Kuvaamisen arvoiset paikat etelä-suomessa?

Tietämätön992

Onko Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Järvenpään alueella jotain hienoja paikkoja käydä kuvaamassa luontokuvia?

15

6200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintukuvaaja sössel

"Onko Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Järvenpään alueella jotain hienoja paikkoja käydä kuvaamassa luontokuvia? "

viikissä vanhankaupunginlahti
      espoossa laajalahti ja suomenojan lintuallas

noin esimerkiksi

• Entinen nikonisti

Helsinkin kauppa torissa on hyvä valo kuvata

• Tietävä

Korkeasaaren eläintarha.

• Jukka1975
      • pakkolunastaja

"Onhan noita, esim. Repoveden kansallispuisto."

onkos helsinki pakkolunastanut tämänkin maapläntin kuten sipoon tyyliin?

• Löytyy, löytyy!

Luontokuvia? Flooraa vai faunaa – luontoa kun on niin monenlaista?

Asun Helsingissä. Omalla kotipihallanikin pääsee kuvaamaan luonnonvaraisia elikoita: pihapiirissä on näkynyt oravia, jäniksiä, talitiaisia, mustarastaita, kyyhkyjä sun muita nisäkkäitä ja lintuja, pikkuötököistä puhumattakaan. Kerran on kuulemma nähty hirvikin parinkymmenen metrin päässä ulko-ovestamme, mutta en sattunut olemaan itse paikalla.

Helsingin edustan merialueella on rikas saaristoluonto. Olen monesti yhdistänyt onnistuneesti kaksi harrastustani – veneilyn ja valokuvauksen.

Kevättulvien aikaan muutama viikko sitten kuvailin Helsingin ja Vantaan rajalla Pitkäkoskella. Bongasin siellä muitakin järkkärin, lasipötkylän ja statiivin kanssa liikkeellä olevia. Helsingin ns. Keskuspuistossa on muitakin luontokohteita moneen lähtöön: aarniometsää, Niskalan arboretum jne. Eläimistöäkin löytyy.

Espoon länsi- ja pohjoisosissa on laajoja ulkoilualueita, joiden luonto on olemukseltaan hyvinkin erämaista.

Joskus 1980-luvulla oli Hietsussa eli Helsingin Hietaniemen uimarannalla edustavia nisäkkäitä ihailtavaksi ja vaikka kuvattavaksi saakka. Nykyinen, häveliäämpi rantamuoti ei valitettavasti taida suosia yläosattomuutta enää vastaavassa määrin.

• mene metsään

Minun mielestäni ihan lavallineni lähiluonto tarjoaa monia kuvausmahdollisuuksia. Jos haluaa kuvaan tunnistettavan näkymän, mennään jo maisemakuvauksen puolelle.

• okiehi

Jos kestää kansan toljotuksen, niin helpointa on kuvata kaupungin puistoissa. Eläimet on kesyjä ja helposti lähestyttäviä, joskaan karhukuvia ei siellä helposti saa.
      Olen monesti katsellut kateellisena toisten ottamia puistojäniksiä, kettuja ja oravia, joita täällä maaseudulla ei pääse juuri 100 metriä lähempää näkemään.

Eräänkin kerran kettu oli loikonut paikallislehden toimituksen portaiden alla ja toimittaja oli ottanut siitä kuvan töihin tullessaan.

Sama koskee monia kasveja ja hyönteisiä. Luonnossa kaikki on resuista ja toukansyömää. Taudit ja toukanreijät huomaa kuitenkin yleensä vasta kuvasta terävyyttä tarkastellessa.

Karhukuviin on monia maksullisia turistirysiä, joissa karhua voi tiirailla lähietäisyydeltä betonibunkkerin suojissa.

• Sunnuntairetkeilijä
    • merimaisemaa

Juuri nyt meri on parhaimmillaan kuvauskohteena. Hakeutuisin tuulen puoleiselle rannalle. Nyt tuuli lienee luoteesta.

• tänäänonhyväpäivä

Tänään on paljon apinoita kaupungilla. Eikun luontokuvaamaan :)

• Hessu555

Seurasaari, siellä eläimet ovat suht kesyjä ja saa kuvattua läheltä.

• Kuvaa_

Nuuksio. Porkkala. Googlaa eri paikannimiä kuvahaussa.

• Jepjepjep

Porkkala on parhaimmillaan lintujen muuttoaikana

• bfasjfhvsdg

"Sopulit ja laumasielut".
      On se huonoa, kun kaikki säntää vain turistipaikoille. Itse olen löytänyt hyviä kohteita ihan takapihaltakin. On paljon myös maisemia, joita kukaan ei kuvaa, kun kukaan ei ole niitä ennen kuvannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      30
      3700
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      49
      1608
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1328
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1171
    5. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1031
    6. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      170
      1021
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      78
      862
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      37
      760
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      47
      735
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      699
    Aihe