa, vai onko? Onko se sitten helpompaa 10 vuoden päästä? Eikö mulla sitten ole enää tarvetta mennä kuin huvittaa tai enkö enää tuntisi mustasukkaisuutta?

Vaikeaa, tätä ei varmaan kukaan jaksanut edes lukea. Tai vaikka luki niin ei tajunnut puoliakaan mun ajatuksista. Tuota, onhan joku miettinyt myös näitä samoja asioita, vai pitäisikö tilata aika jollekkin ammattiauttajalle =) Haluan, vaikka en oikeasti halua! En halua, vaikka tiedän hauavani, kas siinä pulma.

10

1312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

Jaksoin lukea. . kuulostaa tutulta. Olen jo 28 vee ja vielä kesällä luulin etten halua lapsia (ainakaan vielä), vaikka mieheni siitä puhuikin. Sanoin että ollaan hetki vielä je mennään kahdestaan. Ajattelin että uraa luon pari vuotta ja ehtiihän niitä vielä yli kolmekymppisenä. Mutta nyt vauvayrityksen aloitettua olen alkanut lukea näitä sivuja ja varmistunut että hetki on oikea, mutta että onnistuuko ei tod. ole varmaa... Nii mutta se vauvakuume iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, että vauvan haluaisin perheeseemme. Yksi elokuun päivä vaan pyörälenkillä... Se on sit jännä tunne ja nyt olen varma.. ja odotan tärppäämistä...
      Siskoni on myös ikänsä vannonut ei perhettä ja pla pla pla. Hän pari vuotta nuorempi, on alkanut kanssa puhumaan jo vauvaprojekstista. Kyllä siihen kasvaa jos on kasvaakseen. Olet vielä nuori kuitenkin...

• anitta

Minusta kuulostaa, että sinun kannattaisi odottaa jonkin aikaa vauvahaaveiden kanssa. Olet vielä nuori, joten teillä on aikaa. Vapauden menetys lapsen synnyttyä on varmaa ja koska epäröit juuri sen takia, minusta sinun kannattaisi nyt paneutua nauttimaan siitä. Jonkin ajan kuluttua voi vapauden menetys tuntua mitättömältä asialta. Jos vauvakuume alkaa todella ahdistamaan, niin voit aina muuttaa mielesi. Kuitenkin vuoden, kahden, kolmen tai neljänkin päästä olette edelleen nuoria lapsenhankintaan.

• AnMa

...ja kun haluan ensiksi tosiaan naimisiin, niin sitä kosintaakin saa tässä vielä odotella =) Ehkäpä me nautiskellaan vielä muutamia vuosia ihan vain toistemme seurasta, matkustellaan yms., mikä olisi lapsen kanssa hankalaa.

• satu
        AnMa kirjoitti:

...ja kun haluan ensiksi tosiaan naimisiin, niin sitä kosintaakin saa tässä vielä odotella =) Ehkäpä me nautiskellaan vielä muutamia vuosia ihan vain toistemme seurasta, matkustellaan yms., mikä olisi lapsen kanssa hankalaa.

ei matkustaminen ole lapsen kanssa hankalaa!!!! hankalaa siitä tekee vain sen että itse ajattelee etä ei tästä tule mitään j avoi kun on hankalaa!!

• niina
        satu kirjoitti:

ei matkustaminen ole lapsen kanssa hankalaa!!!! hankalaa siitä tekee vain sen että itse ajattelee etä ei tästä tule mitään j avoi kun on hankalaa!!

Kyllä lapsen kanssa matkustaminen on aina hankalampaa kuin ilman lasta.

• AnMa
        satu kirjoitti:

jos tyytyy "tavalliseen" matkusteluun. Mutta en mä ainakaan lasta minnekkään sademetsiin, siinain vuorille tai sukellus safareille ottaisi mukaan, Inter Rail matkailusta puhumattakaan. Kun on lapsi, niin sitten mennään niihin rauhallisiin lapsi- ja perhekohteisiin ;)

• Ivine
        AnMa kirjoitti:

jos tyytyy "tavalliseen" matkusteluun. Mutta en mä ainakaan lasta minnekkään sademetsiin, siinain vuorille tai sukellus safareille ottaisi mukaan, Inter Rail matkailusta puhumattakaan. Kun on lapsi, niin sitten mennään niihin rauhallisiin lapsi- ja perhekohteisiin ;)

Tuttavapariskunta reilasi kaksivuotiaansa kanssa Itä-Euroopassa kolme viikkoa (yksi vyöhyke) tässä taannoin. Ihan hyvin pärjäsivät.

Tietysti he eivät yöpyneet junissa tai kansoitetuissa dormeissa vaan hostellien perhehuoneissa. Yöbailausta ei tietty ollut, mitä nyt joku satunnainen olut vanhemmille terassiravintolassa. Ruokien kanssa piti olla hiukan vielä tarkempi kuin pelkkien rautavatsaisten aikuisten retkillä. Mutta reili se oli, rinkkoineen kaikkineen, ja kuulemma tosi hauska vielä.

Että kyllä kaikki on mahdollista, jos asenne on oikea.

• AnMa

Otin tämän lapsiasian eilen vaivihkaa esille mieheni kanssa. Hän lupasi että voimme yrittää saada vauvaa sitten kun koiria ei enää ole. Hän sanoi pelkäävänsä ettei mulla enää olisi aikaa niille. En usko että niin kävisi, mutta koirat ovat tottuneet saamaan meidän kaiken huomion. Voisi se lapsi olla (5 ja 7v.) koirille aika shokki. Mutta toisaalta en jaksaisi odottaa niin kauaa, mutta en tietenkään toivo koirieni kuolevan, vaan elävän vähintään 20 vuotiaiksi =) Juuri kun ollaan taisteltu erästä vakavaa sairauttakin vastaan.

No, ehkä se vauvakuume miekkosellekkin iskee pahemmin jonkun ajan kuluttua, nytkin tuli niin äkkiä myöntyvä vastaus, että kyllä sitä on kelattu siellä pääkopassa ;)

• Viv

Ihan luonnollista, että ajatus vauvasta käy aina välillä mielessä. Mutta et kuitenkaan taida olla vielä valmis vanhemmuuteen, sen verran lapsellista tuo tekstisi on.

Odota siis muutama vuosi: kasva ihmisenä, matkusta, mene ja tule mielesi mukaan... Vauvaa ei kannata hankkia ennen kuin olet varmasti valmis "rauhoittumaan" ja aloittamaan perhe-elämän.

• AnMa

"Ihan luonnollista, että ajatus vauvasta käy aina välillä mielessä. Mutta et kuitenkaan taida olla vielä valmis vanhemmuuteen, sen verran lapsellista tuo tekstisi on."

Heh... Sellaista se on, kun on innoissaan jostain :)

Mutta ihan hyvä neuvo, sillä taidan todellakin keskittyä vielä muutaman vuoden firmoihini/uran luomiseen, sekä siihen matkusteluun ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe