muovilattia

annika

Olen muuttamassa ja uudessa asunnossa on kylpyhoneessa ruma ruskea muovimatto (seinät kaakeloitu). Osaisiko joku sanoa onko olemassa jotain maalia, joka pysyisi siinä, tai voiko siihen laittaa päälle toisen vastaavan muovimaton? Asunto on vuokra-asunto, enkä halua ruveta erikseen kyselemään lupia taloyhtiöltä (käsittääkseni kylpyhuoneen suurempiin saneeraushommiin tarvitaan tarkat luvat). Tuo maalaaminen kuulostaisi parhaalta vaihtoehdolta, mutta mikä maali pysyy muovisa ja vieläpä kosteissa tiloissa (täytyy kestää kulutusta)?

12

2308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kossi

Sulje silmät suihkussa. Ei sitä voi maalata.

• annika

kovin helposti mitään mahdottomaksi. Pitäisi vain löytää oikeanlainen maali. Mitä tahansa voi maalata! Eri asia on, millä saa hyvännäköisen lopputuloksen. Silmien sulkeminen ei nyt oikein auta, koska olen äärimmäisen tarkka sisustamisasioissa.

Ts. muotoilin ehkä alkup. kysymyksen huonosti. En tahdo tietää onko maalaaminen mahdollista, vaan tahdon tietää miten se kannattaa tehdä, koska olen nyt joka tapauksessa päättänyt muutta tuon lattian tummanruskeasta vaalean harmaaksi keinolla millä hyvänsä, mutta kuitenkaan ryhtymättä mihinkään kovatöisiin ratkaisuihin.

• toimii

Maalaa remontti-ässällä, se pysyy kyllä ja
      sen voi sävyttää sen väriseksi kun haluat.
      Eikä sitäpaitsi ole kamalan kallis edes!

Saat uuden ihanan lattian:)

Ps. jos väri/rautakaupassa väittävät vastaan niin haistata huilut niille ja sano että asiantuntijoiden mukaan tää on tutkitusti oikeaoppinen saneerauskeino nykyään. Jyrkkä ei kalliille purku/vesieristys/rakennushommille.

• annika

Ei kai nyt yritetä huijata blondia??? Kun toinen väittää toista ja toinen toista, niin en tiedä mihin uskoa.

Jos olisi kysymyksessä omistusasunto, niin varmasti laittaisin lattiaan kaakelit ihan ammattilaisten voimin jne. Koska kyseessä on vuokra-asunto, en välittäisi ruveta ottamaan yhteyksiä taloyhtiöön ja näkemään niin suurta vaivaa. Rahasta ei ole kiinni.

Maalaaminen tosiaan tuntuu ehdottomasti parhaalta vaihtoehdolta, koska jos alkuperäinen matto poistetaan ja tilalle laitetaan uusi, pitäisi hankkia luvat. Jos taas laittaisi vanhan muovimaton tilalle uuden, mietin sitä, miten viemärin kanssa,... (jotta vesi pääsee valumaan sinne esteettä yhtä hyvin, kuin ennen)

Tuo remonttiässä kuitenkin kuulostaa vähän huonolta korvaani. Olen ko. malia käyttänyt seiniin, mutta miten se kestää kulutusta ja vettä ja kuinka se tarttuu muoviin? Mulle tuli mieleen lähinnä automaalit (sellaiset, joilla maalataan autojen "muoviosia") nehän joutuvat kestämään jopa painepesuria. Mun kärsivällisuyteni ei tosin riittäisi noin ison alan sprayaamiseen, mutta joskos näitä vastavia maaleja olisi myös muunlaisissa purkeissa?!?

Miten maali pysyy myös saunan lattiassa?

• toimii
        annika kirjoitti:

Ei kai nyt yritetä huijata blondia??? Kun toinen väittää toista ja toinen toista, niin en tiedä mihin uskoa.

Jos olisi kysymyksessä omistusasunto, niin varmasti laittaisin lattiaan kaakelit ihan ammattilaisten voimin jne. Koska kyseessä on vuokra-asunto, en välittäisi ruveta ottamaan yhteyksiä taloyhtiöön ja näkemään niin suurta vaivaa. Rahasta ei ole kiinni.

Maalaaminen tosiaan tuntuu ehdottomasti parhaalta vaihtoehdolta, koska jos alkuperäinen matto poistetaan ja tilalle laitetaan uusi, pitäisi hankkia luvat. Jos taas laittaisi vanhan muovimaton tilalle uuden, mietin sitä, miten viemärin kanssa,... (jotta vesi pääsee valumaan sinne esteettä yhtä hyvin, kuin ennen)

Tuo remonttiässä kuitenkin kuulostaa vähän huonolta korvaani. Olen ko. malia käyttänyt seiniin, mutta miten se kestää kulutusta ja vettä ja kuinka se tarttuu muoviin? Mulle tuli mieleen lähinnä automaalit (sellaiset, joilla maalataan autojen "muoviosia") nehän joutuvat kestämään jopa painepesuria. Mun kärsivällisuyteni ei tosin riittäisi noin ison alan sprayaamiseen, mutta joskos näitä vastavia maaleja olisi myös muunlaisissa purkeissa?!?

Miten maali pysyy myös saunan lattiassa?

Ei kuseteta blondia ei. Ei tulisi mieleenkään näin vakavalla asialla!

Tekniikan maailmassa nro 5/78 oli testi
        maaleista ja remontti-ässä hakkasi kaikki muut uutuus maalit mennen tullen.
        Saunan lattiaan se on erityisen hyvä ja voit myös sipaista kiukaan kyljenkin sillä niin saat kivan värisen kiukaan.
        Täysin höpö hommaa ruveta kalliisiin purkutöihin ja tekeen uutta.
        Ne autospraymaalihommat ovat höpöhommaa, vetelet vain remppa-ässää telalla niin takaan että nautit todella paljon lopputuloksesta.

• annika
        toimii kirjoitti:

Saunan lattiaan se on erityisen hyvä ja voit myös sipaista kiukaan kyljenkin sillä niin saat kivan värisen kiukaan.
        Ne autospraymaalihommat ovat höpöhommaa, vetelet vain remppa-ässää telalla niin takaan että nautit todella paljon lopputuloksesta.

tarviiko pohjamaalin?

• annika
        toimii kirjoitti:

kiukaan kyljen??? :)

• annika
        toimii kirjoitti:

Tekniikan maailma nro 5/78,...???

• ch-a

Jos se on kerran vain vuokrakämppä niin sen kun lätkäät toisen muovarin päälle. Todella halvalla ja helpolla selviät, ja tulee siistimpää kuin maalaten.

• annika

sen saa siten, että vesi menee hyvin lattiakaivoon? toinen muovimatto päällä kuitenkin nostaa sitä lattiaa ja varmaan muttaa lattian kaltevuutta jollain tapaa?

• ch-a
        annika kirjoitti:

sen saa siten, että vesi menee hyvin lattiakaivoon? toinen muovimatto päällä kuitenkin nostaa sitä lattiaa ja varmaan muttaa lattian kaltevuutta jollain tapaa?

Enpä itse asiassa tiedä. Ehkä kuitenkin kannattaisi nykäistä se vanha muovimatto pois ensin, sillä tosiaan kyllähän se varmaan vähän nostaa lattiaa.

Ne muovimatot joiden kanssa olen itse ollut tekemisissä ovat irronneet ihan suosiolla. Eli olen vain irrottanut listat ja mahdolliset naulat jne. ja sitten vetänyt vanhan maton pois.

• Oma koti kullan kallis

Hyvä Annika, ruskea muovimattosi on kiinteä vesieriste lattiassa ja siihen ei saa koskea ilman taloyhtön lupaa. (Itselläni samanlainen ja mielestäni yhtä ruma..) Kysäisepä vuokranantajalta mitä tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe