Kertokaas kirjaimellisesti miten niitä oikein vaihdetaan? :/
Nolo kysymys, mutta eihän sitä voi tietää kun ei ole kerrottu.
Vaihteiden vaihto
13
8809
Vastaukset
- Jari
Riippuu mitä tarkalleen ottaen tarkoitat. Vaiherattaiden vaihtamista vaihteistoakselille vai vaihteiden vaihtamista ajon aikana. Epäilen, että jälkimmäistä.
Ajossa kytkin pohjaan ja jalalla vaihteen vaihto. Tämän jälkeen kytkin ylös ja siinäpä se. Menee aika luonnostaa kun kokeilet. Minkä olet kokenut asiassa vaikeaksi ?- automat
painat vaan kaasua!! sopis varmaan sulle!
- pjiouhiuh
mikä se kytkin sitte oikeen on
- me---
pjiouhiuh kirjoitti:
mikä se kytkin sitte oikeen on
se on se joka näyttää jarrulta vasemmalla puolella eli crosseissa on taka jarru on jallala jarrutettava ja etu jarru on oikealla puoella kädessä ;) emt selitinkö oikeiin.
Vaihteidenvaihto:
Ennen kun käynistät(crossia) Laitat vapaalle
sitten kun mopo on käynnissä kytkin pohjaan ja yks vaihe ales päin. kaasu keskikohalle tai vähemmän ja päästät kytkintä IHA HITAASTI ja samalla lisäät kaasua.. sitten kun on ykkös vaiheella voit ajaa sillä vähän aikaa sitten seuraavaks kytkin pohjaan kun olet ajamassa älä pelkää van ota kaasu pois ei mopo pysähdy sitten laitat vaihde jallala 1 ylös nyt olet kakkosessa ajat vähä matkaa ja sitten uudesta sama juttu
Toivottavasti autto
- Me - tahtoo tietää
me--- kirjoitti:
se on se joka näyttää jarrulta vasemmalla puolella eli crosseissa on taka jarru on jallala jarrutettava ja etu jarru on oikealla puoella kädessä ;) emt selitinkö oikeiin.
Vaihteidenvaihto:
Ennen kun käynistät(crossia) Laitat vapaalle
sitten kun mopo on käynnissä kytkin pohjaan ja yks vaihe ales päin. kaasu keskikohalle tai vähemmän ja päästät kytkintä IHA HITAASTI ja samalla lisäät kaasua.. sitten kun on ykkös vaiheella voit ajaa sillä vähän aikaa sitten seuraavaks kytkin pohjaan kun olet ajamassa älä pelkää van ota kaasu pois ei mopo pysähdy sitten laitat vaihde jallala 1 ylös nyt olet kakkosessa ajat vähä matkaa ja sitten uudesta sama juttu
Toivottavasti autto
- MeSIIS kun on mopokäynnistetty ,ja vaihdettu ykköselle kaasuteltu vähä aikaa päästetään kaasupois kytkin pohjaan ja ylös niin tulee 2 ? ja pitääkö sitten painaa alas että pääsee 3.? vai painetaanko vielä ylös ?
- dfgdfgdfgg
tahtoo tietää kirjoitti:
SIIS kun on mopokäynnistetty ,ja vaihdettu ykköselle kaasuteltu vähä aikaa päästetään kaasupois kytkin pohjaan ja ylös niin tulee 2 ? ja pitääkö sitten painaa alas että pääsee 3.? vai painetaanko vielä ylös ?
Sitten ylös.
Normaalisti vaihteet ovat "Yksi alas, loput ylös".
Kinroadeissa ja jinkuissa yms. toisin.
Aina ylöspäin, lähes poikkeuksetta. - asjkpsd
dfgdfgdfgg kirjoitti:
Sitten ylös.
Normaalisti vaihteet ovat "Yksi alas, loput ylös".
Kinroadeissa ja jinkuissa yms. toisin.
Aina ylöspäin, lähes poikkeuksetta.Mutta vapaalle siis menee, että pistää ihan alas, ja sitten yks ylös?
- tyhmä123
me--- kirjoitti:
se on se joka näyttää jarrulta vasemmalla puolella eli crosseissa on taka jarru on jallala jarrutettava ja etu jarru on oikealla puoella kädessä ;) emt selitinkö oikeiin.
Vaihteidenvaihto:
Ennen kun käynistät(crossia) Laitat vapaalle
sitten kun mopo on käynnissä kytkin pohjaan ja yks vaihe ales päin. kaasu keskikohalle tai vähemmän ja päästät kytkintä IHA HITAASTI ja samalla lisäät kaasua.. sitten kun on ykkös vaiheella voit ajaa sillä vähän aikaa sitten seuraavaks kytkin pohjaan kun olet ajamassa älä pelkää van ota kaasu pois ei mopo pysähdy sitten laitat vaihde jallala 1 ylös nyt olet kakkosessa ajat vähä matkaa ja sitten uudesta sama juttu
Toivottavasti autto
- MeEli kun pysähdytään risteykseen vaihteet täytyy pienentää tapahtuuko tämä kun lähestytään risteystä, vai sillon kun on kytkin pohjassa risteyksessä?
- rauhallisesti
tyhmä123 kirjoitti:
Eli kun pysähdytään risteykseen vaihteet täytyy pienentää tapahtuuko tämä kun lähestytään risteystä, vai sillon kun on kytkin pohjassa risteyksessä?
niitä pykäliä alaspäin jo lähestyessäsi risteystä, vaikka ykköselle saakka.
- luistaaa..
pjiouhiuh kirjoitti:
mikä se kytkin sitte oikeen on
vetoakselin pyörimisen ja se taas estää takapyörän pyörimisen ja takarengas jos ei pyöri niin matkanteko on seis!
- jonnekytkin
juokaa es vittu jos ette tiedä mikä on kytkin ei jumalauta!
- kyllä pevetillä lähtee
Vaikka sun keso oli koulus 6.5 ja olit siellä mopoparkissa kattoo mopetei niin ei se oikeuta sua haukkuu porukka joka ei tiedä mikä on kytkin
- moporistikin
lisääntyykö kulutus kytkin pohjassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta791937Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt191733- 161594
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201326Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61252En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121244hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121226Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu451203Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101192Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291181