Onko Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Järvenpään alueella jotain hienoja paikkoja käydä kuvaamassa luontokuvia?
Kuvaamisen arvoiset paikat etelä-suomessa?
15
5344
Vastaukset
- lintukuvaaja sössel
"Onko Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Järvenpään alueella jotain hienoja paikkoja käydä kuvaamassa luontokuvia? "
viikissä vanhankaupunginlahti
espoossa laajalahti ja suomenojan lintuallas
noin esimerkiksi - Entinen nikonisti
Helsinkin kauppa torissa on hyvä valo kuvata
- Tietävä
Korkeasaaren eläintarha.
- Jukka1975
Onhan noita, esim. Repoveden kansallispuisto.
http://www.luontoon.fi/RETKIKOHTEET/KANSALLISPUISTOT/REPOVESI/Sivut/Default.aspx- pakkolunastaja
"Onhan noita, esim. Repoveden kansallispuisto."
onkos helsinki pakkolunastanut tämänkin maapläntin kuten sipoon tyyliin?
- Löytyy, löytyy!
Luontokuvia? Flooraa vai faunaa – luontoa kun on niin monenlaista?
Asun Helsingissä. Omalla kotipihallanikin pääsee kuvaamaan luonnonvaraisia elikoita: pihapiirissä on näkynyt oravia, jäniksiä, talitiaisia, mustarastaita, kyyhkyjä sun muita nisäkkäitä ja lintuja, pikkuötököistä puhumattakaan. Kerran on kuulemma nähty hirvikin parinkymmenen metrin päässä ulko-ovestamme, mutta en sattunut olemaan itse paikalla.
Helsingin edustan merialueella on rikas saaristoluonto. Olen monesti yhdistänyt onnistuneesti kaksi harrastustani – veneilyn ja valokuvauksen.
Kevättulvien aikaan muutama viikko sitten kuvailin Helsingin ja Vantaan rajalla Pitkäkoskella. Bongasin siellä muitakin järkkärin, lasipötkylän ja statiivin kanssa liikkeellä olevia. Helsingin ns. Keskuspuistossa on muitakin luontokohteita moneen lähtöön: aarniometsää, Niskalan arboretum jne. Eläimistöäkin löytyy.
Espoon länsi- ja pohjoisosissa on laajoja ulkoilualueita, joiden luonto on olemukseltaan hyvinkin erämaista.
Joskus 1980-luvulla oli Hietsussa eli Helsingin Hietaniemen uimarannalla edustavia nisäkkäitä ihailtavaksi ja vaikka kuvattavaksi saakka. Nykyinen, häveliäämpi rantamuoti ei valitettavasti taida suosia yläosattomuutta enää vastaavassa määrin. - mene metsään
Minun mielestäni ihan lavallineni lähiluonto tarjoaa monia kuvausmahdollisuuksia. Jos haluaa kuvaan tunnistettavan näkymän, mennään jo maisemakuvauksen puolelle.
- okiehi
Jos kestää kansan toljotuksen, niin helpointa on kuvata kaupungin puistoissa. Eläimet on kesyjä ja helposti lähestyttäviä, joskaan karhukuvia ei siellä helposti saa.
Olen monesti katsellut kateellisena toisten ottamia puistojäniksiä, kettuja ja oravia, joita täällä maaseudulla ei pääse juuri 100 metriä lähempää näkemään.
Eräänkin kerran kettu oli loikonut paikallislehden toimituksen portaiden alla ja toimittaja oli ottanut siitä kuvan töihin tullessaan.
Sama koskee monia kasveja ja hyönteisiä. Luonnossa kaikki on resuista ja toukansyömää. Taudit ja toukanreijät huomaa kuitenkin yleensä vasta kuvasta terävyyttä tarkastellessa.
Karhukuviin on monia maksullisia turistirysiä, joissa karhua voi tiirailla lähietäisyydeltä betonibunkkerin suojissa. - Sunnuntairetkeilijä
Vantaankoski on kuvauksellinen paikka: http://naitapolkujatallaan.blogspot.fi/2015/09/vantaankoski.html
- merimaisemaa
Juuri nyt meri on parhaimmillaan kuvauskohteena. Hakeutuisin tuulen puoleiselle rannalle. Nyt tuuli lienee luoteesta.
- tänäänonhyväpäivä
Tänään on paljon apinoita kaupungilla. Eikun luontokuvaamaan :)
- Hessu555
Seurasaari, siellä eläimet ovat suht kesyjä ja saa kuvattua läheltä.
- Kuvaa_
Nuuksio. Porkkala. Googlaa eri paikannimiä kuvahaussa.
- Jepjepjep
Porkkala on parhaimmillaan lintujen muuttoaikana
- bfasjfhvsdg
"Sopulit ja laumasielut".
On se huonoa, kun kaikki säntää vain turistipaikoille. Itse olen löytänyt hyviä kohteita ihan takapihaltakin. On paljon myös maisemia, joita kukaan ei kuvaa, kun kukaan ei ole niitä ennen kuvannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758