Seinämaaleja kankaalle?

Kotitaidemaalari

Tarkoitukseni on maalata meidän omaan olohuoneeseemme iso taulu. Minulla on canvaspohja, mutta akryyli/öljyvärit puuttuvat. Remontin yhteydessä on jäljelle jäänyt purkkitolkulla tavallisia Teknoksen seinämaaleja. Tuli mieleen, että jos ostaisi muutaman seinämaalivärin lisää ja maalaisi niillä kankaalle.

Kysymys kuuluu: onko tämä hyvä vai huono idea? Onko jotain perusteita miksi kannattaisi käyttää oikeita taidemaaleja?

10

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripethepooh

Lienevät ne sinun seinämaalisisi akryylipohjaisia...
      Ihan kuin "taide"akryyliväritkin.

Jos et siis aio tehdä tauluasi satoja vuosia kestäväksi, niin siitä vaan.

Edullinen paikka ostaa akryylivärejä on
      http://www.hammond.ee/
      Tallinnassa, ihan Viruhotellin lähellä.

Jos ei ole siellä käyntiä, verkkokauppakin toimii.
      Suosittelen!

• Niin eikä Damien Hirst maalaa spot-painting:insä seinämaaleilla.
      Samoin hyvin siloteltua, kiillotettua, tyyliteltyä, piirrosmaista ja yksinkertaista poptaidetta tekevät maalaavat seinämaaleilla.

• prokuraattori

Damien Hirst ei maalaa mitään vaan avustajat :) En nyt muista kuka se toinen englantilainen joka tosiaan maalaa seinämaaleilla ..

• Pablo Picasso

Joo... 30 vuotta sitten maalasin taulun Kaunis Koti -latekseilla, ja edelleen näyttää ihan asialliselta.

• kukintyylillään

No ei ne seinämaalitkaan mitään halpoja ole ja tuskin nyt yhdellä värillä maalaat kaikkinensa. Hyvät taidemaalit on riittosia ja vahvoja pigmentiltään eikä höyryä liikoja. Galeria maallejakin löytyy puolen litran purnukoissa viissin 15 euroo kappale ja jos perusvärit vaan hankit 3-4 niin eipä kai tuo nyt liikoja maksa.

Seinämaalit muutenkin viskoosiltaan aika veteliä et maalaa nyt sellasella sit..

• Pablo P.

Eivät ole halpoja seinämaalitkaan. Ehkä niiden ennestään hallussa olevien purkkien lisäksi kannattaa tosiaan ostaa muutama tuubi oikeita taiteilija-akryylivärejä. Värien menekkihän vaihtelee kovasti. Esim. sinistä riittää pienikin tuubi kun sitä saa aina jatkaa valkoisella jotta lopputulos ei olisi liian tumma.

• Artcom

Saattaisi onnistua hyvin, jos maalaisit kuvioiden pohjavärit seinämaaleilla suurin piirtein oikean värisiksi ja taidekaupasta ostetuilla taiteilijaväreillä sitten muutaman kerroksen lisää, jolloin tulisi oikea taideteos ja oikeat värisävyt! Taidekauppoja on joka kaupungissa eli ei kannata lähteä kauemmaksi hankkimaan nuita!

• Kotitaidemaalari

Kiitos oikein paljos vastauksistanne! Eiköhän ohjeillanne taulu synny!

• wsxdecrrr

Seinämaaleilla voi saada hyviä lopputuloksiakin - jos ne on akryylipohjasia niin niit voi jatkaa vedellä jolloin voi maalata monta kerrosta ja lopputulos on heleempi-
      Itse en lähtis canvakselle maalaamaan seinämaaleilla enkä muutamalla perusvärillä, jos haluaa monta, monta ohutta kerrosta päällekkäin niin et se lopputulos on todella intensiivinen olematta räikee ja sellanen kolmiulotteinen ja mahdollisuus lisätä koko hommaan pieniä vivahteita, niin suosittelen öljy- tai öljyakryylivärejä. Niit saa Clas Olssoniltakin ihan halvalla.

Itse en tosin pienehköö asuntoon mitään isoa seinämaalausta tekis....ja jos ne on tarkotettu ihan vaan seinämaaleiks niin se haju kestää asunnossa aika kauan.

Vähän maguaariasia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5183
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      550
      2633
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2352
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2220
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2007
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1535
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      127
      1241
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      899
    Aihe