Onko mahdollista ja helposti määriteltävissä tällaiset tulostukset: Taulukosta tulostetaan vain rivit 1 ja 2, sitten eri paperille rivit 1 ja 3, 1 ja 4, 1 ja 5 jne.?
(Open Office.org Calc)
Laskentataulukon yksttäisten rivien tai riviparien tulostus?
5
111
Vastaukset
- qheit
Lisää-Sivunvaihto-Rivivaihto jokaiselle riville ja
Muotoilu-Tulostusalueet-Muokkaa ,toistettavat rivit ja tulostettava taulukko. Käsipelillä tän joutuu tekee, ei oikeen isoon taulukkon varmaan riitä käsivällisyys. Mut silleen .. - Laskijatar
OK, joo siis ei ilmeisesti ole automatiikkaa tiedossa tälle toiminolle. Tarvitaan sen verran usein, että tuo käsipeli ei ole mahdollisuus...
Nyt en käsitä. Jos sen tekee kertaalleen käsin ja tallentaa, niin seuraavalla kerrallahan siinä tarvinnee muuttaa vain ne muuttuneet tiedot.
Eli millaista automatiikkaa oikein kaipaat?
- ...
Makrolla tuo voisi onnistua.
- ...
Sub tulostusalueet
dim args2(2) as new com.sun.star.beans.PropertyValue
dim area as string
arkki = Thiscomponent.currentcontroller.getactivesheet(0)
rivi = 2
area =""
do while arkki.getCellByPosition(0,rivi-1).string""
area = area ";$A$" cstr(rivi) ":$E$" cstr(rivi)
rivi = rivi 1
loop
area = mid(area,2)
args2(0).Name = "PrintRepeatRow"
args2(0).Value = "$A$1:$E$1"
args2(1).Name = "PrintRepeatCol"
args2(1).Value = ""
args2(2).Name = "PrintArea"
args2(2).Value = area
document = ThisComponent.CurrentController.Frame
dispatcher = createUnoService("com.sun.star.frame.DispatchHelper")
dispatcher.executeDispatch(document, ".uno:ChangePrintArea", "", 0, args2())
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423