Juttelu keskusteluna

Sic transit mundit k

Ihmiset kokoontuvat juttelemaan keskenään. Omat sanomiset ja tekemiset tehdään selviksi ja samoin muutkin tilanteet ja kommellukset.

Kun itse joutuu mukaan tällaiseen tilanteeseen ikäänkuin keskustelijana, syntyy raivostuttava tilanne.

Keskustelua ei voi syntyä koska aihetta ei sellaiseen ole.

Samanlainen pyrkii tilanne olemaan palstallakin, vai kuinka.

42

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ? - ?

      Ei auennut.

      • st...

        Miten siis osallistua "keskusteluun" jossa" käsitellään tietyn sisäpiirin asioita.


      • - ? -
        st... kirjoitti:

        Miten siis osallistua "keskusteluun" jossa" käsitellään tietyn sisäpiirin asioita.

        Enpä osallistu, jos minulla ei ole mitään sanomista. Joillekinhan ei mikään kelpaa.


    • nyt utelias

      Mä en tiedä mikä on se sisäpiiri, mä vaan kirjoitan jutellessa, en mä odota, et mulle vastataan.
      Ketkä siihen kuuluu?

    • sellanen mä

      Raivostunut en ole tuollaisesta koskaa, mä vaan keksin omaa sanottavaa, jos haluan. Ei mulla tartte olle mitään johtolankoja, niitä on oma pää täynnä!

    • aiheko aina?

      Etkö sinä osaa jutella ihan vaan hyväntahtoisesti, ajattelematta, että nuo kuuluu johonkin sisäpiiriin? Umpiohan se olisi pitkän päälle minusta!

      • Matamimimmi

        Minä luulen ymmärtäväni mitä ketjun aloittaja tarkoitti.
        Voimme joutua seuraan missä keskenään tutut juttelevat heille, mutta ei minulle, tutuista asioista, mahdollisesti heidän yhteisistä tuttavistaankin.
        Ulkopuoliseksi siinä itsensä tuntee. Mielestäni onkin epäkohteliasta olla ottamatta huomioon sellaista, joka on samassa seurueessa, mutta tavaallaan ei kuitenkaan ole, koska muut puhuvat itsekkäästi vain "omiaan."


    • jjoutava

      Täähän onkin jutteluun omiaan tämä aloitus. Juttelua tulee joillakin aivan niin että siihen hermostuu. Juttelu omasta olemisesta ja juttelu siitä voiko jauhelihaa ostaa ja tehdä siitä syötävää, kas kun laittavat siihen ties mitä ja jos näkee toisen valikoimassa maitotuotteita niin siihen menee juttelemaan mitä minä valitsen ja mitä sinun ei missään tapauksessa pitäisi valita itsellesi. Nyt menen kuitenkin nukkumaan kun olen tänäänkin viettänyt melko täysipainoisen päivän ja vielä pääsin juttelemaankin, ihan hyvää tuuria sekin.

      • aa pee see

        Jopa taas jonninjoutavalta hyvää puhetta. Niiiiiin paljon sitä puhua pälpätetään eikä sanota mitään. Puun ja heinän höpinää piisaa.

        Nukkumaan häätyy tästä lähteä, sillä kuten tiedämme, uni paras lääke on, vaikkei nyt sairas oisikaan. Jos on sairas, niin tarttee kyllä muutakin roppia ottaa, ei uni yksistään ketään paranna, paitsi ikiuni kyllä parantaa ihan lopullisesti kuten senkin kaikki tietävät, joten eipä siitä sen enempää. Joten nukkumaan taidan kuin taidankin tästä vääntäytyä tai jos ei nyt ihan heti unten maille, niin ainakin sänkyyn lojumaan ja lukemaan jotain rentouttavaa. Mitään jännittäviä, pelottavia, riettaitakaan asioita ei pidä lueskella, saattaa uni häiriintyä tai peräti kokonaan kaikota, kuten senkin moni tietää. Kauhean paljonhan ihmiset nykyisin kaikkea tietävät, kun osataan lukea, ollaan niin lukeneita niin lukeneita. Ja on tietokoneet ja kuuklet ja monen sorttiset kurssit ja koulut, toista se oli entiswanhaan, herrasväki se vaan jotain tiesi kun niillä oli varaa penskojaan kouluuttaa. Ja oli entiswanhaan niin erilaista tuo nukkuminenkin, oli kovat makuualustat ja aikaset herätykset ainakin rahvaalla. Toista se on nykysten, on jousimatrassit ja ehkäset vällyt eikä russakat sun muut täit ruppia ole öisin jyrsimässä.
        Kyllä jjoutavoisen ei ainakaan nyt tartte hermostua eikä kenenkään muunkaan, sillä täyttä asiaa lyhyesti ja ytimekkäästi tässä haastelin. Ja nyt käyn hampaitten pesulle, omien hampaitteni enkä tekareitten, jota asiaa tosin ei monikaan tiedä, vaan nytpä tietää. Ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää, anteeksi siis. Ja hyvää yötä, asiallisesti jatkukoon elomme täällä elomme ehtoopuolella.


    • kehä-raakki

      Ei ole muiden vika, jos itse ei uskalla mennä "sisäpiirin" keskusteluun mukaan.
      Jos sellainen on?
      Aina on kovin helppo löytää syy muissa.

      Tappelu kai joillekin täällä on mieluisinta?

      • Ei tämän ketjun avaaja syytä ketään. Juttelijoilla pitää olla vähintään yksi mielipide johon tarttua.

        nyt on jo kaksi, jotka ymmärsivät, matamimimmi ja jjoutava. HURRAA ME!


      • kehä-raakki
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ei tämän ketjun avaaja syytä ketään. Juttelijoilla pitää olla vähintään yksi mielipide johon tarttua.

        nyt on jo kaksi, jotka ymmärsivät, matamimimmi ja jjoutava. HURRAA ME!

        Jokainen ymmärtää omillaan ja on ihan yhtä oikeassa. Ei tämä ole mikään Viisastenkerho.


    • kysymys,,,,,,,,,

      Apina aihe????

    • tyytyväinen

      Avaaja ei päässyt mihinkään mukaan, siis kiinni juttuihin, siksi raivostui!
      Mä panen suun ja silmät nyt kiini ja ilostuin kun ei tapeltu.

      • uni-ulpukka

        Hyvä periaate sinulla, kauniita unia!


    • Voiko tämmöistä keskusteluksi sanoa, kun tulee mukaan vasta kymmenen tunnin kuluttua. Yksinpuheluhan tästä tulee ihan luonnollisista syistä.
      Ei ainakaan normaalista keskustelusta ole kyse, pitäisi keksiä parempi nimi tälle.
      Miten olisi ketjukirjoittelu.
      Kun tuodaan arkistosta viisi vuotta vanha ketju mukakeskusteluun voi pari kolme kuolluttakin mukana olla.

      Paras periaate kun kirjoittaa viesti on ettei edes odota että kukaan siihen tarttuisi, ei tule sitten mieleen mitkään nuolemiset, klikit eikä tutuille vastaamiset ja syrjimiset. Jos niin kokee lopettaa kannatta koko harrastus.

    • ???

      Klikit ja syrjimiset?

      • ???

        Niiin, onhan noista valitettu usein, että kirjoittajat vastaavat vain suosikeilleen ja ainakaan ei uusille ja että on jokin "sisäpiiri". Ihmetyttää ja tympii tuollainen.

        Kuten.
        ("Miten siis osallistua "keskusteluun" jossa" käsitellään tietyn sisäpiirin asioita.")

        Jos näin tuntee niin silti, kuka kieltää kirjoittamasta, ei kukaan, vapaa sana täällä.
        Kuinka minä ilkeäisin muita syyttää, jos minulle ei vastata tai aloitukseni hiipuu alkuunsa. Aika naivi olisin ja itserakas.


      • aloitukset lopettanu
        catleija-ek kirjoitti:

        ???

        Niiin, onhan noista valitettu usein, että kirjoittajat vastaavat vain suosikeilleen ja ainakaan ei uusille ja että on jokin "sisäpiiri". Ihmetyttää ja tympii tuollainen.

        Kuten.
        ("Miten siis osallistua "keskusteluun" jossa" käsitellään tietyn sisäpiirin asioita.")

        Jos näin tuntee niin silti, kuka kieltää kirjoittamasta, ei kukaan, vapaa sana täällä.
        Kuinka minä ilkeäisin muita syyttää, jos minulle ei vastata tai aloitukseni hiipuu alkuunsa. Aika naivi olisin ja itserakas.

        Ei tunnu kivalta kun tietää kenen aloituksiin aina vastataan, oli ne mistä tahansa ja samasta aiheesta jo ennen aloittanut ei saa mitään huomiota. Susmorsian ja Tex on naisista ne jotka taatusti saa aina vastauksia ja kehuja, oikeastaan kuka tahansa mies myös. Valitettavasti ei moni enää aloituksia tee, miehistä vain pari kolme.

        Monta listaa on tehty ja niistäkin tietää kuka on suosittu kuka ei ole mitään.


      • kyllä
        aloitukset lopettanu kirjoitti:

        Ei tunnu kivalta kun tietää kenen aloituksiin aina vastataan, oli ne mistä tahansa ja samasta aiheesta jo ennen aloittanut ei saa mitään huomiota. Susmorsian ja Tex on naisista ne jotka taatusti saa aina vastauksia ja kehuja, oikeastaan kuka tahansa mies myös. Valitettavasti ei moni enää aloituksia tee, miehistä vain pari kolme.

        Monta listaa on tehty ja niistäkin tietää kuka on suosittu kuka ei ole mitään.

        ullamirjami ja susmorsian saavat aina vastauksia
        ovat niinpal samaa tyyppiä


      • saman havainnut
        aloitukset lopettanu kirjoitti:

        Ei tunnu kivalta kun tietää kenen aloituksiin aina vastataan, oli ne mistä tahansa ja samasta aiheesta jo ennen aloittanut ei saa mitään huomiota. Susmorsian ja Tex on naisista ne jotka taatusti saa aina vastauksia ja kehuja, oikeastaan kuka tahansa mies myös. Valitettavasti ei moni enää aloituksia tee, miehistä vain pari kolme.

        Monta listaa on tehty ja niistäkin tietää kuka on suosittu kuka ei ole mitään.

        Siksipä palsta ei toimi, liian kauan samat kuviot .


      • Matamimimmi
        saman havainnut kirjoitti:

        Siksipä palsta ei toimi, liian kauan samat kuviot .

        Toimiihan tämä palsta. Minä henkilökohtaisesti en oikein osaa tehdä alotteita. Muistan yhden tämän keväisen "Läpinäkyvä nainen", vai oliko sen otsikko noin, en oikein muista,mutta joka tapauksessa, pohdiskelin tätä vanhaksi tulemisen ikävää puolta. Minusta on ottanut koville kun entinen nuori ja nätti on muuttunut tavallaan näkymättömäksi. Joku julisti, ettei ole koskaanva vamppi ollutkaan, pari muutakin oli niin kielteissävyisiä, että taidan edelllnkin jättää aloituksen teon muille.
        Huomaamattomuudella ja näkymättömyydellä en tarkoittanut miesten suhtautumista, vaan yleensä "aktiivi-ikäisten"asennetta vanhuutta kohtaan.


      • tementti
        Matamimimmi kirjoitti:

        Toimiihan tämä palsta. Minä henkilökohtaisesti en oikein osaa tehdä alotteita. Muistan yhden tämän keväisen "Läpinäkyvä nainen", vai oliko sen otsikko noin, en oikein muista,mutta joka tapauksessa, pohdiskelin tätä vanhaksi tulemisen ikävää puolta. Minusta on ottanut koville kun entinen nuori ja nätti on muuttunut tavallaan näkymättömäksi. Joku julisti, ettei ole koskaanva vamppi ollutkaan, pari muutakin oli niin kielteissävyisiä, että taidan edelllnkin jättää aloituksen teon muille.
        Huomaamattomuudella ja näkymättömyydellä en tarkoittanut miesten suhtautumista, vaan yleensä "aktiivi-ikäisten"asennetta vanhuutta kohtaan.

        Elämä käy vaikeeksi jos noin vanhoja asioita muistelee läpinäkyvä.


      • senäkyy
        tementti kirjoitti:

        Elämä käy vaikeeksi jos noin vanhoja asioita muistelee läpinäkyvä.

        Onhan se kaukainen asia se aktiivikansalaisesta käyminen. Kyllä on totta, että niputetaan seniiliksi kun iän huomaa, vaikka kuin yrittää olla aktiivinen. Sellaisen asenteen näkee siinä nuoremman huvittuneisuudessa jos yrittää olla muuta kuin välinpitämätön vanhus.


