Kokemuksia Bilteman venevahoista?

Todella pettynyt

Tulipa juuri vahattua vene tuollaisella "pehmeällä, nestemmäisellä vahalla", oli ensimmäinen ja viimeinen kerta Bilteman vahoilla. Jämähti kuin täi paskaan, eikä saa edes kiilloituskoneella kiilloitettua.
Ensi talven aikana pitää löytää joku ammatti-ihminen joka puleraa tuon veneen kokonaan, ja sitten päästään "puhtaalta" pinnalta jaltkamaan muutaman vuoden.

Viimevuonna laitoin USpartsin myymää . . . . olisiko ollut nimeltään Fast and Furious vaha, ja se oli todella kevyttä levittää ja kiillottaa, sillä mennään jatkossakin, jos tuon Bilteman möhnön saa koskaan enää eriti veneen pinnasta.

18

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurapaskaa

Biltema ja venetarvikkeet ei sovi yhteen. Hyllykaupalla pelkkää kertakäyttöistä roskaa.
      Lepuuttajat ja pari kelluntaliiviä olen ostanut ja uskallan sanoa, että toimii. Riittävän yksinkertaisia tuotteita kun ostaa niin voi säästyä harmeilta.
      Sinkit tosin kulahti trimmitasoista yhden kauden aikana, kun edelliset laadukkaammat kesti kaksi kautta.

Roskaa roskaa ja roskaa.

Samaa kuraa tarjolla HongKongissa ja Motonetissa.

Ja nyt puhun tarvikeosista ja heidän "omista" tuotteistaan.

• 2 x KAD44

Muuhun en ota kantaa, mutta toi sinkki otti silmään ; )

Itse ajattelisin asiaa siten, että mitä vähemmän sinkit kuluvat niin sitä surkeammat ovat. Sinkin tehtävä on uhrautua esim vetareissa, ettei vetarit vaurioidu tai potkurin sula jorpakkoon

• Jsk1234

Motonetistä en vaan ole löytänyt mitään heidän omia merkkejään. Saman merkkisiä tavaroita kuin venetarvikeliikkeissäkin.

Biltemassa on pelkkää kuraa.

• shamppoota kehiin

Bilteman autovahashampoo, muuhun en enää koske, jos vene vahata pitää.

• hlgckit

Vahasin myös bilteman vahoilla, eikä ollu mitään ongelmaa. Puhdistus vahan kiillottava vaikutus oli vähän pettymys, mut pintavahassa varsinkaan ei ollu mitään vikaa.

• Halpa ja hyvä

Vanha hyvä sanonta on että jos haluaa halvan ja hyvän, ne pitää ostaa erikseen. Pätee myös tähän. Autoglymin punaista alle ja mustaa päälle ja koko kesä kiiltää..

• eri vahoja

kannattaa kyllä kokeilla eri vahoja ja sitten tehdä oma johtopäätös, mutta olen kyllä samoilla linjoilla että halvalla on vaikea löytää hyvää.

• Olen itsekkin käyttänyt vuodesta toiseen AutoGlymiä. Minä pesen punaisella Polish Glymillä ja kovaa kulta Glymiä päälle, jota on erittäin helppo levittää ja kiillottaa.

• hyvää pakkaa tulee

Olen nyt kokeillut AutoGlymin punaista niin autoon kuin veneeseen ja tyytyväinen olen ollut. Helppo levittää ja tosi helppo kiillottaa ja ihan ok lopputulos, meinaan jatkossakin käyttää kyseistä tuotetta.

• No joo

Mielipide Bilteman vahasta on siis; Autoglym on hyvä vaha, helppo levittää ja kiillottaa :) Just.

Mainontahan se on kun kannattaa.

• mainostan minäkin

Autoglym on ollut jo monet kaudet ihan hyvä vaha. On ollut muitakin hyviä, mutta Autoglymiä saatavissa vaikka lähimmästä kiskasta, siksi sitä. Kukahan nyt maksais vielä provikan mainoksesta?

• mielipidettä peliin

Mielipide on se että vaikka Bilikassa on halpaa, niin kaikki kama ei ole parasta. Jos pääsee helpommalla jollain muulla, niin miksi sitä ei voi sanoa. Pitäiskö vaan haukkua edelleen sitä Bilikkaa, mutta ei saisi tietoonsa, mitä kannattais ottaa tilalle??

Vaha on tuote, jossa ei kannata ostaa huonoa, jos haluaa juuri sen vahan hyödyn. (puhdistus, suoja & kiilto). Itsekin olen siirtynyt Autoglymin tuotteisiin nimenomaan helppouden vuoksi. Punaista alle ja hopea( kova litku) päälle.

• ............../.....

Autoglym spämmärit liikenteessä.

• Sanottavasi

Eikö ollut muuta sanottavaa??

• Todella pettynyt

Tarkoitukseni oli kyllä, joskin nähtävästi aivan liian epäselvästi, selvittää teinkö mahdollisesti jonkin virheen vahauksessa. Iltakaste ehkäpä . . . . liikaa likaa yms.

• hinkkaajat

Autossa olen siirtynyt ns vaahaamisesta kevytpinnoitteeseen.

Paljon vähemmän työtä laittaa se kun levität vaan sienellä ja avot.
      Ensin pyyhin esim keväällä puhdistavalla litkulla kiillotus päälle
      että' olisi hyvä pinta pinnoittaa ja sitten pinnoite päälle.
      En ole koskaan vielä käyttänyt niitä pitkäkestoisempia piinnoitteita
      vielä ainakaan mutta näillä nyt ainakin yhden kesän kestävillä.

Ensin tietysti perusteellinen liuotinpesu jos on pinttynyttä likaa jne.

• tutustukaa tarjontaa

Ihan oikeasti, onko ihmisillä joku outo kuva, että Biltema on halvempi paikka. Vertailkaa hintaa ja myös tuotteen laatu on aika oleellinen asia. Myös kotimaisia venetarvikekauppoja ja venetarvikenettikauppoja löytyy paljon, vertailkaa ja yllättykää hinnoista.

• Kokeilemalla selviää

Kyse ei välttämättä ole halpuudesta, vaan helppoudesta. Biltemassa osa tuotteista todella hyviä, osa ei niin hyvä ja osa sontaa. Sama tilanne kaikissa liikkeissä, se selviää kokeilemalla.
        Se voi kyll'ä tehdä välillä kipeääkin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      108
      2278
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      66
      1415
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1198
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1145
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1108
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1055
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      952
    8. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      949
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      948
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      908
    Aihe