Milma

amlih..

Mitä mieltä olette nimestä Milma ? Olen täysin rakastunut nimeen, ja haluaisin antaa sen lapselleni, joka syntyy heinäkuussa. Vauvan isältä en ole kysynyt vielä, mutta. hän sainoikin raskauden alkuaikana, että nimen saan päättää yksin.
Ainoa ongelma on nyt siis tämä: nimi on lähes täysin sama kuin itselläni, vain kirjaimen ero! Itse tajusin sen vasta ihastuttuani nimeen täysin. Uskotteko että tämä haittaa tai että siitä tulisi selän takana nauramista yms.?
Olen nyt täysin ymmälläni, mutta haluaisin sen kovasti tyttärelleni kutsumanimeksi. Kertokaa mitä pitäisi tehdä asian kanssa?

30

2214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna.

      Eihän se mitään haittaa, jos et itsekkään sitä heti hoksannut niin ei välttämättä muutkaan eikä sekään haittaa vaikka hoksaisivatkin:D minäkin tiedän pojan jolla on melkeen sama nimi kuin isällään eli vain kirjaimen ero mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut :)

      • -arrrrmi

        Päättelin nimimerkistäsi, että nimesi olisi hilma (korjaa jos olen väärässä!). Jos nyt oletetaan että nimesi tosiaan olisi Hilma, minusta Milma-nimen antaminen ei olisi yhtään outoa, koska joskus vanhemmat antavat lapsen nimen esim.isän mukaan. Minun mielipiteeni on, että voit täysin huoletta nimetä lapsesi Milmaksi, ja jos joku tulee ihmettelemään, niin voit toki sanoa että ihastuit nimeen ilman että edes tajusit yhteyttä aluksi. Ja en usko, että varsinkaan sukulaiset nauraisivat nimivalinnallesi, koska lapsia tosiaankin nimetään usein isien, äutien ja isovanhempien mukaan. Lisäksi voisit antaa esim. anoppisi tai oman äitisi tai muun sukulaisen mukaan toisennimen tulevalle lapselle. Se olisi lisäksi hieno ele tuleville isovanhemmille, ja yleensä he arvostavat sitäpaljon (:
        Anna siis toki tyttärellesi nimi Milma!


      • amlih.. AP
        -arrrrmi kirjoitti:

        Päättelin nimimerkistäsi, että nimesi olisi hilma (korjaa jos olen väärässä!). Jos nyt oletetaan että nimesi tosiaan olisi Hilma, minusta Milma-nimen antaminen ei olisi yhtään outoa, koska joskus vanhemmat antavat lapsen nimen esim.isän mukaan. Minun mielipiteeni on, että voit täysin huoletta nimetä lapsesi Milmaksi, ja jos joku tulee ihmettelemään, niin voit toki sanoa että ihastuit nimeen ilman että edes tajusit yhteyttä aluksi. Ja en usko, että varsinkaan sukulaiset nauraisivat nimivalinnallesi, koska lapsia tosiaankin nimetään usein isien, äutien ja isovanhempien mukaan. Lisäksi voisit antaa esim. anoppisi tai oman äitisi tai muun sukulaisen mukaan toisennimen tulevalle lapselle. Se olisi lisäksi hieno ele tuleville isovanhemmille, ja yleensä he arvostavat sitäpaljon (:
        Anna siis toki tyttärellesi nimi Milma!

        Hei taas :)
        Kiitos hyvin perustelluista mielipiteistänne!
        -arrrrmi: kyllä, nimeni on siis todella Hilma :)
        Juu eli siis kysyin mieheltäni että mitä hän ajattelee nimestä Milma meidän lapsellemme, niin hän kyllä sanoi että ihan kiva on ja että on kyllä aika samantyylinen Hilman kanssa, muttei kuulemma haittaa. Kysyin myös, että mitä hän sanoisi jos ottaisimme hänen anoppinsa nimen tyttären toiseksi nimeksi (anoppi on nimeltään Annika, sanotaan Annuksi) niin hän sanoi että hänen äitinsä varmaan olisi hyvin otettu valinnastamme :) Aloin kuitenkin miettimään että miltä kuulostaa jos esittelen itseni ja lapseni esim. "Hei olen Hilma, ja tässä on tyttäreni Milma" Kyllähän se ehkä hieman tyhmältä kuullostaa, vai miten on? :D Pistäisikö teidän korvaanne tuo samantapaisuus? Entä onko Milma Annika ihan hyvä nimi? Toista nimeä saa kyllä ehdotella enemmänkin.


      • 02gurl
        amlih.. AP kirjoitti:

        Hei taas :)
        Kiitos hyvin perustelluista mielipiteistänne!
        -arrrrmi: kyllä, nimeni on siis todella Hilma :)
        Juu eli siis kysyin mieheltäni että mitä hän ajattelee nimestä Milma meidän lapsellemme, niin hän kyllä sanoi että ihan kiva on ja että on kyllä aika samantyylinen Hilman kanssa, muttei kuulemma haittaa. Kysyin myös, että mitä hän sanoisi jos ottaisimme hänen anoppinsa nimen tyttären toiseksi nimeksi (anoppi on nimeltään Annika, sanotaan Annuksi) niin hän sanoi että hänen äitinsä varmaan olisi hyvin otettu valinnastamme :) Aloin kuitenkin miettimään että miltä kuulostaa jos esittelen itseni ja lapseni esim. "Hei olen Hilma, ja tässä on tyttäreni Milma" Kyllähän se ehkä hieman tyhmältä kuullostaa, vai miten on? :D Pistäisikö teidän korvaanne tuo samantapaisuus? Entä onko Milma Annika ihan hyvä nimi? Toista nimeä saa kyllä ehdotella enemmänkin.

        Minun nimi on milma myös😅


      • Anonyymi

        Munkin nimi on milma🤙🏽🤙🏽


      • Anonyymi
        02gurl kirjoitti:

        Minun nimi on milma myös😅

        Mun pyhäkoulussa oli Milma- niminen reipas ja mukava tyttö.


    • Täti

      Minä taas ensin ajattelin sinun olevan Milka tai Milja, mutta voithan olla Vilmakin;)

      Näiden nimien kanssa Milma on kyllä aika samankuuloinen, mutta haitanneeko se nyt sitte mittää ... ; )

      Jos nimesi on Mirka, niin nimien samankaltaisuus ei ole niin huomattava.

      • Täti

        Forget:/
        Tajusinpa juuri, että Milmassa ja Mirkassa onkin kaksi eri kirjainta;)


    • lukutaitoa vähä..

      ja hän siis jo sanoi olevansa Hilma, kuten voi jo hänen nimimerkistäänkin päätellä ;)

    • Täti

      Kun olin lähettänyt viestini, huomasin aloittajan kommentoineen olevansa Hilma.
      Aloittajan nimimerkkiä en tainnut edes katsoa, kun rupesin vastaamaan viestiin...

      Olen kovin pahoillani, että jouduit puuttumaan kommenttiini !

      • dafuuuuuuuuqq

        Milma on outo nimi


      • Mimmun äiti
        dafuuuuuuuuqq kirjoitti:

        Milma on outo nimi

        Minusta Milma on kaunis nimi :) eikä niin yleinenkään ainakaan vielä. Anna vaan lapsellesi se nimi meilläkin on täällä Milma 4v :)


    • mielipide.

      Jos sisaruksilla on samankaltaiset nimet tulee vähän Tiku ja Taku fiilinki. Vanhemmilta tai suvulta nimen periminen taas on ihan ok eli se voi olla sama tai samankaltainen.

    • ei hyvä idea

      Minusta ajatus on itserakas. Halutaan lähes sama nimi kuin oma nimi. Muutenkin kuten tuossa toisessa ketjussa todetaan, Milma on hankala nimi, koska se mielletään Hilmaksi tai Vilmaksi, kun lapsilla on muutnekin kirjanvirheitä puheessaan.

      Meillä on ihana ja laaja nimistö, miksi toistaa samaa nimeä. Voisinhan sen antaa toiseksi nimeksi.
      ___ Milma Annika

    • hhhdd

      Minä olen lapsilleni vaan äiti ja harvoin puhutellaan etunimellä, joten tuskin menee sekaisin. Miehenikin kuitenkin kysyy usein lapsilta että missä teidän äiti on jne... Itse voisin antaa samankaltaisen nimen jos se nimi muuten on juuri oikea :)

      • mmakdcf

        mullon sama nimi ku äitillä ja pienenä en ollu ees varma mikä mun äitin nimi on. luulin sitä vaan Äitiks
        anna vaa Milma lapsellesi jos annat jonku nimen myös miehen suvusta muuten se on vaa itserakasta ! :) ja onnea lapsesta ap:lle !!


      • 009090000
        mmakdcf kirjoitti:

        mullon sama nimi ku äitillä ja pienenä en ollu ees varma mikä mun äitin nimi on. luulin sitä vaan Äitiks
        anna vaa Milma lapsellesi jos annat jonku nimen myös miehen suvusta muuten se on vaa itserakasta ! :) ja onnea lapsesta ap:lle !!

        "Meillä on ihana ja laaja nimistö, miksi toistaa samaa nimeä. Voisinhan sen antaa toiseksi nimeksi. ___ Milma Annika"

        Luepa tarkemmin! AP sanoi, että haluaa sen nimenomaan kutsumanimeksi..


    • herne nenässä?

      Onpä täällä jokukärkkäänä puuttumassa muiden ehdotuksiin ja ideoihin!

      Vaikka tässäkin tapauksessa AP ilmoitti haluavansa Milman kutsumanimeksi, niin ei mikään estä meitä muita ehdottamasta hänelle muitakin vaihtoehtoja.

      Tämä on suurelta osin ajanvietettä, eikä niin vakavasti otettavaa, että pitää aivan pilkkuihinkin takertua!

      • ..amlih AP

        AP täällä taas :)
        Joo siis sen takiahan minä tämän keskustelun aloitin, että haluan kuulla teidän mielipiteutänne/ehdotuksia. Ei tarvitse kuitenkaan ihan sanatarkasti lukea vaan ehdotuksia saa tehdä todellakin!


      • AP amlih..
        ..amlih AP kirjoitti:

        AP täällä taas :)
        Joo siis sen takiahan minä tämän keskustelun aloitin, että haluan kuulla teidän mielipiteutänne/ehdotuksia. Ei tarvitse kuitenkaan ihan sanatarkasti lukea vaan ehdotuksia saa tehdä todellakin!

        Elikkäs nyt on tullut tosi hyviä ehdotuksia ja _____ Milma Annikaa harkitaan :) etunimeksi Annika ei päädy. Haluaisin sen Milman ainakin johonkin kohtaan nimeä, mutta mieluiten kuitenkin kutsumanimeksi. Muita nimivaihtoehtoja, joita olen miettinyt, on esim.
        Aava
        Silmu
        Hanna
        Seela
        Aamu
        Viivi
        Asta
        Nea
        Mitäs pidätte, mikä olisi hyvä Annikan tai ___ Milma Annikan kanssa? Entäs onko teillä muita ehdotuksia? Kaikki nimet ovat mielestäni kivoja, mutta nimen pitäisi olla suht. suomalaine, suomalaiseen peruspitkään sukunimeen sopiva. Lisää ehdotuksia kaivataan. (:


      • 45+
        AP amlih.. kirjoitti:

        Elikkäs nyt on tullut tosi hyviä ehdotuksia ja _____ Milma Annikaa harkitaan :) etunimeksi Annika ei päädy. Haluaisin sen Milman ainakin johonkin kohtaan nimeä, mutta mieluiten kuitenkin kutsumanimeksi. Muita nimivaihtoehtoja, joita olen miettinyt, on esim.
        Aava
        Silmu
        Hanna
        Seela
        Aamu
        Viivi
        Asta
        Nea
        Mitäs pidätte, mikä olisi hyvä Annikan tai ___ Milma Annikan kanssa? Entäs onko teillä muita ehdotuksia? Kaikki nimet ovat mielestäni kivoja, mutta nimen pitäisi olla suht. suomalaine, suomalaiseen peruspitkään sukunimeen sopiva. Lisää ehdotuksia kaivataan. (:

        Kaikki mainitsemasi ovat kivoja nimiä, ehkä vierastan kuitenkin tuota Silmua, minusta se on poikamainen nimi, koska se muistuttaa Solmua, joka on pojannimi.

        Omia ehdotuksia

        Silva
        Ellen
        Kaisla


      • 0909000000
        AP amlih.. kirjoitti:

        Elikkäs nyt on tullut tosi hyviä ehdotuksia ja _____ Milma Annikaa harkitaan :) etunimeksi Annika ei päädy. Haluaisin sen Milman ainakin johonkin kohtaan nimeä, mutta mieluiten kuitenkin kutsumanimeksi. Muita nimivaihtoehtoja, joita olen miettinyt, on esim.
        Aava
        Silmu
        Hanna
        Seela
        Aamu
        Viivi
        Asta
        Nea
        Mitäs pidätte, mikä olisi hyvä Annikan tai ___ Milma Annikan kanssa? Entäs onko teillä muita ehdotuksia? Kaikki nimet ovat mielestäni kivoja, mutta nimen pitäisi olla suht. suomalaine, suomalaiseen peruspitkään sukunimeen sopiva. Lisää ehdotuksia kaivataan. (:

        Minu ehdotukseni olisi
        Salme
        Saimi
        Aada/Ada
        kaikki sopivat suomalaiseen nimeen.