      • Matamimimmi
        tementti kirjoitti:

        Elämä käy vaikeeksi jos noin vanhoja asioita muistelee läpinäkyvä.

        tementille: Minä muistan vanhempiakin asioita, en ole vielä niin "tementti".


      • kuntsarilla
        Matamimimmi kirjoitti:

        tementille: Minä muistan vanhempiakin asioita, en ole vielä niin "tementti".

        Mantamyrskyssä
        mummot hakee ja paappaa viedään.
        Parhaillaan ei koko iltana jäänyt ainoatakan tanssia väliin.
        "Kuutko sä mun kans "kuurankukille" tulivat hakemaan...


      • pitää ymmärtää
        Matamimimmi kirjoitti:

        tementille: Minä muistan vanhempiakin asioita, en ole vielä niin "tementti".

        dementoitunut juuri niitä vanhoja asioita muisteleekin ja niistä puhuu, mutta vimeviikosta ei muista mitään. Viimeksi kun lenkillä olin dementoituneen ystäväni 83v kanssa, puheittensa aiheet olivat sota-ajassa ja isässään ja äidissään. Ihmetteli asuinalueen kerrostaloja, kun niin paljon uutta on rakennettu ettei enää paikkoja tunnista. Kuitenkin ne talot olivat olleet siinä jo 40 vuotta.


    • tooimii

      Mitäs jos vain tehtäis aloituksia ja nuoltais haavat kotona jo ei vastauksia heru. Tuollainenkin valitus palstan toimimattomuudesta on hölynpölyä. toimii tai hei samantekevää, aloituksia vaan niin siinä sitä oppii tekemään sellaisia kaikille kelpaavia.

      • *Kukkahame*

        Älä hyökkää, kyllä se on aivan totta eikä ole valitus vaan toteamus, mielestäni ja yksi vastaus jutusteluun.
        On niin että jos tällä nikillä minäkin avaan ei takuulla tule kuin pari vastausta, mutta olenkin 'kettuuntunut' ja viekkauvella vääryyvellä aloitan aivan huuhaa nikillä ja hyvin on tullut kirjoituksia.
        Keikaroi jopa 'viikon luetuimpanakin' et silleen!


      • ;))
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Älä hyökkää, kyllä se on aivan totta eikä ole valitus vaan toteamus, mielestäni ja yksi vastaus jutusteluun.
        On niin että jos tällä nikillä minäkin avaan ei takuulla tule kuin pari vastausta, mutta olenkin 'kettuuntunut' ja viekkauvella vääryyvellä aloitan aivan huuhaa nikillä ja hyvin on tullut kirjoituksia.
        Keikaroi jopa 'viikon luetuimpanakin' et silleen!

        Huomattu on, ikäväkseni, tuntuu täällä olevan tärkeintä kuka puhuu, ei se, mitä sanoo.
        Hyvin olet viekastellut, niin teen minäkin.


      • (((´´´((
        ;)) kirjoitti:

        Huomattu on, ikäväkseni, tuntuu täällä olevan tärkeintä kuka puhuu, ei se, mitä sanoo.
        Hyvin olet viekastellut, niin teen minäkin.

        Samoin mina viekastelen.


    • *Kukkahame*

      Hyvä että on muitakin, ihan lämmittää....Kiitos!

      • nyt sus suuttuu

        Hän kun niin vihaa kaksnaamasuutta, mutta ei kai sus KAIKILLE suutu.
        Missä on viekastelun ja valehtelun raja ?? Ainakin muut monella nikillä kirjoittaneet on saanut kuulla kunniansa.


      • ;))
        nyt sus suuttuu kirjoitti:

        Hän kun niin vihaa kaksnaamasuutta, mutta ei kai sus KAIKILLE suutu.
        Missä on viekastelun ja valehtelun raja ?? Ainakin muut monella nikillä kirjoittaneet on saanut kuulla kunniansa.

        Minusta viekastelu on sellaista hymyssä suin tehtävää pientä viekkautta, jonka tarkoitus on ilon tuominen itselle ja muille.
        Siis tässä tapauksessa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.


      • Matamimimmi
        ;)) kirjoitti:

        Minusta viekastelu on sellaista hymyssä suin tehtävää pientä viekkautta, jonka tarkoitus on ilon tuominen itselle ja muille.
        Siis tässä tapauksessa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

        Viekkaus ja kierous lienevät eri asioita.
        Kiero on selkäänpuukottaja, viekas taas enemmän sellainen kaikkien kaveri, saattaa kehua ja immarrella toista ihmistä tuottaakseen tälle hyvän mielen.
        Siispä olen tuosta viekkaudesta samaa mieltä kanssasi.
        Tämä oli vastaus hänelle joka nikkaa silmää ja nauraa.


    • Kiitos ,kiitos kun joku huomasi että minäkin olen olemassa vielä - Olenkin tykännyt jutella näissä ulko ja sisäpiisiläisissä mennään kun minäkin ennen sisäpiirissä ja ulkopiirissä kansantanhuja -- --muuten en saanut oikei varmuutta mistä nyt oli kysumys -- mutta vika on täysin omani -- ole usein ulalla.

      Entinen pullaulla rekattuna ja puskassa ullapulla . :=)

    • Tarkoitatko, että on jotenkin väärin jutella omista tekemisistään ja kommelluksistaan?
      Jos liityt mukaan, eikö sinulla ole siihen lisättävää omasta elämänkokemuksestasi?
      Haluaisitko, että ihmiset kokoontuiosivat keskustelemaan toisten komelluksista ja asioista? Olisiko sinulla silloin paljonkin puhumista?

      Sitä sanotaan juoruamiseksi, ja monet vastustavat sitä ankarasti.

    • Minulla on kokemus "Ulkopuolisuudesta" ..Olin talvella Eläkeläisristeilyllä.. Koko laiva täynnä eläkeläisä,1400 henkeä.. Tunsin itseni niin orvoksi,kuin vain voin olla!
      Ihmiset olivat,jonkun tuttavansa kanssa,tiiviisti.. Minulla oli hyttikaverina,yksi porvoolainen nainen..Näin häntä hetken aamulla ja kun menin nukkumana.. Se oli siinä.. Ne,joiden kanssa menin sinne,en nähn yt vilaustakaan..Olisi pitänyt pyytää puhelinnumero tai jotain.. Joitakin kaljoissa olevia ukkoja,tuli kyllä juttelemaan,mutta kun on itse selvinpäin,ei oikein jaksanut innostua.. Hehhee..
      Tavallisessa arkielämässä,jos joutuu porukkaan,jotka juttelevat keskenään,voi kysyä:Mistä juttelette ja mennä mukaan juttuihin..Kyllä keskustelu sitten kääntyy, kaikkia kiinnostaviin asioihin..Täällä ,voi mennä sekaan ,vaikka mihin ketjuun..
      Kiinnostavaa päivää kaikille! t.Irkku

    • fiiuliin*

      Tämä aloitus on niin samantapainen sisällöltään kuin meidän ruuneperimme ajattelee.
      Ihan hyvä, mutta täällä on paljon tällaisia vähemmän osaavia keskustelijoita jotka ei haluakaan oppia "keskustelemaan", puhua pälpätämme omia asioita , se on paljon kiintoisampaa kuin politiikka ja maailmalla tapahtuneet sekasorrot.

      Tämän kerron omista tuntemuksistani,
      Keskusketelkaa vain rauhassa , keskustelijat.

    • se K

      Ex nihilo nihil fit

      siksi vaikenen...

      • aitoullamirjami

        Olen ollut ukkonna näistä piireistä , kun mun sisäpiirini on tarttenu mun huamiooni . hyvin ootte pärjänny Ilman muakin Ja kun olen ihan itte jo ihan poikki kun mun sisäpiirini on tarvinnu paljon huamioo -- ja varsinkin ruakaa. Tänään tuleekin Jotain ulkolaista Pastaa oli toivottu . Kattoin kettokirjasta -- mutta se menee kyllä mulla ihan oman kaavan (reseptin) mukaan --vettä ja sualaa . Jaa niin siihen soosiin joka tulee siihen päälle on Määrä laittaa lohta ja Katkarapuja . Nääs ne tulee Suamesta ja ne on kai käyny ulkomailla Ja oppineet hyviin ruakiin -- Olisin tehny Läskisoosia kun uuret perunatkin on jo halpoja 10kr kilo -- mutta se ei kelvannu.

        Ja varsinkin huamasin että A .P C ole ihan asian jyvällä .


    • aitoullamirjami

      Niin mää vaan ihan ton erellisen sentakia nääs ettette luule että mää oon kuallu. Tiaroks Se sama ullamirjami

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe