Homoseksuaalisuus

Emmariikka_

Olen lesbo, kiinnostunut hindulaisuudesta. Miten hindulaisuuden eri suuntauksissa suhtaudutaan homoseksuaalisuuteen?

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.Tero

      Varmaankin kauhulla? Etsi vaan hyvinvarustettu mies.

      • Emmariikka_

        Älä jaksa. Jos et tiedä asiata mitään, älä osallistu tähän keskusteluun. Mikä hyvinvarustettu mies? Isomunainen? Kuule minua viehättää vain naiset ja naisiin olen vain rakastunut, naisista vain kiihotun. Sori mutta miehet ei kiinnosta enempää kuin kaverina. T. aloittaja


    • joogaäiti

      Hei Emmariikka! Täällä on kaikenlaista kirjoittajaa...minä kerron sinulle vähän omista kokemuksistani, jotka alkoivat joogafilosofian myötä. Minusta idän uskonnot ovat vielä lähempänä Totuutta, mutta älä liikaa nojaa dogmaattisiin uskontoihin ja niiden näkemyksiin. Idän filosofiat tai uskonnot ovat valtavan laaja kirjo, mutta lähde siitä, että olet kaiken rakkauden arvoinen. Sinussa on jumalallinen kipinä, Sielu tai henki ja ego peittää näkemästä puhdasta itseäsi. Ei seksuaalisella suuntautumisella ole mitään väliä. Vain rakkaus on tärkeä, olipa rakkauden kohteena mies tai nainen. Löydät varmasti tietoa lukemalla, itse aloitin T.Kassilan Onnellisuuden joogasta ja siitä lähti pitkä matka eteenpäin oivallusten tielle. Onnea matkaan!

    • Ei edes mielikuvissa

      Voin sanoa että seksuaalisuuden toteuttaminen hiipuu kun harjoittaa joogaa riittävän kauan. Voihan sitä olla homo, mutei ajattele sitä edes mielikuvissa kovinkaan usein. Kun tähän ei tarvitse pakottaa, niin voi sanoa että on aika tyytyväinen olo :)

      • Rentoudutaan hieman.

        Aloittajalle sanoisin että "Hindujen raamatussa", Bhagavad -Gitassa, Krishna itse sanoo että aineelliset suhtautumiset ja taipumukset ovat vain kuori oikean minämme ympärillä. Käyttää vertauskuvaa vaatteisiin joita riisutaan ja laitetaan uudet päälle.

        Itse olen ehkä ollut lesbo edellisessä elämässäni, mistä sen tietäisi? Mitä väliä, Jumalaa ei kiinnosta seksuaalinen taipumuksemme, vaan Hän haluaa vuorovaikutuksen todellisen, ikuisen minämme kanssa.

        Bhagavad-Gitassa Jumala puhuu sanalla "param dristva". Eli suositellaan että luopuu aineellisista suhteista vain jos ne ovat esteenä nektarinkaltaiselle Jumal-suhteelle.

        Tuo "param dristva" tarkoittaa korkeampaa makua tai onnellisuutta. Ei ole yleensä ottaen järkevää luopua siitä mitä on, ennenkuin on saanut parempaa tilalle. Harvat ihmiset pystyvät tuollaiseen asketismiin.

        Siksi esimerkiksi Krishna-liikeessä suositellaan mantra-mietiskelyä, jotta saadaan se suloinen sisäinen onnellisuus esiin kaiken päällemme kertyneen pinnallisuuden alta.

        Mantra-mietiskely lisätään nykyiseen elämäntilanteeseen, ja kokeillaan mitä siitä seuraa. Kokeen voi keskeyttää milloin haluaa. Linkissä infoa perusfilosofiasta tähän liittyen:

        http://www.harekrishnatemple.com/chapter7.html

        Tuossa muuten mielenkiintoinen luento korkeammasta mausta, SYDÄMEN rakkauden nektarista, todellisen minämme tasolla:

        http://www.iskcondesiretree.net/profiles/blogs/srimad-bhagavatam-canto-three-1

        ".. that those who are constantly engaged in the devotional service in the association of a devotee, a person gains distaste for sense gratification in this world and in the next world.

        What is the result of devotional service in the association of devotees? We loose taste for sense gratification. What is the meaning of loosing taste for sense gratification ? Losing taste forsense gratification means becoming free from material bondage. Desirefor sense gratification is the cause of material bondage.

        But performing devotional service will lose taste for sense gratification. And how does it happen? It happens ‘param dristva’ by getting thehigher taste, param dristva.

        We render devotional service, and we get a taste for devotional service. And then that makes us realize the futility of material sense gratification, material attachment. And then not only we lose taste, weloose taste for sense gratification in this world but we also loose taste for sense gratification in the next world.

        Actually some people,especially the vedas in the karma kanda is actually directing that nextworld is the goal. In this life you suffer by performing austeritiesand in the next life you enjoy.

        Just like now you go to school,colleges and university and perform a lot of austerity. In school and colleges what do you go through? You go through austerities.

        Studying means austerities. You want to play but you have to sit down and study. You want to go out and do so many things but you have to study. That’s austerity you perform. Why we perform that austerity? So that we can get a good job afterwards.

        So this is the general tendency, suffer now to enjoy later. ."


    • ENvitsaile.

      Leikata palli pois, pukeuta naiseksi ja ryhtyä prostitoiduksi! Onko se sitten homoa, en tiedä. Ne on Sakhi Pekhit... RESPECTIÄ! apasampradaya ne kuitenkin eli eivät sinänsä oikeasti sanatana dharmaa tai "hindulaisuutta". Kummitukset voivat olla homoja, ahdistelivat Herra Brahmaa ainakin joskus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe