Miksi persaukiset päätyy jämerään?

Rakentaako kukaan

Johtuuko markkinointistrategiasta vai mistä, että persaukiset päätyy jämerään. No, eihän se kehumisen aihe ole kun sanoo rakentavansa eestiläistä kivimajaa.

24

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottaako päähän?

      Jaahas. Taas on kilpailijan markkinointiosasto pistänyt myyjät asialle. Menikö taas joku kauppa ohi ja aamukrapuloissa kirjoittelemaan nettiin. Pistähän kalsarit jalkaan, ota peukku pois suusta ja painu myymään. Jos on tuuria, et häviä kaikkia "persaukisia" asiakkaitasi Jämerälle.

      • tiedonjanoon

        Näyttää ulkopuolisin silmin siltä, että Jämerä hyökkää muita kohtaan paikatakseen omia virheitään. H H ei ole toimittanut enää aikoihin tuotteita Aerocin Jämerälle. Eikä saamieni tietojen mukaan tuotteet edes täytä nyky määräyksiä? Missä huuhailee Jämerä. Annattehan asiakkaalle edes oikeaa tietoa? Kaikki kommentithan tulee selvästi äreänä suoraan yhtiöltä. Älkää nyt palikat luulko, että tuota puolustelua emme asiakkaina ymmärrä. Mitankäs on yleensä toimitukset, tietääkö rakennuvalvonta toimintanne? Selvitetäänpä mielenkiinnosta kaikki toimitetut kohteet, kun noin kuumentuu.


    • 12+22

      Siksi koska suomalainen on juntti metsäkansalainen, ei osaa ottaa asioista selvää, tehdä mitään itse ja siksi valinnat on mitä on. Älsvbytalon hinnalla rakentaa itse lammitalon.

      • 13+23

        Joko lammi on mennyt niin alas,että joutuu jo vertaamaan Älsvbytaloon.
        Tätä ne etelän pojat on saanut aikaan.


      • RISKIT on isot

        Näinhän se juuri on. Jos haluaa järkevällä hinnalla Lammitalon, joutuu sen itse pistämään pystyyn. Muuten tulee kyllä kalliiksi ja aliurakkana pystytetyn Lammitalon hinnalla saakin kaksi Älvsbytaloa.

        Jos hartiapankilla itse rakentaisin, ottaisin kyllä jonkun muun kivirakenteen kuin valuharkon. Turhan monimutkainen systeemi harrastelijalle. Vaatii todellista käytännön ja logistiikan osaamista tehdä betonisista valumuoteista paikallaan valettu talo.


      • 23234523
        RISKIT on isot kirjoitti:

        Näinhän se juuri on. Jos haluaa järkevällä hinnalla Lammitalon, joutuu sen itse pistämään pystyyn. Muuten tulee kyllä kalliiksi ja aliurakkana pystytetyn Lammitalon hinnalla saakin kaksi Älvsbytaloa.

        Jos hartiapankilla itse rakentaisin, ottaisin kyllä jonkun muun kivirakenteen kuin valuharkon. Turhan monimutkainen systeemi harrastelijalle. Vaatii todellista käytännön ja logistiikan osaamista tehdä betonisista valumuoteista paikallaan valettu talo.

        "Jos hartiapankilla itse rakentaisin, ottaisin kyllä jonkun muun kivirakenteen kuin valuharkon. Turhan monimutkainen systeemi harrastelijalle. Vaatii todellista käytännön ja logistiikan osaamista tehdä betonisista valumuoteista paikallaan valettu talo. "

        Höpö höpö, helpointa on rakentaa harkkotalo lammiharkoista. Poluretaanilla harkkojen liimaus ja ladonta on kuin legotalon rakentamista. Väliin siitten suunnitellusti 8mm rautaa, ei ole rakettitiedettä. Betonipumppuautolla valu on lasten leikkiä, sitä ennen sähköputket ja rasiat seinään.


      • 12+22
        23234523 kirjoitti:

        "Jos hartiapankilla itse rakentaisin, ottaisin kyllä jonkun muun kivirakenteen kuin valuharkon. Turhan monimutkainen systeemi harrastelijalle. Vaatii todellista käytännön ja logistiikan osaamista tehdä betonisista valumuoteista paikallaan valettu talo. "

        Höpö höpö, helpointa on rakentaa harkkotalo lammiharkoista. Poluretaanilla harkkojen liimaus ja ladonta on kuin legotalon rakentamista. Väliin siitten suunnitellusti 8mm rautaa, ei ole rakettitiedettä. Betonipumppuautolla valu on lasten leikkiä, sitä ennen sähköputket ja rasiat seinään.

        Ja logistiikka on sitä että harkkolavat nostetaan talon sisään.


      • 23+22
        12+22 kirjoitti:

        Ja logistiikka on sitä että harkkolavat nostetaan talon sisään.

        Ja itse tehden riskit ovat pienemmät kuin palkatulla työvoimalla. Saa nukkua yönsa rauhassa eikä tarvitse reklamoida. Puhumattakaa, että olisi työn ja pankin orja kymmeniä vuosia.


      • Vain järkevä
        23+22 kirjoitti:

        Ja itse tehden riskit ovat pienemmät kuin palkatulla työvoimalla. Saa nukkua yönsa rauhassa eikä tarvitse reklamoida. Puhumattakaa, että olisi työn ja pankin orja kymmeniä vuosia.

        Minä saan palkkani olemalla töissä, ei työmaalla. Minulla ei myöskään ole mitään halua latoa harkkoja tai laittaa uretaania niiden väliin. Tilaan siltä, joka uskottavimmn tarjoaa riittävän laajaa kokonaisuutta kiinteällä hinnalla ottaen tomituksestaan kokonaisvastuun. Tällä hetkellä ainoa tällainen kivitalotoimija Tampereen alueella on Jämerä, joten tilaan sieltä. Ps. En ole persaukinen.


      • Fhhgghjjbb
        Vain järkevä kirjoitti:

        Minä saan palkkani olemalla töissä, ei työmaalla. Minulla ei myöskään ole mitään halua latoa harkkoja tai laittaa uretaania niiden väliin. Tilaan siltä, joka uskottavimmn tarjoaa riittävän laajaa kokonaisuutta kiinteällä hinnalla ottaen tomituksestaan kokonaisvastuun. Tällä hetkellä ainoa tällainen kivitalotoimija Tampereen alueella on Jämerä, joten tilaan sieltä. Ps. En ole persaukinen.

        Ei kannata uskoa tällä palstalla esitettäviä väitteitä valuharkon halpuudesta. Todelliset kustannukset saa parhaiten selville kun piirrättää talon luonnoskuvat arkkitehdillä tai suunnittelijalla ja pyytää tarjoukset vesikattovalmiista toimituksesta _kaikkine_materiaaleineen.

        Meille ainakaan useimmat valuharkkofirmat eivät edes suostuneet tekemään tarjousta joka olisi sisältänyt kaiken runkopystyksessä tarvittavan materiaalin, työstä puhumattakaan. Urakkatarjouksissa valuharkkotalon pystytyksestä pyydettiin noin 15-20% enemmän kuin saman talon pystytyksestä kevytbetonisena. Jos ammattilainen määrittää valuharkon 20% työläämmäksi niin miksi ihmeessä se olisi hartiapankkimaallikollekaan sen halvempi?


    • erkki kivipää

      persaukiset päätyvät jämerään (tai muuhun kevytbetoniin) varmaan suunnilleen samoista syistä kuin varakkaatkin:
      - toimiva ja hengittävä materiaali jolla saa yksiaineisen kiviseinän
      - pomminvarma rakenne jossa rakennusvirheiden riski on yksinkertaisuuden vuoksi pieni
      - suomen (vai maailman?) suosituin tapa rakentaa kivirakenteinen pientalo
      - hyvä sisäilma, ei myrkyllisiä palonestoaineita ja miellyttävä ilmankosteus ympäri vuoden
      - erinomainen ääneneristys, tärkeä erityisesti nykyään kun tontit on pieniä ja naapurit vieressä
      - energiatehokkuus
      - rakennuksen pieni hiilijalanjälki, tuotteen valmistus kuormittaa ympäristöä hyvin vähäisesti verrattuna esim muovieristeillä eristettyihin kilpailijoihin
      - luonteva tapa saada myös yläpohja kivirakenteisena
      - suoraviivainen ja riskitön rakentaminen, luontevasti jaksottuva rakennusprojekti
      - homehtumaton, palamaton materiaali.
      - turvallinen ja pitkään käytetty materiaali jonka käyttäytyminen tunnetaan.
      - jne jne.

      Suurempi ihmetyksen aihe itselleni on, että miksi kukaan valitsee jonkun muun?

      • K.E Vitale

        Haista Siporex-kauppias paska. Noin 8 vuoden Siporex-talossa asumiskokemuksen perusteella jutussasi on totta vain siteeksi.

        - toimiva ja hengittävä materiaali jolla saa yksiaineisen kiviseinän, YKSIAINEISEN TOTTA
        - pomminvarma rakenne jossa rakennusvirheiden riski on yksinkertaisuuden vuoksi pieni. KOSKA SIPO ON HÖTTÖÄ, KAIKKI TUENNAT VOIVAT MENNÄ PIELEEN.
        - suomen (vai maailman?) suosituin tapa rakentaa kivirakenteinen pientalo PASKANMARJAT,
        - hyvä sisäilma, ei myrkyllisiä palonestoaineita ja miellyttävä ilmankosteus ympäri vuoden: ILMANKOSTEUS...HÖPÖ HÖPÖ
        - erinomainen ääneneristys, tärkeä erityisesti nykyään kun tontit on pieniä ja naapurit vieressä: ÄÄNEN ERISTYS SAMA KUIN PUULLA
        - energiatehokkuus BUAHAHAHAHAH
        - rakennuksen pieni hiilijalanjälki, tuotteen valmistus kuormittaa ympäristöä hyvin vähäisesti verrattuna esim muovieristeillä eristettyihin kilpailijoihin: TIDISTEET VÄITTEELLESI!
        - luonteva tapa saada myös yläpohja kivirakenteisena: MITÄ VITUN ILOA
        - suoraviivainen ja riskitön rakentaminen, luontevasti jaksottuva rakennusprojekti:
        - homehtumaton, palamaton materiaali. PALOKUORMA TULEE KALUSTEITSA OLI TALO PUUTA TAI KIVEÄ . KOSTEUSVAURIO TULEE MYÖS SIPOTALOON JOS ON TULLAKSEEN
        - turvallinen ja pitkään käytetty materiaali jonka käyttäytyminen tunnetaan. JOO TURHANKIN HYVIN
        - jne jne.


        Ottaisinko siporexin jos aloittaisin rakentamaan uudestaan. NO EN VITUSSA!


      • Kivakivakivade
        K.E Vitale kirjoitti:

        Haista Siporex-kauppias paska. Noin 8 vuoden Siporex-talossa asumiskokemuksen perusteella jutussasi on totta vain siteeksi.

        - toimiva ja hengittävä materiaali jolla saa yksiaineisen kiviseinän, YKSIAINEISEN TOTTA
        - pomminvarma rakenne jossa rakennusvirheiden riski on yksinkertaisuuden vuoksi pieni. KOSKA SIPO ON HÖTTÖÄ, KAIKKI TUENNAT VOIVAT MENNÄ PIELEEN.
        - suomen (vai maailman?) suosituin tapa rakentaa kivirakenteinen pientalo PASKANMARJAT,
        - hyvä sisäilma, ei myrkyllisiä palonestoaineita ja miellyttävä ilmankosteus ympäri vuoden: ILMANKOSTEUS...HÖPÖ HÖPÖ
        - erinomainen ääneneristys, tärkeä erityisesti nykyään kun tontit on pieniä ja naapurit vieressä: ÄÄNEN ERISTYS SAMA KUIN PUULLA
        - energiatehokkuus BUAHAHAHAHAH
        - rakennuksen pieni hiilijalanjälki, tuotteen valmistus kuormittaa ympäristöä hyvin vähäisesti verrattuna esim muovieristeillä eristettyihin kilpailijoihin: TIDISTEET VÄITTEELLESI!
        - luonteva tapa saada myös yläpohja kivirakenteisena: MITÄ VITUN ILOA
        - suoraviivainen ja riskitön rakentaminen, luontevasti jaksottuva rakennusprojekti:
        - homehtumaton, palamaton materiaali. PALOKUORMA TULEE KALUSTEITSA OLI TALO PUUTA TAI KIVEÄ . KOSTEUSVAURIO TULEE MYÖS SIPOTALOON JOS ON TULLAKSEEN
        - turvallinen ja pitkään käytetty materiaali jonka käyttäytyminen tunnetaan. JOO TURHANKIN HYVIN
        - jne jne.


        Ottaisinko siporexin jos aloittaisin rakentamaan uudestaan. NO EN VITUSSA!

        Jaha... Lammin markkinointikamppis alkoi taas :) kivakiva


    • yh-brunette

      Kysymykseen, miksi persaukiset päätyvät Jämerään esittäisin vastakysymyksen, että miksi rikkaat kantavat huolta meidän persaukisten valinnoista?
      Minä rakennutin itselleni ja lapsilleni siporex-talon (ei Jämerää mukana) viitisen vuotta sitten. Olen kodistani ikionnellinen. Ylläpitokulut ovat erittäinkin kohtuulliset, vaikka teinkin rakennusvaiheessa virhevalinnan eli valitsin kaukolämmön.
      Ihana koti, ei mitään poispantavaa.

      • Täytyy tietää

        Miksi ei jämerää mukana? Sohlasivatko jo silloinkin?


      • Jämerä on paras
        Täytyy tietää kirjoitti:

        Miksi ei jämerää mukana? Sohlasivatko jo silloinkin?

        Jämerä on tällä hetkellä luotettavin kivitalon toimittaja. Sen tunnistaa jo dokumentaatiosta, jota kaupan yhteydessä käsitellään. Ja kun tutustuu organisaatioon (huom! Kaikki suomalaisia asentajista lähtien), voi vaan miettiä miksi hankkia kivitalo muualta. Tuosta persaukisiudesta en tiedä, sillä mielestäni Jämerä on joko samanhintainen tai kalliimpi kuin muut johtuen varmaankin siitä, että heidän toimituksensa sisältää aidosti palvelua jota ei muilta saa.


      • Villa Ainainen
        Jämerä on paras kirjoitti:

        Jämerä on tällä hetkellä luotettavin kivitalon toimittaja. Sen tunnistaa jo dokumentaatiosta, jota kaupan yhteydessä käsitellään. Ja kun tutustuu organisaatioon (huom! Kaikki suomalaisia asentajista lähtien), voi vaan miettiä miksi hankkia kivitalo muualta. Tuosta persaukisiudesta en tiedä, sillä mielestäni Jämerä on joko samanhintainen tai kalliimpi kuin muut johtuen varmaankin siitä, että heidän toimituksensa sisältää aidosti palvelua jota ei muilta saa.

        Juu, kaikki on asentajilla kunnossa.jep,jep.


      • jeojep
        Villa Ainainen kirjoitti:

        Juu, kaikki on asentajilla kunnossa.jep,jep.

        Jämerällä on ainakin yksi virolainen pystytysporukka, eli sen verran korjaisin... Jumalattoman hyvä porukka tosin


      • yh-brunette
        Täytyy tietää kirjoitti:

        Miksi ei jämerää mukana? Sohlasivatko jo silloinkin?

        Siitä syystä, että suunnittelin taloni yhdessä arkkitehdin kanssa, jolla oli suoria yhteyksiä H H Siporex Oy:n. Materiaalitoimitus tuli edullisemmaksi sitä kautta.
        Edellenkään ei mitään moitittavaa...


      • vironmobo
        jeojep kirjoitti:

        Jämerällä on ainakin yksi virolainen pystytysporukka, eli sen verran korjaisin... Jumalattoman hyvä porukka tosin

        Jämerällä on eteläsuomessa vain 2 aitoa suomalaista asennusporukkaa.Ei voi olla suomalainen porukka kun asennussopimus tehdään jonkun suomalaisen grynterin nimiin ja asentajat ovat ulkolaisia.
        Siis se tästä jämerän kotimaisista asentajista.


      • ihme höpötystä
        vironmobo kirjoitti:

        Jämerällä on eteläsuomessa vain 2 aitoa suomalaista asennusporukkaa.Ei voi olla suomalainen porukka kun asennussopimus tehdään jonkun suomalaisen grynterin nimiin ja asentajat ovat ulkolaisia.
        Siis se tästä jämerän kotimaisista asentajista.

        ET tiedä mitään joten älä höpötä.


      • Jotain köyhillekin
        yh-brunette kirjoitti:

        Siitä syystä, että suunnittelin taloni yhdessä arkkitehdin kanssa, jolla oli suoria yhteyksiä H H Siporex Oy:n. Materiaalitoimitus tuli edullisemmaksi sitä kautta.
        Edellenkään ei mitään moitittavaa...

        Sehän on hyvä, että köyhillekin on kivitalo tarjolla. Eestiläinen kivimaja sopii siihen tarkoitukseen oikein hyvin.


      • Villa,mikä villa
        Villa Ainainen kirjoitti:

        Juu, kaikki on asentajilla kunnossa.jep,jep.

        Eihän vaan Painajainen


      • Ei ollut sipoa
        Villa,mikä villa kirjoitti:

        Eihän vaan Painajainen

        Eikös se painajainen ollut nimenomaan valuharkkoratkaisu... Turha koittaa sipoa sotkea siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe