Haluisin palata exän kanssa yhteen, se ei

sairasmieli

Molemmat täytetään tänä vuonna 18, et ollaan juu nuorii. Me oltiin yläasteella samalla luokalla ja siellä oli jotain pientä säätöä, mut vasta helmikuussa periaatteessa alettiin virallisesti seurustelemaan (taustalla tammikuusta taas säätöä). Olin hänelle kertonut, että mulla on ollut 5 vuotta masennus ja muutaman vuoden syömishäiriö, sanoi että tukee mua jos alkaa meneen vaikeeks.
Mulla kevät on sitä vaikeinta aikaa masennuksen suhteen niinku nytki oli. Hän käy joka päivä melonta treeneissä eikä tosiaan nähdä paljoon ja meiltä ajaa hänen luo tunnin verran, joten on kaukosuhdekkin siihen päälle.
Kun mulla rupes meneen vaikeesti, niin purin kaiken vihan häneen; suutuin treeneistä ja koulusta (itse en koulussa käy ja käyn kerran viikossa ratsastamassa). Tottakai se veti herne-maissi-paprika pussin nokkaansa ja loukkaantu. Pyytelin jälkikäteen anteeksi, mut siittä alko se, ettei hän puhunut mulle enää treeneistä eikä koulusta, eikä periaatteessa mistään muustakaan ellen kysynyt.

Tilanne nyt on kuitenkin se, että erottiin, koska hän ei jaksa masentunutta tyttöystävää (mikä mun mielestä on huono tekosyy, jokainen vetää omat johtopäätöksensä asiaan). Oon hakemassa apua, mut tuntuu, ettei se riitä. En missään vaiheessa oo vapaaehtosesti hakenut masennukseen apua, mutta nyt haen, koska haluan olla hänen kanssa, eli periaatteessa haen hänen takiaan apua, muuten en varmaankaan hakisi.
Oon yrittänyt vakuutella hänelle, että kyllä mun kanssa voi olla vaikka mulla onkin masennus. Mä en pahemmi avaudu hänelle, avaudun kavereille. Joten sitä en kyllä tajua, miksei hän jaksa mua? Onko masentuneen ihmisen kanssa niin vaikeaa ja raskasta muka seurustella?

Enhän mä tottakai voi pakottaa häntä seurusteleen mun kanssa. Ja itseasiassa hän on itse mulle jo kertonut tulevaisuudesta mun kanssa.

En mie oikeen tiiä mitä tekisin.. Tuntuu, et avun hakeminen ois nyt ihan turhaa.

6

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin5

Hae apua, ei ole nuoren ihmisen elämää hoitaa toista nuorta ihmistä.
      Vietin itse hoitamalla paniikkihäiriöistä poikaystävääni 16-22 vuotiaaksi.
      Ihan turhaan..hänen hoitamisensa ei kuulunut minun tehtävääni, EIKÄ siitä ollut hänelle apua. Tämä on huomionarvoinen seikka: Siitä ei ollut apua. Hän ei parantunut. Sensijaan hän alkoi vai testailla että kuinka paljon rakastan, teki temppujaan ja sätti ja haukkui minua, käytti minua likakaivona jolle annetaan kaikki huonot asiat, ja joka kestää kaikki huonot päivät. En vaan tiennyt, ettei mu velvolisuus ole sitä kuunnella joten kärsin siinä rinnalla monia vuosia. tein hänelle pahaa, koska siksi että hänellä oli minut lelunaan, hän ei hakenut oikeaa apua ongelmiinsa.
      Hän haki oikeaa apua vasta kun jätin hänet. Siitä oli hänelle hyötyä enemmän ja nykyään hän pärjää paremmin ilman minua, kuin aikoinaan kun häntä "hoidin" ja autoin.

• Ihan niinku se mua hoitais? Ei hoida.

• lifemocker

joo kyllä sun kannattas hoitaa toi pääs eka kuntoon tai et tule koskaan saamaan minkäänlaista suhdetta (tai elämääs ees kondikseen)

• Voisit joskus vastata kiltemmin.

• lifemocker
        sairasmieli kirjoitti:

Voisit joskus vastata kiltemmin.

tämän seikan pitäisi olla sulla itsellekkin jo ihan selvää: jos sulla ei ole pään sisällä kaikki kunnossa niin et sä voi rakentaa yhtään mitään, koska sun prioriteetti on kuitenkin se oma hyvä olo, ja jos se puuttuu niin sitten se on semmoista ympäriinsä sekoilemista ja toinenkin tästä kärsii

• Ihan sillee kokemusta on nimimerkillä. Antakaas ajan kulua ja eläkää vapaammin. Myöhemmin tulee mieleen seurustella ja rakastua juuri siihen jonka tapasi silloin joskus. Tietty jos se kumppani meinaa liittoutua, kandee tällöin puuttua tai etsiä uusi mutta vilpitön ja rehellinen mieli on tae onnelliselle ja avoimelle suhteelle sekä avioliitolle jos sitäkin vielä haluaa.
      Itsellä pari liittoa takana ja kolmas kierrossa. Aloitin hyvin nuorena ennen armeijaa ja silloin ei ollut mitään kokemusta tai vastuuta omasta itsestä tai saati toisesta. Mutta nyt kun oon munallinen ja melkeen 50v. tajuan mitkä ovat arvot ja järjestys ja mikä merkitys on suhteella joka perustuu vilpittömyyteen ja rehellisyyteen. Sellaista ihmistä on hyvä ja helppo rakastaa kaikissa tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe