Onko kuuloni vaurioitunut baarien takia?

uhn tiss

Kun aloin käydä baareissa useammin, aina baari-illan jälkeen korvissani tinnitti monta tuntiakin. Nykyisin baarin jälkeen ei enää esiinny tinnitusta korvissa ja käyn edelleen samoissa baareissa. Onko tinnituksen katoaminen melun jälkeen merkki siitä, että kuuloni on huonontunut?

2

1575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • temph88

Nuorempana olen yrittänyt pitää korvistani hyvää huolta. Baareissakaan (tarkoitan baareja joissa on yökerho) en viitsinyt käydä kun musiikki on niin lujalla ja korvatulppia en kehdannut käyttää. Jostain syystä sitten kerran päädyin baariin ja huomasin, että eihän se musiikki tuntunut korvissa. Kävin baareissa yhä useammin. Välillä korvat soivat kun tuli kotiin. Yhtenä aamuna sitten heräsin ja toinen korva soi. Soi edelleen ja siitä on nyt n. 1,5 vuotta. Olen tutkituttanut kuuloni ja korkeiden äänien kuuleminen on huonontunut.

Aina kun korvat soivat kovan äänen takia niin se on merkki siitä, että korvissa on tapahtunut vaurioita. Kaikkien korvat soivat joskus, mutta toisille sitten usean kerran jälkeen tulee pysyvä tinnitus. Hommasin kunnon tulpat (korviin valetut) ja käytän niitä nykyisin baarissa.

Täytyy sanoa, että olet onnekas jos tinnitus on loppunut ja sitä ei enää tule baari-iltojen jälkeen. Kuitenkin kannattaa olla varovainen... joku kerta se voi iskeä taas ja jäädä pysyväksi

• Anonyymi

Yökerhossa ja baareissa joissa musiikki soi niin kannattaa aina käyttää korvatulppia. Aina kannattaa pitää siellä biletakin taskussa tai käsilaukussa muutamat korvatulpat varalta ettei unohdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe