Otsikko puhunee puolestaan...
itellä aikaisemmin satunnaisesti, mutta tihenevään tahtiin iskenyt jännityskohtauksia, nyt pari päivää melkein taukoamatta perhoset lepattaneet mahassa. Aika ikävä tunne, kellään muulla jännittäjällä vinkkejä olotilan lievitykseen?
Ja "vedä kännit" -tyyliset hirmuhauskat kommentit voi jättää väliin.
Jännittääkö?
15
345
Vastaukset
- kekekola
Pieni jännitys on aina tervettä. Itsellä tulee myös pieniä kihelmöintiä ja stressiä silloin tällöin, mutta liikunta auttaa ainakin minulla asiaan kummasti. 3x viikkoon 3km hölkkälenkki tekee gutaa!
Myös lukutaktiikan vaihto tai lukujärjestyksen sekoitus voi olla tarpeen, esim. kylmän lukemisen ja pänttäämisen sijaan koitappa selittää ääneen asioita ilman kirjojen apua. Ja jos jotain ei muista niin kirja takas avuksi.
Mihis päin Suomea haet?- Gggg
Kiitos vinkeistä! Helsinkiin haen.
Itse asiassa normaalisti harrastankin aktiivisesti liikuntaa, mutta vähemmälle on jäänyt, kun täytyy 40-tuntisen työviikon lisäksi riittää aika lukemiseen. Aika monipuolisin tekniikoin olen opiskellut, ihan pelkästään lukenut, piirtänyt mindmapeja, taulukoita ja kuvaajia, laatinut listoja ja niitä ääneen luetellut, kirjoittanut ja lukenut muistiinpanoja, vastannut harjoituskokeisiin ja -kysymyksiin... pitääpä tosiaan tässä kokeilla irroittautua vaikka puolen tunnin lenkin ajaksi kirjoista parina päivänä viikossa stressin lievittämiseksi. (=
Tsemppiä sulle loppurutistukseen!
- vdfev
Mulla lensi perhoset jo maaliskuussa.....Arvatkaa vaan miten ne nyt jo lentelee?
- Ggggg
Mulla kanssa oli kova paniikki maaliskuussa, huhtikuussa helpotti, mut nyt alkaa olla jo sietämätön olo. =D
Haittaako muilla jännitys keskittymiskykyyn? =/ - Ggggg
Ggggg kirjoitti:
Mulla kanssa oli kova paniikki maaliskuussa, huhtikuussa helpotti, mut nyt alkaa olla jo sietämätön olo. =D
Haittaako muilla jännitys keskittymiskykyyn? =/*keskittymiskykyä
- JJJ5
Itsellä alkaa jännitys olla aika kova! Olen hakemassa Jyväskylään eli minulla pääsykoe on jo kolmen päivän päästä! Jaiks :-D
- kekekola
Sama täällä! Tsemppiä pääsykokeisiin ja toivottavasti nähään syksyllä. ;)
- jjj5
Noniin, jostain syystä viesti tuli vain osittaisena.. MUTTA itse olen siis jännitystä pitänyt kurissa käymällä joka ilta vetämässä salilla kunnon rääkin. Saa päivän päätteksi aivot nollattua ja hetken pois kirjojen äärestä:)
- dcdttt
Sama homma, punttisalilla tulee viitisen kertaa viikossa käytyä, nollaa mielentiloja hyvin muutenkin
- aerhegr
No kannattais kyllä jo tässä vaiheessa kevättä alkaa hiljentämään tahtia ja keskittyä kertailuun. Et halua olla uupunut valintakoepäivänä. Tosiaankin päinvastoin, ei mitään viinaralleja vaan esim. liikuntaa ja muita rentoutuskeinoja käyttöön. Pieni stressi on hyvästä muttei semmoinen, että kynä ei pysy kädessä kun tärisee niin pahasti.
- nööööö
No kyllä alkaa paniikki olla jo, ollut jo muutaman viikon. Niin kovat paineet päästä sisään.. Ja ironistahan tästä tekee se, että stressi joka aiheutuu paineista päästä sisään on juuri se lukemista ja tekemistä rajoittava tekijä tällä hetkellä ja voi estää sen sisäänpääsyn! Ei auta vaikka kuinka selittelee että se tampere on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin aaltokin.
Oisin hakenu lääkäristä kyllä jotain rauhottavia jos ois kerenny. Onneks ei olla enää opetteluvaiheessa vaan nyt yritetään vaan viikon ajan pitää setti kasassa päässä ja kerrata.
- näin menee
Ei jännitä oikeastaan. Lähinnä odotan sitä koetta. Nyt lukeminen tuntuu lähinnä suuren tietomäärän ylläpitämiseltä, jota ei jaksaisi ainakaan kuukausitolkulla enää samalla kaavalla käydä läpi......koe menkööt sitten miten menee, ainakin on yritetty ja kaikkensa annettu! Se on tärkein.
- Aalto2013
Tähän on kyllä pakko yhtyä. Puolenvuoden luku-urakan jälkeen jatkuva kirjojen lukeminen ja asioiden kertailu alkaa maistua hiekalle. Saisi koe olla ja mennä niin sais jotain muutakin ajateltavaa kun tiliristikot ja peste-analyysit.
Kuten edellä, niin lohduttaa että tietää tehneensä kaikkensa. Jos ei riitä niin sitten ei. - rashdsfsd
Aalto2013 kirjoitti:
Tähän on kyllä pakko yhtyä. Puolenvuoden luku-urakan jälkeen jatkuva kirjojen lukeminen ja asioiden kertailu alkaa maistua hiekalle. Saisi koe olla ja mennä niin sais jotain muutakin ajateltavaa kun tiliristikot ja peste-analyysit.
Kuten edellä, niin lohduttaa että tietää tehneensä kaikkensa. Jos ei riitä niin sitten ei.Jyväskylässä olleilla luku-urakka onkin jo ohi - koe oli 29.5! Tosin pahin jännitys on ainakin itsellä juuri päällänsä tuloskirjeitä odotellessa.
- jjj5
Hohhoijaa.. Ei juurikaan jännittänyt ennen koetta, mutta koesaliin sisään päästyäni iski aivan jäätävä paniikki, joka kesti sen kolme tuntia, enkä saanut mitään järkevää paperille. Kyllä vituttaa ihan suunnattomasti, kun olin valmistautunut huolella. Ei oo koskaan ennen käynyt mitään vastaavaa. Todellakin toivon, et kellekään muulle ei käy samalla tavalla. Ensimmäiset 30 minuuttia meni siihen, et yritin saada kynää pysymään kädessä. Jep...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82738Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642652- 1842501
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari201983Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http181145Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta741004