Lääkkeet

ervi1

Olen lähdössä Amerikkaan lomalle ja kysynkin nyt lääkkeistä.
Minun pitää ottaa lääkärin määräämiä lääkkeitä mukaan,joista minulla on myös reseptit mukana.Mutta lääkkeisiin kuuluu sellainen lääke,josta alkuperäinen resepti jäi apteekkiin ja sain vain kopion.Pitäisikö minun pyytää vielä lisäksi lääkäriltä englanninkielinen seloste,että tarvitsen ko. lääkettä lomani aikana?
Asiallisia vastauksia odotellessa.......

7

1518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on aina ollut vain kopiot reseptilääkkeistä mukanani, eikä niitäkään kukaan ole koskaan kysynyt.
      Jos tämä lääke, jonka reseptin jouduit jättämään apteekkiin, sisältää huumeiksi laskettavia aineosia, niin minä pyytäisin lääkäriltäni selvityksen, ettet joudu vaikeuksiin esimerkiksi huumeviranomaisten kanssa.

    • Resepti

      Jos lääke sisältää esimerkiksi kodeiinia (esim. Panacod), joka luokitellaan USA:ssa huumeeksi ja jota ei ilmeisesti saa USA:sta edes reseptillä, on syytä olla myös enlanninkielinen resepti käyttötarkoituksineen lääkkeestä ja mukana suunnilleen vain reissun aikana tarvittava määrä lääkettä.

      Resepti tai sen kopio, jossa on nimesi ja lääkepurkissa myös nimesi on yleisesti hyvä olla kaikissa. Helpoiten ja varmimmin asia selviää, kun laitat Helsingin USA:n lähetystöön s-postikyselyn, että miten on syytä toimia tuon lääkkeesi kanssa.

      Osaa lääkkeistä, joihin Suomessa vaaditaan resepti, saa reseptivapaasti USA:sta, joten niitä saanee ottaa omaan käyttöön pelkällä reseptillä. Mutta lähetystö tietää, että mitä sinun olisi syytä tehdä.

      • tbb

        Nyt höpiset joutavia :). USAssa saa aika lailla kaikenlaisia lääkkeitä, jopa "huumeeksi" luokiteltavia. Ajattelin näin, että jos ei täällä saa, niin missä sitten. Suomessako :D?

        Älkää nyt hyvät ihmiset lähetystöä vaivatko tällaisella asialla.

        Itse olen kuljettanut lääkkeitä edes takaisin, joskus jopa sellaisia "huumeeksi" luokiteltavia särkylääkkeitä, mutta ei niistä ole kukaan ollut koskaan kiinnostunut. Täällä Amerikassa resepti jää aina apteekkiin, mutta lääkkeet on syytä kuljettaa sinä purkissa minkä apteekista saa, sillä siinä on kaikki se tieto mitä tarvitaan eli on samalla se "resepti".


      • bullshitter

        Tottakai codeiinia saa USAssa reseptilla jos sita tarvitsee. Ihme "asiantuntija" taas.


      • Reseptitön
        tbb kirjoitti:

        Nyt höpiset joutavia :). USAssa saa aika lailla kaikenlaisia lääkkeitä, jopa "huumeeksi" luokiteltavia. Ajattelin näin, että jos ei täällä saa, niin missä sitten. Suomessako :D?

        Älkää nyt hyvät ihmiset lähetystöä vaivatko tällaisella asialla.

        Itse olen kuljettanut lääkkeitä edes takaisin, joskus jopa sellaisia "huumeeksi" luokiteltavia särkylääkkeitä, mutta ei niistä ole kukaan ollut koskaan kiinnostunut. Täällä Amerikassa resepti jää aina apteekkiin, mutta lääkkeet on syytä kuljettaa sinä purkissa minkä apteekista saa, sillä siinä on kaikki se tieto mitä tarvitaan eli on samalla se "resepti".

        Oukki. Pari vuotta sitten lääkäri ja lähetystö sanoi, että vahvasti kodeiini-pitoisten lääkkeiden mukaan ottaminen / maahan tuominen omina lääkkeinä vaatii engl.kielisen reseptin käyttötarkoituksella, koska aine on CSA:n alainen. Mutta olivat varmaan väärässä.


    • aiaiaiaiaiaia

      Noin referenssina: olen suunnilleen 100 kertaa saapunut Yhdysvaltoihin viimeisten 20 vuoden aikana, eika ole viela kertaakaan kukaan ollut kiinnostunut laakelaukkuni sisallosta. Suosittelisin kuitenkin etta reseptilaakkeiden purkeissa olisi sinun nimesi ja mukana olevien laakkeiden maarat olisi mitoitettu matkan pituuden mukaisesti.

    • heinäkuussa...

      Kysyin asiaa just lääkäriltä, kun myös olen lähdössä jenkkeihin. Lekuri vastasi, ei tartte koska lääkepurkissa näkee vaikuttavan aineen. Ja jos se ei ole kiellettyjen aineiden listalla, niin no problem. (mulla ei probleemaa). En tiedä sitten jos aine on kiellettyjen aineiden listalla, enkä tiedä mitkä aineet ovat niitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe