Kun aloin käydä baareissa useammin, aina baari-illan jälkeen korvissani tinnitti monta tuntiakin. Nykyisin baarin jälkeen ei enää esiinny tinnitusta korvissa ja käyn edelleen samoissa baareissa. Onko tinnituksen katoaminen melun jälkeen merkki siitä, että kuuloni on huonontunut?
Onko kuuloni vaurioitunut baarien takia?
2
1197
Vastaukset
- temph88
Nuorempana olen yrittänyt pitää korvistani hyvää huolta. Baareissakaan (tarkoitan baareja joissa on yökerho) en viitsinyt käydä kun musiikki on niin lujalla ja korvatulppia en kehdannut käyttää. Jostain syystä sitten kerran päädyin baariin ja huomasin, että eihän se musiikki tuntunut korvissa. Kävin baareissa yhä useammin. Välillä korvat soivat kun tuli kotiin. Yhtenä aamuna sitten heräsin ja toinen korva soi. Soi edelleen ja siitä on nyt n. 1,5 vuotta. Olen tutkituttanut kuuloni ja korkeiden äänien kuuleminen on huonontunut.
Aina kun korvat soivat kovan äänen takia niin se on merkki siitä, että korvissa on tapahtunut vaurioita. Kaikkien korvat soivat joskus, mutta toisille sitten usean kerran jälkeen tulee pysyvä tinnitus. Hommasin kunnon tulpat (korviin valetut) ja käytän niitä nykyisin baarissa.
Täytyy sanoa, että olet onnekas jos tinnitus on loppunut ja sitä ei enää tule baari-iltojen jälkeen. Kuitenkin kannattaa olla varovainen... joku kerta se voi iskeä taas ja jäädä pysyväksi - Anonyymi
Yökerhossa ja baareissa joissa musiikki soi niin kannattaa aina käyttää korvatulppia. Aina kannattaa pitää siellä biletakin taskussa tai käsilaukussa muutamat korvatulpat varalta ettei unohdu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482