Haluisin palata exän kanssa yhteen, se ei

sairasmieli

Molemmat täytetään tänä vuonna 18, et ollaan juu nuorii. Me oltiin yläasteella samalla luokalla ja siellä oli jotain pientä säätöä, mut vasta helmikuussa periaatteessa alettiin virallisesti seurustelemaan (taustalla tammikuusta taas säätöä). Olin hänelle kertonut, että mulla on ollut 5 vuotta masennus ja muutaman vuoden syömishäiriö, sanoi että tukee mua jos alkaa meneen vaikeeks.
Mulla kevät on sitä vaikeinta aikaa masennuksen suhteen niinku nytki oli. Hän käy joka päivä melonta treeneissä eikä tosiaan nähdä paljoon ja meiltä ajaa hänen luo tunnin verran, joten on kaukosuhdekkin siihen päälle.
Kun mulla rupes meneen vaikeesti, niin purin kaiken vihan häneen; suutuin treeneistä ja koulusta (itse en koulussa käy ja käyn kerran viikossa ratsastamassa). Tottakai se veti herne-maissi-paprika pussin nokkaansa ja loukkaantu. Pyytelin jälkikäteen anteeksi, mut siittä alko se, ettei hän puhunut mulle enää treeneistä eikä koulusta, eikä periaatteessa mistään muustakaan ellen kysynyt.

Tilanne nyt on kuitenkin se, että erottiin, koska hän ei jaksa masentunutta tyttöystävää (mikä mun mielestä on huono tekosyy, jokainen vetää omat johtopäätöksensä asiaan). Oon hakemassa apua, mut tuntuu, ettei se riitä. En missään vaiheessa oo vapaaehtosesti hakenut masennukseen apua, mutta nyt haen, koska haluan olla hänen kanssa, eli periaatteessa haen hänen takiaan apua, muuten en varmaankaan hakisi.
Oon yrittänyt vakuutella hänelle, että kyllä mun kanssa voi olla vaikka mulla onkin masennus. Mä en pahemmi avaudu hänelle, avaudun kavereille. Joten sitä en kyllä tajua, miksei hän jaksa mua? Onko masentuneen ihmisen kanssa niin vaikeaa ja raskasta muka seurustella?

Enhän mä tottakai voi pakottaa häntä seurusteleen mun kanssa. Ja itseasiassa hän on itse mulle jo kertonut tulevaisuudesta mun kanssa.

En mie oikeen tiiä mitä tekisin.. Tuntuu, et avun hakeminen ois nyt ihan turhaa.

6

514

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin5

Hae apua, ei ole nuoren ihmisen elämää hoitaa toista nuorta ihmistä.
      Vietin itse hoitamalla paniikkihäiriöistä poikaystävääni 16-22 vuotiaaksi.
      Ihan turhaan..hänen hoitamisensa ei kuulunut minun tehtävääni, EIKÄ siitä ollut hänelle apua. Tämä on huomionarvoinen seikka: Siitä ei ollut apua. Hän ei parantunut. Sensijaan hän alkoi vai testailla että kuinka paljon rakastan, teki temppujaan ja sätti ja haukkui minua, käytti minua likakaivona jolle annetaan kaikki huonot asiat, ja joka kestää kaikki huonot päivät. En vaan tiennyt, ettei mu velvolisuus ole sitä kuunnella joten kärsin siinä rinnalla monia vuosia. tein hänelle pahaa, koska siksi että hänellä oli minut lelunaan, hän ei hakenut oikeaa apua ongelmiinsa.
      Hän haki oikeaa apua vasta kun jätin hänet. Siitä oli hänelle hyötyä enemmän ja nykyään hän pärjää paremmin ilman minua, kuin aikoinaan kun häntä "hoidin" ja autoin.

• Ihan niinku se mua hoitais? Ei hoida.

• lifemocker

joo kyllä sun kannattas hoitaa toi pääs eka kuntoon tai et tule koskaan saamaan minkäänlaista suhdetta (tai elämääs ees kondikseen)

• Voisit joskus vastata kiltemmin.

• lifemocker
        sairasmieli kirjoitti:

Voisit joskus vastata kiltemmin.

tämän seikan pitäisi olla sulla itsellekkin jo ihan selvää: jos sulla ei ole pään sisällä kaikki kunnossa niin et sä voi rakentaa yhtään mitään, koska sun prioriteetti on kuitenkin se oma hyvä olo, ja jos se puuttuu niin sitten se on semmoista ympäriinsä sekoilemista ja toinenkin tästä kärsii

• Ihan sillee kokemusta on nimimerkillä. Antakaas ajan kulua ja eläkää vapaammin. Myöhemmin tulee mieleen seurustella ja rakastua juuri siihen jonka tapasi silloin joskus. Tietty jos se kumppani meinaa liittoutua, kandee tällöin puuttua tai etsiä uusi mutta vilpitön ja rehellinen mieli on tae onnelliselle ja avoimelle suhteelle sekä avioliitolle jos sitäkin vielä haluaa.
      Itsellä pari liittoa takana ja kolmas kierrossa. Aloitin hyvin nuorena ennen armeijaa ja silloin ei ollut mitään kokemusta tai vastuuta omasta itsestä tai saati toisesta. Mutta nyt kun oon munallinen ja melkeen 50v. tajuan mitkä ovat arvot ja järjestys ja mikä merkitys on suhteella joka perustuu vilpittömyyteen ja rehellisyyteen. Sellaista ihmistä on hyvä ja helppo rakastaa kaikissa tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1304
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1221
    3. 64
      1210
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1175
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1039
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      989
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      947
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      913
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      80
      821
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      814
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      781
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      676
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      643
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      598
    18. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      554
    19. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      112
      547
    20. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      544
    Aihe