Mitä mieltä olette koiran raaka-ruokinnasta?
Onko täällä ketään, joka "harrastaa" tätä? Mitä kokemuksia teillä on siitä?
Mitä hyviä/huonoja muutoksia olette huomanneet koirassanne?
-kiitos-
raakaruokinta...
5
676
Vastaukset
- Pinja
Täällä yksi koira joka voi hyvin raakaruoalla. Hakusanalla barf löytyy netistä paljon tietoa, yksi parhaista linkeistä on minun mielestä http://www.intopalleron.net (jos muistan tuon osoitteen väärin niin hae sanalla intopalleron. kasvattaa manchesterinterriereitä ja sivuilta löytyy hyvää tietoa barfista)
Koiran turkki tuuhentui, silmät eivät enää vuoda ja korvat pysyneet terveinä sen jälkeen kun ruoka vaihtui tällaiseen "luomuun". Hampaat pysyvät puhtaina kun koira saa kaluta luita.
Huonoa on se, että täytyy tarkkaan olla perillä siitä mitä koira tarvitsee, ja täytyy vähän kokeilemalla löytää se oikea ruokamäärä mikä koiralle sopii. Ja huonoa on ehkä myös se, että tarvii isohkon pakastimen - muuten tulee barffaus kohtuuttoman kalliiksi jos ei ole säilytystilaa ruoalle, ja joutuu ostamaan parin päivän pikkuerissä ruokaa.- herkkusuu
Olen itse ajatellut samoja asiota, mutta en ole vielä kuuullut keneltäkään selviämielipiteitä, eli pitääpä käydä tsekkaamassa tuo sivu!
- toinenkin barffari
Meillä samaten kuin Pinja kirjoitti.Vaivat loppui ja koiralla mahtava turkki.Klakkiseosta annan lisäksi..
- Nappis
Uskon, että raakaravinto (etenkin liha ja luut) on koiralle hyväksi. Meidän koiruli harjoittelee luiden ja kasvissoseen syöntiä mutta raakaa lihaa on syönyt jo jonkin aikaa. Luultavasti osittain siirrytään barffiin. Näkee nyt miten sujuu. Jotkut koirat vaan eivät sulata kunnolla esim. luita ja siksi minusta kotiruokaa on myös ihan hyvä tarjota. Kotikoira ei kuitenkaan pysty hyödyntämään raakaa ruokaa yhtä hyvin kuin susi. Koirat ovat olleet ihmisten parissa niin kauan, että ne sulattavat hyvin kypsennettyä ruokaa ja pystyvät käyttämään viljan ravinnoksi paremmin kuin susi.
Raakaruualla meidän koiran muutenkin hyvä turkki oikein kiiltää silmissä. Koiran katse on kirkas ja lihakset ovat alkaneet kehittyä nuorella koiralla mukavasti. - mallu
itselläni on vain pelkkää hyvää raakaruokinnasta. olen karvaasti kokenut nämä nykyajan allergiat koirissani ja päätin ettei enää ikinä pää ravinnoksi kuiva nuonaa... raaka liha ja naudan pötsi ja kurkkutorvet ovat parasta mitä voin koirilleni syöttää. naudan ja hevosen luut kuuluvat myös koirieni ruokavalioon.... ei ole tarvinnut käydä lääkärissä kuin rokottamassa koiria... minun kukkaro ei eläinlääkäreitä enää lihota...... uskokaa vaan kaikki koira ihmiset tätä.. se on fakta!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583