Kenelle ilmoitus aina irti olevista koirista?

Asumme maaseudun rauhassa ja naapuriin on linnuntietä n. 500 m. Naapurimme pitää koiria, jotka ovat aina irti. Tällä hetkellä koiria on kolme kappaletta (iso kokoisia). Usein koirat ovat yksin. Siitä hyvänä esimerkkinä kun edellinen koira ilmestyi naapuriin ja hän usein pentuna vieraili meillä (oli ihan peloton ja luotti täysin naapuriin). Kun eräänä iltana koiran haukuttua pihallamme komensin oven raosta koiraa kotiin, niin koira polonen oli tulossa meille sisälle. Meillä on vanha kissa ja harmittaa, ettei kissamme saa nukkua edes omalla terassilla rauhassa, kun koirat ovat ympärillä haukkumassa ja ajamassa kissaa. Minulla ei ole mitään koiria vastaan ja säälinkin heitä. Mitä tässä on tehtävissä kun naapuri ei itse ymmärrä tilannetta.

Olen kyllästynyt kasvattamaan naapurin koiria. Kenelle voin koirista ilmoittaa?

10

3244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitti virkavalta

Koiria ei saa pitää vapaana!!! Naapurissa oli mies joka piti 2 koiraa aina vapaana, kyllästyin siihen ku tuli mun koiralle aina pullistelee ja murisee. Mies ei ikinä kuunnellut mua, sanoi vaan mielenvikaiseksi mua. Ilmoitin sit poliisille asiasta, ne lupas ottaa yhteyden mieheen , otti yhteyden ja sanoi että jos koirat ei pysy kii joutuu sakottamaan, koirat on nykyään hihnassa :)

• Ei ole kauan kun poliisit vierailivat ovellamme, koska kyselivät valtatiellä seikkailleesta koirasta. Silloin kerroin heille, että koirat ovat aina irti, näkivätkin, koska tie ja pihamme oli täynnä (talviaika) koiranjälkiä. Täytynee tehdä ilmoitus.

• Anonyymi

Ilmeisesti pitää soittaa Pyhäsalmi Poliisi laitos mikä lue nyr.
        Tulee koiran tappo määräys reaaliajassa.

• Tavat keksii.

Ammu ne.

• Karjalan karhukoira!

Pitäkää ne kirppukasat kiinni niissä hihnoissa. Vit...aa kun 9 kymmenestä juoksuttaa koiriaan vapaana lenkkipoluilla, leikkipuistoissa, urheilukentillä ym.ym. Tähän aikaa vuodesta on linnuilla ym. eläimillä poikasia metsissä ja ei todellakaan ole suotavaa että te itsekkäät koirien omistajat ette saat...na suostu tajuamaan, että se piski siihen hihnaan kiinni. Ei pidä ottaa lemmikkiä jos sitä ei osaa/halua käsitellä niin kuin kuuluu. Koirien ainoa paikka olla vapaana kaupunkialueella on koirapuisto tai oma aidattu piha missä se pysyy.

• Turhaa vouhotusta

Ei ole suotavaa, että itsekkäät suunnistajat juoksevat pitkin metsiä, kun eläimillä on poikaset ! Itsellä lintukoira, joka ei ole koskaan tappanut linnunpoikasia metsässä, katselee vaan taivaalla lentäviä variksia :) Oli ne koirat ennen aikaan ympäri vuoden vapaana, eikä eläimet silloinkaan sukupuuttoon kuolleet ja lapsetkin tottuivat koiriin, eivätkä pelänneet niitä.

• Ne wanhat hyvät ajat

"Oli ne koirat ennen aikaan ympäri vuoden vapaana, eikä eläimet silloinkaan sukupuuttoon kuolleet ja lapsetkin tottuivat koiriin, eivätkä pelänneet niitä. "

Jep, ja vielä lähes kaikki oli metsästyskoira, pystykorvia, ajokoiria ja sekoituksia, eikä mitään helvetin isoja molosseja ja tappokoneita kuten nykyään. Niitä vielä saatto ihmiset pitääkin vielä turvallisesti auki ja me muksuna saatoimme kutsua jopa luokse siliteltäviksi. Se oli aikaa jolloin suomella meni vielä hyvin. Vienti veti ja jos ei, niin devalvoitiin. Individualismista ei tietoakaan, vaan vappuna marssittiin perinteen voimalla ja ihmiset sanoivat tuntemattomillekin hyvää päivää, vanhat herrat oikein ottivat lakin päästä tervehtiessä.

Se oli sitä Kekkosen aikaa - aikaa joka ei palaa.

• hurskas4

Ei ole niillä koirilla yhtään enempää oikeutta olla vapaana, kuin sinun kissallakaan. Että laita kissa remmiin esimerkiksi.

• hieno idea

Siinähän se olis oiva makupala koiralle. Todella hieno idea. Omalla pihalla saa olla irti, muttei sen ulkopuolella, eli naapurin koirat eivät saisi tulla toisten pihoille häiritsemään.

• Anonyymi
      UUSI

Riittää kun ilmoittaa metsästäjälle, hoitavat ongelman pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      502
      4588
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3266
    3. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      149
      1596
    4. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      22
      1477
    5. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      33
      1387
    6. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1324
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1096
    8. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      1029
    9. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      71
      957
    10. Kaipaan ja ikävöin sua

Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      956
    Aihe