miten voi juottaa kultakoruja

min

olen yrittänyt juottaa kultaa .
joten mitä ainetta voi käyttää et sen saa
sulamaan ilman hiiltymistä.

8

4261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota

      Kullan juottamiseen käytetään kultajuotetta. Eli on ihan puhtaasti vain ja ainoastaan kultasepän hommia.

      Kulta hiiltyy, tai siis tummuu aina niissä lämmöissä joissa sitä voidaan juottaa, puhdistukseen käytettävät kemikaalitkin ovat sitten ihan ammatti-ihmisten asioita.

      Varmin tapa tuhota jalometalinsa lopullisesti on sotkea niihin tinaa tms epäjaloa ainetta.

      • Kultaajuottava

        Kyllä kuka tahansa voi juottaa kultaa ,hopeaa ja mitä vain kun ostaa vain siihen tarvittavat juotosaineet . Yllä oleva kirjoitus on epäillysti kultasepän. Kateellisten . On muka niin auojattu ammatti. Höpö touhua koko kultaseppäkaarti. Höpö juttu myrkystä.


      • ihmettelenvaan
        Kultaajuottava kirjoitti:

        Kyllä kuka tahansa voi juottaa kultaa ,hopeaa ja mitä vain kun ostaa vain siihen tarvittavat juotosaineet . Yllä oleva kirjoitus on epäillysti kultasepän. Kateellisten . On muka niin auojattu ammatti. Höpö touhua koko kultaseppäkaarti. Höpö juttu myrkystä.

        No minkähän takia sitten kultakorujen tekoa ei kursseillakaan opeteta, itse en ainakaan ole sellaista kurssia löytänyt, hopeakorujen tekoa kyllä löytyy....


      • vanhakoru
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        No minkähän takia sitten kultakorujen tekoa ei kursseillakaan opeteta, itse en ainakaan ole sellaista kurssia löytänyt, hopeakorujen tekoa kyllä löytyy....

        Kultakoruja on valmistettu ainakin noin 3000 vuotta, millaisilla juotoskursseilla tuolloin tekijät mahtoivat saada oppinsa? Ehkä kursseilla ei opeteta kullan kanssa operointia esim. jo pelkästään siksi, että pelkona on sen materiaalin huomattava väheneminen kurssin aikana...


      • Anonyymi
        Kultaajuottava kirjoitti:

        Kyllä kuka tahansa voi juottaa kultaa ,hopeaa ja mitä vain kun ostaa vain siihen tarvittavat juotosaineet . Yllä oleva kirjoitus on epäillysti kultasepän. Kateellisten . On muka niin auojattu ammatti. Höpö touhua koko kultaseppäkaarti. Höpö juttu myrkystä.

        Miten juotat kultaa? Minulla on koruja, joista on esim. lukot irronneet ja paljon ns. romukultaa. Kinnostunut muutenkin kulta- ja hopeatyöskentelystä.


      • Anonyymi

        Kultasepät ovat sairaalloisenkateellisia, vainhekuvittelevat olevansa oikeita tekemäänkulta- ja hopeatöitä. Se on p...a puhetta kultasepiltä. Jokainen joka haluaa tehdä kulta ja hopeatöitä pystyy tekemäännun ostaa työvälineitä ja juotosaineet. Ei siihen muuta tarvitse, ei varsinkaan kultaseppiä. Ostakaa vaantarvikkeet ja ryhtykää tekemään,niin eivät kultasepät kisko rahojanne .


    • juottaja

      Joo, kyllä kultasepät ovat kateellista porukkaa ja pelottelevat turhan takia ihmisiä. Minä sain lainattua Hesasta kultasepän oppikirjan yli tuhat sivua taisi olla . Oli vain yksi Suomessa. Kopioisin ja lähetin takaisin. ON TURHA PELOTELLA MYRKYILLÄ, KOSKA KAIKISSA JOITA HITSAILLAAN TAI TINATAAN TAI JUOTETAAN ON AINEET SAMANKALTAISIA. Olen juottanut kultaa , hopeaa ja muita metalleja ja olen vielä hengissä. EIHÄN NIITÄ HYVÄ KULTASEPPÄ KUKAAN NORMI-IHMINEN JUO, NIITÄ JUOTOSNESTEITÄ. On valheellista tietoa kultasepiltä. Ne ovat muka niin suojattuja huijareita. Menkää ja ostakaa juotosaineita ja siitä se harrastus lähtee.

    • Juottaja

      Osto pieni toho, kaasulla käyvä. Minulla on sellainen ja hyvin on kaikki sulanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe