vai 9 kirjoitti saamen yo-tentissä ja inarit- ynnä kolttasaameet jätettiin vallan kirjottamatta! Suomen ei pidä enää tuhlata varoja saamelaisuuteen, kun kerta saamelaisia itseään ei enää kiinnosta koko asia!
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/05/1760454/lukiovertailu-2013-kolme-ainetta-joita-ei-kirjoittanut-kukaan
Ymmärrän hyvin, että saamelaisia tyttöjä haluttaa etelänmiesten isot ja mehukkaat kullit, mutta se ettei oma äidinkieli kiinnosta on jo erikoisempi juttu.
Eli antaa sen saamen jo olla ja Suomeen vain yksi kieli eli SUOMI!
Nyt loppuu rahojen tuhlaus!
4
316
Vastaukset
- tietää_
Hyvin sanottu! Saamelaiset ei osaa tehdä mitään muuta kuin valittaa.
- kolttis
No valittamisen pohjoisen jänkä-joonaat kyllä taitaa! Oltais persaukisia poromiehiä ilman etelän valtioo...
- ihanolensuomalainen
Olen kyllä erimieltä. Saamelaisille saisi antaa enemmän valtaa päättää omista asioistaan. Paremmin he tietävät, kuin jotku hieman etelämmässä asuvat päättäjät.
Arvostusta ja kunnioitusta, ei se satuta. Ei me suomalaiset yhtään sen parempia olla..
Se on vaan rikkaus, kun on erilaisia ihmisiä, eri kieltä, kulttuuria jne. Sama pätee ruotsinsuomalaisiin, en ymmärrä miten jotku voivat vihata heitä, kokevat uhkana? - Norjan pojat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986168KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495637Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602673Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072098Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071798- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801287- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331058