      • milmalle ääni
        0909000000 kirjoitti:

        Minu ehdotukseni olisi
        Salme
        Saimi
        Aada/Ada
        kaikki sopivat suomalaiseen nimeen.

        Anna nyt vaan se Milma ku menee hankalaksi Ja sittehä lapsi voi käyttää ..amlim nimimerkkinä,ovelaa


      • Täti
        AP amlih.. kirjoitti:

        Elikkäs nyt on tullut tosi hyviä ehdotuksia ja _____ Milma Annikaa harkitaan :) etunimeksi Annika ei päädy. Haluaisin sen Milman ainakin johonkin kohtaan nimeä, mutta mieluiten kuitenkin kutsumanimeksi. Muita nimivaihtoehtoja, joita olen miettinyt, on esim.
        Aava
        Silmu
        Hanna
        Seela
        Aamu
        Viivi
        Asta
        Nea
        Mitäs pidätte, mikä olisi hyvä Annikan tai ___ Milma Annikan kanssa? Entäs onko teillä muita ehdotuksia? Kaikki nimet ovat mielestäni kivoja, mutta nimen pitäisi olla suht. suomalaine, suomalaiseen peruspitkään sukunimeen sopiva. Lisää ehdotuksia kaivataan. (:

        Ennen kuin laitan uusia ehdotuksia ____ Milma Annikalle, niin ehdotan etunimeksi VALMUa tai NELMAa. Voisiko jompi kumpi korvata Milman?

        Valmu Annika tai Nelma Annika?
        Tai vaikkapa Valmu Isla Annika .. tai Nelma Usva Annika?

        Aava Milma Annika kuulostaa sujuvalta, samoin Viivi Milma Annika.
        Seela on kaunis nimi, mutta jotenkin Milma ei ole hyvä sen perässä.

        Saini Milma Annika
        Essi Milma Annika
        Heini Milma Annika
        Tessa Milma Annika
        Noona Milma Annika
        Oona Milma Annika
        Sonja Milma Annika
        Tinka Milma Annika
        Usva Milma Annika


      • emmeliennn
        Täti kirjoitti:

        Ennen kuin laitan uusia ehdotuksia ____ Milma Annikalle, niin ehdotan etunimeksi VALMUa tai NELMAa. Voisiko jompi kumpi korvata Milman?

        Valmu Annika tai Nelma Annika?
        Tai vaikkapa Valmu Isla Annika .. tai Nelma Usva Annika?

        Aava Milma Annika kuulostaa sujuvalta, samoin Viivi Milma Annika.
        Seela on kaunis nimi, mutta jotenkin Milma ei ole hyvä sen perässä.

        Saini Milma Annika
        Essi Milma Annika
        Heini Milma Annika
        Tessa Milma Annika
        Noona Milma Annika
        Oona Milma Annika
        Sonja Milma Annika
        Tinka Milma Annika
        Usva Milma Annika

        Mites nämä?
        Silja Annika
        Aava Annika
        Aino Annika
        Riikka Milma Annika
        Tinja Milma Annika
        Selja Annika
        Lilja Annika
        Liisa Milma Annika


      • emmeliennn
        emmeliennn kirjoitti:

        Mites nämä?
        Silja Annika
        Aava Annika
        Aino Annika
        Riikka Milma Annika
        Tinja Milma Annika
        Selja Annika
        Lilja Annika
        Liisa Milma Annika

        onko lapsi siis varmasti tyttö ?


    • sekevaara

      Milma oli mummoni nimi, koko nimi Milma Stiina.En ole koskaan tavannt toista Milmaa.

    • Gaskar

      Nyt pikkuhiljaa maisteltuani Milma on kiva nimi. Sopii hyvin etunimeksi, on pehmoinen ja sointuva. Usein nimi annetaan jonkun suvussa olevan mukaan, joten miksei äidin? Kaunis nimi sinullakin!
      Anna vain Milma! Ja Annika on oikein sointuva toinen nimi. Itse laittaisin vielä kolmannen nimen. Mielestäni kauneimmat nimet löytyvät kauneimmat nimet-ketjusta

    • Ei-jatkoon

      Tympeä nimi.

    • Vanhaketju

      Nelma, Sanelma, Anelma

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe