Kiantama kartelli

Anonyymi-ap

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eipä siinä, sellaistahan se usein on.

206

4033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Rottamaista toimintaa

    • Anonyymi00002

      Sehän on vain yhteistyötä viranomaisten kanssa.
      Samalla säästyttiin 1,4 miljoonan seuraamusmaksusta👍

      • Anonyymi00003

        Eihän ser olisi muuten paljastunut ,tämä on oikein ja rosvot joutuu kiinni !!!


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eihän ser olisi muuten paljastunut ,tämä on oikein ja rosvot joutuu kiinni !!!

        Olisi kyllä paljastunut mutta enemmän aikaa olisi mennyt, samaan rosvoporukkaan kuuluu myös Kiantama, ei se tekoja tee vähäisimmiksi vaikka kavereita käräyttää.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eihän ser olisi muuten paljastunut ,tämä on oikein ja rosvot joutuu kiinni !!!

        Suomen valtio se vasta rosvoaa


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eihän ser olisi muuten paljastunut ,tämä on oikein ja rosvot joutuu kiinni !!!

        Sielä parempiki tuomari! Katoppa miten ne portaat on siistit?


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Suomen valtio se vasta rosvoaa

        Mitä Suomen valtio sinulta rosvoaa ? Minulta ei vielä ole mitään rosvonnut 50 vuoteen .


      • Anonyymi00109

        Perseennuolemista. Oman nahkan pelastaminen.


      • Anonyymi00154

        Epärehellisen toiminnan saa varmasti anteeksi, kun menee kirkkoon sunnuntaina!


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00154 kirjoitti:

        Epärehellisen toiminnan saa varmasti anteeksi, kun menee kirkkoon sunnuntaina!

        Kirkossa käy perse mekkaanpäin pyllistämässä niin jumala antaa synnit anteeksi..että hihhulihei hommiin vain


      • Anonyymi00159
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Kirkossa käy perse mekkaanpäin pyllistämässä niin jumala antaa synnit anteeksi..että hihhulihei hommiin vain

        Ei siinä Jumalaa tarvita kyllä kirkkoherra homman hoitaa !


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00154 kirjoitti:

        Epärehellisen toiminnan saa varmasti anteeksi, kun menee kirkkoon sunnuntaina!

        Voit katsoa Jumalan palveluksen kotona ,striimaus sunnuntaisin Kajaanin kirkosta.Katso.


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00159 kirjoitti:

        Ei siinä Jumalaa tarvita kyllä kirkkoherra homman hoitaa !

        Hyvä komento jospa Vernun emäntä pyllistääää..


      • Anonyymi00163
        Anonyymi00160 kirjoitti:

        Voit katsoa Jumalan palveluksen kotona ,striimaus sunnuntaisin Kajaanin kirkosta.Katso.

        Eipä siinä ole anteeksiantajaa paikalla.


      • Anonyymi00165
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Olisi kyllä paljastunut mutta enemmän aikaa olisi mennyt, samaan rosvoporukkaan kuuluu myös Kiantama, ei se tekoja tee vähäisimmiksi vaikka kavereita käräyttää.

        Niin teki tunnetut Juudakset, mutta kenet ristiinnaulitaan?!???


    • Anonyymi00004

      Paskanmarjat, tekisi mieli sanoa ja sanonkin. Housut kintussa vasikoiminen ei tee yhtään kunniallisempaa. Päinvastoin. Tottakait siinä pelastaa omaa nahkaansa just tuon verran, mutta kyllä Kiantama ryvettyi ja pahasti. Ei kyllä aikanaan voinut kuvitellakaan että tämäkin yksi kunnan arvostetyista malliyrityksistä vajoaa ahneuksissaan näin alas. Herra mun vereni piti tämä päivä vielä elää ja nähdä.

      • Anonyymi00037

        Ahneella on paskanen loppu!!!


      • Anonyymi00046

        Turhaan Kiantamaa syyttää. Siellä puhaltaa rehelliset tuulet uuden toimarin tiimoilta jaxsehän se on rehellisesti asiaa lähteny viemään eteenpäin, puhdistaa maineen kunniallisesti. Entinen toimari on ite sössiny ja vastaa nyt teoistaan kuten kuuluu.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Turhaan Kiantamaa syyttää. Siellä puhaltaa rehelliset tuulet uuden toimarin tiimoilta jaxsehän se on rehellisesti asiaa lähteny viemään eteenpäin, puhdistaa maineen kunniallisesti. Entinen toimari on ite sössiny ja vastaa nyt teoistaan kuten kuuluu.

        Pakon eessä —
        Hävettäää…??


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Turhaan Kiantamaa syyttää. Siellä puhaltaa rehelliset tuulet uuden toimarin tiimoilta jaxsehän se on rehellisesti asiaa lähteny viemään eteenpäin, puhdistaa maineen kunniallisesti. Entinen toimari on ite sössiny ja vastaa nyt teoistaan kuten kuuluu.

        Kukahan muuten mahtaakaan valmistaa seurakunnan ehtoollisviinit? Ihan tuossa sattumalta juolahti mieleen......


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Kukahan muuten mahtaakaan valmistaa seurakunnan ehtoollisviinit? Ihan tuossa sattumalta juolahti mieleen......

        Ehtoollisviinin rypäleet on poimittu Akonvaaran etelärinteiltä. Tämä on varma tieto.


      • Anonyymi00164

        Teki siis Juudakset!


    • Anonyymi00006

      Roistot vaan linnaan.

      • Anonyymi00011

        Eikö Kuntaa hävetä ..??

        Tehnyt kaikki hallit.

        Eikä maksa mitään vuokraa😳

        Kun muka työllistää niin monta. .???


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Eikö Kuntaa hävetä ..??

        Tehnyt kaikki hallit.

        Eikä maksa mitään vuokraa😳

        Kun muka työllistää niin monta. .???

        Mikä kuntaa hävettäs? Tämä kylä täynä niitä kunnan häpeä paaluja.
        Ruostepallo ja silta..loistavat olemassaolollaan.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Eikö Kuntaa hävetä ..??

        Tehnyt kaikki hallit.

        Eikä maksa mitään vuokraa😳

        Kun muka työllistää niin monta. .???

        Mitä häpeämistä kunnalla on?


    • Anonyymi00007

      Nimi vaihtoon, häpäsöö järven ja kirjailijan.

      • Anonyymi00078

        Kirjailijan hah hah…oikia huoripukki😂😂


      • Anonyymi00087

        Surunsalmi


      • Anonyymi00110

        Häpäsöö🙄. Kirjailija oli täys sutki


    • Anonyymi00008

      Käytös johtajalta edelleen tosi ylpeilevää !

    • Anonyymi00009

      Osaakohan ne edes hävetä siellä kiantamalla

      • Anonyymi00010

        Ei taatusti, marjaketjun joka portaassa kusetettu, niin firma kuin alhaiset jopparitkin, sama moraali kuin poromiehillä !


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei taatusti, marjaketjun joka portaassa kusetettu, niin firma kuin alhaiset jopparitkin, sama moraali kuin poromiehillä !

        Asiaa puhut.


      • Anonyymi00035

        En häpeä mitään.


      • Anonyymi00047

        En ymmärrä miksi Kiantamaa syytetään. Toimitusjohtaja on eri asia kuin Kiantama kokonaisuutena ja huim! toimari on vaihtunu. . Entinen toimari mokannut kunnolla, siinä ei auta maamme laulukaan, mutta kokonaisuutta suositten katsoa. Ja ei, en tunne ihmistä, en kuulu lähipiiriin, muuta ku päivät sanotaan jos vastaan tullaan ja en oo töissäkään Kiantamalla, mutta antakaa nyt itse firmalle armoa ja uusi mahdollisuus, uuden toimarin ollessa puikoissa.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        En ymmärrä miksi Kiantamaa syytetään. Toimitusjohtaja on eri asia kuin Kiantama kokonaisuutena ja huim! toimari on vaihtunu. . Entinen toimari mokannut kunnolla, siinä ei auta maamme laulukaan, mutta kokonaisuutta suositten katsoa. Ja ei, en tunne ihmistä, en kuulu lähipiiriin, muuta ku päivät sanotaan jos vastaan tullaan ja en oo töissäkään Kiantamalla, mutta antakaa nyt itse firmalle armoa ja uusi mahdollisuus, uuden toimarin ollessa puikoissa.

        Kaveri / kauttta / hyvä veli mekanesrimalla menäään????


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        En häpeä mitään.

        Poromies


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        En ymmärrä miksi Kiantamaa syytetään. Toimitusjohtaja on eri asia kuin Kiantama kokonaisuutena ja huim! toimari on vaihtunu. . Entinen toimari mokannut kunnolla, siinä ei auta maamme laulukaan, mutta kokonaisuutta suositten katsoa. Ja ei, en tunne ihmistä, en kuulu lähipiiriin, muuta ku päivät sanotaan jos vastaan tullaan ja en oo töissäkään Kiantamalla, mutta antakaa nyt itse firmalle armoa ja uusi mahdollisuus, uuden toimarin ollessa puikoissa.

        Mitä aattelet tuosta mitä tapahtu aikanaan Saksassa, oliko silloinkin ainoa syyllinen "toimari" vai oliko hänen tekosistaan muillakin tietoa joihin olisi pitänyt puuttua, eli onko silmien ummistaminen myös syy tuomita.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        En ymmärrä miksi Kiantamaa syytetään. Toimitusjohtaja on eri asia kuin Kiantama kokonaisuutena ja huim! toimari on vaihtunu. . Entinen toimari mokannut kunnolla, siinä ei auta maamme laulukaan, mutta kokonaisuutta suositten katsoa. Ja ei, en tunne ihmistä, en kuulu lähipiiriin, muuta ku päivät sanotaan jos vastaan tullaan ja en oo töissäkään Kiantamalla, mutta antakaa nyt itse firmalle armoa ja uusi mahdollisuus, uuden toimarin ollessa puikoissa.

        Puhuuko toimari itse vai joku välikäsi käskystä.???


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei taatusti, marjaketjun joka portaassa kusetettu, niin firma kuin alhaiset jopparitkin, sama moraali kuin poromiehillä !

        Kiantaman tilanne lähti kun remmissä pörräs tämä V.J. Liippas kunnolla suteen koko marjabisneksen


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Puhuuko toimari itse vai joku välikäsi käskystä.???

        Sinua joku kusettaa


      • Anonyymi00088

        Piä rakkikoira jo turpas kiini


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Puhuuko toimari itse vai joku välikäsi käskystä.???

        Välikäsi ! 🤣


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei taatusti, marjaketjun joka portaassa kusetettu, niin firma kuin alhaiset jopparitkin, sama moraali kuin poromiehillä !

        Ei mitään moraalia poromiehilläkään


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Kiantaman tilanne lähti kun remmissä pörräs tämä V.J. Liippas kunnolla suteen koko marjabisneksen

        Missä hän on ku ei kommentoi ..??


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Kaveri / kauttta / hyvä veli mekanesrimalla menäään????

        Ja nyt muka lehdessä yritetään mainetta puhdistaa . Myöhästä on räpistellä kun paskat on housussa!!!


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Puhuuko toimari itse vai joku välikäsi käskystä.???

        VÄLIKÄSI !


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00153 kirjoitti:

        VÄLIKÄSI !

        Näin sanoi Välikäsi kun oli Pakko sanoa……😳🧐


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        En ymmärrä miksi Kiantamaa syytetään. Toimitusjohtaja on eri asia kuin Kiantama kokonaisuutena ja huim! toimari on vaihtunu. . Entinen toimari mokannut kunnolla, siinä ei auta maamme laulukaan, mutta kokonaisuutta suositten katsoa. Ja ei, en tunne ihmistä, en kuulu lähipiiriin, muuta ku päivät sanotaan jos vastaan tullaan ja en oo töissäkään Kiantamalla, mutta antakaa nyt itse firmalle armoa ja uusi mahdollisuus, uuden toimarin ollessa puikoissa.

        Mutta silti kirjoittajalla läheltä liippaa.


      • Anonyymi00210
        UUSI
        Anonyymi00172 kirjoitti:

        Mutta silti kirjoittajalla läheltä liippaa.

        Mitäpä aattelit liipata.


      • Anonyymi00212
        UUSI
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Mitä aattelet tuosta mitä tapahtu aikanaan Saksassa, oliko silloinkin ainoa syyllinen "toimari" vai oliko hänen tekosistaan muillakin tietoa joihin olisi pitänyt puuttua, eli onko silmien ummistaminen myös syy tuomita.

        Aivan sama minulle mitä Saksassa on tapahtunut joskus. Saksan mies oli sitä paitsi täysin mielisairas ihmispolo. En voi vaikuttaa semmosiin asioihin. En myöskään Kianaman tilanteeseen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että uusi mahdollisuus suotakoon ja rikoksentekijä vastatkoon teoistaan. Jos rikokseen muita osallisia, saakoon hekin tuomion. Minä en sellaisiin voi vaikuttaa. Voin vaikuttaa omaan ajattelutapaani, antaa Kiantamalle mahdollisuuden onnistua.


      • Anonyymi00213
        UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Puhuuko toimari itse vai joku välikäsi käskystä.???

        Olen täysin ulkopuolinen kommentoija. Kukaan ei minua käskytä. En oo ikinä Kiantaman ovea avannu, ihmisiä tiedän muutaman ketkä siellä töissä. Toimarin, niin entisen kuin nykyisen, kanssa vain "hyvän päivän tuttu". En pysähdy juttusille, niin hyvää tuttavuutta ei ole.


      • Anonyymi00214
        UUSI
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        Olen täysin ulkopuolinen kommentoija. Kukaan ei minua käskytä. En oo ikinä Kiantaman ovea avannu, ihmisiä tiedän muutaman ketkä siellä töissä. Toimarin, niin entisen kuin nykyisen, kanssa vain "hyvän päivän tuttu". En pysähdy juttusille, niin hyvää tuttavuutta ei ole.

        Eihän siihen tarvitsekaan olla kuin se yksi HYVÄ TUTTU !


      • Anonyymi00215
        UUSI
        Anonyymi00214 kirjoitti:

        Eihän siihen tarvitsekaan olla kuin se yksi HYVÄ TUTTU !

        Niin juuri ja vielä se onko kyseessä oikea vai vasen käsi : ).


      • Anonyymi00216
        UUSI
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        Olen täysin ulkopuolinen kommentoija. Kukaan ei minua käskytä. En oo ikinä Kiantaman ovea avannu, ihmisiä tiedän muutaman ketkä siellä töissä. Toimarin, niin entisen kuin nykyisen, kanssa vain "hyvän päivän tuttu". En pysähdy juttusille, niin hyvää tuttavuutta ei ole.

        Kyllä hänen oikea käsi puhuu mitä sattuu.


    • Anonyymi00012

      Nämä on sitten olevinaan jotain yrittäjiä, pelkkiä saatanan kusettajia.

      • Anonyymi00066

        Tässä kylässähän ”on kaikki olevinaan yrittäjiä”.


      • Anonyymi00166
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Tässä kylässähän ”on kaikki olevinaan yrittäjiä”.

        ...paljouvessaan koettaat joka ikinen ... kun vaen oes joku jota matkie , apinoija ja ottoa oppie ... tae ehkis mennä ja vähäsen varastella ... eiku siis ... laenata ..


    • Anonyymi00013

      Suurin osa firmoista on jo konkassa, mistäpä otatte?

      • Anonyymi00023

        Eihän kartellifirmat ole menneet konkkaan. Samat yritykset ovat myyneet marjoja kymmeniä vuosia ja toiminta jatkuu edelleen. Kartellifirmojen pakastemarjojen myynti jatkuu ja pidän ihmeenä jos jokin kauppaketju lopettaa kartellifirmojen marjojen myynnin.


    • Anonyymi00015

      Työntekijät samanlaisia kuin johtajansa.

      • Anonyymi00025

        Nyt lähti laukalle


      • Anonyymi00193

        Seura tekee kaltaisekseen !


    • Anonyymi00016

      Naamiot on riisuttu. Ystävällisen yritysilmeen takaa paljastui häikäilemätön vedätys. Samalla kyseenalaistuu kaikkien marja-alan yrittäjien moraali 2000 alkaen. Kaikki ne itkut ovat olleet teatteria, kun taustalla iso kusetus niin poimijoita kuin marjan myyjiä kohtaan. Nyt selvisi miksi poimijahinnat ovat jumineet 70-luvun tasolle vaikka jalostusaste moninkertainen. Kaikki ne perhelomat, upeat mökit, autot... Onko se ollut tämän arvoista? Hävettääkö edes? Eipä tietenkään, ylpeys ja kopeus käy kaiken edellä. Helvetissä on paikka tämänkaltaisille kieroilijoille kuin nämä suomalaiset marjayritykset ovat.

      • Anonyymi00054

        Ihmettelen kyllä, miten marjafirmojen johtajat olivat niin tyhmiä, että moiseen hintakartelliin lähtivät mukaan. Aina tällaiset sopimukset tulevat päivän valoon eli paljastuvat ja maine menee.


    • Anonyymi00017

      Ennen aikaan ois tullut turpakäräjät tuollaisille huijareille.

    • Anonyymi00018

      Laadusta ja VASTUUNLISUUDESTA vastaa Riitta Ryyti, hyvin onkin vastannut!

      • Anonyymi00045

        mutta hän ei vastaa hinnoittelusta ja ostoista


      • Anonyymi00176

        Vielä yritetään ratsastaa isoisällä !


    • Anonyymi00019

      Eikä se muuksi muutu vaikka mitenkä nyt mainetta pestään ja vastuullisuusohjelmista lässytettään. Läpimätä ei maalilla korjauvu. Ei kyllä voinu ikinä uskoa ja mitenkä tärkeä tämähi Kiantama täällä ihmisille oli.

      • Anonyymi00170

        Niinhän se on, että tehtyä ei todellakaan saa tekemättömäksi. Olis kannattanut ajatella aikanaan, mitä on sumplimassa turha yrittää puolustella tekojaan.
        Vastuullisuusohjelmat naurettavaa : ) vähän taitaa tulla jälkijunassa !


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00170 kirjoitti:

        Niinhän se on, että tehtyä ei todellakaan saa tekemättömäksi. Olis kannattanut ajatella aikanaan, mitä on sumplimassa turha yrittää puolustella tekojaan.
        Vastuullisuusohjelmat naurettavaa : ) vähän taitaa tulla jälkijunassa !

        Kiantamalla ja seurakunnalla vaikuttaa olevan paljon yhtäläisyyttä toiminnassaan.


    • Anonyymi00020

      Eikös tämä firma joskus oikein näyttävästi ja kehujen kanssa palkittukkin.

    • Anonyymi00021

      Minä en syö marjoja ollenkaan, ostan vain ulkomailta tuotuja hedelmiä

      • Anonyymi00036

        Kukaan ei söisi kiantaman marjoja jos tietäisi


      • Anonyymi00055

        Niin ja syöt samalla kasvismyrkkyjä, joita hedelmien päälle on ruiskutettu. Itse ostan vain suomalaista vihanneksista lähtien. Täällä vielä tuotteet ovat ns. puhtaita.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Niin ja syöt samalla kasvismyrkkyjä, joita hedelmien päälle on ruiskutettu. Itse ostan vain suomalaista vihanneksista lähtien. Täällä vielä tuotteet ovat ns. puhtaita.

        Jaa että täällä talvella kasvatetut kurkut, tomaatit, salaatit yms. ovat puhtaita, epäilen vahvasti ettei keinovalo riitä kasvuun ilman hämäriä lisäaineita.


      • Anonyymi00167

        ...löytyhän se joku joka oikea , aito ja perussuomussalmelainen tunnustaa olevansa ...


    • Anonyymi00022

      Tällaiset uutiset eivät mitenkään mairittele yrittäjiä, eikä yrittäjyyttä.

      • Anonyymi00024

        Eivätkä jatkossa kauppaketjuja jotka jatkavat marjojen ostoa tuomituilta rikollisilta.


      • Anonyymi00168

        ...viimeiset 80 vuotta niitä yrittäjiä on syyllistetty ja demonisoitu niin hallitusten kuin oppositionkin taholta , riippumatta mille laidalle ministerinpalkkoja on maksettu joten ei mitään uutta auringon alla ..


    • Anonyymi00026

      Vasikoi, siinä nähtiin miten kaikki jutut on totta
      Mitenkähän siellä Kiantamalla kohdellaan omia työntekijöitä? Samanlailla kuin taikkuja ?
      Pääsisiköhän sinne kesätöihin?

      • Anonyymi00155

        Samalla lailla kuin seurakunnassa ?


    • Anonyymi00027

      Marjafirmat huijasivat matka ja majoituskuluissa, auton käyttökuluissa, punnituksessa ja hinnassa. Siinäpä oikeat yrittäjän esimerkit.

    • Anonyymi00028

      Tiedättekö varmasti asioiden taustat?

      • Anonyymi00030

        Tiedetään. Ei kannatta yrittää hämmentää salaliitoista, energiakentistä, tunneliverkostoista eikä muusta. Ahneus iski ja ylimielisyys. Tunne kaikkivoipaisuudesta ettei kukaan mahda mitään. Oliko sulla muuta?


      • Anonyymi00031

        Mistä ihmeen taustoista ?


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Mistä ihmeen taustoista ?

        Mutta Suomussalmen kunta teki hallit..

        Eikö päättäjiä vähän hävetä tuo touhu.???

        Muka työllistää monta .

        Onko orja palkalla vai urakalla.??


      • Anonyymi00048

        Sepä se ja vielä haukutaan työntekijätkin, jotka ei oo kenties kaikista metkuista ollu ees tietoisia. Toimari jättänyt kaikki tehtävänsä ja uudet rehelliset hlöt puikoissa, niin uskon, että tilanne on jo nyt muuttunu.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Sepä se ja vielä haukutaan työntekijätkin, jotka ei oo kenties kaikista metkuista ollu ees tietoisia. Toimari jättänyt kaikki tehtävänsä ja uudet rehelliset hlöt puikoissa, niin uskon, että tilanne on jo nyt muuttunu.

        Ei pidä tuomita yritysten suomalaisia työntekijötä. Yritysten johdot ne kartellin keskenään sopivat eli Trumpin kielellä: tekivät mahtavan diilin.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Ei pidä tuomita yritysten suomalaisia työntekijötä. Yritysten johdot ne kartellin keskenään sopivat eli Trumpin kielellä: tekivät mahtavan diilin.

        Väirätkö että vain yksi henkilö firmasta oli tietoinen asioista eikä kartelli ole ainoa rikos mitä tutkitaan.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Sepä se ja vielä haukutaan työntekijätkin, jotka ei oo kenties kaikista metkuista ollu ees tietoisia. Toimari jättänyt kaikki tehtävänsä ja uudet rehelliset hlöt puikoissa, niin uskon, että tilanne on jo nyt muuttunu.

        Kenties? Ehkä iso joukko tiesikin?


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Ei pidä tuomita yritysten suomalaisia työntekijötä. Yritysten johdot ne kartellin keskenään sopivat eli Trumpin kielellä: tekivät mahtavan diilin.

        Nimen omaan johdot, siis monikossa , Kiantamaltakin ollut useampi johtohenkilö ollut hyväksymässä monet eri rötökset, duunarit ainoat syyttömät.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Kenties? Ehkä iso joukko tiesikin?

        Ainaki se niin sanottu VERNUN oikeakäsi nimeä en muista ..


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Tiedetään. Ei kannatta yrittää hämmentää salaliitoista, energiakentistä, tunneliverkostoista eikä muusta. Ahneus iski ja ylimielisyys. Tunne kaikkivoipaisuudesta ettei kukaan mahda mitään. Oliko sulla muuta?

        Käykö nuin syvältä kateeksi


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Käykö nuin syvältä kateeksi

        Ei käy, en kaipaa rikollisen leimaa ohtaa.


    • Anonyymi00029

      Puolusteleeko vielä joku rikolllisten toimintaa ?

      • Anonyymi00086

        Kannattaa mennä sulla saunan taa ja lopun tiijjäkki. Näyttää repivän sinun polosen tunnemaaliman ihan sekasin. Rauhotu ja hoitelet omat asiat kuntoon ensin


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Kannattaa mennä sulla saunan taa ja lopun tiijjäkki. Näyttää repivän sinun polosen tunnemaaliman ihan sekasin. Rauhotu ja hoitelet omat asiat kuntoon ensin

        Omat asiat vai firman asiat kuten V. V.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Omat asiat vai firman asiat kuten V. V.

        Niin että,voisitko tarkentaa.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Niin että,voisitko tarkentaa.

        Tuskin ymmärtäisit vaikka selkokielisten uutisten lukija sinulle faktat lukisi.


      • Anonyymi00175

        Varmaan toinen rikollinen!


      • Anonyymi00177
        Anonyymi00175 kirjoitti:

        Varmaan toinen rikollinen!

        Niin muuten on !


      • Anonyymi00178

        Pakkohan se on puolustaa, kun puolustaja itse sitä myös toisaalla harjoittaa ! ?


    • Anonyymi00032

      Väittääkö täällä joku että jotkut ihmeelliset taustat oikeuttavat rikollisiin toimiin.

      • Anonyymi00049

        Ei väitä. Rikoksia on tehtaillu entinen toimari, ja sillä siisti. Maksaa kalliisti metkuistaan. Uusi toimarinpistää paikan entistä parempaan kuntoon. Jaksamista sinne kaikille Kiantamalla.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ei väitä. Rikoksia on tehtaillu entinen toimari, ja sillä siisti. Maksaa kalliisti metkuistaan. Uusi toimarinpistää paikan entistä parempaan kuntoon. Jaksamista sinne kaikille Kiantamalla.

        Firmoissa on hallitus joka vuosittain siunaa eli ei myös toimarien touhut.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ei väitä. Rikoksia on tehtaillu entinen toimari, ja sillä siisti. Maksaa kalliisti metkuistaan. Uusi toimarinpistää paikan entistä parempaan kuntoon. Jaksamista sinne kaikille Kiantamalla.

        Ketkä valitsivat toimarin ?


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ei väitä. Rikoksia on tehtaillu entinen toimari, ja sillä siisti. Maksaa kalliisti metkuistaan. Uusi toimarinpistää paikan entistä parempaan kuntoon. Jaksamista sinne kaikille Kiantamalla.

        Entistä parempaan kuntoon? 🤣 Ei siinä kunnossa ennenkään ollut muuta vikaa kuin rikollisten toiminta.


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ei väitä. Rikoksia on tehtaillu entinen toimari, ja sillä siisti. Maksaa kalliisti metkuistaan. Uusi toimarinpistää paikan entistä parempaan kuntoon. Jaksamista sinne kaikille Kiantamalla.

        Tällä kirjoittajalla on oma lehmä ojassa !


    • Anonyymi00033

      Valitettavasti moni yrittäjä sortuu vilppiin.Useimmat jäävät onneksi kiinni.Ennemmin tai myöhemmin.Rehelliset? yrittäjät kärsivät.

    • Anonyymi00038

      Pönkkä ovelle siihen puljuun.

    • Anonyymi00039

      Kaupallinen marjanpoiminta pitäisi lopettaa kokonaan. Ulkomailta tuotettua halpatyövoimaa riistetään. Kukaan suomalainen ei suostuisi tekemään 15-16h työpäiviä. Marjanpoimijat ovat yrittäjä statuksella, joten suurin riski on heillä itsellään. Kaupallista marjanpoimintaa harjoitetaan jokamiehen oikeuteen vedoten yksityismetsissä. Tämä ei pitäis olla mitenkään edes mahdollista ja sitä tulisi verrata kaikkeen muuhunkin maanomistajan lupaa vaativaan toimintaan. Kysymys on yritystoiminnan harjoittamisesta yksityismaalla, joka voi olla osa maanomistajan elinkeino- ja yritystoimintaa. Missään muualla ei voi harjoittaa yritystoimintaa toisen omistaman yrityksen alueella.
      Marjayhtiöiden on turha kitistä Kiantaman ratkaisusta, itsehän perustivat hintakartellin.

      • Anonyymi00041

        Kyllä, kertoo jotain heidän moraalistaan ja mitä he ajattelevat poimijoistaan kun thaikuiksi nimittelevät, maksavat olematonta hintaa perustellen sitä että onhan se enemmän kuin keskipalkat poimijoiden kotimaissa, eihän se ole ratkaisevaa ollenkaan, Suomessa on oma palkkataso ja sitä on noudatettava, että punnituksessakin huijattiin on jo törkeyden huippu.


      • Anonyymi00042

        Ei valtionmaillakaan pitäisi sallia automaattisesti yritystoimintaa ilmaiseksi, aivan älytön systeemi.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Kyllä, kertoo jotain heidän moraalistaan ja mitä he ajattelevat poimijoistaan kun thaikuiksi nimittelevät, maksavat olematonta hintaa perustellen sitä että onhan se enemmän kuin keskipalkat poimijoiden kotimaissa, eihän se ole ratkaisevaa ollenkaan, Suomessa on oma palkkataso ja sitä on noudatettava, että punnituksessakin huijattiin on jo törkeyden huippu.

        Kysyn tuon kommentin johdosta : Oletko itse käynyt ojan takana , pois ajotieltä ? Ja mitä varten ?


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Kysyn tuon kommentin johdosta : Oletko itse käynyt ojan takana , pois ajotieltä ? Ja mitä varten ?

        En ole koskaan käynyt ojan takana autolla, oletko sinä ja jos olet niin miksi ?


      • Anonyymi00169

        Jaha ja vai että silleen .. ehdottomasti puomit kaikille yksityisteille , lakisääteisesti piikkilanka-aita kaikille tontinrajoille ja aivan ehdottomasti valtion maiden rajoille vähintään nelilankainen . .. eikä nuo vesialueetkaan ole sen kummempia , poijut merkitsemään joka torpan omimia alueita , ei sitä ongitakaan missä sattuu ... oikean ja aidon itämaisen aatteen mukaan ennemmin piloille ja hukkaan kuin jonkun toisen hyödyksi vai oliko se rakkikoiran luonto : itse ei syö , toiselle ei suo ..


      • Anonyymi00171
        Anonyymi00169 kirjoitti:

        Jaha ja vai että silleen .. ehdottomasti puomit kaikille yksityisteille , lakisääteisesti piikkilanka-aita kaikille tontinrajoille ja aivan ehdottomasti valtion maiden rajoille vähintään nelilankainen . .. eikä nuo vesialueetkaan ole sen kummempia , poijut merkitsemään joka torpan omimia alueita , ei sitä ongitakaan missä sattuu ... oikean ja aidon itämaisen aatteen mukaan ennemmin piloille ja hukkaan kuin jonkun toisen hyödyksi vai oliko se rakkikoiran luonto : itse ei syö , toiselle ei suo ..

        Ootpa lapsellinen tollo, kyse vain valtion maista. Ei valtion maille aitoja tarvi pystyttää, kielto kaupallisen toiminnan harjoittamiseen riittää, sinä voit bunkkerissasi imeä vaikka sian kärsää.


      • Anonyymi00174
        Anonyymi00169 kirjoitti:

        Jaha ja vai että silleen .. ehdottomasti puomit kaikille yksityisteille , lakisääteisesti piikkilanka-aita kaikille tontinrajoille ja aivan ehdottomasti valtion maiden rajoille vähintään nelilankainen . .. eikä nuo vesialueetkaan ole sen kummempia , poijut merkitsemään joka torpan omimia alueita , ei sitä ongitakaan missä sattuu ... oikean ja aidon itämaisen aatteen mukaan ennemmin piloille ja hukkaan kuin jonkun toisen hyödyksi vai oliko se rakkikoiran luonto : itse ei syö , toiselle ei suo ..

        Niin, mutta kun porot ei voi sitten yksityisten mailla myöskään laiduntaa.......


      • Anonyymi00183

        miksihän Thaipoimijat tulevat joka vuosi Suomeen marjanpoimintaan, kun joutuvat veloissa kotiinsa palaamaan????


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00183 kirjoitti:

        miksihän Thaipoimijat tulevat joka vuosi Suomeen marjanpoimintaan, kun joutuvat veloissa kotiinsa palaamaan????

        Vain heidän agitaattorinsa jotka mukana rosvouksessa.


    • Anonyymi00040

      Pitäisi saada "vastuullisesti tuotettu" sertifikaatti voimaan.
      Muuten metsiemme aarteet jäävät märkänemään mehtiin, koska aimmat kerääjät ovat jo hoivakodeissa..

      • Anonyymi00124

        Sen pitäisi olla voimassa jos muka tekee luomua (käsin poimituista marjoista)????😂😂😂


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Sen pitäisi olla voimassa jos muka tekee luomua (käsin poimituista marjoista)????😂😂😂

        Voe sinnuu, sekö poimurilla tai haralla kerätty marja ei ole luomua, sinähän vallan viisas olet.


    • Anonyymi00043

      Seuraavaksi paljastetaan bensan myyjien kartelli. Joka huoltoasemalla sentilleen sama hinta. Nousee ja laskee samoina päivinä saman tunnin aikana. Vai onko joku nähnyt että toinen asema myisi 30 senttiä halvempaa bensaa kokonaisen päivän?

      • Anonyymi00044

        Kiantaman tulos 2025 ,1.4 miljoonaa voittoa ja nyt pääsee parempaan markkina asemaan,voisi maksaa marjoista parempaa hintaa!!!!!


    • Anonyymi00050

      Tekeekö se kartellin jäsenestä yhteiskuntakelpoisen, jos auttaa tutkinnassa, jossa itsekin on epäiltynä? Onko se siinä tapauksessa hyväksyttävää? Siinäpä kysymys. Häh!

      • Anonyymi00053

        Se on kuluttajien ja kauppaketjujen päätäntävallassa kenen marjoja ostaa.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Se on kuluttajien ja kauppaketjujen päätäntävallassa kenen marjoja ostaa.

        Kyllä pitää ihmetellä Suomus-salmelaisten moraalia,marjojen punnituksissa petetää ,lohen pääkeittoa syötetään joka on lähinnä jätettä kala tehtailla,keitto viedään kylmänä metsään.Ei ole kovin pitkä ai ,kun itsekin näkivät nälkää!!!!


    • Anonyymi00059

      Linnaan ja pelkkää kalanpääsoppaa ruoaksi.

    • Anonyymi00069

      On se kyllä kumma kun joka ainoa yrityksen haara joka liittyy luonnonvaroihin on syyllistynyt eriasteisiin rikoksiin jotka liittyvät ihmisiin tai ympäristöön. Metsäyhtiöt, kaivosyhtiöt, porotalous, marjabisnes yms.

    • Anonyymi00070

      Eihän poliisin auttaminen saa tehtyjä rikoksia tekemittömiksi.

    • Anonyymi00074

      Repesikö siltä yheltä jopparilta se jo ennestään iso suuvärkki kun mykäksi heittäytyi. 😂

    • Anonyymi00075

      Hyvä se on anonyyminä täällä kommentoida,taidatte olla asiaan perehtyneitä juristeja👍

      • Anonyymi00081

        Ei kai siihen juristi tarvi olla että lukea osaa.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Ei kai siihen juristi tarvi olla että lukea osaa.

        Lukea voi kuka tahansa, mutta miten on luetun ymmärrys???


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Lukea voi kuka tahansa, mutta miten on luetun ymmärrys???

        Etkö ymmärtänyt ?


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Lukea voi kuka tahansa, mutta miten on luetun ymmärrys???

        Voiko kartellisyytteet ja todistusaineiston ymmärtää useammallakin tavalla.


    • Anonyymi00083

      Rehellinen marjayrittäjä on vielä harvinaisempi kuin älykäs painija.

    • Anonyymi00092

      Sait multa marjan se rosvon marja on sen poimi thaikku jostain rämeeltä.

    • Anonyymi00093

      Kuka on kylän "yrityshenkisin" immeinen ?

      • Anonyymi00096

        Miltä pohjalta arvostelu tehdään, montako yritystä vai montako konkurssia, vai miten ?


    • Anonyymi00094

      Mitä suurempi suu sitä surkiampi yrittäjä, nähty on ! 😁

    • Anonyymi00095

      Koko marja homma häpäisty, ennen koulukkaatkin poimi puolukkaa koulun keittiölle ja poiminta oli lapsistakin mukavaa jokavuotista touhua ja marjojen kypsymistä ooteltiin jotta saatiin suut makeeks nyt ei kiinosta ketään ja sen ymmärtää

    • Anonyymi00097

      Älkää nyt valittako, alkakaa itse tehdä marjakauppaa, jos ei kelpaa.

      • Anonyymi00100

        Olipa harvinaisen typerä kommentti.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Olipa harvinaisen typerä kommentti.

        Mitä tämä vaikuttaa elämääsi? Menetkö konkurssiin jos marjat maksaa kaupassa euron enemmän tai vähemmän?
        Eikö se ole tärkeintä että nekin marjat saadaan pois sieltä metsästä mätänemästä?


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Mitä tämä vaikuttaa elämääsi? Menetkö konkurssiin jos marjat maksaa kaupassa euron enemmän tai vähemmän?
        Eikö se ole tärkeintä että nekin marjat saadaan pois sieltä metsästä mätänemästä?

        Siinä oikein kokoomuslaisen kommentti, juuri tuollaiset mädättää tällä hetkellä Suomea.
        Vai oletko Svetlaana?


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Mitä tämä vaikuttaa elämääsi? Menetkö konkurssiin jos marjat maksaa kaupassa euron enemmän tai vähemmän?
        Eikö se ole tärkeintä että nekin marjat saadaan pois sieltä metsästä mätänemästä?

        Vastasitkohan nyt oikeaan viestiin ?


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Mitä tämä vaikuttaa elämääsi? Menetkö konkurssiin jos marjat maksaa kaupassa euron enemmän tai vähemmän?
        Eikö se ole tärkeintä että nekin marjat saadaan pois sieltä metsästä mätänemästä?

        Miten sitä nyt konkurssiin sen takia jos vähemmän maksaisi? 😁


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Mitä tämä vaikuttaa elämääsi? Menetkö konkurssiin jos marjat maksaa kaupassa euron enemmän tai vähemmän?
        Eikö se ole tärkeintä että nekin marjat saadaan pois sieltä metsästä mätänemästä?

        Minä en mene konkurssiin vaikka marjat maksaisi saman kuin kulta, kerään marjani ihan itse.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Mitä tämä vaikuttaa elämääsi? Menetkö konkurssiin jos marjat maksaa kaupassa euron enemmän tai vähemmän?
        Eikö se ole tärkeintä että nekin marjat saadaan pois sieltä metsästä mätänemästä?

        Onko ainoat vaihtoehdot että marjat mätänee metsiin tai että pitää hyväksyä rikollinen marjayhtiöiden toiminta, on Suomessa rehellisiäkin marjayhtiöitä ja hyvin pärjäävät.


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        Onko ainoat vaihtoehdot että marjat mätänee metsiin tai että pitää hyväksyä rikollinen marjayhtiöiden toiminta, on Suomessa rehellisiäkin marjayhtiöitä ja hyvin pärjäävät.

        Mitäs bensakauppiaat, sattumaltako bensa maksaa aina justiinsa yhtä paljon kaikilla alueen asemilla?


      • Anonyymi00126
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Mitäs bensakauppiaat, sattumaltako bensa maksaa aina justiinsa yhtä paljon kaikilla alueen asemilla?

        Bensakaupassa ei sentään käytetä orjstyövoimaa jota kusetetaan, eikä kierretä veroja, ainakaan Suomessa.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Mitäs bensakauppiaat, sattumaltako bensa maksaa aina justiinsa yhtä paljon kaikilla alueen asemilla?

        Jos joku ala tekee rikoksia niin ei kai se oikeuta muitakin tekemään.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Mitäs bensakauppiaat, sattumaltako bensa maksaa aina justiinsa yhtä paljon kaikilla alueen asemilla?

        Tee sitten ilmoitus, mitä täällä nillität. Miksei olisi sama hinta jos raakaöljyn hinta on kaikille sama.


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Tee sitten ilmoitus, mitä täällä nillität. Miksei olisi sama hinta jos raakaöljyn hinta on kaikille sama.

        Sitähän ne on niillä marjoillakin?


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Tee sitten ilmoitus, mitä täällä nillität. Miksei olisi sama hinta jos raakaöljyn hinta on kaikille sama.

        Bensan hinta vaihtelee kymmeniä senttejä ja jokainen vaihtaa hinnan samaan aikaan. Bensaan palaa meidän perheessä liki 10 000€ vuodessa, marjoihin 100€.


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Bensan hinta vaihtelee kymmeniä senttejä ja jokainen vaihtaa hinnan samaan aikaan. Bensaan palaa meidän perheessä liki 10 000€ vuodessa, marjoihin 100€.

        Tietenkin vaihtelee koska raakaöljyn hintakin vaihtelee, voi hyvää päivää.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Bensan hinta vaihtelee kymmeniä senttejä ja jokainen vaihtaa hinnan samaan aikaan. Bensaan palaa meidän perheessä liki 10 000€ vuodessa, marjoihin 100€.

        Vähennä bensan kulutusta ja lisää marjojen.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Sitähän ne on niillä marjoillakin?

        Eihän ole ! Marjayritykset jotka eivät kuuluneet kartelliin maksoivat selvästi enemmän poimijoille, nämä firmat ovat pienempiä eivätkä toimi täällä.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Bensan hinta vaihtelee kymmeniä senttejä ja jokainen vaihtaa hinnan samaan aikaan. Bensaan palaa meidän perheessä liki 10 000€ vuodessa, marjoihin 100€.

        Joko teit ilmoituksen ?


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Bensan hinta vaihtelee kymmeniä senttejä ja jokainen vaihtaa hinnan samaan aikaan. Bensaan palaa meidän perheessä liki 10 000€ vuodessa, marjoihin 100€.

        Ekoterroristi perhe joka kärsii vitamiinien puutteesta. 😆


      • Anonyymi00146
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Bensan hinta vaihtelee kymmeniä senttejä ja jokainen vaihtaa hinnan samaan aikaan. Bensaan palaa meidän perheessä liki 10 000€ vuodessa, marjoihin 100€.

        Omia valintojasihan ovat mihin rahasi syydät.


    • Anonyymi00136

      Onko joku tämän ketjun lukija tosiaan sitä mieltä ettei Kiantama ole toiminut lain vastaisesti.

      • Anonyymi00137

        Ei tämän ketjun lukijoiden tarvitse sitä päättää. Se selviää aikoinaan markkinaoikeudessa. Aika moni tämän ketjun lukija on sitä mieltä, että kalanpääkeitot ja majoitukset olivat lain vastaisia, mutta käräjäoikeus oli asiasta eri mieltä.


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        Ei tämän ketjun lukijoiden tarvitse sitä päättää. Se selviää aikoinaan markkinaoikeudessa. Aika moni tämän ketjun lukija on sitä mieltä, että kalanpääkeitot ja majoitukset olivat lain vastaisia, mutta käräjäoikeus oli asiasta eri mieltä.

        En ole mitään päätöksiä pyytänyt vaan mielipiteitä !


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        Ei tämän ketjun lukijoiden tarvitse sitä päättää. Se selviää aikoinaan markkinaoikeudessa. Aika moni tämän ketjun lukija on sitä mieltä, että kalanpääkeitot ja majoitukset olivat lain vastaisia, mutta käräjäoikeus oli asiasta eri mieltä.

        Jaa, eikös tuo marjayrittäjien esikuva kuitenkin saanut jo aiemmin muista rikoksista yli 4 vuoden tuomion joten turha muistella jotain keittoa.


      • Anonyymi00211
        UUSI

        Ei ole. Kantama ja entinen toimari on ehdottomasti toiminut vastoin lakia. Lakia riklonut on nyt vastaamassa teostaan kuten kuuluu. Hyvä niin. Uusi mahdollisuus suotakoon kuitenkin uuden toimarin johdolla. Turhaan haukkuu kaikkea ja kaikkia, kun todennäköisesti suurin osa ei ole voinut entisen toimitusjohtajan toimiin vaikuttaa. Ja ketkä olisivat olleet mukana, tulisi ehdottomasti saada myös tuomio. Annetaan kuitenkin armoa ja uusi mahdollisuus uuden toimarin ollessa vetovastuussa. Ja edelleen, en ole tuttu kummallekaan toimarille, en työskentele/ole koskaan työskennellyt Kiantamalla.


    • Anonyymi00142

      Kateelliset laiskat umpitymät luuserit taas jakavat tuomijoitaan, kolutkohta pursujjaa poimijoita jotka tulevat vuojesta toseen tnä vuona yli 500 😁

      • Anonyymi00143

        Niinkö tekee ?


      • Anonyymi00148

        Ootko huppelissa vai jäikö koulut käymättä?


      • Anonyymi00149
        Anonyymi00148 kirjoitti:

        Ootko huppelissa vai jäikö koulut käymättä?

        Koluja monta.


    • Anonyymi00144

      Toiset ne ovat konkurssi herkempiä kuin toiset, näin se vain menee.

      • Anonyymi00145

        Joskus saattaapi olla ihan sukuvika, juu nou.


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00145 kirjoitti:

        Joskus saattaapi olla ihan sukuvika, juu nou.

        Jopparilla se onnistuu ja nyt sossuun hopi hopi


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00150 kirjoitti:

        Jopparilla se onnistuu ja nyt sossuun hopi hopi

        Siellähän tuo suku näyttää ravaavan.


      • Anonyymi00180

        Kunnon tulipalolla tienaa myös.


    • Anonyymi00156

      Koulut hallussa rahhaa tulee ovista ja akkunoista, juu sano.

      • Anonyymi00181

        Eikös tämä joppari jopparoinut marjoja Janne Naapangille ja sekin syytteessä ihmiskaupasta, joten on se joppari polonen


      • Anonyymi00182
        Anonyymi00181 kirjoitti:

        Eikös tämä joppari jopparoinut marjoja Janne Naapangille ja sekin syytteessä ihmiskaupasta, joten on se joppari polonen

        Ennen kiantamalle sit Naapakille voi hoppari poltosta aina vaan syytetyille ..🤬🤬🤬🙈


      • Anonyymi00185
        Anonyymi00181 kirjoitti:

        Eikös tämä joppari jopparoinut marjoja Janne Naapangille ja sekin syytteessä ihmiskaupasta, joten on se joppari polonen

        No on se, mutta ei syytetty mistään aiheeseen liittyvästä.


    • Anonyymi00184

      Ilotaloja ollut useita mm naisii

      • Anonyymi00187

        No johan on posketon väite, häpeä!


      • Anonyymi00188

        Kateelliset kädettömät asuu surutaloissa.


      • Anonyymi00189
        Anonyymi00187 kirjoitti:

        No johan on posketon väite, häpeä!

        No, ei niissä ole punaista lyhtyä ikkunalla, mutta kanta-asiakkaat tietävät milloin isäntä on töissä.


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00189 kirjoitti:

        No, ei niissä ole punaista lyhtyä ikkunalla, mutta kanta-asiakkaat tietävät milloin isäntä on töissä.

        Kuka täällä töissä kehtaa käydä. 🤣


    • Anonyymi00190

      Se joutasi tuo Kristo lusimaan samanlaisiin olosuhteisiin jossa majotti poimijat.

      • Anonyymi00192

        Kyllä ja ruuaksi sitä niin maukasta kalanpää keittoa.


    • Anonyymi00194

      Päästäneekö taimaa tänä vuonna yhtään poimijaa tänne ryövätyksi

      • Anonyymi00195

        Elä huoli siitä, tänne tulossa 380 taikkua.


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Elä huoli siitä, tänne tulossa 380 taikkua.

        Puolisoiksi peräkamarien pojille, ei marjanpoimintaan. Joka vuosi tuon verran, niin alkaa väkiluku nousemaan vähenemisen sijaan.


      • Anonyymi00197
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Puolisoiksi peräkamarien pojille, ei marjanpoimintaan. Joka vuosi tuon verran, niin alkaa väkiluku nousemaan vähenemisen sijaan.

        Ei se väliluku nouse koska ukoilla ei nouse ja poikoset ei ällyy tavaran päälle.


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00197 kirjoitti:

        Ei se väliluku nouse koska ukoilla ei nouse ja poikoset ei ällyy tavaran päälle.

        Ei ole ainakaan minun vika jos väkiluku ei nouse! Sen verran olen tavaran perään..


    • Anonyymi00199

      Miksi ei koskaan puhuta siitä, miten Thaimaassa kusetetaan turisteja? Kartelleja on sielläkin. Esim. taksikuskit osaavat tämän kusetuksen. Mikäli kiinnostaa lisää, katsokaapa vaikka You Tubesta kuinka homma toimii. Osaa ne reppanat siellä kotimaassaan kusettaa 100 -0 myös suomalaisia🤓

      • Anonyymi00200

        Turistit ja ihmiskaupan uhrit ovat ihan asia.


      • Anonyymi00201

        Kyllä taksit osaa Suomessakin kusettaa, kiitos mamujen.


      • Anonyymi00202

        Kännisiä turisteja kusetetaan joka maassa.


    • Anonyymi00203

      Yksi marjamulkero piessyt ainakin kolmea poimijaa.

    • Anonyymi00204

      Siinä meni lakan kukinto prrrkele

      • Anonyymi00205

        Näin näky käynneen


      • Anonyymi00206

        Sate pieksi kukinot


    • Anonyymi00208

      Kiantamasta tuli kertaheitolla niin rehti yritys ettei oo tosikaan. 😇

    • Anonyymi00209

      Hienoja kommentteja, näitä pitää saada lisää🫡🫡🫡

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe