mies halusi lapsen, nyt kun olen raskaana ei halua enää

giofof

Mieheni halusi pitkään lasta, kun itse siihen ajatukseen lämpenin rupesimme yrittämään. Olen nyt 6kk raskaana ja mies juuri sanoi että ei halua lasta! Hän sanoi että joko annan lapseni adoptioon tai hän lähtee lopullisesti eikä halua olla lapsen kanssa tekemisissä.
Mitä pitäisi tehdä?! En todellakaan anna lastani pois! Joko pidän hänet yksin tai olemme mieheni ja vauvan kanssa kolmisin perhe. Lapsi on esikoisemme.
Voiko tämä olla vain joku vaihe?? Oon muutenkin ihan sekasin, raskaus ei ole ollut helppo ja luulin että haluamme tätä molemmat

158

8782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihme touhua

      No joo, noin ne osa miehistä tekee. Helppo niiden on lätkimään lähteä, kun nainenhan se sidoksissa lapseen on. Mutta joo, katso, muuttuuko mieli, kun lapsi on syntynyt. Mikäli ei, niin pitäähän yhdessä hankittuun lapseen olla jotenkin yhteydessä, edes elareiden muodossa.

      • tasa-arvon-puolesta

        Aivan, aivan... Ainoastaan naisella on side lapseen. Voi antakaa mun kaikki kestää pyhä pe*kele sentään.


      • niinpäniin
        tasa-arvon-puolesta kirjoitti:

        Aivan, aivan... Ainoastaan naisella on side lapseen. Voi antakaa mun kaikki kestää pyhä pe*kele sentään.

        Tasa-arvon puolesta! Naiset armeijaan!


      • Take it easy
        niinpäniin kirjoitti:

        Tasa-arvon puolesta! Naiset armeijaan!

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!


      • voijuma!
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Miksi väitellä naisen raskaudella ja jollain armeijalla??? Miksi ei voi olla normaalisti niinkuin aina on ollut? Nainen synnyttää ja mies on mies talossa. Jos ei ole niin vittuako pitää täällä itkeä kun on hiiren miehekseen valinnut.


      • Dr.Olli
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Olen mies ja olen käynyt armeijan sekä synnyttänyt. Armeija oli raskaampi.


      • Isolla Ämmällä
        Dr.Olli kirjoitti:

        Olen mies ja olen käynyt armeijan sekä synnyttänyt. Armeija oli raskaampi.

        Itsekin olen synnytyksen sekä armeijan läpi käynyt mies ja täytyy todeta, että armeija oli rankempi kokemus.


      • Armeijassa ollut
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        "Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit"."

        Raskausko sitten on muka pakollinen? Nainen voi olla täysin hedelmöittymiskykyinen ja silti ihan omasta valinnastaan olla tekemättä lapsia. Lapsettomuuden voi halutessaan vielä varmistaa sterilisaatiolla. Jos on sattunut tulemaan raskaaksi, voi halutessaan tehdä abortin. Armeijaa/siviilipalvelusta ei voi noin vaan välttää tekeytymällä hulluksi. Terveydentilaa ja kykyä suorittaa palvelus selvitellään muutenkin kuin vain kysymällä siitä, eikä esim. masennuksen perusteella saa kuin pari vuotta lykkäystä.

        Sitäpaitsi varusmiespalvelus kestää hyvin monen kohdalla 9 tai 12 kk, eikä siitä kestosta ole mitään varmuutta siinä vaiheessa, kun palvelus alkaa. Varusmies voi toivoa 6 kk:n palvelusta, mutta hän ei siitä päätä, joten palvelusaika voi silti olla 12 kk.

        Lisäksi se raha, mitä palvelusaikana saa, on todella pieni, ja sillä pitää kustantaa lomien aikainen eläminen ja laskut. Jos ilman armeijan suorittamista olisi töissä, armeija aiheuttaa aivan hitosti tappiota. Itse olin työtön mennessäni armeijaan ja sen jälkeen, ja silti rahaa jäi paremmin käteen kuin armeijassa ollessa. Ruokamenoissa armeijan aikaansaama säästö jäi pieneksi, kun olin yleensäkin säästeliäs ruokaostoksineni (Lidliä ja sielläkin halvemmasta päästä olevia ruokia suosien), ja niistä loma-aikojen ruuista piti tosiaan kuitenkin maksaa. Sotkuun meni myös rahaa, mikä ei tietenkään ollut sinänsä pakollista, mutta auttoi kuitenkin paljon jaksamisen kanssa.


      • AutenttinenMies
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä. Ymmärrän (ehkä) 50 vuotta sitten jos naiset ovat kutsuneet synnytystä raskaaksi. Ja se ettei mies kestäisi synnytystä on aivan paskapuhetta. Miehillä on todistetusti parempi kivun sieto. Miehet olisivat parempia synnyttäjiä, ei kokoaikaista henkistä epävakautta eikä turhaa rutinaa turhista "kivuista".


      • hohhoijaa
        AutenttinenMies kirjoitti:

        Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä. Ymmärrän (ehkä) 50 vuotta sitten jos naiset ovat kutsuneet synnytystä raskaaksi. Ja se ettei mies kestäisi synnytystä on aivan paskapuhetta. Miehillä on todistetusti parempi kivun sieto. Miehet olisivat parempia synnyttäjiä, ei kokoaikaista henkistä epävakautta eikä turhaa rutinaa turhista "kivuista".

        itseasiassa naisilla on parempi kivun sieto juurikin sen takia, että joutuvat synnyttämään..
        moni mieshän itkee jo pienestä paperihaavasta sormessa kun se on niin kamalan pipi, ettei voi tiskata ku kirvelee eikä voi tehä mitää muutakaa ku siihe haavaa sattuu..

        ja mitä muutenkin synnytykseen tulee niin sinä miehenä olet totaalisen väärä sanomaan siihen yhtikäs mitään, kun et koskaan voi samaa kipua tuntea..tiedoksesi ettei murtunut ranne ole kivultaan yhtään sama kuin synnytys..

        toisalta on myös aivan turhaa koittaa sovinistille selittää asiaa kun eihän mies usko että nainen asioista tietäisi paremmin...mieshän kun on aina oikeassa, jopa silloinkin kun on väärässä..


      • h.....v
        niinpäniin kirjoitti:

        Tasa-arvon puolesta! Naiset armeijaan!

        Ja miehet synnyttämään uusia veronmaksajia.


      • Voi pyhä kiesus...
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Oliskohan sen raskauden ja armeijan vertailun sijaan oleellista keskittyä siihen kaikkeen tärkeimpään: UUSI IHMINEN ON TULOSSA MAAILMAAN! Siinä ei muutamat raskaus- tai armeijakuukaudet tunnu missään, kun pelissä on ihmisen elämä.


      • AutenttinenMies kirjoitti:

        Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä. Ymmärrän (ehkä) 50 vuotta sitten jos naiset ovat kutsuneet synnytystä raskaaksi. Ja se ettei mies kestäisi synnytystä on aivan paskapuhetta. Miehillä on todistetusti parempi kivun sieto. Miehet olisivat parempia synnyttäjiä, ei kokoaikaista henkistä epävakautta eikä turhaa rutinaa turhista "kivuista".

        "Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä."

        http://www.iltalehti.fi/nainen/2013051717032221_na.shtml

        Miehet kokeilivat, miltä synnytys tuntuu

        Perjantai 17.5.2013 klo 17.41
        Kaksi yhdysvaltalaismiestä halusi todistaa, että heidän vaimonsa liioittelivat synnytyskipujansa. Kokemus oli kuitenkin melkoisen erilainen, kuin miehet luulivat.


      • mies_ddf
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Ei naisten ole pakko synnyttää.


      • TuskajaKipu
        AutenttinenMies kirjoitti:

        Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä. Ymmärrän (ehkä) 50 vuotta sitten jos naiset ovat kutsuneet synnytystä raskaaksi. Ja se ettei mies kestäisi synnytystä on aivan paskapuhetta. Miehillä on todistetusti parempi kivun sieto. Miehet olisivat parempia synnyttäjiä, ei kokoaikaista henkistä epävakautta eikä turhaa rutinaa turhista "kivuista".

        No kuulostaa siltä ettet ole koskaan synnyttänyt :-)


      • persaukinen2
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Mikään elämäänliittyvä vaihe tuo ei ole,jos olisin sinä.niin laittaisin lapseni etusijalle ja sanoisin miehelleni,etttä tätä halusit ja nyt sen saat,jos ei kelpaa,niin pakkaa tavarasi ja katoa elämästämme,sillä tuollaisen kiristäjän kanssa,joka lapsellakiristää,niin hänenkanssaan ei elämässä voi elää onnellisena,lapsi on lahja,jota ei kaikille edes suodä ja sinun olisi siitä luovuttava,siis todellakaan ei,vaan mies ulos,sillä olet nuori,elämää edessä ja miehen saat itsellesi,joka lapsista välittää.


      • perkele3
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Armeijaa ja raskautta ei voi mitenkään verrata keskenään. Kenenkään naisen ei ole pakko tulla raskaaksi.


      • susse36
        Isolla Ämmällä kirjoitti:

        Itsekin olen synnytyksen sekä armeijan läpi käynyt mies ja täytyy todeta, että armeija oli rankempi kokemus.

        mitä ne jätkät horisee, sieltäkö omasta aukostanne ihan tinkasitte.


      • katuuvarmasti
        niinpäniin kirjoitti:

        Tasa-arvon puolesta! Naiset armeijaan!

        ............ Täällä taas yksi jolta unohtui itse asia ,, Mitä helevetin yhteistä on tällä aloituksella ja armeijalla .. ........... Sinä vittuilun halussa unohdit heti mistä piti puhua --------- .. hei aloittaja kyllä se vielä itkee perääsi kun haluaa nähä lapsensa , sitten voit pistää sen lujille ......


      • naisenergiaa35
        h.....v kirjoitti:

        Ja miehet synnyttämään uusia veronmaksajia.

        Maailmassa jo liika ihmisiä ja "veronmaksajia" . Paljon parempi olisi ettei lapsia tehtäisi näin paljon, tulevaisuuttaa ajatellen.

        Todellakaan nykyään ei ole pakko tehdä lapsia ja on jopa vastuullisempaa.

        Ja olen huomannut ne jotka ei käy töissä ollenkaan tekee uusia sukupolvia monilapsisia työttömyyteen ja uusi polvi tekee samoin. Työttömyys tuntuu periytyvän.

        Äitien pitäisi mennä töihin kun äitiysloma loppuu. Näin koulutuskaan ei vanhene ja on veronmaksajiakin.


      • susse36
        AutenttinenMies kirjoitti:

        Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä. Ymmärrän (ehkä) 50 vuotta sitten jos naiset ovat kutsuneet synnytystä raskaaksi. Ja se ettei mies kestäisi synnytystä on aivan paskapuhetta. Miehillä on todistetusti parempi kivun sieto. Miehet olisivat parempia synnyttäjiä, ei kokoaikaista henkistä epävakautta eikä turhaa rutinaa turhista "kivuista".

        miehet ei tajua mitään. on yhtä painajaista olla raskauden ajan ja synnytyksen jälkeenkin vielä kauan, niin kauan kuin elimistö on täysin palautunut koko rumbasta, eli voi mennä loppuun kolme vuotta, hormoonien riepoteltavana, se on yhtä painajaista. pitäkää miehet päänne kiinni ja ottakaa selvää asioista ja olkaa naistenne tukena. Ois maailmassa paljon vähemmän kärsimystä ja eroja jne. Ymmärrystä asioihin ihmiset! Hankikaa tietoa ja faktaa pöytään. Tähän maailmaan tarvittais järki ja sydän, mutta tätä maailmaa pyörittää vain raha ja seksi.


      • KALLE KELLO
        tasa-arvon-puolesta kirjoitti:

        Aivan, aivan... Ainoastaan naisella on side lapseen. Voi antakaa mun kaikki kestää pyhä pe*kele sentään.

        Tässä tapauksessa miehellä EI OLE minkäänlaisia tunteita/siteitä lapseen jos hän ilmoittaa ettei halua olla missään tekemisissä. Onko sinusta tässä tapauksessa siteitä?


      • ghrytehrerf
        tasa-arvon-puolesta kirjoitti:

        Aivan, aivan... Ainoastaan naisella on side lapseen. Voi antakaa mun kaikki kestää pyhä pe*kele sentään.

        Eh... No joo, näin se vain tahtoo olla. Nainen on raskaana (siitä siteestä pääsee eroon vain abortilla tai synnyttämällä), nainen imettää (vai ootko kuullut imettävästä miehestä??) ja ihan biologisestikin nainen on se, joka ensimmäisen vuoden aikana YLEENSÄ eniten hoivaa (riippuu mm. tuosta imetys-osuudesta, mutta muutenkin...). Että joo, kyllä naisella on vähän erilainen side lapseen kuin miehellä. Sille nyt ei voi mitään! Moni nainen varmaan soisi miehelle odotuksen ja synnytyksen mutta kun ei onnistu ei...

        Eihän tuo edellinen kirjoittaja puhunut mun mielestä siitä, että AINOASTAAN naisella on side, vaan että nainen on sidoksissa lapseen.

        Se nyt vaan on niin, että miehen on helpompi lähteä, esim ei räjähdä tissit maidosta jos päättää vaan lähteä... Tottakai miehelläkin on side (tai ainakin pitäisi olla...) lapseen. Tosin olen huomannut, että ensimmäisen vuoden aikana se side on usein heikompi, varsinkin ensimmmäistä kertaa isäksi tulleilla, mutta ei aina niinkään. Se nyt on lähinnä siitä kysymys, kuinka kunniallinen mies on => eihän kukaan hyvin kasvatettu ihminen (mies tai nainen) omaa jälkeläistään hylkää...

        Mutta joo, vähän sisälukutaitoa kiitos!


      • 35345435435345435345
        AutenttinenMies kirjoitti:

        Naiset aina vetoavat johonkin raskauteen. Kyllä Äitiluonto on tehnyt raskauden ajaksi tarvittavat hormooni- ja kipusietolisät naisille. Ja nykyään naisille annetaan niin paljon mömmöjä "kipuun" ettei todellakaan voi puhua mistään raskaasta synnytyksestä. Ymmärrän (ehkä) 50 vuotta sitten jos naiset ovat kutsuneet synnytystä raskaaksi. Ja se ettei mies kestäisi synnytystä on aivan paskapuhetta. Miehillä on todistetusti parempi kivun sieto. Miehet olisivat parempia synnyttäjiä, ei kokoaikaista henkistä epävakautta eikä turhaa rutinaa turhista "kivuista".

        AutenttinenMies. Oletan että et ole nainen. Et siis voi tulla raskaaksi. Raskaus tulee olemaan sinulle ikuinen mysteeri, miksi puhut siitä kuin olisit kokenut sen?


      • vsgs
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Armeija kestää 6, 9 tai 12kk. Armeijaan (tai sivari tai linna) on pakko mennä. Raskauden saa itse päättää... eli jos käytät ehkäisyä oikein, et tule raskaaksi. Eli jos raskaus ja synnyttäminen on per****tä, niin älä hankkiudu raskaaksi (tosin vahinkoja tapahtuu).


      • vsgs
        hohhoijaa kirjoitti:

        itseasiassa naisilla on parempi kivun sieto juurikin sen takia, että joutuvat synnyttämään..
        moni mieshän itkee jo pienestä paperihaavasta sormessa kun se on niin kamalan pipi, ettei voi tiskata ku kirvelee eikä voi tehä mitää muutakaa ku siihe haavaa sattuu..

        ja mitä muutenkin synnytykseen tulee niin sinä miehenä olet totaalisen väärä sanomaan siihen yhtikäs mitään, kun et koskaan voi samaa kipua tuntea..tiedoksesi ettei murtunut ranne ole kivultaan yhtään sama kuin synnytys..

        toisalta on myös aivan turhaa koittaa sovinistille selittää asiaa kun eihän mies usko että nainen asioista tietäisi paremmin...mieshän kun on aina oikeassa, jopa silloinkin kun on väärässä..

        "toisalta on myös aivan turhaa koittaa sovinistille selittää asiaa kun eihän mies usko että nainen asioista tietäisi paremmin...mieshän kun on aina oikeassa, jopa silloinkin kun on väärässä.." HAH... taidat olla ite feministi, joka luulee taas päin vastoin, että "kyllä naiset ovat aina oikeassa". Ihme porukkaa!!!


      • en feministi, realisti
        vsgs kirjoitti:

        "toisalta on myös aivan turhaa koittaa sovinistille selittää asiaa kun eihän mies usko että nainen asioista tietäisi paremmin...mieshän kun on aina oikeassa, jopa silloinkin kun on väärässä.." HAH... taidat olla ite feministi, joka luulee taas päin vastoin, että "kyllä naiset ovat aina oikeassa". Ihme porukkaa!!!

        en suinkaan..en todellakaan ole aina oikeassa..ehkä joskus juu, mutta aina? en todellakaan!!
        minulla sentäs on pokkaa myöntää se asia ihan kenelle tahansa ja milloin tahansa.. :)


      • hohhoijaa vaan
        en feministi, realisti kirjoitti:

        en suinkaan..en todellakaan ole aina oikeassa..ehkä joskus juu, mutta aina? en todellakaan!!
        minulla sentäs on pokkaa myöntää se asia ihan kenelle tahansa ja milloin tahansa.. :)

        Mutta se on sentään hyvä, että nämä keskustelut pysyy aiheessa eikä lähde rönsyilemään hedelmättömille sivupoluille!!!


      • ,.,.,.
        voijuma! kirjoitti:

        Miksi väitellä naisen raskaudella ja jollain armeijalla??? Miksi ei voi olla normaalisti niinkuin aina on ollut? Nainen synnyttää ja mies on mies talossa. Jos ei ole niin vittuako pitää täällä itkeä kun on hiiren miehekseen valinnut.

        Nimenomaan. Armeija ei liity MITENKÄÄN ko. asiaan. Synnyttäminen on täysin vapaaehtoista ja evoluution tuote, armeija on IHMISTEN KEKSIMÄ laitos.


      • eora
        Isolla Ämmällä kirjoitti:

        Itsekin olen synnytyksen sekä armeijan läpi käynyt mies ja täytyy todeta, että armeija oli rankempi kokemus.

        Höh itse et synnyttänyt vaan vaimosi ja on olemassa helppoja ja vaikeita synnytyksiä, minulla on kolme lasta et synnytykset on kyllä tiedossa ja kaikki kolme synnytystä on olleet erilaiset toinen vaikeampi kuin toinen. Jos naiset kaikki menee armeijaan kuka hoitaa lapset, nekö miehet jotka ei halua armeijaan, minun mielestäni jos nainen haluaa armeijaan se on okei voi mennä ja voihan sitä mennä vapaasti kun ei lapsia vielä ole, entäs sen jälkeen kun jälkikasvua on maailmassa, sodan sattuessa tuskin päivähoitokaan toimisi.


      • Se Oli Raiskaus
        Take it easy kirjoitti:

        Armeijahan on helppo homma verrattuna raskauteen. Sehän kestää vain kuusi kk:tta yhdeksän kk:n sijasta eikä enää edes ole pakollinen, jos hankkii "hullun paperit". Raskauden pituutta ei voi valita, mutta tiedoksi vain, että yl. se kestää 9 kk:tta. Armeijassa on ilmainen ylöspito ja saa vielä rahaakin. Kuuden kk:n jälkeen se on ohi, mutta side lapseen kestää vaatimattomasti loppuelämän. Ja joo, olen armeijan käynyt nainen ja yhden lapsen äiti, joten tiedän tosiaan kokemuksesta, mistä puhun. Tasa-arvon puolesta, miehet raskaaksi! Tämä onkin yhtä huono vertaus kuin tuo naiset armeijaan!

        Nainenhan hyväksikäytti miestä joskus muinnoin ja siitä vaivanpalkaksi jumala antoi naiselle raskauden. Joten itseänne saatte syyttää ja mihinkään armeijoihin on turha verrata.


      • en femisinisti, realisti
        hohhoijaa vaan kirjoitti:

        Mutta se on sentään hyvä, että nämä keskustelut pysyy aiheessa eikä lähde rönsyilemään hedelmättömille sivupoluille!!!

        ja mistähän tässä keskustelua käydäänkään armeijasta? tietääkseni olemme abortti-palstalla emme armeija-palstalla, mutta tokihan minua syytät aiheen ohi menevästä keskustelusta.. :D


    • väärä palsta?

      Miten alotus liittyy aborttiin?

      Saattaa olla joku ohimenevä viime hetken paniikkivaihe, mutta voi olla parempi että annat p*skan mennä ja keskityt rakentamaan elämää kahdestaan lapsen kanssa. Miten voisit luottaa mieheen enää tämän jälkeen? Olet ansainnut ja varmaan tulevaisuudessa saatkin jonkun kunnon miehen eikä oikuttelevaa aikuiskakaraa.

      • vuikn

        Oho totta! Laitoin vahingossa ajatuksissani väärälle palstalle, anteeksi kauheasti. Joo en tosta miehestä tiiä. Enkä usko et kukaan mies mua enään huolii kun oon äiti. Mutta elämässä on paljon surullisempia asioita ja lapsi on vaan ihana juttu. Miehen oma häviö jos jää kaikesta tästä ja tulevasta paitsi


      • no höpsis
        vuikn kirjoitti:

        Oho totta! Laitoin vahingossa ajatuksissani väärälle palstalle, anteeksi kauheasti. Joo en tosta miehestä tiiä. Enkä usko et kukaan mies mua enään huolii kun oon äiti. Mutta elämässä on paljon surullisempia asioita ja lapsi on vaan ihana juttu. Miehen oma häviö jos jää kaikesta tästä ja tulevasta paitsi

        "Enkä usko et kukaan mies mua enään huolii kun oon äiti."

        Mistä tällänen luulo? No ehkä tietynlaiset miehet ei, mutta jospa ne ei sitten kuitenkaan ois edes oikeenlaisia? Kunnon miehet kyllä arvostaa urheita ja sinnikkäitä yksinhuoltajia, joten ei mitään huolta :) ja onhan monilla miehilläkin lapsia entisten kanssa!

        Tsemppiä tulevaan ja kaikkea hyvää elämäänne, joko kaksin tai kolmisin!


      • 5+7
        no höpsis kirjoitti:

        "Enkä usko et kukaan mies mua enään huolii kun oon äiti."

        Mistä tällänen luulo? No ehkä tietynlaiset miehet ei, mutta jospa ne ei sitten kuitenkaan ois edes oikeenlaisia? Kunnon miehet kyllä arvostaa urheita ja sinnikkäitä yksinhuoltajia, joten ei mitään huolta :) ja onhan monilla miehilläkin lapsia entisten kanssa!

        Tsemppiä tulevaan ja kaikkea hyvää elämäänne, joko kaksin tai kolmisin!

        Noh, tuolta Sinkut-osiosta saa lukea jatkuvasti miesten mielipiteitä. Yleisin on se, että yyhoo on alinta jätettä ja että toisen miehen "äpäriä" ei lähdetä elättämään...

        Vaikka en itse lapsia haluakaan,olen tullut siihen tulokseen että parempi jättää parisuhdeleikit kokonaan sikseen, jos noin moni mies pitää yksinhuoltajaäitejä kaatopaikkatavarana (ja yh-äidiksi jäämistä AINA naisen vikana). Omaan ystäväpiiriin kun kuuluu pari yksinäistä äitiä, jotka ovat tehneet aivan pirunmoisen työn kasvattaessaan lapsensa yksin - ja käyneet vielä töissä samaan aikaan.


      • N 31
        5+7 kirjoitti:

        Noh, tuolta Sinkut-osiosta saa lukea jatkuvasti miesten mielipiteitä. Yleisin on se, että yyhoo on alinta jätettä ja että toisen miehen "äpäriä" ei lähdetä elättämään...

        Vaikka en itse lapsia haluakaan,olen tullut siihen tulokseen että parempi jättää parisuhdeleikit kokonaan sikseen, jos noin moni mies pitää yksinhuoltajaäitejä kaatopaikkatavarana (ja yh-äidiksi jäämistä AINA naisen vikana). Omaan ystäväpiiriin kun kuuluu pari yksinäistä äitiä, jotka ovat tehneet aivan pirunmoisen työn kasvattaessaan lapsensa yksin - ja käyneet vielä töissä samaan aikaan.

        Antaa vain lapsen tulla, kyllä isänvaisto herää ja mies muuttuu. Moneen huonoon parisuhteeseen (riidat, rahahuolet, pettäminen) on oiva lääke pyöräyttää lapsi tai parikin.


      • Tepetee
        N 31 kirjoitti:

        Antaa vain lapsen tulla, kyllä isänvaisto herää ja mies muuttuu. Moneen huonoon parisuhteeseen (riidat, rahahuolet, pettäminen) on oiva lääke pyöräyttää lapsi tai parikin.

        Juuri tämän takia teillä naisilla on lapsia useammille eri isille :D


      • teillä miehillä..
        Tepetee kirjoitti:

        Juuri tämän takia teillä naisilla on lapsia useammille eri isille :D

        Miehet voi omalta osaltaan huolehtia ehkäisystä. Kenestäkään miehestä ei tehdä väkisin isää.
        Ei voi sanoa että TEILLÄ NAISILLA on lapsia useammille isukeille. Samalla tavalla miehillä on lapsia useammille äideille. Kyllä siihen on miehen panoskin tarvittu. Pitäkää miehet mulkku housuissa niin maailma pelastuu!


      • marie36
        vuikn kirjoitti:

        Oho totta! Laitoin vahingossa ajatuksissani väärälle palstalle, anteeksi kauheasti. Joo en tosta miehestä tiiä. Enkä usko et kukaan mies mua enään huolii kun oon äiti. Mutta elämässä on paljon surullisempia asioita ja lapsi on vaan ihana juttu. Miehen oma häviö jos jää kaikesta tästä ja tulevasta paitsi

        Tuo on ihan väärä, vaikkakin ymmärrän tuossa tilassa, ajatus, ettei kukaan mies halua enää kun on äiti. Höpö höpö. Kun on yksi tai kaksi lasta, ei ne vielä ns kesää tee, sit voi olla jo hiukka kyseenalaista kun on viisi. Trust me!
        Multakin muuten mies vaati aborttia ollessani kuudennella kuulla raskaana, on erottu jäljestäpäin, mutta se vaan on miehillä (ainakin monilla heistä näköjään) ettei ne tajuu ennenkuin on syntynyt tai sitten kun lapsi on isompi, osaa esim puhua, kävellä, leikkiii jne konkreettista touhua; sitten vasta ne alkaa rakastaa ja jopa suorastaan jumaloida lasta (ja voitpa yhenäkin huomata olevasi jopa oikeudessa taistelemassa lapsen huoltajuudesta).


      • jjjjjjjjjjjjjjjjooo
        vuikn kirjoitti:

        Oho totta! Laitoin vahingossa ajatuksissani väärälle palstalle, anteeksi kauheasti. Joo en tosta miehestä tiiä. Enkä usko et kukaan mies mua enään huolii kun oon äiti. Mutta elämässä on paljon surullisempia asioita ja lapsi on vaan ihana juttu. Miehen oma häviö jos jää kaikesta tästä ja tulevasta paitsi

        Kyllä yh on ok miehille. Laps siinä yleensä on altavastaaja vaan.


      • jaaaaaaaaaaaaaaaana

        niin, aborttiahan ei edes enää tuossa vaiheessa saa,,,,kyllä on sika mieheksi, en voi muuta sanoa,,,,,toivottavasti ees tienaa hyvin, niin tuleva äiti saa kunnon elatusmaksut mokomalta paskalta, koska maksaa hänen täytyy vaikkei lasta näkisikään! Nuori äiti ansaitsee parempaa ehdotomasti. Olisi eri asia, jos lapsi olisi tehty miehen selän takana, sitä en hyväksy, mutta tässähän meni niin, että mies sitä vaati ensin!! Jos tosiaan vetäytyy vastuusta niin jätä mokoma paska, ja ota rahat mitä saat =)


    • Äiti 51v

      Niin jos tuo on oikeasti totta, niin kerropa mikä käänsi miehen pään. Tuntuu aika oudolta, että mies haluaa lasta ja sitten ei haluakaan, kun asia on vireillä. Kuitenkin on kyse vakavasta päätöksestä tuo lapsenhankkiminen. Ja vielä 6 kk raskautta mennyt. Aika outo suhtautuminen lapsiin. Liekö miehesi terve päästään oikeasti?

      Olen kyllä kuullut sosiaaliviranomasten juttuja julkisuudessa, että nykyään on näitä vanhempia, jotka laittaa lapsensa huostaanotettavaksi että voi keskittyä rauhassa uuteen suhteeseen, ja perustaa taas perhettä uuden kumppanin kanssa, monella naiselle on viidenkin miehen kanssa lapsia.

      En oikein tajua tätä nykymenoa, miten vanhemmilla ei ole mitään sidettä eikä rakkautta lapsiinsa ja lisäännytään täysi kontrolloimattomasti. Onko nämä lapsiaan pois edestä tyrkkivät nykyvanhemmat olleet sitten niitä ei toivottuja lapsia itse, ja jokin vamma on jäänyt psyykeen: ei osata luoda omaan lapseen sidettä kun ei itse ole sitä vanhemmiltaan saanut.

    • henkilö X

      Voihan tämä nyt olla jokin vaihe, tai hetken ahdistuksen tunne, jolloin mies on sanonut sellaista, mitä ei oikeasti ole tarkoittanut. Kummalta tuntuu, että ensin itse halutaan lasta ja sitten ei yhtäkkiä halutakaan, kun nainen on jo muhkeasti raskaana. Toisaalta, on niitä tietenkin näitä "oikeuttelevia aikuiskakaroitakin", jotka haluavat milloin mitäkin ja harvemmin ovat tyytyväisiä siihen, mitä ovat saamassa.

      Minä suosittelen, että katselet nyt jonkin aikaa, josko se miehesi mielensä muuttaisi taas ja tulisi kauniisti anteeksi pyytämään. Jollei hän niin tee, niin sitten vain sanot hänelle, että lastasi sinä et adoptioon anna, ja tässä on nyt se koko hänen aiemmin haluamansa paketti tarjolla, ota tai jätä. Jos hän oikeasti tuollaisessa tilanteessa lähtee lätkimään, sinun on taatusti parempi ollakin ilman moista itsekästä pissapäätä. Yksinhuoltajanakin pärjäät varmasti vallan mainiosti, ja eipähän ainakaan tartte sitten stressata vielä aikuisen, 5-vuotiaan lailla käyttäytyvän uhmaikäisen miehenkin oikutteluista.

      Sellaiset ajatukset voi muuten unohtaa, ettei kukaan mies yksinhuoltajaa huolisi! Maailma on täysi yhäreitä, jotka ovat onnistuneet löytämään hyvän miehen :) Ei se, että naisella (ja monilla miehilläkin) on lapsia edellisestä suhteestaan, enää mikään kummajainen ole.

      Paljon tsemppiä sinulle raskauteen ja aurinkoa tulevaisuuteen :)

      • oxodod

        Kiitos teille kaikille ihanille! :) oon kyllä taas tosi onnellinen vaikka tänään päivällä vähän harmittikin toi mies. En tiiä mikä sillä on, pelaa xboxia vaan koko ajan. Mutta olen onnellinen tulevasta tyttö vauvasta


      • Voi voi sentään
        oxodod kirjoitti:

        Kiitos teille kaikille ihanille! :) oon kyllä taas tosi onnellinen vaikka tänään päivällä vähän harmittikin toi mies. En tiiä mikä sillä on, pelaa xboxia vaan koko ajan. Mutta olen onnellinen tulevasta tyttö vauvasta

        Pelaa koko ajan? Ei kai sullakin oo tollanen aikuinen vauva kotona? Jos vauva on sille joku uus peli tai erilaisempi viihdyke, uus taso? Sitten kun se huomaa, ettei se muksu toimikaan kaukosäätimellä niin voi tulla kovat ajat. Jumankekka mitkä kakarat tekee lapsia... Oon kyllä kuullut että jopa nelikymppiset äijät pelaa kaiket päivät, muijat käy töissä, hoitaa lapset, kodin raha-asiat kaiken ja äijä vaan pelaa ja huitoo lapsia kauemmas kun nämä haluaisi olla isän kanssa. Isä on nykyperheistä poissaoleva joko fyysisesti tai sittten henkisesti. Silti odotetaan ruokaa pöytään eikä mitään tehdä itse. Sitten ihmetellään kun naiset kyllästyy tähän aikuiseen kakaraan ja ottaa eron.

        Nykyajan isyys on monilla tota.


      • kamala aikuinen elämä
        Voi voi sentään kirjoitti:

        Pelaa koko ajan? Ei kai sullakin oo tollanen aikuinen vauva kotona? Jos vauva on sille joku uus peli tai erilaisempi viihdyke, uus taso? Sitten kun se huomaa, ettei se muksu toimikaan kaukosäätimellä niin voi tulla kovat ajat. Jumankekka mitkä kakarat tekee lapsia... Oon kyllä kuullut että jopa nelikymppiset äijät pelaa kaiket päivät, muijat käy töissä, hoitaa lapset, kodin raha-asiat kaiken ja äijä vaan pelaa ja huitoo lapsia kauemmas kun nämä haluaisi olla isän kanssa. Isä on nykyperheistä poissaoleva joko fyysisesti tai sittten henkisesti. Silti odotetaan ruokaa pöytään eikä mitään tehdä itse. Sitten ihmetellään kun naiset kyllästyy tähän aikuiseen kakaraan ja ottaa eron.

        Nykyajan isyys on monilla tota.

        mitähän ihmeen lapsellista / väärää on aikuisella miehellä konsolipelien pelaaminen? sehän on harrastus siinä missä pitsin nypläyskin!!! ei sen kummallisempaa..
        te jotka pidättw pelaavia aikuisia lapsellisina yms niin kannattaisi joskus ees höllätä sitä pipon narua ja kokeilla vaikkapa yhdessä sitä pelaamista!!
        perkele kun ei saa nykymaailmassa olla rehellinen oma ittensä vaa pitäs hankkia liian kireä pipo ja sitä kautta menettää huumorintajunsa ja elämänsä..kamala elämä tosiaankin..


      • 7+1
        kamala aikuinen elämä kirjoitti:

        mitähän ihmeen lapsellista / väärää on aikuisella miehellä konsolipelien pelaaminen? sehän on harrastus siinä missä pitsin nypläyskin!!! ei sen kummallisempaa..
        te jotka pidättw pelaavia aikuisia lapsellisina yms niin kannattaisi joskus ees höllätä sitä pipon narua ja kokeilla vaikkapa yhdessä sitä pelaamista!!
        perkele kun ei saa nykymaailmassa olla rehellinen oma ittensä vaa pitäs hankkia liian kireä pipo ja sitä kautta menettää huumorintajunsa ja elämänsä..kamala elämä tosiaankin..

        Kuules muru, ei se pelaaminen tai muut harrastukset sinänsä mitään, vaan se, että tyyppi ei ymmärrä että perheen perustamisen jälkeen ajankäyttöä on PAKKO muuttaa.

        Itse olen roolipelaaja, ja pöytäropeporukkaani kuuluu mm. kaksi suht tuoretta isää, joista molemmat pelaavat myös muuten (toinen konsolilla, toinen FPS-pelejä yksinään sekä ryhmässä).

        KUMMATKIN tajusivat esikoistensa synnyttyä, että enää ei voi pelata tai ropettaa vuorokautta tauotta, vaan on oltava mm. vaippojenvaihto- ja syöttöapuna. KUMMATKIN pitivät myös täysimääräiset isyyslomat jotta vaimot pääsivät töihin. KUMMATKIN ovat säännöllisesti kotona lasten kanssa, jotta vaimot pääsevät harrastamaan, matkoille, keikoille tai larppeihin (kyseessä on kaksi geek-pariskuntaa).

        Kummatkin pelaavat edelleen, eivät vain yhtä usein kuin ennen muksuja, ja jos lapsi haluaa leikkiä isänsä kanssa, kummatkin jättävät pelin sikseen. Sitä kutsutaan vastuun ottamiseksi ja isänä olemiseksi.
        Kukaan ei voi olettaa, että toinen vanhemmista (tässä tapauksessa äiti) uhraisi koko elämänsä: oman työnsä, omat harrastuksensa ja oman aikansa lasten takia. Molempien pitää osata jakaa ja luopua.

        Pelaaminen ei ole lapsellista. Itsekkyys on.
        Siinä olet oikeassa, että pitäisi "olla rehellinen oma ittensä". Jos ei kykene tavalliseen perhe-elämään, vastuun jakamiseen ja osittaiseen omasta ajasta luopumiseen, pitäisi tästä kertoa puolisoehdokkaalle ajoissa.


      • cocista näppises
        kamala aikuinen elämä kirjoitti:

        mitähän ihmeen lapsellista / väärää on aikuisella miehellä konsolipelien pelaaminen? sehän on harrastus siinä missä pitsin nypläyskin!!! ei sen kummallisempaa..
        te jotka pidättw pelaavia aikuisia lapsellisina yms niin kannattaisi joskus ees höllätä sitä pipon narua ja kokeilla vaikkapa yhdessä sitä pelaamista!!
        perkele kun ei saa nykymaailmassa olla rehellinen oma ittensä vaa pitäs hankkia liian kireä pipo ja sitä kautta menettää huumorintajunsa ja elämänsä..kamala elämä tosiaankin..

        Eihän se pelaaminen, mutta kuten käy yleensä, pelaaminen on elämän tärkein juttu. Lapset pois alta. Ruoka valmiina pöytään, tai paremminkin näppiksen viereen.

        Jos aikuinen hoitaa osuutensa ja velvollisuutensa, saa nyplätä, tai pelata tai soitella kitaraa. Mutta tässä tarkoitettiin sellaisia, joitten vapaa-ajan pelaaminen täyttää kokonaan, joskus jopa sen työlle varatun ajan. Näitä on yllättävän paljon


      • Rakas Tytär
        oxodod kirjoitti:

        Kiitos teille kaikille ihanille! :) oon kyllä taas tosi onnellinen vaikka tänään päivällä vähän harmittikin toi mies. En tiiä mikä sillä on, pelaa xboxia vaan koko ajan. Mutta olen onnellinen tulevasta tyttö vauvasta

        Olin tyttäreni 17 vee kanssa juuri juoksemassa naisten kympin. Hän on ihanin ja paras ihmissuhde mitä miniulla on koskaan elämassäni ollut tai tullee olemaan. Meillä oli niin hauskaa!! Lapset on suuri lahja ja niistä pitää nauttia täysillä :-)


      • KALLE KELLO
        oxodod kirjoitti:

        Kiitos teille kaikille ihanille! :) oon kyllä taas tosi onnellinen vaikka tänään päivällä vähän harmittikin toi mies. En tiiä mikä sillä on, pelaa xboxia vaan koko ajan. Mutta olen onnellinen tulevasta tyttö vauvasta

        Vai tuleva isi pelailee koko ajan?? Luuletko että kun baby syntyy, isi osallistuu oikein mallikelpoisesti vauvan hoitoon? Tuskinpa, taitaa tulla riita jos toinenkin KUN isi VAAN PELAA JATKOSSAKIN ja mitä todennäköisemmin "kakara vaan huutaa ja rääkyy yöt/päivät" kun isi hermostuu niin teksti on tuota hipsuissa olevaa luokkaa. Paljonkos teillä tulevilla vanhemmilla on ikää?


    • eräs vain ....

      Varmaan miehellä on nyt sellainen väliaikainen shokkivaihe ja epävarmuus että kokee että ei ole kanttia isäksi. Jospa tuo sinun odotusstressi on saanut hänet väsymään. Kun lapsi syntyy niin hänen mieli voi täsyin muuttua.
      Voimia molemmille uuteen tilanteeseen.

      • powitäpoäå

        voi eräs vain,, laps on jo tuloss,, herää pahvi,,


    • tuli vaan mieleen

      Jos raskaus ois 6 kuukauden sijaan rv6 (tai 16..) niin monikohan vakiokiihko oiskin apinanraivolla viekottelemassa riipiin lasta manan majoille....

      • Kyllä, olen puoltaja

        Niin, arvatenkin tässä kävi näin, vastustajan on pakko tulla haastamalla haastamaan riitaa, kun ei se jo tähän mennessä vielä ole alkanut. Kukaan ei millään "apinanraivolla ole viekottelemassa riipiin lasta manan majoille", vaan puoltaa vain naisen oikeutta turvalliseen aborttiin, vissi ero. Todella mukava ajatusmaailma, automaattisesti ajatellaan vain negatiivisesti puoltajista. Vähän positiivisempaa mieltä vastustajille ja aloittajalle onnea pienestä tytöstä.


      • oclflr
        Kyllä, olen puoltaja kirjoitti:

        Niin, arvatenkin tässä kävi näin, vastustajan on pakko tulla haastamalla haastamaan riitaa, kun ei se jo tähän mennessä vielä ole alkanut. Kukaan ei millään "apinanraivolla ole viekottelemassa riipiin lasta manan majoille", vaan puoltaa vain naisen oikeutta turvalliseen aborttiin, vissi ero. Todella mukava ajatusmaailma, automaattisesti ajatellaan vain negatiivisesti puoltajista. Vähän positiivisempaa mieltä vastustajille ja aloittajalle onnea pienestä tytöstä.

        Alkaa epäilyttään että tässä on joku juoni. Käyn 3vuoro töissä mikä on tosi rankkaa kun oon raskauden takia kauhean väsynyt ja mies sai n.2kk sitten potkut. Nyt oon alkanut miettiin että halusko mies lapsen vaan siksi että en niin helposti voisi pienen lapsen kanssa häntä jättää. En tiedä saiko hän oikeasti potkut vai erosiko itse työstään. Nyt kuitenkin lusmuilee kotona päivät pitkät ja viikonloppuna menee kavereitten kanssa baariin. Odottaa varmaan että mä maksan ja huolehdin kaiken. Odotan vauvan syntymään ja katson millainen isä hänestä tulee. Voi olla kotona vauvan kanssa sitten kun mä joudun meneen töihin tienaamaan kun hän ei itse mene. Toivottavasti kaikki kääntyisi hyväksi, täytyy vaan odottaa


      • henkilö X

        No mitä veikkaat? Moniko meistä vakiokiihkoista viekoittelisi aborttiin naista, joka kirjoittaisi näin:
        "Mitä pitäisi tehdä?! En todellakaan abortoi lastani! Joko pidän hänet yksin tai olemme mieheni ja vauvan kanssa kolmisin perhe."

        Kuinka monen luulisit oikeasti alkavan viekoittelemaan aborttiin naista, joka noin selkeästi ilmaisee halunsa pitää lapsi?


      • kyllä vaan..

        "Moniko meistä vakiokiihkoista viekoittelisi aborttiin naista"

        nähty on näitäkin, valitettavasti... tähän tyyliin

        "Nyt järki käteen, kyllä se vaan ois parempi tehdä abortti nyt ja kiiruusti"
        "Mä ainakin suna tossa tilanteessa tekisin abortin, ihan varmuuden vuoks"
        "Et sä noin epävarmaan suhteeseen voi lasta hankkia, hankit sitten kun on joku parempi mies"
        "Ei kannata ottaa riskiä yksinhuoltajuudesta"
        "Ois lapsellekin parempi jos sillä ois isäkin ja ehjä perhe" jne.

        kuulostaako tutulta?


      • Lähiö-isä
        oclflr kirjoitti:

        Alkaa epäilyttään että tässä on joku juoni. Käyn 3vuoro töissä mikä on tosi rankkaa kun oon raskauden takia kauhean väsynyt ja mies sai n.2kk sitten potkut. Nyt oon alkanut miettiin että halusko mies lapsen vaan siksi että en niin helposti voisi pienen lapsen kanssa häntä jättää. En tiedä saiko hän oikeasti potkut vai erosiko itse työstään. Nyt kuitenkin lusmuilee kotona päivät pitkät ja viikonloppuna menee kavereitten kanssa baariin. Odottaa varmaan että mä maksan ja huolehdin kaiken. Odotan vauvan syntymään ja katson millainen isä hänestä tulee. Voi olla kotona vauvan kanssa sitten kun mä joudun meneen töihin tienaamaan kun hän ei itse mene. Toivottavasti kaikki kääntyisi hyväksi, täytyy vaan odottaa

        Tuo työttömäksi jääminenkin voi olla eräs syy muuttuneeseen käytökseen. Tilastomatemaattisesti miehen työttömyys lisää avioeroriskiä moninkertaiseksi. Itse epäilen että se johtuu eniten miehen omasta itsearvontunteen laskusta ja siitä seuraavasta alkoholinkäytöstä ja muusta negatiivisestä käyöksestä. Monella miehellä on kuva miehestä perheen elättäjänä tai ainakin pääasiallisesta vastuun kantajana jota ei sitten kykene täyttämään. Periaatteessahan tässä olisi hyvä tilanne osien vaihtoon, että mies jäisikin hoitamaan lasta ja äiti menisi palkkatöihin, jolloin mieskin kantaisi kortensa kekoon, vaikkakaan ei taloudellisesti.

        Toisaalta on mielestäni olemassa myös miehiä, jotka eivät vastuunkannossa paljon lapsista eroa. Sellaisten kanssa ei kannata perhettä perustaa.


      • Arkipäivää
        oclflr kirjoitti:

        Alkaa epäilyttään että tässä on joku juoni. Käyn 3vuoro töissä mikä on tosi rankkaa kun oon raskauden takia kauhean väsynyt ja mies sai n.2kk sitten potkut. Nyt oon alkanut miettiin että halusko mies lapsen vaan siksi että en niin helposti voisi pienen lapsen kanssa häntä jättää. En tiedä saiko hän oikeasti potkut vai erosiko itse työstään. Nyt kuitenkin lusmuilee kotona päivät pitkät ja viikonloppuna menee kavereitten kanssa baariin. Odottaa varmaan että mä maksan ja huolehdin kaiken. Odotan vauvan syntymään ja katson millainen isä hänestä tulee. Voi olla kotona vauvan kanssa sitten kun mä joudun meneen töihin tienaamaan kun hän ei itse mene. Toivottavasti kaikki kääntyisi hyväksi, täytyy vaan odottaa

        Onko miehesi nimi kenties Ibrahim, Ahmed, Iskender, vaiko joku muu hauskankielinen nimi? Vai onko ihan Suomalainen perus pena? Ja kyllä miehesi haluaa nimenomaan lapsen koska sinusta tulee hyvä elättäjä miehellesi.


      • ihanvaatavalline
        Arkipäivää kirjoitti:

        Onko miehesi nimi kenties Ibrahim, Ahmed, Iskender, vaiko joku muu hauskankielinen nimi? Vai onko ihan Suomalainen perus pena? Ja kyllä miehesi haluaa nimenomaan lapsen koska sinusta tulee hyvä elättäjä miehellesi.

        Ei ole Iskender vaan ihan tavallinen Kebab


    • hätäkipurynkky käy

      Osuu ja uppoo aina vaan sen verran kipeesti että hätäkilju kävi :))
      Jos se on riidanhaastamista niin tartteeko sun sitten mitään riidanhaastojas räkyttää siihen vastauksena?

      Se just on niin tekopyhää kuinka nyt lässytellään mutta vain joitakin viikkoja aiemmin tuotakin pientä tyttöä oltas oltu kilvan suosittamassa survomaan kuolon kitaan ja tietenkin ihan vaan lapsen "parhaaksi" jos ei ehkä syntys ns. ehjään perheeseen, naisella on niiiin rankkaa yh:na ja onhan miehelläkin oikeus kieltäytyä lapsesta ja sitä pitäs kuunnella jos käskee aborttiin jne. tuubaa.

    • Pro Punishment

      "naisella on niiiin rankkaa yh:na"

      Väitätkö ettei muka ole? Siis sunko mielestä on parempi jos on yh kuin olis parisuhteessa ja lapsella molemmat vanhemmat. Lapsella on oikeus isää ja äitiin ja oikeus syntyä toivottuna.

      Älä sentään viitsi väittää, että yh:t elää jotain pinkkiä onnielämää, kun just yhärit on kaikkein köyhimpiä tässä maassa.. lähes kaikki yhärit elää köyhyysrajan alapuolella. Mitä elämää se semmonen on että sitä kantsis tavotella?

    • tekopyhyys puhuu

      "Lapsella on oikeus isää ja äitiin ja oikeus syntyä toivottuna."

      Ennenkaikkea lapsella on oikeus elää.

      "Älä sentään viitsi väittää, että yh:t elää jotain pinkkiä onnielämää"

      Mikä tahansa on parempaa kun se sun hehkuttama valheellinen "pinkkilandias" mukavuusabortin jälkeen. Miksi loppuelämän traumoja ja mielenrauhan menetystä pitäs tavotella?

    • näin on

      Onhan se nyt paljo parempaa elämä putipuhtaalla omallatunnolla kun aborttitraumojen syyllisyyssuossa rypien. Lapsen kans saa rahaakin enemmän kun ilman sitä :)

      "Ja vielä kun ei mitään traumoja tule"

      Juu, "ei" näköjään ;DDD

      • En katuisi

        Kyllähän abortintehneenäkin eletään ilman mitään omantunnontuskia. Vai mistäs mutupalloista ennustit, että 100% varmasti jokainen niitä traumoja saa? Niimpä niin... Ja eikös ollut vähän aikaa sitten tutkimuskin, että yksi lapsi vie 18 ikävuoteen mennessä noin 130 000€. Että onhan se nyt aika paljon enemmän rahanmenoa, kuin ilman lapsia. Ja senkin saman summan voi ihan hyvin käyttää paljon parempaan, eli harrastuksiinsa ja lemmikkeihin :)


    • Ihmettelen vain miten naiset aina löytääkin näitä sankareita puolisoikseen? En edes ymmärrä miten joku voi olla noin vastuuton ja julma. Kaikkea sitä kuuleekin. Lapsethan ovat tärkeintä maailmassa.

      • lapset pilaa elämän!

        "Lapsethan ovat tärkeintä maailmassa."
        kelle on, kelle ei...
        itselleni tärkeintä maailmassa on terveys ja rakkaus sekä tietenkin rakkaat kissani..
        lapsia en koskaan tule hankkimaan elämääni pilaamaan..


      • kysyjä

        Tulipa nyt jottain mieleen tuosta nikistä.


    • Vastuuntuntoinenmies

      Epäkypsä mies selvästi. Lapsen hankkiminen on senverran iso asia, että sitä pitäisi jokaisen lasta harkitsevan miettiä tarkkaan, ennen kuin alkaa sitä vääntämään tähän maailmaan. Todella vastuutonta käytöstä.

    • Selviytynyt kaikesta

      Hei! Mies on narsisti. Lähde.

    • Tsirp4

      Meillä mies halusi naimisiin ja lapsia. Keskenmenon jälkeen kun saatiin uusi raskaus alulle, mies ilmoitti yks kaks haluavansa erota. Myöhemmin syyksi paljastui toinen nainen joka oli kuulemma kerta laakista tullut raskaaksi.
      Tämä kuulostaa niin uskomattomalta ja vain erittäin huonolla huumorilla voisi tällaisen tarinan sepittää, mutta uskokaa tai älkää olen tämän joutunut käymään läpi.

      Koko oman raskauteni ajan mies vatvoi halutako olla lapseni isä vai ei. Lopputulos on se että mies kävi kerran katsomassa lastani eikä sen koommin ole näkynyt eikä kuulunut. Ilmoitti myös ettei halua tunnustaa isyyttään. Lapseni on nyt melkein 3kk ja näin jälkikäteen pahimmasta katkeruudesta selvittyäni olen oikein tyytyväinen että kyseinen mies pysyy poissa lapseni elämästä. Lasten valvojan mukaan saan kuitenkin seuraavat 18v pelätä että mies keksiikin haluta olla isä ja lain mukaan en voi mitenkaan sitä estää.

      Nyt nautin kaksistaan olosta lapseni kanssa ja tutustutaan rauhassa toisiimme. Toki haaveilen vielä jonain päivänä löytäväni vastuuntuntoisen ja kunnollisen miehen vierelleni. Ja jos vielä enemmän uskallan toivoa, niin sellainen mies joka haluaisi myös näyttää miehen mallia lapselle ja mahdollisesti haluaisi olla jopa isänä hänelle.

      Veikkaisin että miehelläsi on viime hetken paniikki, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikka mies lähtisikin lopullisesti, tulet kuitenkin pärjäämään hienosti. Rankkaa lapsen kanssa kahdestaan olo on mutta kyllä tästä selviää. Voimia ja jaksamista sinulle!

      • mek

        Muista vaatia mies vaikka verikokeeseen isyyden selvittämiseksi niin saat elarit seuraavat 18 v ja niistä mies ei pääse livahtamaan niin hyvä tulee ja muistaa että lasoi maksaa.


    • VuodenÄiti Ritu

      MInä selvisin hyvin, onneksi mieheni ei halunnut luopua minusta vaan ainoastaan lapsesta. Lapsi annettiin hyvään kotiin, suomalaislapsella on aina kysyntää. Nyt meillä on taas kivaa yhdessä, suhteemme syventyi. Raskausaika oli ihana eikä toinenkaan lapsi ole poissuljettu.

      • trållållå

        Jos tämä ei ole trolli, niin tuollaisille "putket poikki".


    • 44+1

      No tämähän on perinteinen valintakysymys teille molemmille? Sinä: valitse mies tai lapsi. Jos sinä valitset lapsen, mies valitsee sinut ja lapsen tai lähtee.

    • vexi 58

      EIPÄ tiedä mies mitä menettää.tee lapsi yksin et kadu ,olen ollut pappana nyt kolme vuotta ja voin sanoa että elämää ei olisi ilman lapsen lasta,omiakin oli kolme ,mutta leentäneet jo maailman tuuliin ,omien kanssa en paljon kerennyt olemaan mutta nuoruus oili työn täyteistä ja oli pakko raossa.harmi mutta kestät sen .

    • verollepantu

      Rakastaa, ei rakasta...rakastaa...ko? ollenkaan? Ei muuta kuin ukko kiertoon ja kyrpäverot maksuun. Siitä tietää ja muistaa missä on tullut munineen toimittua.

    • Annamennä

      Voi hyvä nainen!
      Lapsi on kaikkien perheiden unelma! Mikään avioliitto ei ole täydellinen jos siellä ei oo pieni kullan-nuppu huutelemassa ja kiukuttelemassa. Se on jotain maailman ihanint tässä maailmassa. En voi ymmärtää että miehesi ajattelee noi, antaisi tosta noi OMAN LAPSEN POIS! On kyllä kumma juttu, mielestäni sinä pärjäät kyllä lapsen kanssa kahdestaan, älä todellakaan kuuntele miestäsi tossa asiassa, jos sille ei kelpaa nii senkus annat mennä pois. Kyllä se järki jossai vaiheessa alkaa toimimaa, mut sit saattaa olla jo myöhästä tulla takaisin.

      Tsemppiä sulle, ja kaikkee hyvä sulle ja vauvalle!
      Onnea paljon, muista että mitään arvokkaampaa ei ole elämässä kuin oma lapsi! :)

      • abortti on plops

        vaan syyllisyyssuon upottaviin itsepetoksen syövereihin.


    • jätä se

      kuulostaa narsistilta, jätä se ja hommaa parempi mies!

    • lapsetelämänilo

      Lapsi on jo aikuinen ja on ollut meille pelkkä ilon aihe. Mielestäni elämämme ilman häntä olisi ollut ja olisi köyhää.
      Ilmeisesti mies on mieleltään sairas (hullu) skitsofreenikko.
      Todennäköisesti tuo mies jättää sinut jokatapauksessa. Pidä lapsi, ehdottomasti.
      Tuontyyppiset uhkaukset toteutuvat jokatapauksessa. Ole iloinen, että hän ei ole vielä pistänyt sinua turpiin.

    • Smmnn

      Jätä mies, pidä lapsi. Kaduttaa vähemmän.

    • Tee näin

      Anna mies adoptoivaksi ja pidä lapsi. Hänellä on elämä vielä kokonaan edessä. Sinule on raskasta, kun perheessä on yhtäaikaa kaksi lasta.

    • jaksamista-

      Kiristäjät ovat yleensä narskuja tai hyvin epäkypsiä, veikkaan. Ihan järjetön vaatimus mieheltä vai onko poikanen? Onko hänellä toinen nainen.
      Pidä oma lapsi tietenkin. Katuisi myöhemmin katkerasti, jos miehen kiristykseen kukaan lähtee. Ehkä hyvä jos pääset eroon miehestä ja hänen sekavasta ulosannistaan, joka sekoittaa muidenkin elämän. Millä kaikella hän voikaan aina kiristää jatkossa.... hyi. En voi edes ajatella, sellaisia ne voivat olla. Zemppiä jatkoon.

    • Sano sille

      että haistaa paskan ja laita se pihalle heti huomenna - etkä ota tuommosta paskakasaa takas luoksesi ikinä.
      Usko.

    • huuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Hei

      Tiedän tunteen. Ystävälleni kävi juuri näin. Mies halusi ensin lasta kovasti. Sitten kun ystäväni tuli raskaaksi mies ei enää halunutkaan lasta. Ystäväni jäi siis yksi ja synnytti ihanan pojan. Lapsen saaminen on parasta mitä ihmisen elämässä voi tapahtua. Pistä vaan mies pihalle ja nauti loppuraskaudesta. Kyllä sinä pärjäät. Tapaat myöhemmin varmasti miehen joka rakastaa sinua ja sinun lasta. Puhu asiasta neuvolassa tai ystäville. Et varmasti jää asian kanssa yksin!

    • Kolmen lapsen isä!

      Ihan suoraan sanoen jätä moinen mulkku! Ei varmaan tulevaisuudessa ota vastuuta mistään!Älä missään nimessä luovu lapsestasi,pidä se vaikka yksin .Jo moinen ehdotus kertoo että miehesi ei pidä lapsista!Pidä pintasi ja lykkyä pyttyyn! T.Kolmen lapsen isä!

    • nav85

      Onko pakko tehdä väittely mikä on tasa-arvoista ja mikä ei??? Ensinnäkin tuo oli minusta huonosti sanottu että nainen on sidoksiin enemmän. Yhtä paljon ne ovat riippuu molempien kohdalla kyllä aivan siitä omasta halusta. Itse olen rakastan lapsia todella paljon niistä aikuinen saa oppia paljon. Laita se ukko hittoon jos tuollaista ehdottaa ei ole järkeä tussa sen touhussa. Onko miehesi perustellut tätä yhtäkkistä mielen muutosta? Oletko kertonut miehellesi oman kantasi? Jos lapsen on halunnut niin kyllä sen kanssa pitää pystyä elämään ja oppiihan siihenkin sitoutumaan.

    • Tommonen mies pellolle vaan heti. Lapsi ansaitsee paremma isän.

    • lapsellinen-lapseton

      Tietysti pidät lapsen kun sitä oikeasti noin paljon tahdotkin :) Jos lasta myöhemmin haluat, se ei välttämättä onnistu. Elämä on aikamoista arpapeliä. Jos omaa lasta oikeasti haluat (olet varma, että jaksat hoitaa lasta yksinkin, hyväksyt taloudellisen tilanteen ja muut elämänmuutokset), tuskin tulet lapsen saantia katumaan. Eri asia on se haluatko elää enää miehen kanssa samassa kodissa. Toki isällä on tästä lähtien aina oikeus lapseen, vaikka se olisikin pelkästään elarien muodossa. Kannattaa kuitenkin miettiä elämää kokonaisvaltaisesti. Helppoa lapsen hoitaminen ei taatusti ole, mutta yksin et tule jäämään oikealla asenteella. Muista, että päätös on ensisijaisesti sinun. tee niinkuin sydän sanoo. :)

    • vastuuta hei

      Pistä pihalle tuommoinen mies, ja pian. Tuollaisesta ääliöstä ei ole lapselle isäksi eikä miehenmalliksi. Suosittele hänelle pikaista sterilointia, koska ilmeisesti se ja järki seisovat yhtä aikaa..

    • Harmi :( :( Olisin halunnut useamman lapsen ,mutta EX:ä jätti minut tuntemattomasta syystä. Silti lapsenikanssa on hyvät välit vaikka EX:ä on kateellinen suhteestani lapseeni.

    • tiinazi

      Juu näin kävi meillekkin. Mies jätti kun kahdeksanella viikolla olin. Nyt sitten laps vajaan vuoden ja alkoikin kiinnostamaan ajatus lapsen kanssa olosta. "Sehän on mun lapsi", sanoi hän. Ei tuommoista vaan pysty käsittämään. Nyt sit aikoo käräjäoikeudelta hakea päätöstä.. ei sitä aina voi syyttää äitiä näistä tilanteista. Paremmin pääsin asian yli kun sain eron jälkeen kuulla että ennen minua toinenkin nainen oli saanut saman kokea, tosin päätyi aborttiin.. pidät tottakai lapsen, niin tein minäkin. Sinäkin sitä öasta kuitenkin oikeasti halusit (: ei helppoa, mutta palkitsevaa!

    • tittalii1

      Hei!Kaikenlaiset tunteet ja mielenmyllerrykset kuuluvat asiaan myös miehellä,kaikki on uutta ja tuleva vastuu voi pelottaa ja kyllä naisellakin on monenlaista mieltä raskauden aikana,normaalia asioita,me olimme 12v.naimisissa kun saimme odotetun lapsen ja kyllä siinä monenlaiset asiat myllersivät mielessä itselläkin naisena ja mieheni ei tykännyt suurenevasta vatsasta ajoittain ja itseäkin pelotti että kuinka selviää ja saimme ihanan pojan nyt nuori aikuinen ja olen kokekenut ihan mielettömiä onnen tunteita tästä ihanasta ihmisestä vieläkin,ajattelin että sainko siksi niin ihanan lapsen kun niin pelotti ja mietin jo aborttiakin kun pelkäsin niin kovasti itsekkin vaikka halusimme lasta!Kaikenlaiset tunteet on sallittuja molemmilla ja SUURI palkinto kyllä on ihana lapsi ja häntä kasvattaa. Tee ja nauti jos miehesi ei pysty muuttamaan mieltään,älä anna sen masentaa ja juttele neuvolassa tunteistasi ja ajatuksistanne.

    • Plaahhh...

      Hemmetti mikä ääliö! Itse tulin raskaaksi ex:lle ja kerroin asian tälle sanoi että tukee joka tapauksessa oli päätös mikä tahansa mutta nyt kuin lapsi on syntynyt niin mies ei ajattele kuin itseään ja ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä ei ole edes vanhemmilleen kertonut että on saanut lapsen... meitä löytyy niin jokaiseen junaan... mutta aivan varmasti tulet selviämään yksin sisulla ja tahdon voimalla lapsi antaa kuitenkin niin paljon vaikka yksin olisikin itsellä ennestään yksi vanhempi poika jonka olen yksin joutunut kasvattamaan ja voin sanoa että vaikka kaikki muu maailmassa kaatuisi päälle niin lapset ovat se mikä saa huomaamaan että ei ne asiat aina niin huonosti ole vaikka siltä välillä tuntuukin :)

    • tasa-arvoa kaikille

      En kyllä myöskään ymmärrä tuota vertausta armeijan ja raskauden välillä, nehän ovat kaksi täysin eri asiaa. Toinen kestää muutaman hassun kuukauden ja toinen onkin sitten koko loppuelämän mittainen juttu. Sitten kun se on menossa, siitä ei myöskään ole paluulippua takaisin. No mutta kuitenkin.. tämä vain todistaa sen, että lasten saamisen ei tosiaan pitäisi olla juupas-eipäs mielileikkiä vaan tosiaan harkittu asia. Joskus tuntuu siltä, että lasten hankkimisen voisi mielellään jättää vähemmistöille (sateenkaariperheet), koska heillä on todellinen työ saada omia lapsia ja näin myös lapsi on todella harkittu ja haluttu. Tokihan mies-nais perheissä lapset ovat myös toivottuja, mutta joskus vähän mietityttää. Vähemmistöperheiden lapset tulevat kiusatuiksi, mutta kiusaajat tulevat yleensä normiperheistä. Tietysti hyvällä kasvatuksella lapsesta voi tulla avoin, mutta avoimuus syntyy erilaisuuden näkemisestä ympärillä. Meni vähän asian vierestä, mutta tämä oli vaan oma näkemys. :)

    • djalkdÄ

      Rimakauhua, kenties. Ukko saisi lähteä. Usko itseesi äläkä anna miehen pompottaa sinua. Mulla oli tutun tuttu, jolla oli 4- ja 2-vuotiaat lapset kun mies ilmoitti ettei haluakaan olla isä. Muutti ulkomaille pakoon elatusmaksuja. Munista hirteen tälläset äijät! Tsemppia odotukseen!

    • raskaana itsekkin

      Aivan kamalaa! :( Itse jättäisin tuollaisen miehen heti. Tulin raskaaksi 3kk seurustelun jälkeen ja tällä hetkellä olen 8 kuulla raskaana. Oltiin niin rakastuneita ja vaikka raskaus ei ollutkaan täysin suunniteltu, molemmat ollaan onnemme kukkuloilla. Tämän raskauden myötä rakastamme toisiamme entistä enemmän ja minulla ei myöskään ole ollut helppo raskaus. Mieheni on kuitenkin tukenut minua alusta asti ihan kaikessa, ja voin kertoa että en varmasti ole ollut niitä helpoimpia tapauksia. Osan aikaa raskaudesta voin niin huonosti, että en halunnut miehen tulevan lähellenikään... Silti päivästä toiseen hän jaksoi pysyä rinnallani ja kaikki tämä on vahvistanut suhdettamme. Jos mieheni sanoisi noin minulle, kävelisin vauvan kanssa ovesta ulos, enkä tulisi takaisin. Toivon todella sinun puolestasi että tämä olisi vain jokin "vaihe", mutta mielestäni miehesi on kamalan itsekäs. En IKINÄ antaisi lastani pois ja tekisin ihan mitä vain suojellakseni pientä ihmistä, joka kasvaa sisälläni. Olen äärimmäisen kiitollinen, että minulla on juuri tuollainen mies, sillä lapsen saaminen ja kasvattaminen yksin ei ole helppoa. Mutta sinuna miettisin todellakin sitä, että mikä on parasta sinulle ja lapsellesi?!? Haluatko todella olla miehen kanssa, joka kohtelee sinua noin?? Haluatko todella kasvattaa lapsen miehen kanssa, joka ei edes halua lasta... Ymmärrän että raskaana oleva itse voi ajatella, että ei haluakkaan olla parisuhteessa ym. Itse ainakin tunsin alkuraskaudesta niin, että mietin usein että haluaisin olla vain yksin vauvani kanssa. Kun pahoinvointi ja väsymys loppui, tajusin kaiken johtuneen hormoneista, ja onneksi mieheni jaksoi pysyä kanssani kärsivällisesti. Nyt olemme äärimmäisen onnellisia, suunnittelemme jo lisää perheenlisäystä ja naimisiin menoa. Nyt tiedän myös että suhteemme kestää kaiken. Toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvää ja että miehesi tulisi järkiinsä ja tajuaisi mitä on lähellä menettää!

    • nevuvopien

      Itselläni tulisi ensimmäisenä mieleen yksinkertaisesti: Pelko. Uskon että omallekin kohdalle saattaisi tulla tuollainen vaihe tällaisessa tilanteessa. Mies ei koe että on valmis ja kääntää oman paskan fiiliksen sinun painostukseen.

    • Lapsia 00

      Taitaapa olla niin että suurin osa miehistä ei lapsia tekisi elleivät haluaisi kumppaniaan miellyttää.
      Tässä taas yksi esimerkki kun mies on ruvennut ajattelemaan myös itseään.
      Naiset vain osaavat olla niin pirullisia, että se vuoden yhteiskunnan maksama löysäilyloma juilutetaan miehelle läpi keinolla millä hyvänsä.

      • tiinazi

        Hmmmmm.... mies oli tässä tapauksessa puhunut lapsen hankkimisesta. Minunkin tapauksessa jo ties kuinka pitkään. Sitä pelkoa vois ehkä miettii ennenku alkaa tivaa että millon ois bainen valmis lapseen.. minäkään en heti lämmennyt idealla, juuri sen takia että jos mies tuliskin toisiin aatoksiin. Pari kertaa jopa kyseenalaistin hänen pyyntöään ja silti vakuutteli kuinka oli jo pitkään halunnut. Silti kävi näin. Eli ymmärrän erittäin hyvin keskustelun aloittajaa. Joskus se vaan on niin että mieskin mokaa. Minun exäni kohalla se olikin sairasta omistushalua minua kohtaan. Harmi että noin sen sitten osoitti.


    • anki5

      Moi

      Mun mies teki juuri noin, hän halusi itse lasta, minä olin ajatellut että en enää tee lapsia, tosin hänellä pahin oireilu alkoi lapsen synnyttyä. Ei ollut enää sitäkään vähää kotona mitä aiemmin, ei osallistunut lapsen hoitoon eikä lapsen tarvikkeisiin, edes ruokaostoksiin. Muuttui väkivaltaiseksi sinä aikana kun odotin tytärtämme ja se paheni lapsen synnyttyä.

      Nyt me ollaan erottu, kertaakaan ei ole tyttärestään mitään kysynyt eikä todellakaan tullut hakemaan yhteenkään tapaamiseen. Elatusmaksuasian on hoitanut. Mä sanoisin että lapseni isä on psykopaatti.

      Ja sinulle sanon että pidä lapsesi, älä missään nimessä anna häntä adoptioon päästään sairaan isän takia.

      Anki

    • Mauno33.33vv

      Minäkin sanoin vaimolleni, että en haluu isäksi. Hän antoi mulle sokerittoman Kings Light jäätelötikun. Se oli älyttömän hyvää. Suostuin heti isäksi :)

      • Yks böRJE VAAN

        Onko sinulla vieläkin se tikku hanurissasi?


    • sjad

      No jo on pokkaa äijällä. Eka heitetään rojut ränniin ja sit vingutaan ettei halutakaan lasta! Sikamaista! Tollasia miehet just on,pitäs vähän miettiä ennenku paneskelee On varmaan kiva sanoa sit myöhemmin lapselle,et isäs halus sut eka ,mut sit ei haluakaan. Voi vit*u.

    • js35

      Kaikki on uutta ja pelottavaakin kun ei ole vielä lapsia ja joutuu miettimään suhdeasioita. Mulla on kokemus miehestä joka, kun tulin raskaaksi, käski minun tehdä abortin. Kuukausia jatkui sama itsetunnon nujertaminen: "et olisi hyvä äiti", "ei susta ole äidiksi", "se voi syntyä vammasena" ym. jatkuvaa painostamista vaikka sanoin, että en koskaan aborttia voisi tehdä.

      Erottiin silloin, en ole katunut koskaan. Mulla on maailman ihanin lapsi, en edes yritä sanoa etteikö varsinkin ensimmäiset 2 vuotta olisi rankkoja. Mutta lasta rakastaa niin paljon ja äitinä olemisesta saa niin paljon iloa ja energiaa, että kyllä sitä jaksaa. Äidin rakkauden määrä on jotain ihan käsittämätöntä.

      Ja lisäksi, ollaan tuon miehen kanssa nykyään ystäviä ja hän on lapsen elämässä täysillä mukana. Voidaan sopia ja soitella ja sopia tapaamiset miten kummallekkin sopii. Ja mies on katunut jälkeenpäin ja hävennyt sitä miten käyttäytyi silloin minua kohtaan, on tunnustanut että lapsi on tärkeintä hänen elämässään.

      Kaikki kyllä järjestyy, tee mitä tunnet oikeaksi vaikka välillä epäilisitkin päätöstäsi ja voimia :)

    • näin se vain on

      Hei! Olen itse kahden äiti, eikä näiden isä ole koko ajan ollut mikään kotoinen isähahmo. Rupesi suututtamaan hiukan, että hän voi kohdella sinua noin. Ei omaa lasta anneta tosta vaan adoptioon, jos ei kiinnostakaan. Etenkään jos äiti haluaa pitää lapsensa. Minulle olisi sinun sijassasi vain yksi vaihtoehto, pidän lapsen ja jätän miehen. Jos hän tuollaista temppuilee, päätös on helppo, sillä lisää kiukuttelua on takuuvarmasti tulossa lapsen synnyttyä eikä sellainen ole hyvä isä kenellekään. Sano miehelle vain niin, että joko hän pitää teidät molemmat ja alkaa käyttäytyä ihmisiksi, tai sitten voi häipyä kalossinkuva takalistossaan. Lapsi on sinusta, mies ei ole osa sinua. Mies kyllä pärjää ilmankin sinua, lapselle taas omien vanhempien hylkäämäksi tuleminen ilman syytä on liian kova kohtalo. Valinta on siis helppo.

    • Hessuli

      ymmärrän Sinua,mutta miestäsi en oikein ymmärrä minä en mistään hinnasta luopuisi lapsestani (kummastakaan) .
      Toivotaan että miehellesi tulee "järki"takaisin ja hän on iloinen että saa pitää sekä Sinut että pienen vauvan minusta kumpikin on elämän ihanimpia asioita!
      Toivon Sinulle onnea ja kaikkea Hyvää niin odotus aikana kuin sen jälkeenkin!

    • MirandaOrvokki06

      Olin ollut mieheni kanssa 10v yhdessä ja mies halusi lasta, minä en. Mies itki, että hänen elämästään on mennyt 10v hukkaan jos en hänelle lasta tee. Sattumien kautta sitten kaksi lasta tuli ja ennen kuin nuorimmainen täytti 3v ukko päättikin että ei tää ollutkaan hänen juttunsa ja lähti muijan mukaan, jolla oli isommat lapset. Pidä lapsesi yksin :) mutta ihanteellista tietty jos mies mukana kuvioissa oisi, aina vaan ei niin mene kuin toivoo. Lapsi on kuitenkin maailman ihaninta :) Voimia!

    • isoäiti

      Jätä se idiootti !

    • Voittaja

      Minä en ollut moksiskaan miehen ajatus maailman käännöksestä, vaan sanoin että katsotaan nyt kun vauva syntyy ja jutellaan sitten lisää.
      Pidin pääni vaikka mies kuinka maanitteli. Aborttihan ei onnistu enää kuudennella kuulla.
      Annahan olla kun vauva sitten aikanaan syntyi niin mies hiukan perui puheitaan ja isä hahmo vei voiton.
      Jos sinun tapauksessa ei miehen pää käänny syntymänkään jälkeen, niin älä luovuta, vaan pidä lapsi itse.
      Niin on parasta.

    • monika-täti

      ANTEEKSI, ON PAKKO HUUTAA. PROVOHAN TÄMÄ ON. Suomi24 lykkää näitä provoja, ne tuntee tyylistä.

      Silti, oikeassa elämässä lienee tuollaisia isättimiä, jotka ei älyä.

      • Erik af Venusberg

        Olisitko ystävällinen ja menisit pyöreän huoneen nurkkaan huutamaan.


    • Lapsen puolesta

      Jos miehen pää ei käänny edes syntymän jälkeen niin anna miehen lähteä.
      Lapselle oma äiti on kaikkein tärkein.

    • Chariwe

      Vähän samanlainen tilanne minullakin oli aikoinaan. Exä päätti 7 vuoden suhteen kun olin seitsemännellä kuulla raskaana. Ei hänestä kuulemma ole viettämään perhe-elämää. Ja huom. mies itse halusi enemmän lasta kuin minä. Minä olin vähän epäröivällä kannalla.

      Minä muutin takaisin kotikaupunkiini, lähemmäksi isääni ja äitipuoltani, joista oli aivan suunnaton apu kun lapsi syntyi. Isäänsä poika ei ole nähnyt kuin kerran ollessaan muutaman kuukauden ikäinen. Elaritkin tulevat Kelalta kun exältä niitä ei saa (toki ne häneltä perinnän kautta otetaan).

      Eihän tämä arki aina ole yhtä autuasta ollut, vaikeuksiakin ollaan kohdattu ennakkoluuloista puhumattakaan (olenhan totaaliyh). Mutta silti tässä porskutellaan eteenpäin =)

      Naimisiinkin menin sittemmin ja meillä on aviomiehen kanssa myös yksi yhteinen lapsi. Vireillä on myös perheensisäinen adoptio, jolle myös exä on näyttänyt vihreää valoa. Esikoiseni siis pitää isäpuoltaan ihan isänään, tietää toki ettei tämä ole biologinen isä.

    • Oletan näin

      Olette liian nuoria. Sinusta tulee yh.

    • jupa3

      Ei se oo mikään mies vaan neiti jonka kanssa oot!

    • Tuhottu_elämä

      Kuten Donald Trump sanoisi kyseiselle "miehelle": "You're fired!". Ei muuta kuin kenkää perseelle.

    • sliaötlöakl

      sano sille siittäjälle,, että elämä tarjoaa aina revanssin,, mitä niittää sitä kylvää,,

    • Anneli 60.v

      sellaset miehet jotka naisen tekevät raskaaksi ja juoksevat suhteesta ja vastuuta karkuun,pitäis katkasta siemenjohtimet lopullisesti.vetelysiä pelkureita ja lampaita,koko sakki

    • Sanotaan näin.

      Jos jätät hänet tai hän jättää sinut, kerro lapsellesi niin kuin asia on, eli sen että isänsä jätti teidät molemmat omasta halustaan ennen kuin hän syntyi mutta sinä rakastat häntä yhä.

      Ja jos isä haluaa ängetä takaisin, suhtaudu siihen suurella varauksella. Minä en luottaisi häneen enää.

    • taas kerran

      Millä te naiset osaattekin valikoida miehistä juuri tällaiset yksilöt ?

      Minä ja muutama muukin mies oltaisiin haluttu lapsia.
      ...Löydettiin aina ne naiset jotka jonkun verukkeen varjolla ei niitä halunnet.

      Nyt sitten tyrkyllä on näitä naisia jotka ovat teettäneet lapsen yksin ja nyt etsivät sille kasvattajaa... mutta eivät halua lisää lapsia.
      Eli käytetään kaksi miestä: tehdään lapsi sille joka ei sitä halua ja lempataan se joka sen halaisi... ja sitten myöhemmin tajutaan että olisi sitä kiva olla ... joo joo...

      MIKÄ TEITÄ NAISIA VAIVAA ??????

    • Sinulle Äiti, sinulla on lapsi vatsassasi, se on ihanaa. Itse uhrasin kaiken työn alttarille, en edes uran, olin vain kuski, olin kai mahokin. Jos olisin kuullut että naiseni on raskaan olisin jättänyt kaiken, olis saanut jäädä suomen ja euroopan turneet. Kun siskonpoika synty jätin noi kaikki ja olin siskon tukena, kävin jopa kaikki ultra, sitten äänet siskon kanssa, ne aina luuli että olen mies. Kun se rääpäle synty, siitä tuli mun kiintotähti siitä ja musta tuli pari. En koskaan saanut omaa, pidä kiinni siitä

    • Mullekkin Kävi Noin

      Meillä oli ihan sama tilanne, mutta nyt oon 9nnellä kuulla ja ollaan tällä hetkellä onnellisia. Lapsi syntyy hetkenä minä hyväänsä. Annoin aikaa istua pelaamassa ja miettiä asioita rauhassa. Meillä tilanne rauhoittui siihen. Toivottavasti pysyy myös rauhallisena että ei mies lähde kävelemään sitten kun tulee vauvan kanssa rankkaa.

    • hahaaaaaa

      niin käy joskus :( Mutta nyt leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Kas synnytät lapsen ja rahastat miehen. Helppoa eikö vain. Sitten hoidat seuraavan miehen ja sama juttu. Teet seitsemän lasta ja jokaisella eri isä :) ja sossusta loput rahat. Oot samanlainen yh äiti mitä joudun työnipuolesta katselemaan päivittäin. Voin kertoa että sympatiaa ei kannata kerjätä!
      BUAHHAHHAAAAA

    • Mies6660000

      Voi perse mitä paskaa suurin osa mutta miehenä joka en ole saanut omia lapsia, olen saanut uusio perheen ja tämä riittää minulle! Se oli aluks hienoo sitte ku lapset rupes testaan ni meni hermo mutta ollaan ja pysytään yhdessä. Jokaselle miehelle tulee tunne vapauden menettämisestä ja/ raha asiat. Nyt meillä menee ihan hyvin ja se vaati vain aikaa kaikille!

      Kukaan ei ole valmis vaan se opitaan käytännössä, jos ei joku halua oppia niin älkää pakottako! jätä se!!!!

    • miehen_vastuu

      Mies joka tekee lapsen ja sitten ei haluakaan sitä on täysin kelvoton "roisto". Kyllä kunnon mies aina kantaa oman vastuunsa tekemästään lapsesta. Tuollaisesta kelvottomasta "roistosta" kannattaa hankkiutua eroon. Ei tuollaisen miehen kanssa kannata jatkaa päiviään.

    • VastuuPainaa

      Ehkä miehesi työttömyys on saanut muuttamaan hänen ajatuksen. Miehen on raskasta kantaa vastuuta lapsen hyvin voinnista jos hän ei pysty elättämään perhettänsä.

    • -Kerberos-

      Miehenä sanoisin, että on joku vaihe: se vaihe suhdettanne, jolloin "miehesi" paljastaa todellisen karvansa. Siis sen, että hän on "mies" vain lainausmerkeissä.

      Oikea Mies kantaa vastuun teoistaan.

      Pistä mies kiertoon eli nosta kytkintä. Maailma on miehiä täynnä, moiseen pelkuriin et voisi jatkossa muutenkaan luottaa. Sen sijaan lapsi on sinun eikä niitä tilaisuuksia lapsen hankkimiseen välttämättä tule ihan tuosta vaan. Terveyskin voi yllättää.

      Hankala vaihe elämässä, jota voit sitten myöhemmin muistella vaikkapa yhdessä lapsesi kanssa, kunhan hän on sopivasti varttunut.

    • onnellinenlapseton

      Ei, kaikki halua lapsia se vain on niin. Minä en pidä lapsista lainkaan jo nuorena tyttönä päätin, että en halua lapsia. En halua parkuvia kakaroita sotkemaan elämääni. Joten mies joka ei halua lapsia on ihanne puoliso ainakin minulle en ymmärrä miksi miehen tulisi siittää lapsia jonkun naisen kanssa, jos mies ei kerran halua? Mitä naisen päässä oikein liikkuu tehdä nyt lapsi, jos toinen ei halua "bimbo" kyl pitäis järki olla ku moista ajattelee. Tällä tavalla ajattelee vastuuton nainen taas yksinhuoltaja, eikö niitä ole jo liikaa?

      • KALLE KELLO

        Kukin tekee valintansa itse, nauti nyt siitä. Minullekin yksi "onnellinen lapseton sanoi" , että hän katuu vain sitä, ettei tehnyt lasta. Näinkin voi käydä, joten kannattaisi sinunkin miettiä elämää eteenpäin. Sitten kun on myöhäistä, se on myöhäistä. Ihmisen mieli ja ajatusmaailma muuttuu vanhetessa, se on tosiasia. Se mitä ajattelet 20-25 vuotiaana on jo ihan toista kun 26-30>


    • äityli11

      Kyllä sinä lapsen synnyttyä tiedät että lapsi on kultaakin kalliimpi sinulle. Ja jos mies ei lapsen synnyttyä edelleenkään halua olla perhe niin anna toisen mennä. Kyllä Te lapsen kanssa pärjäätte ja lapsi vain tuo rikkautta elämääsi. Itse lapsen kanssa kaksin jäänyt , hyvin menee vaikka äijä lähtikin :)

    • muru-62

      Jätä se mies !Ei tollaisesta ole isäksi ,sikahan hän on :( Nainen on muutenkin herkkä raskauden aika ja stressi ei tee hyvää sinulle eikä vauvalle. Jos hän on nyt tota mieltä mitä tulevaisuudessa ? Ei tollainen mies ole sinun eikä lapsesi arvoinen . Tuntuu ettei hän tajua asiaa,eihän vauva ole mikään kauppajonka voi perua se on loppu elämän sitoutuminen omaan rakkaaseen lapseen .Parempi yksin kuin huonosti kaksin . Ymmärrän et tunteesi ovat sekaisin ja tulevaisuus pelottaa, kyllä sinä pärjäät lapsesikanssa yksinkin !! Tsemppiä ,voimia

    • huhhuh mitä touhua

      Raskaus ja lapsen hankinta on kahden ihmisen kauppa! Olet itse päättänyt seurustella kyseisen miehen kanssa ja vieläpä suostunut hänelle lapsenkin hankkimaan, voit vain syyttää itseäsi ettet tutustunut kyseiseen sikaan paremmin. Tämän siitä saa kun kakarat tekevät lapsia. Kyllä käy lasta sääliksi!

    • yksin lapsen kasvatt

      heivaa tollanen paska tien poskeen maailma on täynnä hyviä ja vastuuntuntoisia miehiä. hanki asianajaja oikeusturvavakuutuksen kautta ja pidä huoli turvallisuudestasi koska mies vaikutaa kilarilta. vaadi korkeimmat mahdolliset elatustuet. nauti elämästäsi ja ihanasta lapsestasi. kukaan nainen ei ansaitse eikä varsinkaan lapsi tuollaista.

    • yxsvaan

      Höpö puheita se ,että armeija olisi nykyään raskas paikka ! Kyllä ennen muutamavuosikymmen taakseppäin oli aivan toista. Sieltä ei lähdetty lomille joka viikonloppu niinkuin nykyään. Eikä keskeyttäjiäkään ollut niinkuin nykyään. Sanoisin ,että lasten leikkiä se nykyisin on suurimaksi osaksi.
      Kyllä naisten raskaus on suurempi rasitus ja vaiva kun ensin kantaa lasta 9 kk sisällään ja synnytys voi olla vaikea . Harvat miehet kestäisi synnytystä ja eihän kaikki kestä mukana olemistakaan.
      Sitten vielä lasten hoito jää usein naisten tehtäväksi ,kun miehet haluaa olla vapaita hyppäämään kukasta ,kukkaan ja kalja iltoja ja harrastuksiaan viettämään kavereitten kanssa .

    • KALLE KELLO

      Nilkki mikä nilkki. Mitähän jos tekiset itse adoptiopaperit, jolla luovut miehestäsi!

    • lgifol
    • 3poikaajavaimMies

      Ihme äijä sulla, itseasiassa melkoisen iso kakara, jonka voisit heittää mäkeen ja etsiä tilalle kunnon miehen, jolla ei mene pupu pöksyyn ja joka osaa ottaa vastuuta lapsista ja osaa vähän muutakin kuin temppuilla.

      Mies joka asettaa vastakkain itse alkuun panemansa elämän eli lapsen/adoptioasian ja yhteiselon jatkamisen on SURKEA LUUSERI joka ei ansaitse kunnon naista.

      Tälläisen alotuksen kohdalla toivoo, että kyseessä on provotrollaus, koska oikeasti tuollaisia äijiä ei maailma kaipaa.

    • Jos miehesi on noin tyhmä niin on täys torvi.

    • voi hyvä sylvi

      Lapsi vaan sitten jonnekin lastenkotiin, että voit jatkaa tämän ykkösvauvan kanssa.. miehestä ei voida puhua tässä tapauksessa. Onnittelut kaikesta huolimatta!

    • make vaa35

      tein viime torstaina naisen, naapurin tiineeks (41). hän haluaa pitää lapsen, mut mulla kuitenki sekavat tunteet, et en tiedä mitä haluan... onko ehotuksia tulevalle isälle? hän ei tee aborttia? tykkään hänestä kuitenki ja hän musta..

      • hdhdhdh

        no katsele rauhassa eteenpäin. Anna asioiden mennä omalla painollaan eteenpäin. Älä stressaa, äläkä pelkää. kyllä asiat järjestyy. Tärkeintä nyt vaan jatkaa suhdetta, kun on hyväkin. aikanaan sitten lapsi syntyy. jos syntyy. Ikä eronnekin on ihan ok. toivottavasti rouvalla ei ole miestä tai lapsia...

        Tilanne on sinulle uusi ja ainut laatuinen. Ei ihme, että pelottaa, kun nainenkin on aika "uusi". Mutta lapsia ei tarvi pelätä. Ja rahat riittää kyllä. Lapsi ei todellisuudessa tarvi kaikkea, mitä sen varjolla kaupataan. Toki siis sängyn ja rattaat ja vaatteet, mutta kun kaikkee ei tarvi ostaa uutena.

        Tsemppiä ja kirjoittele lisää.


      • make vaa35
        hdhdhdh kirjoitti:

        no katsele rauhassa eteenpäin. Anna asioiden mennä omalla painollaan eteenpäin. Älä stressaa, äläkä pelkää. kyllä asiat järjestyy. Tärkeintä nyt vaan jatkaa suhdetta, kun on hyväkin. aikanaan sitten lapsi syntyy. jos syntyy. Ikä eronnekin on ihan ok. toivottavasti rouvalla ei ole miestä tai lapsia...

        Tilanne on sinulle uusi ja ainut laatuinen. Ei ihme, että pelottaa, kun nainenkin on aika "uusi". Mutta lapsia ei tarvi pelätä. Ja rahat riittää kyllä. Lapsi ei todellisuudessa tarvi kaikkea, mitä sen varjolla kaupataan. Toki siis sängyn ja rattaat ja vaatteet, mutta kun kaikkee ei tarvi ostaa uutena.

        Tsemppiä ja kirjoittele lisää.

        no rouvalla ei ole miestä, mutta 3 lasta nyk aikuisia melkee.hän tuumas jos en ala olee hänen tai lapsen kans ni sano muuttavansa lappiin ja kasvattaa lapsemme siellä. olen aika varma hänen raskaudesta jo 5 kertaa olen lauennut hänen sisään ja sanoi tulevansa helposti raskaaksi. pitäisi varmaan sitoutua oikeasti, onhan tuleva lapsi kuitenki minunki myös..


    • Kuspjämies

      Ole onnellinen, että mies sanoo olevansa tuota mieltä, eikä vain jää elämään kanssasi paskaa elämää. Itse sanoin ex tyttöystävälleni, että jos paksuksi tulee, niin minun toivomuksenani on abortti. Jos ei tähän, niin jään kyllä mukaan hänen avukseen taloudellisesti ja henkisesti, mutta kertaakaan en ruoki, vaihda vaippaa tai herää yöllä sen takia. Miksiköhän meille tuli ero? :)

      • ei meinaa löytyä.. :(

        missähän mahdat asustella ja oletko kenties sinkku?? tuollaisen miehen kun saisin niin olisin enemmän kuin onnellinen!!! :)

        ahistaa kun joka kerta kun suhde alkaa vakinaistumaan alkaa ukot kinuamaa muksuja...en halua lapsia, enkä tod pilata elämääni enkä kovalla työllä hankittua ihanaa kroppaani.. haluaisin miehen joka ei lapsia halua!!!


      • Kuspjämies
        ei meinaa löytyä.. :( kirjoitti:

        missähän mahdat asustella ja oletko kenties sinkku?? tuollaisen miehen kun saisin niin olisin enemmän kuin onnellinen!!! :)

        ahistaa kun joka kerta kun suhde alkaa vakinaistumaan alkaa ukot kinuamaa muksuja...en halua lapsia, enkä tod pilata elämääni enkä kovalla työllä hankittua ihanaa kroppaani.. haluaisin miehen joka ei lapsia halua!!!

        Varsinaissuomalainen kuspjähän minä ja luuletkos, että näillä mielipiteillä hirveästi kukaan edes kiinnostuu?


    • provolta tuntuu

      Ei sulla ainakaan enää abortoinnin mahdollisuutta ole, jos ei nyt sitten käy silleen, että sikiö jostain syystä, tuntemattomastakin syystä kuolee ennen syntymäänsä.En tietenkään tuota toivo, mutta olisihan se omalla tavallaan helpotus sulle, koska lapsen isä ei halua lasta.

      Mutta en itse voisi ainakaan adoptioon antaa puoliksi omaa lastani sitten kun hän syntyy, joten pitäisin lapsen omanani, ja jos kerta mies ei lapsen syntymisenkään jälkeen kiinny omaan lapseensa, niin alat yh:ksi, eihän siinä muita vaihtoehtoja olekkaan.

      Vähän outo tyyppi kyllä sulla miehenäsi, että ensin halusi lasta pitkään ja toivoi sitä, ja sitten sanookin ei haluavansa, kun itse olet jo kuudennella kuulla raskauttasi. Miehen mielessä jotain häikkää, joten lemppaa ulos tommonen vaan; eihän tollanen mies voi olla edes isä-ainestakaan.

    • Rock-Teddy

      Kyllä se mies lapsen halusi ja haluaa vieläkin - sinulle.

    • ei kehtaa

      synnyttäminen on nykyään ulkoistettu lähinnä maahanmuuttajille.

    • Aiheesta eksyneet...

      Tainneet jotkut eksyä väärään keskusteluun. Armeijan käymisestäkö "giofof" kysyi jotakin...?!

    • krieg

      Jaksamista vaan ap. Kannattaa kyllä joka tapauksessa heivata moinen mielipuoli helevettiin.
      Toivottavasti vaan provo, uskomatonta itsekkyyttä.

    • dsjfskldjfslkjfds

      Aloittajall! Niin itsekkin ajattelin kun silloinen tyttöystäväni oli raskaana. En olisi halunnut lasta. No aika kului ja mieli muuttui. Nyt en vaihtaisi päivääkään pois! Tyttären ylpeä isä.

    • erilaisia etsimässä

      Kummallista etteivät ihmiset voi ymmärtää vieläkään, että ilman lapsiakin voi olla elämää ja jopa hyvää sellaista. On meitä vapaaehtoisesti lapsettomia naisiakin, toiveena vain löytää vierelle samantapainen ja rakas puoliso.

    • Minä vaan

      Jos antaisit lapsesi pois, katuisit sitä koko loppuelämäsi. Anna mieluummin miehesi pois jos on pakko valita. Itse en edes tuollaista miestä katselisi, joka tuollaista ehdottaisi.

    • Taisteleva isä

      Et kyllä anna lastasi pois! Anna sen ns. miehen mennä menojaan, jos on kerran noin vässykkä. Suomi, erityisesti Suomi, on pullollaan isiä, jotka eivät saa tavata lastaan, vaikka haluaisivat elää tämän kanssa joka päivä. Ja sellaista menoa eräät feministit vielä tukevat. Ja sitten on joku tuollainen "isä". Hävetköön! Etsiköön itselleen uuden naisen. Toivottavasti lankeaa johonkin hirveään telaketjufeminatsiin.

    • onnellinenlapseton

      Voi, mikä ihannemies tollasen kun sais. Minulla ei ole lapsia eikä tule. On totta, et kun suhde on tietyssä vaiheessa niin mies ehdottaa, et tehdään lapsia silloin sanon miehelle, ei kiitos ala vetää tää loppuu nyt tähän. Minä en pidä lapsista mikään ei saa minua muuttamaan mielipidettäni. Kerran ystäväni pyysi, että hoitaisin hänen lastaan niin sanoin minä en tuota hoida kiitos vaan. Jo, pelkkä lapsi on mulle kauhistus inhoan niitä jos, tulisin vahingossa raskaaksi tekisin just abortin alta aikayksikön ja enkä katuisi. Mutta onneksi niin ei tapahdu ei koskaan olen pitänyt siitä huolen.

    Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe