Maarit-pappi kirjoittaa pirullisesti lapsikasteen sitovuudesta

Petollinen valhe:

Näin: >> Kastetta ei voi purkaa, se on ikuinen Lahja Jumalaltamme.

22

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täydennystä

      Samantyyppisiä pirullisia valheita vauva/pirunkasteen sitovuudesta on esittänyt myös Miika Ruokanen julkisuudessa, väittäen että kerran kastettu kirkon jäsen on aina kirkon jäsen. ja että erottuaankin hän on sitä, vaikkakin muka "kirkon kuollut jäsen" - kuten tämä emävalehtelija pirun oppimestarina asian on ilmaissut.

      • Todella niljakasta touhua tuo on ja täysin lain vastaistakin.

        Uskonnonvapaus on ollut Suomen lakiin kirjattuna jo 90 vuotta.

        Katolisillahan avioliittoakaan ei saa purkaa, mutta silti heillä on korkeat avioerotilastot.

        Mormoneilla touhu on mennyt vielä pidemmälle kun he käännyttävät jo kauan sitten kuolleita ihmisiä mormoneiksi.


      • Isän, Pojan ja
        Pe.ku kirjoitti:

        Todella niljakasta touhua tuo on ja täysin lain vastaistakin.

        Uskonnonvapaus on ollut Suomen lakiin kirjattuna jo 90 vuotta.

        Katolisillahan avioliittoakaan ei saa purkaa, mutta silti heillä on korkeat avioerotilastot.

        Mormoneilla touhu on mennyt vielä pidemmälle kun he käännyttävät jo kauan sitten kuolleita ihmisiä mormoneiksi.

        Suomessa piispat kävi siunaamassa ateististen punaisten joukkohautoja.
        Kuolleet ei pistä hanttiin, eikä pikkuvauvat.


      • hmmmm2
        Isän, Pojan ja kirjoitti:

        Suomessa piispat kävi siunaamassa ateististen punaisten joukkohautoja.
        Kuolleet ei pistä hanttiin, eikä pikkuvauvat.

        Isän, Pojan ja, kirjoitti:

        "Suomessa piispat kävi siunaamassa ateististen punaisten joukkohautoja.
        Kuolleet ei pistä hanttiin, eikä pikkuvauvat."

        Vanhan työväenliikkeen aktiiveista, työväenyhdistysten jäsenistä ja rekisteröityneistä punakaartilaisista lähes kaikki kuuluivat 1918 ev. lut. kirkkoon.

        Ihan kirkon omia jäseniä nuo teloitetut ja vankileireillä kuolleet punakaartilaiset olivat.

        Itse kirkon johto ja papisto olivat kyllä lähes 100 % lahtarien puolella. Luovuttivatpa jopa kirkon tilojakin mm Jämsässä teloituspaikoiksi.


    • Kiitos teidoista

      Olipas hyvä että näin kerroit meille, kuinka "saa-tana": valheen isä, näin yrittää sitoa ihmisiä valheillaan lahkokirkkoihinsa, kuten tässä luterilaiseen kirkkoon, - varsin pirullisesti toimien.

    • Ahkun poika

      OHOH! Vieläkö joku virkapalakalla paasaava pappi voisi moista julki sanella?
      Että joku leipäpapin loitsuaminen olisi "lopullinen tuomio" johoinkin????

      Lukekaapa historiaa! Esim kun Lapissa lantalainen ns pappi kastoi - tietenkin PAKKOkastoi pieniä lapsia, saamelainen, saatuaan lapsensa takaisin, meni omille teilleen ja pesi lapsen pään mutisten omaa 'loitsuaan' seuraavin sanoin:
      "Mie pesen pois lantapapin antaman paskanimen! Menkhön se paskhan!"

      Tästä kirjoittaa mm Samuli Paulaharju kirjoissaan, kuten 'Lapin mjisteloksia'. Sekä Tuomo Itkonen kirjassaan: "Tuderus, tuo herran pappi". Tämä kirjan nimi oli osa slogania, joka kuului kokonaisuudessaan: "Tuderus, tuo herran pappi, jota vihas Lanta ja Lappi!" Nämä teokset ovat kirjoitetut jo lähes sata vuotta sitten.
      Miksi tässäkin virallinen kirkko, tai ainakin kirkon puhujat 'puhuvat muunneltua totuutta'????
      VASTATKAA NYT, Arvoisat nettipapit, MIKSI se Saamen kansan OMA usonto oli saatava tapetuksi? Miksi se Saamen kaunis kieli oli paholaisesta?
      JOS silloin oli vääriä tulkintoja, miten teillä on otsaa väittää, että NYT olette ainoastaan aina oikeassa?

    • Balttis

      Miksi, kysymykseen vastaus lienee virkapapin osa ammattivalehtelijana. Mutta millä he kykenevät pirllisen valtansa tukemat väittämät todistamaan ja perustelemaan - on heillä mahdoton juttu, eivätkä he ainakaan Raamatulla pysty tätä "pirunkasteen" voimaa todistamaan kestäväksi, - kuten Maarit esitti.

    • Kristinuskon kirja.

      Maarit-pappi on hyvä esimerkki siitä mihin kirkko-kuulolla palsta on mennyt. Muutama naispappi kirjoittaa valhetta ja täysin perättömiä käsityksiä vaikka kirkon opinkin kannalta puhumattakaan Jeesuksen tuomasta ilmoituksesta.

      Antavat kylläkin mainion kuvan ja käsityksen kirkon mentaliteetista ja toiminnasta !

    • Mitäs purettavaa siinä on ?
      Jos on kastettu, niin on kastettu.
      Jokkaisen oma asia on sitten miten elämäsä ellää ja mihin uskoo.
      Ei se kaste tee ihmisestä paremppaa tai huonomppaa.

      Enempi aattelisin sitä kun mäkkärin kana tuuaan Tanskasta ja siellä teurastamon pomo on muslimi joka ennen töitä siunaa työsä allahille.
      En haluais napostella allahille pyhitettyä kotkottia.

    • Kavala on käärme

      Vauvakasteessa ei mitään purettavaa, sillä se perustuu vain kirkkojen traditioon eli siihen "taikuuden syntiin", millä kirkot ovat valheineen nimikristillistäneen kansoja, liittäen kaikkien maiden kaikkia asukkaita, taikamenoineen alamaisuuteensa ja verokarjaansa lypsettäväksi - jotta loispapistot ovat saaneet elellä toisten töiden hedelmillä. Tämän he tekevät "vipomalla" ja "piirrellen" ristinmerkkejään uskotojen puolustuskyvyttömien uhrien: vauvojen otsiin, muka vapauttaakseen heidät näin "pakanuuden yöstä", vaikka vievätkin heidät juuri sen piiriin näin pirullisesti toimien.

    • Balttis

      Lausannen teologian professorin toiminut Alexander Vinet (k.1847) estti selkeästi ettei maailmasta uloskutsuttujen valittujen seurakunnat ( = ekkleesia ek tou kosmos) olleet nimikristillistettyjä kaikkien maiden kaikista asukkaista koostuvia "syntistenpyhien" yhteenliitttmä, kuten mm. lut.kat. "lahkokirkot":

      >> Ihminen ei ole kristitty sen perusteella, että hänet on viety (vauvana) kirkonkirjoihin, sillä Kristus ei tullut maailmaa perustamaan pitäjiä ja kirkkoherrakuntia vaan tosiuskovaisten seurakuntia. Näihin seurakuntiin kuuluvat vain ne, jotka liittyvät niihin vapaaehtoisesti, sillä hengellisenä ruumiina seurakunta on hengellisten ihmisten muodostama kokonaisuus eikä koko kunnan kaikkien asukkaiden muodostama yhteisö.

    • Umpikuuroja

      Papeilla on kuulollakin_selektiinen kuulo, eli luterilaisuuden aiheuttama kuulovaurio, - huomaan.

      • älkää tuomitko...

        seko-bolttiksella on taas lapanen lähtenyt kädestä, huomaan.


    • Hei Petollinen valhe:

      Kaste toimitetaan vain kerran ihmisen elämässä, koska siinä saatu pelastus kantaa läpi elämän.
      Jeesus on itse asettanut kasteen (Matt.28:18-20). Hän ei erittele keitä pitäisi kastaa tai jättää kastamatta, hän vain sanoo: Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskynyt teidän noudattaa.
      Kaikki kansat sisältää myös lapset. Ensin kastetaan, sitten heitä opetetaan niin päiväkerhoissa, perhekerhoissa, rippikouluissa, kouluissa kuin kotona. Sen sijaan kirkkoon rippikoulunkautta liittyvät nuoret ja aikuiset opetetaan ensin ja sitten kastetaan.

      Mainitsemastasi "pirunkasteesta" en tiedä, liittyykö se Lapinkasteeseen vai johonkin saatananpalvontaan?
      Itseasiassa asia ei edes kiinnosta, joten siitä ei tarvitse minulle informoida.

      t. Maarit-pappi

      • uskova2

        Maarit, tästä ylimielisestä viestistäsi tehtiin kokonaan uusi aloitus. On vastuutonta paeta paikalta, vielä kun asiakaspalvelutyössä olet, kun sinun sanomisiasi ruoditaan.

        Millä perustelet tuon että kaste ei mitätöidy vaikka ihminen kääntyy ateistiksi?


    • Balttis Maaritille

      Piru suomeksi eli perkele kreikaksi: on hengellinen tämänmaailman ruhtinas, joka riistää vauvat äitinsä rinnoilta kastettavakseen, valheiden ja petostensa avulla, sekä joukotuhoamiseen käytetyn vauvakasteensa toteuttamiseksi muka kastettavaksi, tavalla jota Raamattu ja Jumalan sana ei tunne.

      Maksan sinulle 30000 euroa tilillesi Maarit-pappi jos osoitat tämän kirkkojen käyttämän pakanallisen valeluriit kateeksi Uudesta testamentista. Koska sitä lapsikastetta josta kirjoitat ei voida osoittaa Jumalan sanasta, ja siis Jumalan asettamaksi kasteeksi, tätä valtiokirkkojen traditioon perustuvaa kulttia on kutsuttu historian saatossa myös "pirunkasteeksi" sillä tämä kaste ei ole Jumalasta.

      Esittämäsi kasteen ja opetuksen järjestys, on nurinkurinen sillä itse Jeesuskin teki ihmisistä opetuslapsia ja kastoi heidät sen jälkeen kun he olivat siis opetusta saaneet: kuten voit itse Uutta testamenttia lukiessasi sieltä tarkistaa ja havaita:

      >> Jeesus 1.) teki opetuslapsiksi, 2.) ja kastoi useampia kuin Johannes

      • Balttis Maaritille

        Raamattu ei kehoittanut kastamaan kaikkia ihmisiä, yleis- pakko- miekka tai vauvakasteilla, uskosta osattomina vaan:

        Pyhä Henki kehoitti Pietarin suulla puhuen: kaikkia ihmisiä, kaikkina aikoina, kaikkialla, - itse kunkin ottaa kasteen Jeesuksen Kristusen nimeen, syntiensä anteeksi saamiseksi: Apt.2:38-40: ja tämä on se yksi ainoa kaste jonka voi Uudesta testamentista myös kiistatta osoittaa, vaikka antikristuksen palvelijat yrittävätkin tunkea sen sijaa omaa pirullista kasteen plagiaattiaan, jota ei voida kasteeksi Raamatusta osoittaa.

        Esitä Maarit Jumalan sanasta sellainen kaste, jossa uskosta osattomien lasten päivä valellaan vedellä, tehden taikamerkkejä heidän otsiinsa, ja osoita missä kastetuille annetaan opetusta vasta kasteen jälkeen, eikä sitä ennen; kuten historiaa tuntevat tietävät, - vapaiden Jumalan seurakuntien käytöntä oli alusta asti julistaa uskoa synnyttävää evankeliumia Jeesuksesta, Pelasuksestamme ja vasta sitten kastaa uskovat Kristukseen, kuten myös esim: Apt.10:42-48; selvästi oikeana järjestyksenä asian vahvistaa. Ja tämä siitäkin huolimatta että pakanoihin vuodatettiin ensikertaa Pyhä Henki, jo ennen kastetta, eikä vain sen jälkeen, mikä on myös lupauksena Apt.2:38-40:ssä annettu, niille jotka ottavat itse kasteen syntiensä anteeksi saamiseksi kuten Pietari kehoittaa kaikkia syntisiä tekemään.

        Tässä yhteydessä Pyhä Henkikään ei ole vain oppina paperilla, kuten se on luteriaisessa hengettömässä kirkossa, jossa Pyhä Henki on vain tunnustuksissa tahroina papeilla, muka vielä viattomille lapsille annettuna vauvoina, josta ei ole mitään todisteita, - ei Raamatussa eikä elämässä.


      • Katso eteesi
        Balttis Maaritille kirjoitti:

        Raamattu ei kehoittanut kastamaan kaikkia ihmisiä, yleis- pakko- miekka tai vauvakasteilla, uskosta osattomina vaan:

        Pyhä Henki kehoitti Pietarin suulla puhuen: kaikkia ihmisiä, kaikkina aikoina, kaikkialla, - itse kunkin ottaa kasteen Jeesuksen Kristusen nimeen, syntiensä anteeksi saamiseksi: Apt.2:38-40: ja tämä on se yksi ainoa kaste jonka voi Uudesta testamentista myös kiistatta osoittaa, vaikka antikristuksen palvelijat yrittävätkin tunkea sen sijaa omaa pirullista kasteen plagiaattiaan, jota ei voida kasteeksi Raamatusta osoittaa.

        Esitä Maarit Jumalan sanasta sellainen kaste, jossa uskosta osattomien lasten päivä valellaan vedellä, tehden taikamerkkejä heidän otsiinsa, ja osoita missä kastetuille annetaan opetusta vasta kasteen jälkeen, eikä sitä ennen; kuten historiaa tuntevat tietävät, - vapaiden Jumalan seurakuntien käytöntä oli alusta asti julistaa uskoa synnyttävää evankeliumia Jeesuksesta, Pelasuksestamme ja vasta sitten kastaa uskovat Kristukseen, kuten myös esim: Apt.10:42-48; selvästi oikeana järjestyksenä asian vahvistaa. Ja tämä siitäkin huolimatta että pakanoihin vuodatettiin ensikertaa Pyhä Henki, jo ennen kastetta, eikä vain sen jälkeen, mikä on myös lupauksena Apt.2:38-40:ssä annettu, niille jotka ottavat itse kasteen syntiensä anteeksi saamiseksi kuten Pietari kehoittaa kaikkia syntisiä tekemään.

        Tässä yhteydessä Pyhä Henkikään ei ole vain oppina paperilla, kuten se on luteriaisessa hengettömässä kirkossa, jossa Pyhä Henki on vain tunnustuksissa tahroina papeilla, muka vielä viattomille lapsille annettuna vauvoina, josta ei ole mitään todisteita, - ei Raamatussa eikä elämässä.

        Paavali kirkosi ne Maarit, jotka julistivat väärennettyä evankeliumia: Gal.1:6-9


    • Paeten paikalta

      Uskookohan Maarit kuten myös Miika Ruokanen on väittänyt että: pirunkaste sitoo vasten tahtoakin vauvalle toimitettuna sitovana, ja siis siten satanistesena riittinä näiden pirunkasteiden uhrit silloinkin kirkkoon kun he itse tahtovat irtisanoutua kaikesta mitä kirkko edustaa?

      Tämähän on käsittämätöntä henkistä ja perkeleellistä väkivaltaa väittää näin, vai mitä?

    • aikuinen nainen

      Niin. On se. "Perkeleellistä". Kuitenkin minä kirkostaeronneena ateistina/agnostikkona tiedän että jos en erikseen jo ala eläessäni omia hautajaisiani järjestämään kirkko puhuu hautajaisissani pelastavasta kasteen armosta.

      Kyllä he sen viimeisen sanan saavat.

      SEn pitäisi olla riittävä viesti kun ihminen eroaa kirkosta ettei kirkko enään hautaisi. SE ei ole, vaan tod.kirkko vaatii mahdottomia: minun pitäisi järjestää omat hautajaiseni ja toimia aktiivisesti sen eteen että pääsen vapareitten hautausmaahan.

      Siinäkin olisi niin monta mutkaa matkassa ettei se taitaisi onnistua.

      Eli kyllä se luterilainen pappi saa sen"viimeisen sanan".

      Kuolleet kun eivät pistä hanttiin, ja yleensä saattoväki on niin murheen murtamaa etteivät jaksa alkaa uskonnottomia, lut.kasteopista vapaita monttubileitä järjestämään.

    • Iso-Akseli

      Kyllä luterilaisen naispapin vauvana kastama lapsi on nimenomaan pirun omaksi kastettu. Siitä vapautuu sylkäisemällä kolmesti kirkonmenojen aikaan kirkkoa kohti ja eroamalla sen jälkeen kirkosta.

    • aikuinen nainen

      :))))

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      300
      2531
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      45
      1175
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1139
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1063
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      278
      929
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      839
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      825
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      68
      744
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      739
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      734
    Aihe