Seinämaaleja kankaalle?

Kotitaidemaalari

Tarkoitukseni on maalata meidän omaan olohuoneeseemme iso taulu. Minulla on canvaspohja, mutta akryyli/öljyvärit puuttuvat. Remontin yhteydessä on jäljelle jäänyt purkkitolkulla tavallisia Teknoksen seinämaaleja. Tuli mieleen, että jos ostaisi muutaman seinämaalivärin lisää ja maalaisi niillä kankaalle.

Kysymys kuuluu: onko tämä hyvä vai huono idea? Onko jotain perusteita miksi kannattaisi käyttää oikeita taidemaaleja?

10

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripethepooh

      Lienevät ne sinun seinämaalisisi akryylipohjaisia...
      Ihan kuin "taide"akryyliväritkin.

      Jos et siis aio tehdä tauluasi satoja vuosia kestäväksi, niin siitä vaan.

      Edullinen paikka ostaa akryylivärejä on
      http://www.hammond.ee/
      Tallinnassa, ihan Viruhotellin lähellä.

      Jos ei ole siellä käyntiä, verkkokauppakin toimii.
      Suosittelen!

    • Niin eikä Damien Hirst maalaa spot-painting:insä seinämaaleilla.
      Samoin hyvin siloteltua, kiillotettua, tyyliteltyä, piirrosmaista ja yksinkertaista poptaidetta tekevät maalaavat seinämaaleilla.

    • prokuraattori

      Damien Hirst ei maalaa mitään vaan avustajat :) En nyt muista kuka se toinen englantilainen joka tosiaan maalaa seinämaaleilla ..


    • Pablo Picasso

      Joo... 30 vuotta sitten maalasin taulun Kaunis Koti -latekseilla, ja edelleen näyttää ihan asialliselta.

    • kukintyylillään

      No ei ne seinämaalitkaan mitään halpoja ole ja tuskin nyt yhdellä värillä maalaat kaikkinensa. Hyvät taidemaalit on riittosia ja vahvoja pigmentiltään eikä höyryä liikoja. Galeria maallejakin löytyy puolen litran purnukoissa viissin 15 euroo kappale ja jos perusvärit vaan hankit 3-4 niin eipä kai tuo nyt liikoja maksa.

      Seinämaalit muutenkin viskoosiltaan aika veteliä et maalaa nyt sellasella sit..

      • Pablo P.

        Eivät ole halpoja seinämaalitkaan. Ehkä niiden ennestään hallussa olevien purkkien lisäksi kannattaa tosiaan ostaa muutama tuubi oikeita taiteilija-akryylivärejä. Värien menekkihän vaihtelee kovasti. Esim. sinistä riittää pienikin tuubi kun sitä saa aina jatkaa valkoisella jotta lopputulos ei olisi liian tumma.


    • Artcom

      Saattaisi onnistua hyvin, jos maalaisit kuvioiden pohjavärit seinämaaleilla suurin piirtein oikean värisiksi ja taidekaupasta ostetuilla taiteilijaväreillä sitten muutaman kerroksen lisää, jolloin tulisi oikea taideteos ja oikeat värisävyt! Taidekauppoja on joka kaupungissa eli ei kannata lähteä kauemmaksi hankkimaan nuita!

    • Kotitaidemaalari

      Kiitos oikein paljos vastauksistanne! Eiköhän ohjeillanne taulu synny!

    • wsxdecrrr

      Seinämaaleilla voi saada hyviä lopputuloksiakin - jos ne on akryylipohjasia niin niit voi jatkaa vedellä jolloin voi maalata monta kerrosta ja lopputulos on heleempi-
      Itse en lähtis canvakselle maalaamaan seinämaaleilla enkä muutamalla perusvärillä, jos haluaa monta, monta ohutta kerrosta päällekkäin niin et se lopputulos on todella intensiivinen olematta räikee ja sellanen kolmiulotteinen ja mahdollisuus lisätä koko hommaan pieniä vivahteita, niin suosittelen öljy- tai öljyakryylivärejä. Niit saa Clas Olssoniltakin ihan halvalla.

      Itse en tosin pienehköö asuntoon mitään isoa seinämaalausta tekis....ja jos ne on tarkotettu ihan vaan seinämaaleiks niin se haju kestää asunnossa aika kauan.

      Vähän maguaariasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe