Oliskoa vinkkiä miten pärjää lasten isän kanssa, joka kiristää kaikella mahdollisella? Yhteishuoltajuus on, mutta se toimii niin että isä tapaa lapsiaan kun sopii tai huvittaa. Mihinkään sopimukseen ei ole kyennyt. Jos olemme suullisesti sopineet että isä on lasten kanssa kun olen esim iltaisin töissä noin kerran viikossa. Ei onnistu. Tai onnistuu jos isän mieliksi on eli tekee kaiken kuten hän haluaa. Saattaa viestittää hetkeä aikaisemmin ettei nyt tulekaan koska minä olen sellainen tai tehnyt jotain väärin. Eli olen antanut olla lasten kanssa miten haluaa, vaatimatta mitään. Lapsille olen ollut neutraali isän suhteen. Kun on lasten kanssa lähinnä makaa sohvalla ja lapset saavat jopa päästä ulos yksin. Ovat leikki-ikäisiä. Likavaipat ym heittää lattialle ym. Hanakasti on kuitenki haukkunut miten huono äiti olen kun en anna olla lasten kanssa???? Parasta lienee olla neutraali. Eikä vaatia yhtään mitään???
kiristystä
16
240
Vastaukset
- naisetkunniaan
Sinuna ottaisin yhteyttä kuntasi lastenvalvojaan ja kertoisin asiasta. Lastenvalvoja auttoi minuakin samanlaisen miehen kanssa, nyt minulla yksinhuoltajuus, mies käy 2vk välein tunnin ajaksi (tosin tämäkin on usein puolen tunnin visiitti) ja maksaa joka kuun 1.pv 150€. Lapsen vuoksi tämäkin. Eli siis sinne vain soittoa ja kerrot ihan kaiken!
- ertyiftgyjdfg
Ei, vaan mieti rauhassa, mikä on lastesi etu. Sen jälkeen mieti, mikä on sinun etusi ja minkä verran voit taipua, ettei oma henkinen hyvinvointisi kärsi. Sitten sanelet miehelle säännöt, joiden puitteissa toimitaan. Nämä tapaamissäännöt yms tehkää myös kirjallisena lastenvalvojalla. Määrittele mm. kuinka paljon etukäteen tapaamiset on sovittava jne. Jos peruu tapaamisen liian myöhään, ei ole oikeutettu seuraavan tapaamiseen tms.
Älä meuhakaa, älä vaikka hän kuinka paljon tahansa provosoisi, syyllistäisi sinua jne... Pysy rauhallisena, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Pidä kiinni kaikesta mitä sanot. Jos mies ei toimi sovittujen sääntöjen mukaan, hän ei sitten ole oikeutettu mihinkään.
Tapaako mies lapsia sinun luonasi? Miksi? Jos sinä olet töissä, niin tapaamiset isän luona. Saa sitten ihan itse siivoilla ne likavaipat.
Exäsi vaikuttaa narsistilta, tai hänellä saattaa olla siihen viittaavia ominaisuuksia tavallista enemmän. Otapa asioista selvää, niin jaksat paremmin.- faaaaaaaaaaaaaaaaa
"Exäsi vaikuttaa narsistilta, tai hänellä saattaa olla siihen viittaavia ominaisuuksia tavallista enemmän."
Ei ihan totta joka kerta tätä. Ap:n eksä on kuspää ja mulukku, mutta että narsisti... Aina näitä kyökkipsykologeja ilmestyy analysoimaan, yrittäkää nyt jo ymmärtää että se narsisti ei ole ikävän ihmisen synonyymi. - edel.
faaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
"Exäsi vaikuttaa narsistilta, tai hänellä saattaa olla siihen viittaavia ominaisuuksia tavallista enemmän."
Ei ihan totta joka kerta tätä. Ap:n eksä on kuspää ja mulukku, mutta että narsisti... Aina näitä kyökkipsykologeja ilmestyy analysoimaan, yrittäkää nyt jo ymmärtää että se narsisti ei ole ikävän ihmisen synonyymi.Huomaathan että lauseessa oli myös kohta TAI hänellä saattaa olla siihen viittaavia ominaisuuksia tavallista enemmän?
Narsisti ei ole ikävän ihmisen synonyymi, mutta usein hankalilla ja ns. ikävillä ihmisillä on paljon narsistisia ominaisuuksia. Ehkä ei niin paljoa että sairauden kriteerit täyttyvät, mutta tarpeeksi jotta elämä sellaisen k....pään kanssa on hankalaa.
Sanottakoot myös se, että näillä netin keskustelupalstoilla on ymmärrettävästi enemmän narsistien uhreja kuin tuolla "oikeassa maailmassa", koska tämä on helppo paikkaa tunteita vaikeista asioista. Sinun vähättelevä kommenttisi ei helpota niiden naisten tai miesten asiaa, jotka todella kamppailevat vaikeiden asioiden ja henkisen väkivallan kanssa.
Narsistisia piirteitä aloittajan exällä tuntuu olevan mm.
-Ei itse tee lasten kanssa mitään rakentavaa.
-Haluaa että asiat menevät juuri hänen pillinsä mukaan, tai hän alkaa hankalaksi.
-Ei ole kyennyt mihinkään sopimukseen.
-Keksii aina uusia asioita, mitä lasten äiti on tehnyt muka väärin ja sillä perusteella peruu tapaamiset tms.
-Haukkuu naista huonoksi äidiksi, joka ei anna tavata lapsia, vaikka todellisuudessa saisi lapsia tavata enemmän kuin on halunnut.
Eivätkö nämä mielestäsi ole narsistisia piirteitä? Ja eikä niitä mielestäsi vaikuta olevan tavallista enemmän? Kaikilla ihmisillä on narsistisia piirteitä, mutta näitä asioita en pitäisi kovin yleisinä.
- Katso peiliin.
Isiä manipulodaan julmasti ulos lapsen elämästä. Vararatuomari Anja Hannunienen väitöskirja nostaa esiin perheiden lapsia sairastuttavan vieraannuttamisoireyhtymän. Suurimmassa osassa tapauksista vieraanuuttajana on äiti, joka sairastaa persoonallisuushäiriötä.
Lue tutkimus ja kommentit Porin sanomissa.
http://www.porinsanomat.fi/uutiset.php?id=997
------------- Totuus on toinen.
Juu, ihan hirveetä shaibaa koko väitöskirja. Täyttä peetä, laidasta laitaan. Ei tiedä yhtään mistä kirjoittaa, ihan lämpimikseen. Onhan näitä.
Sääliksi käy tuota kirjoittajaa. - äitix2
Totuus on toinen. kirjoitti:
Juu, ihan hirveetä shaibaa koko väitöskirja. Täyttä peetä, laidasta laitaan. Ei tiedä yhtään mistä kirjoittaa, ihan lämpimikseen. Onhan näitä.
Sääliksi käy tuota kirjoittajaa.Minun mielestäni taas täyttä asiaa ja ikävä ilmiö.
Taidat itse olla vieraannuttaja? - äitili
Täysin totta, Olisi varmaan peiliin katsomisen paikka!!
- fghfyurtywrt
äitix2 kirjoitti:
Minun mielestäni taas täyttä asiaa ja ikävä ilmiö.
Taidat itse olla vieraannuttaja?Älkää jaksako... Siis kyllä vieraannuttajia on, ja se on ikävä ilmiö. Mutta aloittaja ei millään perusteella vaikuta vähääkään sellaiselta. Jos mies on ääliö, se ei automaattisesti tee naisesta vieraannuttajaa...
Miettikää mikä tilanne on, ennen kuin kommentoitte.
- näin se menee
Jos et voi luottaa siihen, että isä on lasten kanssa sovitusti niin sitten et siihen luota. Et voi rakentaa elämääsi, lastenhoitoa ym sen varaan, jos ei varmuutta ole. Järjestä lapsen hoito jollain muulla tapaa, ettei sun tarvitse asiaa murehtia. Mutta älä estä isää tapaamasta, (niinkuin et ole tehnytkään) mutta älä suunnittele menojasi ym sen varaan.
- uhoik,öfjm
En ole aloittaja, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn: miten ihmeessä tuollainen toteutetaan hankalassa tilanteessa????
Jos exä suuttuu, kun pyytää jotain toista lapsenvahdiksi, eikä lasten isää. Vetoaa omiin oikeuksiinsa lasten isänä jne. Aina pitää ensin pyytää häntä. Aina. Ei edes mummolaan saa tunniksi lapsia viedä, vaikka lapsen haluaisi, jos ei ole ensin kysynyt isältä, että voiko isä hoitaa. (Eihän äidillä saa olla omia menoja, edes töitä, joista isä ei olisi tietoinen...)
Kun sitten isän kanssa on jotain sopinut, ilmoittaa hetkeä aiemmin, että ei tulekaan, koska lasten äiti on tehnyt mukamas jotakin väärää, isällä on jotakin "tärkeää menoa jota ei tarvitse selittää" tms.
Mitä sitten??? Pitäisikö aina olla varalla joku lastenhoitaja, joka sitten kiitää 10 minuutissa paikalle, jos/kun lasten isä peruu? Ei ole oikein mahdollista... Ei kaikkien ihmisten elämä voi pyöriä yhden miehen ympärillä.
- näin se menee
No ei lastenhoitajan käyttö mitenkään isän oikeuksia vie. Jos isä niin ajattelee nii se on hänen tyhmyyttään. Jos on esim työvuoro ja jos ei isän hoitamiseen VOI luottaa niin silloin on järjestettävä lapselle hoito toisella tapaa. Eli nimenomaan; elämä ei voi pyöriä yhden miehen mukaan vaan asiat on sitten hoidettava toisin.
Jos on sovittu että isä tapaa lapsiaan esim joka toinen viikonloppu, eikä sen toimivuuteen voi luottaa, niin kyllä mä silloin oon laskematta sen varaan mitään menoja. LAPSELLA on oikeus molempiin vanhempiin...isällä pitäisi olla velvollisuus toimia vastuullisena huoltajana. Mutta näin ei aina ole.
Äidillä saa olla omia menoja, eikä ole niistä tilivelvollinen exälleen...äiti saa käyttää lastenhoitajaa.. Jos exä suuttuu noista asioista niin minkäs sille sitten voi. Ei tollaseen liekaan kannata suostua.- edel.
Niinpä, mutta jos ei suostu, niin joutuu estämään ihan järjetöntä henkistä väkivaltaa. Siis isällä on tapaamisoikeus, ja siitä olen kiinni pitänyt. Isä ei. Silti syyttää, että kun en halua laajempaa tapaamisoikeutta. Eihän hän nytkään näe lapsia läheskään niin usein, kuin hänellä olisi oikeus! Ehkä puolet kerroista haluaa/mukamas ehtii tavata lapsia. Miksi ihmeessä siis tapaamisoikeuden tulisi olla vielä mittavampi? En ymmärrä.
Ja jos muun lapsenvahdin hankin, isä valittaa heti. Syyttää vieraannuttajaksi yms. Ja minua maailman itsekkäimmäksi ihmiseksi. Niinpä niin... Jaksaminen alkaa olla vähän vähissä. Ehkä tällaisissa tapauksissa olisi itselle ainakin helpompaa, jos ei olisi yhteishuoltajuus, mutta lasten takia pitää kestää. En sitten vaan tiedä, onko tuollainen isä sen parempi, kuin ei isää ollenkaan... - will i am
edel. kirjoitti:
Niinpä, mutta jos ei suostu, niin joutuu estämään ihan järjetöntä henkistä väkivaltaa. Siis isällä on tapaamisoikeus, ja siitä olen kiinni pitänyt. Isä ei. Silti syyttää, että kun en halua laajempaa tapaamisoikeutta. Eihän hän nytkään näe lapsia läheskään niin usein, kuin hänellä olisi oikeus! Ehkä puolet kerroista haluaa/mukamas ehtii tavata lapsia. Miksi ihmeessä siis tapaamisoikeuden tulisi olla vielä mittavampi? En ymmärrä.
Ja jos muun lapsenvahdin hankin, isä valittaa heti. Syyttää vieraannuttajaksi yms. Ja minua maailman itsekkäimmäksi ihmiseksi. Niinpä niin... Jaksaminen alkaa olla vähän vähissä. Ehkä tällaisissa tapauksissa olisi itselle ainakin helpompaa, jos ei olisi yhteishuoltajuus, mutta lasten takia pitää kestää. En sitten vaan tiedä, onko tuollainen isä sen parempi, kuin ei isää ollenkaan...Älä alistu tallottavaksi. Tee selväksi miten asiat tulevat menemään. Älä anna periksi, äläkä välitä niistä vieraannuttaja höpinöistä. Keskeytä puhelut ja tapaamiset, jos toinen ei osaa käyttäytyä. Sinun ei tarvitse kuunnella haukkumisia.
Älä suunnittele mitään hänen varaansa ja hanki lapsenvahti. Hänellä on tapaamisoikeus käyttäköön sitä. - näin se menee
will i am kirjoitti:
Älä alistu tallottavaksi. Tee selväksi miten asiat tulevat menemään. Älä anna periksi, äläkä välitä niistä vieraannuttaja höpinöistä. Keskeytä puhelut ja tapaamiset, jos toinen ei osaa käyttäytyä. Sinun ei tarvitse kuunnella haukkumisia.
Älä suunnittele mitään hänen varaansa ja hanki lapsenvahti. Hänellä on tapaamisoikeus käyttäköön sitä.Isä ei pidä kiinni sovitusta ja sille sinä et ikävä kyllä voi mitään. Jos hän ei tapaa lasta sovitusti, et voi mitään. Hänellä on oikeus ja ennenkaikkea LAPSELLA on oikeus. Sinä olet mahdollistanut sopimuksen noudattamisen, enempää et voi.
Anna hänen valittaa ja haukkua, jätä ne omaan arvoonsa. Et vaan VOI luottaa siihen, että hän toimii kuten on sovittu joten ei sulla ole muuta mahdollisuutta kun järjestää asiat niin että asiat toimii...esim hankkia lastenhoitaja silloin kun sinulla menoja.
Huoltajuusmuoto ei tässä nyt ole oleellisin. Huoltajuusmuoto ja tapaamissopimus on kaksi eri asiaa.
- 123123
Mistähän näitä loistoisiä ja miehiä oikein riittää...kovin tuttuja piirteitä oli ed. jutussa verrattuna omiini. Erosta on nyt lähes kolme vuotta ja kaikenlaista on ... saan olla suurinpiirtein rauhassa, jos en kommentoi, puutu enkä pyydä eksältä mitään lasten suhteen. Saa siis ottaa lapset tai olla ottamatta, siihen on minun ja lasten tyydyttävä. Muutokset ja perumiset sovitusta aivan viimetipassa on myös sääntö eikä poikkeus.
Elareita tämä sankari ei maksa, ei osta lapsille mitään, tai jos pientäkin ostaa, narisee että kallista on, eikö äiti voisi puolet maksaa edes... Eivätpä lapset siis mitään pyydä. Eivätkä enää pahemmin isällään käy, kun jo itse osaavat päättää. Jos tarvitsevat välttämättä kyytiä jonnekin (maalla asutaan, ei julkinen kulje) pyytelevät mieluummin naapurielta tai ukilta kuin isältään, etteivät olisi vaivaksi. Itse siis kuljettelen tosi paljon, mutta töissäkin on käytävä...
Joskus hieman katkeraksi vetää tuo ainainen äitien syyllistäminen vieraannuttamisesta, tukien kalastelusta ja muusta, kun tämä totuus voi olla toisenlainenkin. Mutta: lapset ja heidän hyvinvointinsa ovat pääasia. Kun ei isää kiinnosta, itse pyrin tekemään parhaani, että heidän elämänsä olisi mahdollisimman hyvää ja tasapainoista. Enkä katkeroidu, vaikka kaikki niin paljon helpompaa molempien vanhempien yhteispelillä olisikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301594
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505