miten voi juottaa kultakoruja

min

olen yrittänyt juottaa kultaa .
joten mitä ainetta voi käyttää et sen saa
sulamaan ilman hiiltymistä.

8

5665

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota

Kullan juottamiseen käytetään kultajuotetta. Eli on ihan puhtaasti vain ja ainoastaan kultasepän hommia.

Kulta hiiltyy, tai siis tummuu aina niissä lämmöissä joissa sitä voidaan juottaa, puhdistukseen käytettävät kemikaalitkin ovat sitten ihan ammatti-ihmisten asioita.

Varmin tapa tuhota jalometalinsa lopullisesti on sotkea niihin tinaa tms epäjaloa ainetta.

• Kultaajuottava

Kyllä kuka tahansa voi juottaa kultaa ,hopeaa ja mitä vain kun ostaa vain siihen tarvittavat juotosaineet . Yllä oleva kirjoitus on epäillysti kultasepän. Kateellisten . On muka niin auojattu ammatti. Höpö touhua koko kultaseppäkaarti. Höpö juttu myrkystä.

• ihmettelenvaan
        Kultaajuottava kirjoitti:

Kyllä kuka tahansa voi juottaa kultaa ,hopeaa ja mitä vain kun ostaa vain siihen tarvittavat juotosaineet . Yllä oleva kirjoitus on epäillysti kultasepän. Kateellisten . On muka niin auojattu ammatti. Höpö touhua koko kultaseppäkaarti. Höpö juttu myrkystä.

No minkähän takia sitten kultakorujen tekoa ei kursseillakaan opeteta, itse en ainakaan ole sellaista kurssia löytänyt, hopeakorujen tekoa kyllä löytyy....

• vanhakoru
        ihmettelenvaan kirjoitti:

No minkähän takia sitten kultakorujen tekoa ei kursseillakaan opeteta, itse en ainakaan ole sellaista kurssia löytänyt, hopeakorujen tekoa kyllä löytyy....

Kultakoruja on valmistettu ainakin noin 3000 vuotta, millaisilla juotoskursseilla tuolloin tekijät mahtoivat saada oppinsa? Ehkä kursseilla ei opeteta kullan kanssa operointia esim. jo pelkästään siksi, että pelkona on sen materiaalin huomattava väheneminen kurssin aikana...

• Anonyymi
        Kultaajuottava kirjoitti:

Miten juotat kultaa? Minulla on koruja, joista on esim. lukot irronneet ja paljon ns. romukultaa. Kinnostunut muutenkin kulta- ja hopeatyöskentelystä.

• Anonyymi

Kultasepät ovat sairaalloisenkateellisia, vainhekuvittelevat olevansa oikeita tekemäänkulta- ja hopeatöitä. Se on p...a puhetta kultasepiltä. Jokainen joka haluaa tehdä kulta ja hopeatöitä pystyy tekemäännun ostaa työvälineitä ja juotosaineet. Ei siihen muuta tarvitse, ei varsinkaan kultaseppiä. Ostakaa vaantarvikkeet ja ryhtykää tekemään,niin eivät kultasepät kisko rahojanne .

• juottaja

Joo, kyllä kultasepät ovat kateellista porukkaa ja pelottelevat turhan takia ihmisiä. Minä sain lainattua Hesasta kultasepän oppikirjan yli tuhat sivua taisi olla . Oli vain yksi Suomessa. Kopioisin ja lähetin takaisin. ON TURHA PELOTELLA MYRKYILLÄ, KOSKA KAIKISSA JOITA HITSAILLAAN TAI TINATAAN TAI JUOTETAAN ON AINEET SAMANKALTAISIA. Olen juottanut kultaa , hopeaa ja muita metalleja ja olen vielä hengissä. EIHÄN NIITÄ HYVÄ KULTASEPPÄ KUKAAN NORMI-IHMINEN JUO, NIITÄ JUOTOSNESTEITÄ. On valheellista tietoa kultasepiltä. Ne ovat muka niin suojattuja huijareita. Menkää ja ostakaa juotosaineita ja siitä se harrastus lähtee.

• Juottaja

Osto pieni toho, kaasulla käyvä. Minulla on sellainen ja hyvin on kaikki sulanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1496
    2. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      218
      1108
    3. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1106
    4. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      919
    5. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      234
      907
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      890
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      873
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      14
      750
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      747
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      31
      683
    Aihe