Liittymän sulkeminen liian aikaisin

aesfaewtt3

Irtisanoin Saunalahden liittymän nettiyhteyksineen kuukauden viimeisenä päivänä. Sanoin asiakaspalveluun soittaessani, että odotan liittymän ja varsinkin datayhteyden toimivan kuluvan kuukauden - ja siis vuorokauden loppuun. Asiakaspalvelija lupasi, että näin tapahtuisi.

Myöhemmin samana päivänä huomasin että koko liittymä on suljettu. Ei pääse nettiin, ei toimi puhelut tai tekstiviestit.

Lukuisten soittojen aikana - huom. maksulliseen asiakaspalveluun on selvinnyt, että irtisanomisilmoituksen vastaanottanut työntekijä on syystä tai toisesta sulkenut liittymän välittömästi.

Siis Saunalahden työntekijä on tehnyt virheen. Useampi kuin yksi asiakaspalvelija on todennut virheen tapahtuneen. Saunalahti nauhoittaa asiakaspalveluun tulleet puhelut, joten asian todentamisessa ei ole ongelmaa. Silti Saunalahti kieltäytyy hyvittämästä tapahtunutta milllään tavalla.

Tämä avaa uusia, piristäviä mahdollisuuksia.

Nimittäin, jos Saunalahti katsoo, että perittyään kuukausimaksun koko kuukaudelta he voivat sulkea liittymän kesken kuukauden, oletan että myös asiakkaat voivat ilmoitella Saunalahdelle, että eivät tule käyttämään puhelinta vaikkapa kymmenenä päivänä kuukauden sisään. Onhan sitä matkoja, mökkireissuja ja muita, joissa ei ole kuuluvuutta. Eikä sitä nettiäkään tule välttämättä joka päivä selattua.

Mikäli tämä ei Saunalahdelle sovi, olisi mielenkiintoista kuulla, millä perusteella he muuttavat yksipuolisesti jo tehtyjä sopimuksia.

Minä ja Saunalahti olemme sopineet, että Saunalahti tuottaa tiettyä palvelua ja minä maksan siitä tietyn summan kuukaudessa. Saunalahti on päättänyt, että heitä ei nyt huvitakaan antaa minulle 30 päivää liittymän käyttöä kuukaudessa, mutta rahat silti kelpaavat.

Hyvitykseksi ei riitä kuukausimaksu jaettuna vuorokausilla, ellei myös asiakkaalla ole oikeutta pilkkoa kuukausimaksua ja maksaa vain niiltä vuorokausilta, jolloin hän liittymää käyttää.

Tämä on viimeinen kerta kun ostan mitään Saunalahden palveluja.

Terveisiä kaikille Saunalahden ammattitaitoisille työntekijöille. Etenkin liittymän ennen aikojaan, vastoin sovittua katkaisseen asiakaspalvelijan muotokuva tulisi valaa niin suureen pronssilaattaan että se näkyy avaruuteen, jolloin todiste hänen timantinkovasta ammattitaidostaan voisi näkyä iänkaikkisesta iänkaikkiseen.

2

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei! Liittymillä on 14 vuorokauden irtisanomisaika, joten mikäli asiakaspalvelija on irtisanonut liittymän samalle päivälle, on se irtisanottu virheellisesti. Asiakaspalvelusta olisi kuitenkin liittymä saatu avattua takaisin käyttöön, kun olet ollut sinne yhteydessä, kun se on virheellisesti suljettu samana päivänä.

      Tällaista tapausta on kuitenkin vaikea selvittää ilman tarkkoja asiakastietoja, joten kannattaa lähettää viestiä asiakaspalveluun OmaSaunalahden kautta tai rekisteröitymään Saunalahden Palstalle: http://palsta.saunalahti.fi, ja lähettämään viestiä moderaattorille, niin tapaus saadaan tutkittua.

      Tomas/ Saunalahden Palstatiimi

      http://palsta.saunalahti.fi

    • aesfaewtt3

      Kyseessä oli jo toinen Saunalahden toimesta liian aikaisin suljettu liittymä. Toista pyysin suljettavaksi Saunalahden ständillä, kuitenkin niin, että liittymä pysyisi käytössä kuukauden loppuun asti - kun siitä oli maksettu.

      Ei menny niin kuin Strömsössä ja sain selitykseksi, että ständillä suljettavaksi pyydetyt liittymät suljetaan heti. Olisi pitänyt olla yhteydessä puhelinpalveluun, kuten toisen liittymän kanssa teinkin, mutta asiakaspalvelija sulki liittymän välittömästi, toisin kuin oli pyydetty.

      Muistutan, että Saunalahti on jälkikäteen puhelimessa myöntänyt virheen tapahtuneen, sanonut että tapahtunut otetaan reklamaatiokäsittelyyn, mutta yli kuukautta myöhemmin, mitään ei ole tapahtunut.

      Teillä on yhteystietoni, koska osasitte toisen operaattorin liittymään laittaa minulle tekstiviestin jossa pyydettiin antamaan palautetta.

      Miten voin käyttää OmaSaunalahtea, kun ei enää ole Saunalahden liittymää? Arvaan, etten mitenkään.

      En rekisteröidy minnekään. Saunalahden Palsta on kyllä tuttu. Palstalla reklamoivia asiakkaita kehotetaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse tai OmaSaunalahden kautta.

      Puhelimitse asiakaspalvelu maksaa, jonotus on pitkä, ja juuri sillä hetkellä puheluuni vastaava asiakaspalvelija joko:

      A) ei tiedä, mistä puhun
      B) ei usko, mitä puhun
      C) lupaa ottaa yhteyttä
      D) lupaa laittaa asian "eteenpäin"
      E) Kanada
      F) kaikki edellisistä

      Joten on nähty, että Saunalahdelle soittamalla asia ei etene.

      Ette ole myöskään missään vaiheessa vastanneet, kuinka aiotte korvata reklamoinnista syntyneet puhelinkulut. Olen kyllä kysynyt asiaa, sekä huomauttanut että lain mukaan reklamoinnin tulee olla maksutonta. Vastaus on ollut jotain tähän tapaan "OmaSaunalahti pater noster..."

      "Asiakaspalvelusta olisi kuitenkin liittymä saatu avattua takaisin käyttöön, kun olet ollut sinne yhteydessä, kun se on virheellisesti suljettu samana päivänä."

      Puhelinpalvelu ei ollut enää siinä vaiheessa auki, kun huomasin että liittymä ei toimi.

      Liittymän avaaminen uudelleen olisikin riittänyt siinä vaiheessa, mutta ei riitä enää. On syntynyt puhelinkuluja ja lisäksi odotan edelleen, kuinka Saunalahti aikoo korvata oman virheensä. Tehty sopimus sitoo molempia osapuolia, mutta Saunalahti päätti yksipuolisesti olla noudattamatta sopimusta.

      Vielä kerran: jos olisitte halunneet ottaa yhteyttä, olisitte voineet sen jo tehdä. Teillä on nimeni, osoitteeni ja toisen operaattorin puhelinnumero.

      Minä EN soita teille, koska asiakaspalveluun soittaminen on maksullista, enkä minä osta enää Saunalahdelta tuotteita tai palveluja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5800
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      122
      2815
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2498
    5. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1939
    6. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1800
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1626
    9. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1540
    Aihe