Minulla on ongelmia saada terassilautojen ruuvit irti. Ruuvit ovat nimittäin uponneet lautojen sisään. Kyseessä on koko terassin purkaminen (n 400 ruuvia jumissa).
Onko täällä ketään alan ammattilaista, jolla olisi jokin salainen niksi ongelmaan meille tumpeloille jaettavaksi?
Terassiruuvit eivät irtoa
8
5984
Vastaukset
En ole alan ammattilainen, mutta ota vähän kättäpidempää käyttöön ja revi laudat irti ruuveineen (tai sitten ruuvit tulevat laudoista läpi - melkein todennäköisempää).
- ertghjk
Kyllä yleensä se akkukoneen kärki löytää sieltä reiästä sen ruuvin kannan kun varovasti sovittelee.
- joo o
ei ne niin syvällä ole etteikö ruuvauskärki ylettyisi,,,,käytä avauksessa iskevää ruuvinväännintä niin kyllä ruuvi aukeaa tai katkeaa
- Oleppa hyvä
Yritätkö kenties ristipäisellä avata, terassiruuvit on torksikantaisia. Vaihdapa kärki niin jo vain aukeaa.
- Tuli tenkkapoo
Kiitos kaikista neuvoista!
Tässä tulokset:
Käytin kättä pidempää = sorkkarautaa. Siihen meni minulta, naisihmiseltä, 3 tuntia. Kattoerassi 16 neliötä. Seuraavana päivänä hakkasin ruuvit alapuolelta näkyviin ja vedin ne pois. Siihen puuhaan meni 6 tuntia. Samalla kun sain käsivarret ja selän kipeäksi niin sain myös hyvän rusketuksen. :)
Tänään olen hionut laudat kääntöpuolelta, josta tulee uusi "lattia".
Seuraava toimenpide on pestä laudat painepesurilla ja antaa kuivaa sillä aikaa
kun puhdistan terassin asfalttipahvikaton ja tarkistan saumaukset, vedän
kylmää asfalttia saumojen päälle.
Sitten ladon laudat (numeroidut, joska lattia on kakkupalan muotoinen) takaisin,
ruuvaan kiinni ja maalaan.
Tein viime keväänä sen virheen että ostin norjalaista Jotunin terassiöljyä, joka sisälsi jotakin lakkaa. Auringon paahteessa se lakka kuivui ja alkoi lumen sulettua
kuoriutua pois laudoista. Laudat olivat aivan kauhean näköiset, josta tämä remontti
sai alkunsa.
Mutta tämä mummo (73 v) on vielä kova jätkä!
Hyvää terassikesää kaikille!- remonttireska
Ja mummo ehkä tietääkin mutta tässä vielä varmuuden vuoksi vinkki:
ruuveina pitää käyttää RST- tai haponkestäviä ruuveja. Tavalliset sinkityt ruuvit syöpyvät kyllästettyjen lautojen vuoksi alta aikayksikön. - Tuli tenkkapoo
remonttireska kirjoitti:
Ja mummo ehkä tietääkin mutta tässä vielä varmuuden vuoksi vinkki:
ruuveina pitää käyttää RST- tai haponkestäviä ruuveja. Tavalliset sinkityt ruuvit syöpyvät kyllästettyjen lautojen vuoksi alta aikayksikön.Kiitos vinkistä/muistutuksesta! Olen kuullut että on ruuveissa on eroa. Huomasin myös että oli käytetty erilaisia ruuveja terassia tehdessä.
- että näin
Mikset ollu tuon aineen takia maahantuojaan yhteydessä?? Itsellä irtosi ronsealin tavarat kuistista yhden talven jälkeen. Paikalle saapui edustaja, joka antoi uudet aineet. Vanha aine lähti pesuaineella ja pesulla irti, ei tarttenut alkaa kuistia repimään auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693