Oletteko ajatelleet

ihminen

Jatkuvasti täällä kinastellaan siitä kumpi on ns. parempi, amk vai yliopisto. Eikös loppupeleissä kuitenkin ratkaise se, mikä JOKAISTA ITSEÄÄN eniten kiinnostaa ja miellyttää!?

Titteleillä ei elämässämme ole mitään merkitystä. Ihminen jolle titteli merkitsee lähes kaikkea kaikessa, potee kyllä todella huonoa itsetuntoa.

8

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirri

Tuon paremmin ei voi enää sanoa :) On täällä vielä järkeäkin omaavia immeisiä..

• Max

Yhteiskunnasta se johtuu, eikä yksittäisistä ihmisistä niinkään. Juha Siltala juuri jossain haastattelussa puhui siitä, miten 80-luvun viihtyisät ja kannustavat työympäristöt muuttuivat 90-luvulla helveteiksi, joissa työntekijät nokkivat ja tarkkailevat ja käryttävät toisiaan, koska uskovat näin olevansa paremmassa valossa työnantajan silmissä, mahdollisten työntekijäleikkausten sattuessa.

Nyt 2000-luvulla tuo sama nokkiminen on jo siirtynyt työyhteisöjen ulkopuolelle opiskelijoiden keskuuteen. Ristiriitoja herätetään sillä, että jokaiselle alalle koulutetaan järjetön ylimäärä ihmisiä kilpailemaan työpaikoista. Samalla yliopisto-opiskelijoiltakin vaaditaan alusta lähtien työkokemusta alaltaan, jotta heidän keskuuteensa herätettäisiin kilpailua harjoittelupaikoista, ja näin uusia riitaisuuksia.

"Eikös loppupeleissä kuitenkin ratkaise se, mikä JOKAISTA ITSEÄÄN eniten kiinnostaa ja miellyttää"

Tuo on varmasti kaunis ajatus mutta kovasti naivistinen sellainen. En ainakaan minä tunne ainoatakaan ihmistä, jotka tekisivät sitä, mikä heitä eniten kiinnostaa ja miellyttää. Tunnen aimo joukon ihmisiä, jotka luulevat olevansa kiinnostuneita asioista, joita he tekevät miellyttääkseen jotain muita ja pysyäkseen yhteisön sisällä.

"Titteleillä ei elämässämme ole mitään merkitystä. Ihminen jolle titteli merkitsee lähes kaikkea kaikessa, potee kyllä todella huonoa itsetuntoa."

Taas tuollaista ärsyttävää yltiöromanttista höttöä. Olen satavarma siitä, että opiskelet AMK:ssa ja podet itse huonoa itsetuntoa, tai sitten tallaat humanistisen tiedekunnan lattioita pitkissä raitasukissa polvipituinen hamppukuituhame päälläsi.

Kaikki tietävät, että tittelit ovat nykyihmisille jopa perhettä ja rakkautta tärkeämpiä. Ei siinä ole kysymys mistään huonosta itsetunnosta, its just the way it goes.

• ihminen

"Tuo on varmasti kaunis ajatus mutta kovasti naivistinen sellainen. En ainakaan minä tunne ainoatakaan ihmistä, jotka tekisivät sitä, mikä heitä eniten kiinnostaa ja miellyttää. Tunnen aimo joukon ihmisiä, jotka luulevat olevansa kiinnostuneita asioista, joita he tekevät miellyttääkseen jotain muita ja pysyäkseen yhteisön sisällä."

Hmmm, onko se yhteiskunnan vika että jotkut tekevät sellaista työtä mistä eivät pidä? Mitään työtä ei ole varsinaisesti pakko tehdä. Kyse on nimen omaan siitä mitä itse haluaa elämässään tehdä. Jos valitsee elämän suunnakseen sen että ainoa pointti on miellyttää muita, niin itse on myös sen tien valinnut ja toivottavasti on tyytyväinen valintaansa.

"Taas tuollaista ärsyttävää yltiöromanttista höttöä. Olen satavarma siitä, että opiskelet AMK:ssa ja podet itse huonoa itsetuntoa, tai sitten tallaat humanistisen tiedekunnan lattioita pitkissä raitasukissa polvipituinen hamppukuituhame päälläsi."

Sorry (sinun kannaltasi siis)akateemisen tutkinnon jo aikoja sitten suorittanut, työssä josta pidän ja jo aikuinen ihminen. Sinäkin huomaat kun aikuistut, että tittelit sun muut ovat pelkkää sanahelinää. Mutta, jokainen itse tiensä valitsee, eikä se todellakaan ole muiden asia.

Asioista voi ja pitääkin tietysti aina keskustella. Mutta tällä palstalla ei varsinaisesti ko. aiheesta keskustella, vaan toinen mollaa toistaan.

• ihminen
        ihminen kirjoitti:

"Tuo on varmasti kaunis ajatus mutta kovasti naivistinen sellainen. En ainakaan minä tunne ainoatakaan ihmistä, jotka tekisivät sitä, mikä heitä eniten kiinnostaa ja miellyttää. Tunnen aimo joukon ihmisiä, jotka luulevat olevansa kiinnostuneita asioista, joita he tekevät miellyttääkseen jotain muita ja pysyäkseen yhteisön sisällä."

Hmmm, onko se yhteiskunnan vika että jotkut tekevät sellaista työtä mistä eivät pidä? Mitään työtä ei ole varsinaisesti pakko tehdä. Kyse on nimen omaan siitä mitä itse haluaa elämässään tehdä. Jos valitsee elämän suunnakseen sen että ainoa pointti on miellyttää muita, niin itse on myös sen tien valinnut ja toivottavasti on tyytyväinen valintaansa.

"Taas tuollaista ärsyttävää yltiöromanttista höttöä. Olen satavarma siitä, että opiskelet AMK:ssa ja podet itse huonoa itsetuntoa, tai sitten tallaat humanistisen tiedekunnan lattioita pitkissä raitasukissa polvipituinen hamppukuituhame päälläsi."

Sorry (sinun kannaltasi siis)akateemisen tutkinnon jo aikoja sitten suorittanut, työssä josta pidän ja jo aikuinen ihminen. Sinäkin huomaat kun aikuistut, että tittelit sun muut ovat pelkkää sanahelinää. Mutta, jokainen itse tiensä valitsee, eikä se todellakaan ole muiden asia.

Asioista voi ja pitääkin tietysti aina keskustella. Mutta tällä palstalla ei varsinaisesti ko. aiheesta keskustella, vaan toinen mollaa toistaan.

Arvaan, että joku puuttuu kirjoitusvirheisiin, mutta sehän ei ollut tämän keskustelun pointti? Eihän?

• Max
        ihminen kirjoitti:

Unohdin, että henkinen kypsyyden aste ja elettyjen ikävuosien lukumäärä ovat suoraan verrannolliset.

Anyway keskusteleminen sellaisen ihmisen kanssa, joka jo on päättänyt näkökulmiensa olevan ainoita oikeita, on yhtä hyödyllistä kuin päänsä seinään hakkaaminen. Parempi jättää tähän tai keskittyä toistemme kirjoitusvirheisiin.

• Opiskelija

Kinastelusta olen kyllä täysin samaa mieltä. Mutta mielestäni AMK:ta kaupataan nuorille aivan liian kultaisin kuvin "sijoittumisella työelämän johtopaikoille yms". AMK opintojen vaativuus on vielä aika kaukana yliopistotasoisesta opetuksesta ja vaativuudesta. Toki AMK:ta on rakennettu yhä yliopisto maisemmaksi.Puhuminen korkeakoulu
      tutkinnosta kuulostaa lähinnä huvittavalta, tietäen millä sitoutumis tasolla amk:sta "paperit" voi saada.

• Hanski

Niin, amk:sta saa alemman korkeakoulututkinnon. Yliopistotutkinnot ja amk-tutkinnot eivät ole kilpailevia keskenään.

Mitä tulee amk:sta annettuun kuvaan, niin eiköhän se ole vähän itsestä kiinni, luuleeko valmistuvansa "jormaollilaksi", vai tavis toimihenkilöksi.

• opiskellut

Kummankin koulun käyneenä en voi olla samaa mieltä kanssasi. AMK:ssa jouduin sitoutumaan, yliopistossa en. Yliopiston tutkinnon suoritin lähinnä tenttimällä, yksinäni. AMK:ssa keskustelua oli paljon ja verkottuminen lisäsi sitoutumista. Mutta nämähän ovat jokaisella erilaisia ratkaisuja. Ei ehkä kannattaisi kovasti yleistää ja leimata. Oma järjestykseni oli ensin yliopisto ja sitten AMK.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe