ainoatakaan perintätoimiston kirjettä

En ole ikinä aukaissut

Minä olen niin suivaantunut omaan velkavankeuteeni, jonka sain 90 luvun alussa taatessani lainan. Olin siis nuori ja tyhmä. Maksan sitä hintaa edelleen. Se oli kuin lumipallo joka on vyörynyt. Mutta oma vikani.
Ei tule kuuloonkaan että töitä tekisin, elän tukiaisilla ja sossutan minkä voin. Ei uo mies anna minun tienata, työvuosillani en kuiten ikinä saisi velkaa maksettua joten en viitsi vaivautua töitäkään tekemään. Mutta niitä kirjeitä en aukaise koskaan, siis perintätoimiston. Ne ne saa mua pommittaa, enemmän häviävät kuin minä.

7

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sype

Siinäpä vastuuntuntoisen ja kypsän henkilön ajatuksia omasta velkatilanteesta. Veronmaksajilla riittää siipeilijöitä.

• kojari

Viestin lähettäjä ilmaisi, että velkaantui toista ihmistä auttaessaan - takasi todennäköisesti pankkilainaa.

Velka on syytä maksaa jos on velkaantunut omien asioiden takia, mutta jos on joutunut velkavankeuteen omaa syytään, niin en minäkään perintätoimistom kirjeitä avaisi.

Sype mietihän vähän vaikka omalle kohdalle sattusi samanlainen tapaus!

• Rosa
        kojari kirjoitti:

Viestin lähettäjä ilmaisi, että velkaantui toista ihmistä auttaessaan - takasi todennäköisesti pankkilainaa.

Velka on syytä maksaa jos on velkaantunut omien asioiden takia, mutta jos on joutunut velkavankeuteen omaa syytään, niin en minäkään perintätoimistom kirjeitä avaisi.

Sype mietihän vähän vaikka omalle kohdalle sattusi samanlainen tapaus!

"jos on joutunut velkavankeuteen omaa syytään, niin en minäkään perintätoimistom kirjeitä avaisi"
        Milläs tavalla tämä henkilö nyt on velkaantunut ilman omaa syytään?
        Minusta se on kyllä ihan oma vika jos on niin hölmö että menee muiden ihmisten lainoja takaamaan.
        "Sype mietihän vähän vaikka omalle kohdalle sattusi samanlainen tapaus!"
        Kun niitä muiden lainoja EI OLE PAKKO mennä takailemaan.
        Ärsyttää tuollaiset vastuunpakoilija valittajat!! Maksakaa velkanne niinkuin kuuluukin älkääkä aina syyttäkö muita!

• jip
        Rosa kirjoitti:

"jos on joutunut velkavankeuteen omaa syytään, niin en minäkään perintätoimistom kirjeitä avaisi"
        Milläs tavalla tämä henkilö nyt on velkaantunut ilman omaa syytään?
        Minusta se on kyllä ihan oma vika jos on niin hölmö että menee muiden ihmisten lainoja takaamaan.
        "Sype mietihän vähän vaikka omalle kohdalle sattusi samanlainen tapaus!"
        Kun niitä muiden lainoja EI OLE PAKKO mennä takailemaan.
        Ärsyttää tuollaiset vastuunpakoilija valittajat!! Maksakaa velkanne niinkuin kuuluukin älkääkä aina syyttäkö muita!

Kyllä tämän päivän Suomessa voi velkaantua aivan ilman omaa syytään, siihen löytyy tuhansia esimerkkejä, sairaus, valtion arvioverotus, lähiomaisenkuolema luetteloa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

Sinullakin voi olla asuntolainaa, oletko ajatellut tilannetta jos korot nousivat muutaman vuoden sisällä 6% ja samanaikaisesti asuntojen hinnat tippuisivat 15%. Jo pelkkä 50000 eur asuntolainan korkojen nousu vuodessa olisi n 3000 eur. Tähän samaan työpaikan menetys ja 15% asuntojen hinnan lasku. Ehkä olet, kaikki eivät kuitenkaan ole!
        Kahden seuraavan vuoden sisään korot lähtevät nousuun, saa nähdä miten moni silloin "hyvin asiansa hoitanut" kompastuu omaan neuvoonsa"

Se on niin helppo aina leimata toiset vastuun- pakoilijoiksi, kun itsellä menee hyvin!

"Kun niitä muiden lainoja EI OLE PAKKO mennä takailemaan"
        Ainoa mikä ihmisen erottaa eläimestä on tunteet ja auttamisen halu.
        Pelottaa kyllä miten Suomalaisen yhteiskunnan arvot ovat murentumassa RAHA ON KAIKKI KAIKESSA. Ei ole enään ystäviä, sukulaisia ja lapsia.

Hän vain uskoi ihmistä ja halusi auttaa ei ole hänen syynsä että lainan ottanut ihminen ei velkojaan pystynyt hoitamaan. No nyt siitä joutuu sitten maksamaan.

Toivottavasti olet itse joskus tuossa tilanteessa, ETTÄ joudut pyytämään jonkun ystäväsi takaamaan sinulle lainan... niin Rosa onko sinulla silloin sellaista ystävää?

Elämä tällä pallolla ei tahdo oikein onnistua jos tuijottaa vain omaan napaansa!

• vastuun pakoilija

Ihan oikeasti olen tunnustanut tyhmyyteni ja hairahdukseni nuoruudessani. Tämä joka velan otti, käytti rahat, jätti lainan maksamatta on saanut velkajärjestelyn kautta VELAT ANTEEKSI!!!!
      Korot ei kun juoksee,enkä minä ikinä saa sitä velkaa maksetuksi vaikka haluaisinkin. Itku:::((

Minä en pakoile mitään, mutta minulle ei ole vuodenn 91 jälkeen annettu edes henkivakuutusta, kännykkäliittymää, vuokra-asuntoa, saati asuntolainaa, yrityslainasta puhumattakaan. Miten minä teen sitä rahaa???? MITEN? Minä en tajua, minulla ei ole mitään annettavaa tälle yhteiskunnalle. Olisiko tullut halvemmaksi antaa myös minulle se armahdus? Mitä mieltä olet sinä joka niin kärkkäästi minua tuomitset?

• vastuun pakoilija

Vielä pitää sanoa se, että minä tosiaan olen pakotettu hakemaan ruokarahaa joskus sossusta, kun minulla on lapsikin. Jos menisin töihin, niin kulkeminenkin maksaa jo täältä maakunnasta niin paljon ettei minulle jäisi mitään käteen sen jälkeen kun uo mies ottaa siivut pois.
      Kaiken omaisuuden, sen vähäisen mitä minulla oli, parin tonnin auto ja telkkari, videot, perintötaulu( ei kovin arvokas) minulta vietiin. Kaksi vuotta maksoin 600 mk vapaaehtoisesti 2700 mk palkasta kunnes en enää kyennyt. Sitten vielä sairastuin ja koulutusmahdollisuudet kapenivat, enkä saanut velkajärjestelyä.
      Mutta tämä joka otti velan, jätti sen maksamatta, käytti rahat mutta sai sen velkajärjestelyn. Hän se vaan porskuttaa hyvin.
      Onneksi voin asua edes kotitilallani, ja sitä ne pirut odottaakin että kunhan perinnön tästä vielä joskus saan, niin eiköhän sitä sitten hyökätä kimppuun. Mutta en ota perintöä vastaan sen vuoksi, että ihan vieraan ihmisen velkoja makseltaisiin vanhempieni elämäntyöllä.

• Tavallinen

Jos vanhempasi omistavat tilan ja sinä et voi ottaa vastaan sitä perintönä aikanaan, niin luovu perinnöstä lapsesi hyväksi. Voit sivuuttaa itsesi ja lapsi saa tilan. Ulosottomies ei saa mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      820
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe