tilanteeni on seuraava:
Olen 7 vuotta sitten ostanut hieman yli 3 ha määrä-alan, jolla sijaitsi vanha kohtalaisen huono kuntoinen mutta iso päärakennus sekä joitakin ulkorakennuksia, osto hinta tuolloin oli 120 t€.
Nyt olen myymässä siitä n.3000 määräalaa ok-tontiksi.
Olemme sopineet hinnan ostajan kanssa suullisesti ja että lohkomis-, lupa- ja asiakirja- sekä vesi- ja viemäriliittymien kustannukset tulevat hänen maksettavakseen ja niistä tehdään maininta kauppakirjaan.
Minulle jää enää maksettavaksi enää verot luovutusvoitosta.. eikö niin?
osaako joku kertoa, että miten tälläisissä tilanteissa luovutusvoiton suuruus arvioidaan?
3000 neliön määräala kun on n.1/10 koko ostamastani määräalasta, ja sille ei jää yhtään rakennusta, joten rakennuksille lasketaan varmaan jotain arvoa, joten tuolle myytävälle määräalalle varmaan jää ostoarvoksi vain 2/10 kokonais ostoni osuudesta, jos sitäkään.. ja se vastaa sitten n.6 t€..
jos vaikka kuvittelen saavani näppiin myynnistä 25 t€, joka mieletäni on vähintäänkin kohtuullinen summa, niin onko kauppakirjaan kirjattava myyntihinnaksi 33 t€ ??
oletetaan, että luovutusvoitosta menee 30% veroa..
ostohinta 6 t€ ja myyntihinta 33 t€ = luovutusvoitto 27 t€
ei myyntikuluja yms. vähennyksiä..
30%:ia 27 t€:stä = 8,1 t€
se lähtee veroihin, joten 33 t€ - 8,1 t€ = 24,9 t€ käteen...
meneekö noin vai olenko ihan metsässä??
tontin myynnin koukerot, kuka selventää?
0
85
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949