Kärsitkö äänistressistä?

Noise pollution

Työskentelen kiireisessä paikassa asiakaspalvelijana. Päivän mittaan tapaa jopa satoja ihmisiä. Useimpien kanssa joutuu keskustelemaan pitempään ja tietysti olla niin niin kohtelias. Jatkuva "melu" rasittaa. Energinen taustamusiikki sekoitettuna loputtomaan puheensorinaan väsyttää ja iltaisin tarvitsen hiljaisuutta. Vaikka haluaisin kuunnella musiikkia, en jaksa, koska 8 tuntia mölyä on kertynyt nuppiin ja aivot lepäävät kuullessaan mahdollisimman vähän. Vasta lauantain iltapäivinä alkaa tulemaan fillis, että voisi kääntää cd-soittimen nupin kaakkoon ja laittaa jotain kunnon electro housea ja tekstata tytöille olisivatko lähdössä ulos. Välillä harkitsen työpaikan vaihtoakin, kun uupumus ei tuppaa hellittämään. Tuskin taustamusiikkia pääsee minnekään karkuun tänä päivänä (ellei libristiksi mene), mutta puhekakofonian saisi kadotettua monissa toimistoissa.

4

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiriintynyt.

      Taustamusiikki haittaa kaupoissa ainakin minua. Kun pitäisi keskittyä valitsemaan jotain, josta pitää lukea tekstiteitoja, niin monta kertaa olen joutunut luopumaan koko ostoksesta kun en ole voinut keskittyä. Musiikki tulee kaupoissa niin kummallisena ja kuulostaa todella pahana.

    • melua liikaa

      Minä olen ainakin niin hiljaisuuden ystävä, että olen aivan haltioissani kun onnistun joskus vielä löytämään kaupan tai kahvilan jossa ei soiteta musiikkia eikä kuuluteta yhtään mitään. Tai ainakin musiikki on oikeesti taustamusiikkia ja hiljaista sellaista.

      Kauppakeskukset on useimmiten ihan hirveitä laitoksia, monesti jo parkkihallissa ulisee ja kaikuu betoneista selkäpiitä karmiva musiikki heti aamusta.

      Lisäksi lauantait on joskus niitä kauhupäiviä, kun kauppakeskuksessa järjestetään "ohjelmaa" (vierailevia julkkiksia yms). Yritän vältellä, tai ainakin käydä hyvissä ajoin aamulla sapuskat ostamassa, ennen kuin päivän kissanristiäiset ehtii alkaa.

      Usein käy kyllä mielessä että työntekijöillä ei ole tätä valinnanvapautta, siellä on vaan oltava alttiina mikrofoniin kailotetuille puheille/musiikille ja kovaäänisille kuulutuksille. Seurataankohan näissä edes melutasoa millään tavalla?

      • karkotusmusiikkia

        Yhdessä kaupassa on AINA sama kauhea musiikki, (käyn siellä joskus kerran parissa kuukaudessa, korvia pidellen) sääliksi käy henkilökuntaparkoja, vai ovatko he tulleet kuuroiksi.


    • Aina liikaa

      Olen aina ollut herkkä melulle. Oli se sitten lähtöisin mistä tahansa elollisesta tai elottomasta. Pitkään jatkunut melu ja toistuva kovempi melu saa stressaantumaan ja kertyy nuppiin, kuten aloittaja hyvin asian ilmaisi.
      Ja tulen siitä hyvinhyvin räjähdysaltiiksi.
      Illan tullen pidän hiljaisuudesta, enkä siedä televisiota tai radiota isolla, saati molempia auki mölyämässä.
      Pakko saada rauhoittua ennen nukkumaanmenoa ilman meteliä.

      Nautin kyllä musiikista joskus isoillakin voluumeilla, mut vain hyvästä musasta.
      Puhekakofoniasta se,,, että jotkut ihmiset kykenee siihen ihan yksistäänkin,, ne vaan tuo sen tullessaan. Kääk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe