apuva aloittelijalle

jusssi

olis tarkotus hankkia laajakaista(512)ja tehdä langaton verkko kotiin kannettavalle koneelle.Mitä
tartten ja mitä maksaa?ADSL modeemin sais operaattorilta (sonera)vai kannattaako se ostaa muualta?Mites tulostimen sais siihen wlan:iin???

5

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MacFinn

Sen ADSL modemin ja Wlan tukiaseman. Joissakin on molemmat samassa laitteessa. Sitten tarviit kannettavaan wlan-kortin ellei siinä jo ole vakiona. Monessa jo on.

Sitten tukiasemassa pitäis olla USB portti sille kirjoittimelle tai sun kirjoittimessas pitää olla ethernet portti (monessa laserissa on tai niihin saa).
      Hyvä tukiasema on esim:
      http://www.apple.com/fi/airportexpress/

Hinnoista sen verran, että PC kortit maksaa siinä 30-80 e ja tukiasemat 70-300 e. En oo nyt vähään aikaan kattonut mitä ADSL päätteet maksaa (siis ne joissa on WLAN samassa).

Ja huolimatta siitä, mitä täällä esiintyvät vanhentuneen b-standardin kannattajat sanoo, osta vaan nykyisen g-standardin laitteita. Siitä huolimatta, että b-laitteita voit saada halvemmalla.

• jpe

Voitko vielä perustella tuon g-standardin paremmuuden kotikäytössä.

• MacFinn
        jpe kirjoitti:

Voitko vielä perustella tuon g-standardin paremmuuden kotikäytössä.

1) Koskas viimeksi ilmestyi uusia wlan tuotteita, jotka EI ole g-standardia? Ja seuraavaa ei tule. Eli b-malli on vanhentunutta tekniikkaa.
        2) Kokeile jossakin siirtää 700-800 megaista leffaa koneesta toiseen 10 megasella ethernetillä ja sitten 100 megasella. Wlanissa nuo suhteet on 11 ja 54 megaa. Mutta usko pois, eron huomaa. Äläkä sano, ettei mun ole koskaan tarvinnut mitään isompaa siirtää. Ja editoi sitten vaikka eka digivideoleffas, joka on helposti 1-2 gigaa. Tai siirrät mp3 kirjastos läppäriin mukaan otettavaks.
        3) Nytkin mun läppäri siirtää g-wlanilla musaa mun läppäristä stereoihin (Apple Airport Express tukiasema) ja samalla surffaan netissä. Miten kauan luulet, että menee, ennenkuin kuvat (elävä ja still) siirtyy esim telkkariin. Mun veikkaus on, että stillikuvat ens tammikuus. Ja videot viimeistään vuoden päästä siitä. Ja tohon ei b-wlan enää pysty.
        4) Kun ostaa tietotekniikkaa, pitää hieman katsoa eteenpäin, mitä on tulossa eikä sitä mitä oli joskus. Mikä merkitys on muutaman kympin hintaerolla laitteessa jota käytät seuraavat viisi vuotta?

Riittäiskö nämä näin aluksi?

Tietysti, sinähän se hankintas päätät.

• jusssi

toi airport vaikutti asialliselta laiteelta,eikä
      ihan kauheen hintanenkaan €149 ja belkin kortti €59 ja vielä soneralle €59 asennus modeemi ni eipä
      paha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe