Töölöstä valittamista(?)

mummumyy

Aloitetaanpas uusi valitus - ei kun siis - keskustelu aiheesta, että mitä hyvää ja pahaa Töölön sairaalassa/henkilökunnassa/kirurgeissa oikeasti on.

Aloitan omilla huomioillani:

-Henkilökunta on hyvin kiireistä ja pinna kireällä. Harvoin henkilökunnalta voi kuulla epäasialliselta kuulostavia tiuskaisuja. Itse suhtaudun aika tyynesti ihmisten tunteenpurkauksiin, mutta ymmärrän jos jotkut vetävät herneen nenäänsä.

-Asiat pitää vääntää rautalangasta ja kaikesta pitää pystyä kertomaan/kysymään hyvin yksityiskohtaisesti ja tarkasti.
Esim.1. Leikkausta edeltävillä käynneillä kirurgit eivät kerro mistään muusta, kuin mahdollisista komplikaatioista. Yleisluontoisella kysymyksellä "miten leikkaukseen pitäisi valmistautua" ei saa kuin yleisluontoisen vastauksen koskien vain lääkkeitä ja tupakkaa - Eli etsi netistä tietoa ensin, että tiedät mistä kysyä tarkentavia kysymyksiä. (Esim. Genitaalialueen pysyvästä karvanpoistosta ei mainita mitään, joka olisi kuitenkin olisi hoidettava, koska Töölön leikkausprosessiin ei kuulu karvatuppien poisto leikkausalueelta.)
Esim.2. korjausleikkauksen tarpeesta voi joutua puhumaan vaikka kuinka monta kertaa, että tajuavat mikä on vikana. Muuten vastaavat aina yleisluontoisesti kuinka "kaikki on hyvin."

-Virheellistä/epätarkkaa tietoa lääkäreiltä. Kaikki asiat kannattaa tarkistaa kahteen kertaan Töölöstä, mieluiten useammalta henkilöltä.
Esim. Kerroin kuinka olen samaan aikaan jonossa toiseenkin leikkaukseen, johon Töölön kirurgi vastasi, ettei se haittaa yhtään elleivät leikkaukset osu aivan päällekkäin. Sitten kuitenkin srs-leikkausta seuraavana päivänä minua käskettiin soittamaan ja siirtämään tämä toinen leikkaus vähintään kuukauden päähän. Muuten leikkauksilla olisi ollut kaksi viikkoa väliä.

-Myös Töölön ja Transpolin välillä ei tiedonsiirto toimi, ja Transpolin lääkärien sanomisiin kannattaa suhtautua niin, etteivät he itse asiassa tiedä mitään miten Töölössä toimitaan.
Esim. Transpolin lääkäri voi kertoa, kuinka Töölössä tehdään jokaiselle yksilöllinen leikkausratkaisu, mutta Töölössä leikkauksesta keskustellessa tulee selväksi, että he käyttävät vain yhtä leikkaustekniikkaa eikä ole pienintäkään varaa potilaskohtaisiin muutoksiin.

-Leikkausta edeltävät käynnit itsessään ovat aika ärsyttäviä. 'Matkusta toiselta puolelta Suomea, jotta voit jutella 5 minuuttia kirurgin kanssa, kun häneltä sattuu löytymään aikaa 5 tuntia sovitun ajan jälkeen.' (Kirurgit ovat kiireisiä - Tiedän - Ota kirja ja evästä mukaan.) Eli kaikki käynnit, jopa leikkausta edeltävänä päivänä ovat vain juttelua. (Ihan vain, ettei kannata odottaa mitään ihmeellistä, vain pieni ärsyttävä tekijä 'eikö näitä voisi hoitaa puhelimessa?')

-Töölössä on huono varautuminen yllättäviin kiputiloihin. Itselläni edipuraali ei toiminut, niin en saanut kuin "vähän buranaa," kunnes seuraavana päivänä epiduraalia yritettiin laittaa uudestaan paikalleen, jolloin vasta todettiin, ettei epiduraali onnistu minun selkärangallani, niin vasta tällöin minulle määrättiin kunnollinen kipulääkitys.

-Leikkaustulos on sitten tietenkin oma asiansa. Tätä painotetaan aina, että pitää olla realistiset odotukset lopputuloksesta. Tietenkin kun Töölön leikkaustuloksista ei ole mitään tietoa jaettu, niin eipä sitä osaa sitten asettaa realistisia odotuksia.
MtF-lopputuloksesta voin sanoa vain, ettei pyrkimys ilmeisesti ole edes luonnollisen näköiseen sukupuolielimeen, ja tähän kannattaa henkisesti varautua. Lopputuloksena on (todella) isot häpyhuulet, emätin, ja omassa 'kuopassaan:' klitoris ja virtsaputken suu. Pieniä häpyhuulia ei tehdä ollenkaan. Eli jos ei ole tällaista kuvausta kuullut ennen leikkaukseen menoa saattaa seurauksena olla vitutusta ja ahdistusta. (Niin myös minulla, kun siitä lopullisesta leikkaustuloksesta ei tosiaankaan saanut tarkempaa tietoa mitenkään.)

38

1928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgsdklhgsdklhg

      Niin kai tuo tiedon hankkiminen on yksilöllistä ja kaiken kokeminen. Itse olen kyllä saanut kaikkiin kysymyksiini vastauksen ja korjausoperaatioiden konsultaatiot ovat sujuneet mallikkaasti. Kunhan tietää mitä kysyä ja mitä voidaan tehdä, ei ole ongelmia ollut. Oma aktiivisuus ennen leikkauksia on tarpeen, että tietää kysyä kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Joka suuressa sairaalassa saa varautua odotukseen aikojen suhteen ja varsinkin Töölössä, vaikka omat odotusaikani ovat olleet maksimissaan polilla pari tuntia. Tuloksista saa tietoa kun osaa kysyä ja niitä vaatia. Itselläni epiduraali toimi varsin mainiosti ja lisää kipulääkettä sai jos oli tarvis. Hoitajat olivat todella mukavia ja varsinkin transhoitaja on asiansa osaava ja todella mukava, kiitos hänelle. Leikkaustekniikoita oli kyllä tarjolla, suosittelivat vain uusinta ja toimivinta tekniikkaa ja siihen itse päädyin. Itse olen tyytyväinen tulokseen enkä entiseen kaipaa. Omat kokemukseni ovat siis olleet vain positiivisia Töölön, kirurgien, hoitajien ja koko hoidon suhteen.

      • totinenko?

        parhaimmillaan ja vähimmällä pääsee kun hyväksyy oman sukupuolensa tai sitten.keskustellen oppii hyväksymistäkin!


      • ...............
        totinenko? kirjoitti:

        parhaimmillaan ja vähimmällä pääsee kun hyväksyy oman sukupuolensa tai sitten.keskustellen oppii hyväksymistäkin!

        Aivan oikein.

        Minäkin hyväksyin sukupuoleni ja hakeuduin transtutkimuksiin ja -hoitoihin. Nyt voinkin elää fyysisestikin omassa sukupuolessani.

        Toivotaan että sinäkin oppisit joskus hyväksymään että kaikki ihmiset eivät ole sellaisia kuin sinä haluat.


      • Töölön sairaalan

        henkilökunnalta saa täysin ala-arvoista kohtelua. Olen aina arvostanut asiallista kanssakäymistä ja sellaista olen muissa sairaaloissa saanut, mutta en Töölössä. Asia meni niin pitkälle, että jouduin viemään hoitoni tai hoitamatta jättämiseni eduskunnan oikeusasiamiehelle.


    • Enimmäkseen erilaill

      "Henkilökunta on hyvin kiireistä ja pinna kireällä."

      Mulla on eri kokemus. Kirurgia nyt ei paljon ennätä nähdä eivätkä hoitajatkaan jää rupattelemaan, mutta musta ei ollut mitenkään kiireinen tai hätäinen meininki, enkä huomannut että kellään olisi ollut pinna erityisen kireällä. Tiuskintaakaan ei kuulunut, yksi tyyppi oli vähän tekopirteä mutta ei sen pahempaa. Transhoitaja oli mainio kuten toinenkin kirjoittaja totesi.

      "Esim. Genitaalialueen pysyvästä karvanpoistosta ei mainita mitään, joka olisi kuitenkin olisi hoidettava."

      Miksi? Eiväthän karvoja jää sisäpuolelle tai muuten outoihin paikkoihin (ainakaan allekirjoittaneella, toivottavasti muillakaan).

      "Myös Töölön ja Transpolin välillä ei tiedonsiirto toimi, ja Transpolin lääkärien sanomisiin kannattaa suhtautua niin, etteivät he itse asiassa tiedä mitään miten Töölössä toimitaan."

      Totta, mutta mulle transpolilla sanottiinkin että he eivät tiedä leikkauksista sen enempää.

      "Leikkausta edeltävät käynnit itsessään ovat aika ärsyttäviä. 'Matkusta toiselta puolelta Suomea, jotta voit jutella 5 minuuttia kirurgin kanssa, kun häneltä sattuu löytymään aikaa 5 tuntia sovitun ajan jälkeen."

      Ihan samaa mieltä, vaikka en joutunut odottelemaan noin kauaa. Hyvä jos esikäyntiin on mahdollisuus jos niin haluaa, mutta kun kirurgit kerran ovat kiireisiä niin informaation jakaminen olisi paljon näppärämpää hoitaa jollain monisteella. En keksinyt käynneille muuta järkeä kuin että ovat jonkinlaisia sanity checkejä siltä varalta että leikattava on second opinionin jälkeen mennyt kilahtamaan. Eihän niillä edes tutkittu mitään.

      "Töölössä on huono varautuminen yllättäviin kiputiloihin."

      Eri kokemus. Toki pitäisi heidän varautua siihenkin ettei epiduraali toimi, mutta kumma jos ei sitten saanut kunnon mömmöjä heti. Jos epiduraalista huolimatta oli kipuja, ei annettu mitään buranaa vaan oksikodonia joka on tosi tehokasta. Hoitajat kyselivät onko kipuja, ja yhdelle huonetoverille, vanhemmalle rouvalle joka sanoi "Kyllä tämän kestää" tms. todettiin aika tiukkaan sävyyn että kipu kuormittaa ja hidastaa paranemista, pitää pyytää lääkettä tarvittaessa.

      "MtF-lopputuloksesta voin sanoa vain, ettei pyrkimys ilmeisesti ole edes luonnollisen näköiseen sukupuolielimeen, ja tähän kannattaa henkisesti varautua."

      Kurjaa jos tuli huono lopputulos. Itse olin tyytyväinen. Lopputulos sijottui aivan riittävän hyvin samalle jatkumolle cissien hässäköiden kanssa, en koe että alapään ulkonäköä tarvitsisi selitellä jos ei huvita. Isot häpyhuulet on tavallisen kokoiset, pienet häpyhuulet on.

      • lkjkjhk

        " "Esim. Genitaalialueen pysyvästä karvanpoistosta ei mainita mitään, joka olisi kuitenkin olisi hoidettava."

        Miksi? Eiväthän karvoja jää sisäpuolelle tai muuten outoihin paikkoihin (ainakaan allekirjoittaneella, toivottavasti muillakaan)."

        Mikäli oma kokemuksesi on aivan tuore, tekniikkaa on kehitetty edelleen. Olen ollut Töölössä joitakin vuosia sitten ja allekirjoitan leikkaustuloksesta aika ison osan aloittajan väittämistä. Minulla jäi karvoitusta häpyhuulien sisäpuolelle, sehän tietenkin riippuu siitä kuinka pitkälle peniksen varteen karvoitus on ulottunut. Kun valitin tästä lääkäreille, sain ohjeen että käytä Veettiä. Harkitsin kyllä ennen leikkaukseen menoa omaan laskuun laserepiloinissa käyntiä, mutta pelkäsin mahdollista arpeutumista joka olisi ollut haitaksi.

        "Isot häpyhuulet on tavallisen kokoiset, pienet häpyhuulet on."

        Tässähän tuo selitys tuli. Ilmeisesti Töölön lääkärit ovat kehitelleet leikkaustekniikkaansa edelleen ja nyt tehdään pienetkin häpyhuulet. Tai sitten leikkaus toteutetaan sen mukaan kuinka paljon on materiaalia käytettävissä. Pidempään antiandrogeenia käyttäneellä (tai kastroidulla) kivespussit ja penis on voinut kutistua niin paljon ettei tarvittavaa ihoa riitä pieniin häpyhuuliin.


      • mummumyy
        lkjkjhk kirjoitti:

        " "Esim. Genitaalialueen pysyvästä karvanpoistosta ei mainita mitään, joka olisi kuitenkin olisi hoidettava."

        Miksi? Eiväthän karvoja jää sisäpuolelle tai muuten outoihin paikkoihin (ainakaan allekirjoittaneella, toivottavasti muillakaan)."

        Mikäli oma kokemuksesi on aivan tuore, tekniikkaa on kehitetty edelleen. Olen ollut Töölössä joitakin vuosia sitten ja allekirjoitan leikkaustuloksesta aika ison osan aloittajan väittämistä. Minulla jäi karvoitusta häpyhuulien sisäpuolelle, sehän tietenkin riippuu siitä kuinka pitkälle peniksen varteen karvoitus on ulottunut. Kun valitin tästä lääkäreille, sain ohjeen että käytä Veettiä. Harkitsin kyllä ennen leikkaukseen menoa omaan laskuun laserepiloinissa käyntiä, mutta pelkäsin mahdollista arpeutumista joka olisi ollut haitaksi.

        "Isot häpyhuulet on tavallisen kokoiset, pienet häpyhuulet on."

        Tässähän tuo selitys tuli. Ilmeisesti Töölön lääkärit ovat kehitelleet leikkaustekniikkaansa edelleen ja nyt tehdään pienetkin häpyhuulet. Tai sitten leikkaus toteutetaan sen mukaan kuinka paljon on materiaalia käytettävissä. Pidempään antiandrogeenia käyttäneellä (tai kastroidulla) kivespussit ja penis on voinut kutistua niin paljon ettei tarvittavaa ihoa riitä pieniin häpyhuuliin.

        Oma kokemukseni on myös tuore, mutta niin, ehkä kyse on tosiaan siitä kuinka paljon materiaalia on leikattavaksi, tai sitten erot johtuvat jo ylempänä mainituista ''eri leikkaustekniikoista'... joka tosin on aika hämmentävä asia sillä minulle siis tosiaankin sanottiin, että on vain yksi leikkaustekniikka jota he käyttävät.


      • Enimmäkseen erilaill
        lkjkjhk kirjoitti:

        " "Esim. Genitaalialueen pysyvästä karvanpoistosta ei mainita mitään, joka olisi kuitenkin olisi hoidettava."

        Miksi? Eiväthän karvoja jää sisäpuolelle tai muuten outoihin paikkoihin (ainakaan allekirjoittaneella, toivottavasti muillakaan)."

        Mikäli oma kokemuksesi on aivan tuore, tekniikkaa on kehitetty edelleen. Olen ollut Töölössä joitakin vuosia sitten ja allekirjoitan leikkaustuloksesta aika ison osan aloittajan väittämistä. Minulla jäi karvoitusta häpyhuulien sisäpuolelle, sehän tietenkin riippuu siitä kuinka pitkälle peniksen varteen karvoitus on ulottunut. Kun valitin tästä lääkäreille, sain ohjeen että käytä Veettiä. Harkitsin kyllä ennen leikkaukseen menoa omaan laskuun laserepiloinissa käyntiä, mutta pelkäsin mahdollista arpeutumista joka olisi ollut haitaksi.

        "Isot häpyhuulet on tavallisen kokoiset, pienet häpyhuulet on."

        Tässähän tuo selitys tuli. Ilmeisesti Töölön lääkärit ovat kehitelleet leikkaustekniikkaansa edelleen ja nyt tehdään pienetkin häpyhuulet. Tai sitten leikkaus toteutetaan sen mukaan kuinka paljon on materiaalia käytettävissä. Pidempään antiandrogeenia käyttäneellä (tai kastroidulla) kivespussit ja penis on voinut kutistua niin paljon ettei tarvittavaa ihoa riitä pieniin häpyhuuliin.

        Näistä olisi varmaan hyvä kerätä tietoa jos jollakulla vaan olisi resursseja... Ja voisi olla hyvä kuulla lääkäriltä etukäteen juuri siitä, mitä mistäkin saa aikaiseksi, jos haluaa niin vaikka sitä omaa alapäätä tarkastellen. Kyllähän vähän oudoksutti, että kirurgi ei nähnyt alapäätä ennen kuin leikkauspöydällä.

        Leikkaus oli mulla tämän vuoden puolella, 1 v reilut kolme kuukautta lääkityksen aloittamisen jälkeen, moni on ymmärtääkseni ollut lääkkeillä pidempään.


      • on niitä
        lkjkjhk kirjoitti:

        " "Esim. Genitaalialueen pysyvästä karvanpoistosta ei mainita mitään, joka olisi kuitenkin olisi hoidettava."

        Miksi? Eiväthän karvoja jää sisäpuolelle tai muuten outoihin paikkoihin (ainakaan allekirjoittaneella, toivottavasti muillakaan)."

        Mikäli oma kokemuksesi on aivan tuore, tekniikkaa on kehitetty edelleen. Olen ollut Töölössä joitakin vuosia sitten ja allekirjoitan leikkaustuloksesta aika ison osan aloittajan väittämistä. Minulla jäi karvoitusta häpyhuulien sisäpuolelle, sehän tietenkin riippuu siitä kuinka pitkälle peniksen varteen karvoitus on ulottunut. Kun valitin tästä lääkäreille, sain ohjeen että käytä Veettiä. Harkitsin kyllä ennen leikkaukseen menoa omaan laskuun laserepiloinissa käyntiä, mutta pelkäsin mahdollista arpeutumista joka olisi ollut haitaksi.

        "Isot häpyhuulet on tavallisen kokoiset, pienet häpyhuulet on."

        Tässähän tuo selitys tuli. Ilmeisesti Töölön lääkärit ovat kehitelleet leikkaustekniikkaansa edelleen ja nyt tehdään pienetkin häpyhuulet. Tai sitten leikkaus toteutetaan sen mukaan kuinka paljon on materiaalia käytettävissä. Pidempään antiandrogeenia käyttäneellä (tai kastroidulla) kivespussit ja penis on voinut kutistua niin paljon ettei tarvittavaa ihoa riitä pieniin häpyhuuliin.

        karvoja on cisnaisillakin häpyhuulten sisäpuolella joten on sulla aidot häpyhuulet.


    • DIY kastraatio

      Töölön kirurgi ei suostu edes keskustelemaan leikkaushoidoista jos henkilö on masentunut. Helsingin nykyisen psykiatrin Holman mukaan kiveksien poistokaan ei ole mahdollista ennen kuin masennus on hoidettu, koska helsingin alueelta ei löydy yhtään urologia muualta kuin töölöstä joka suostuisi kyseisen operaation suorittamaan. Holman käytös oli muutenkin ammattitaidotonta. Hänen tietämyksensä transhoidoista oli olematonta. Hän muunmuassa kutsui kivesten poistoa plastiikkakirurgiseksi operaatioksi ja korotti ääntään masennutestin aikana "älä sinä ala minulle kaunistelemaan vastauksia", eikä hän muutenkaan Ollut perehtynyt potilastietoihini.

      Joten suoritinpa itse tämän stressaavan ja ison "plastiikkakirurgisen" operaation itse. Eli naiselta ei suostuta korjaamaan selviä epämuodostumia ellei hän ole henkisesti täysin kunnossa, mikä on mielestäni ristiriitaista koska kyseiset elimet aiheuttavat stressiä, eikä testo blokkaajatkaan toimi 100%, ja ne ovat muutenkin pitkään käytettynä vaarallisia. Näin meillä Suomessa toimii päätäntävalta omasta kehosta.

      • mummumyy

        Rankkaa ja hiton omituista. Itse kyllä olen masentunut ja pääsin leikkaukseen. Varmistelivat vain Töölössä moneen kertaan, että käyn aktiivisesti terapiassa myös leikkauksen jälkeen.

        Tästä Holmasta en osaa mitään sanoa muuta kuin omituista käytöstä häneltä. Itse aikoinaan piti kaunistella omaa olotilaa 'kuinka ahdistus on alkanut terapian myötä vähenemään' ja jätin itsetuhoisuuden täysin mainitsematta, että sain lopulta puollon leikkaukseen.


      • Minulla on jo kaksi
        mummumyy kirjoitti:

        Rankkaa ja hiton omituista. Itse kyllä olen masentunut ja pääsin leikkaukseen. Varmistelivat vain Töölössä moneen kertaan, että käyn aktiivisesti terapiassa myös leikkauksen jälkeen.

        Tästä Holmasta en osaa mitään sanoa muuta kuin omituista käytöstä häneltä. Itse aikoinaan piti kaunistella omaa olotilaa 'kuinka ahdistus on alkanut terapian myötä vähenemään' ja jätin itsetuhoisuuden täysin mainitsematta, että sain lopulta puollon leikkaukseen.

        kertaa ollut psykiatrin puolto leikkaukseen ja olen täysin terve enkä ole vieläkään päässyt leikkaukseen.


      • ciannali
        Minulla on jo kaksi kirjoitti:

        kertaa ollut psykiatrin puolto leikkaukseen ja olen täysin terve enkä ole vieläkään päässyt leikkaukseen.

        Siellä on kolme leikkaavaa kirurgia. Pyydä lähete jollekin muulle niistä jos on henkilökohtaisia ongelmia yhden niistä kanssa.


      • Minulla on ongelmia
        ciannali kirjoitti:

        Siellä on kolme leikkaavaa kirurgia. Pyydä lähete jollekin muulle niistä jos on henkilökohtaisia ongelmia yhden niistä kanssa.

        koko sairaalan henkilökunnan kanssa. Jos ongelma olisi asiallisesti ratkaistavissa niin tuskinpa olisin viemyt asiaa eduskunnan oikeusasiamiehelle.

        Jos lääkärit haluavat ongelmia itselleen, niin sitä saavat mitä tilaavat. Luulisi, että lääkärit eivät halua itselleen ihmisoikeusrikos tuomiota.


      • 4+5
        Minulla on ongelmia kirjoitti:

        koko sairaalan henkilökunnan kanssa. Jos ongelma olisi asiallisesti ratkaistavissa niin tuskinpa olisin viemyt asiaa eduskunnan oikeusasiamiehelle.

        Jos lääkärit haluavat ongelmia itselleen, niin sitä saavat mitä tilaavat. Luulisi, että lääkärit eivät halua itselleen ihmisoikeusrikos tuomiota.

        Eivätkä saa. Eiköhän aikanaan selviä että ovat toimineet aivan asianmukaisesti.


      • Lääkärit ovat
        4+5 kirjoitti:

        Eivätkä saa. Eiköhän aikanaan selviä että ovat toimineet aivan asianmukaisesti.

        toimineet enemmän kuin asiattomasti. Hoitoni loppui yhden perättömän puhelin soiton takia. Henkilö jota asia koski on jo ilmoittanut, että kyseessä oli väärinkäsitys. Miksi hoitoni ei siitä huolimatta jatku?


      • 3+4
        Lääkärit ovat kirjoitti:

        toimineet enemmän kuin asiattomasti. Hoitoni loppui yhden perättömän puhelin soiton takia. Henkilö jota asia koski on jo ilmoittanut, että kyseessä oli väärinkäsitys. Miksi hoitoni ei siitä huolimatta jatku?

        Ei siis johtunut siitä vaan jostain muusta syystä.


      • Ei ole mitään
        3+4 kirjoitti:

        Ei siis johtunut siitä vaan jostain muusta syystä.

        muuta syytä, kuin tuo perätön ilmianto. Koko ajan vaan hössötetään tuosta uhkaamisesta jonka kyseinen henkilö Töölön sairaalasta on jo perunut. Tämä henkilö on jo ilmoittanut, että kyseessä oli varmasti väärinkäsitys


      • C.S.
        Ei ole mitään kirjoitti:

        muuta syytä, kuin tuo perätön ilmianto. Koko ajan vaan hössötetään tuosta uhkaamisesta jonka kyseinen henkilö Töölön sairaalasta on jo perunut. Tämä henkilö on jo ilmoittanut, että kyseessä oli varmasti väärinkäsitys

        Jankuta vielä vähän, ei ihan mennyt kaikille perille.


      • valivalivalivali...
        Ei ole mitään kirjoitti:

        muuta syytä, kuin tuo perätön ilmianto. Koko ajan vaan hössötetään tuosta uhkaamisesta jonka kyseinen henkilö Töölön sairaalasta on jo perunut. Tämä henkilö on jo ilmoittanut, että kyseessä oli varmasti väärinkäsitys

        Jos ilmianto on perätön, niin mikset hommaa perällistä?


      • he he
        C.S. kirjoitti:

        Jankuta vielä vähän, ei ihan mennyt kaikille perille.

        Perjantai-ilta, joko on Cis S:llä drinkki kädessä?


      • C.S.
        he he kirjoitti:

        Perjantai-ilta, joko on Cis S:llä drinkki kädessä?

        Todellakin on drinkki kädessä, kohta rakastajattaren kanssa baanalle!


      • Sinulla C.S ei
        he he kirjoitti:

        Perjantai-ilta, joko on Cis S:llä drinkki kädessä?

        koskaan mikään mene perille. Ei juoppo mitään ymmärrä.


      • Vai ongelmia
        Minulla on ongelmia kirjoitti:

        koko sairaalan henkilökunnan kanssa. Jos ongelma olisi asiallisesti ratkaistavissa niin tuskinpa olisin viemyt asiaa eduskunnan oikeusasiamiehelle.

        Jos lääkärit haluavat ongelmia itselleen, niin sitä saavat mitä tilaavat. Luulisi, että lääkärit eivät halua itselleen ihmisoikeusrikos tuomiota.

        Kas kummaa!!!


      • Pelkkää vikaa
        Minulla on ongelmia kirjoitti:

        koko sairaalan henkilökunnan kanssa. Jos ongelma olisi asiallisesti ratkaistavissa niin tuskinpa olisin viemyt asiaa eduskunnan oikeusasiamiehelle.

        Jos lääkärit haluavat ongelmia itselleen, niin sitä saavat mitä tilaavat. Luulisi, että lääkärit eivät halua itselleen ihmisoikeusrikos tuomiota.

        Sinulla on siis ongelmia kaikkien Töölön lääkärien ja sairaalan muunkin henkilökunnan kanssa? Niin ainakin voi viestistäsi selvästi lukea.

        Ja vika on siis näissä kaikissa muissa, sinun otsesi ollessa täysin viaton?


      • Miten se kaikkien
        Pelkkää vikaa kirjoitti:

        Sinulla on siis ongelmia kaikkien Töölön lääkärien ja sairaalan muunkin henkilökunnan kanssa? Niin ainakin voi viestistäsi selvästi lukea.

        Ja vika on siis näissä kaikissa muissa, sinun otsesi ollessa täysin viaton?

        kanssa halutaan ymmärtää. Tuskin edes kaikkia henkilökuntaan kuuluvia edes tapasin. Tiedätkö mitä tarkoittaa perätön ilmianto? Jos et tiedä, niin voin kertoa, että se on sellaista jossa joku vieras ihminen soittaa ja velehtelee ihmisestä perättömiä asioita.
        Olen täysin syytön tapahtuneeseen, enkä edes tiedä kuka tuo soittaja oli.


      • ällistynyt

        "Helsingin nykyisen psykiatrin Holman mukaan kiveksien poistokaan ei ole mahdollista ennen kuin masennus on hoidettu, koska helsingin alueelta ei löydy yhtään urologia muualta kuin töölöstä joka suostuisi kyseisen operaation suorittamaan.............
        Joten suoritinpa itse tämän stressaavan ja ison "plastiikkakirurgisen" operaation itse."

        Siis mitä?! Oletko oikeasti itse poistanut kiveksesi? Miten teit sen? Katsoitko mallia jostain kirurgisesta oppaasta tai nettivideosta? Miten hillitsit kivun? Käytitkö jotain puudutusta vai" jäädytitkö" kiveksesi ennen operaatiota? Menitkö päivystykseen operaation jälkeen? Jos menit niin miten siellä suhtauduttiin?


    • kiitokset_töölöön

      erittäin ystävällistä, lämminhenkistä ja asiallista henkilökuntaa (anestesialääkäri poikkeus). Monet henkilökuntaan kuuluvista lähestyi potilaita yksilötasolla, eikä sinä samana harmaana potilasmassana.
      kipulääkettä sain aina, jos vaan pyysin, yleensä jo ennen kun ehdin edes pyytää.
      leikkaava kirurgi kyseli omia toiveitani leikkaustavan/haavojen suhteen
      leikkaustulos ( siis ftm rintakirurgia) oli todella onnistunut omasta mielestäni.
      lähtiessäni minut ohjeistettiin erittäin hyvin ja yksilökohtaisesti sairasloman ajalle.

      Minulla ei ole omasta leikauksestani mitään valitettavaa noin niinkun yleisellä tasolla, ainoastaan anestesialääkäri oli täysi mulkku, mutta niitähän nyt mahtuu varmasti jokaiseen sairaalaan ym.

      - etukäteen täytettävä kysely, omista ruokailutoiveista sairaalassa. Tämän kyselyn täyttäminen on täysin turhaa, sillä sama ateria viskataan kaikille naaman eteen, oli sitten raksittanut ruokajuomaksi maidon tai veden.

      • Enimmäkseen erilaill

        Joo, en tiedä oliko mulla sama anestesialääkäri, mutta hän ei ollut mikään ilopilleri.

        Ruoasta mulla on taas eri kokemus. Etukäteen mietin, kannattaako kirjoittaa ruokavalioon vegaani, tietääkö lapun käsittelijä mitä se tarkoittaa ja välittääkö... Kyllä kannatti, oli tosi hyvät ja asianmukaiset muonat. Jonkun kerran eivät muistaneet ja tarjosivat jogurttia tms., mutta kun muistutti niin heti sai mitä tilasi.

        Mutta kahvi on karmeaa!


      • kiitokset_töölöön
        Enimmäkseen erilaill kirjoitti:

        Joo, en tiedä oliko mulla sama anestesialääkäri, mutta hän ei ollut mikään ilopilleri.

        Ruoasta mulla on taas eri kokemus. Etukäteen mietin, kannattaako kirjoittaa ruokavalioon vegaani, tietääkö lapun käsittelijä mitä se tarkoittaa ja välittääkö... Kyllä kannatti, oli tosi hyvät ja asianmukaiset muonat. Jonkun kerran eivät muistaneet ja tarjosivat jogurttia tms., mutta kun muistutti niin heti sai mitä tilasi.

        Mutta kahvi on karmeaa!

        Mulle anestesialääkäri(nainen) sanoi leikkauspöydällä, kun mua jännitti jonkun verran, että "sähän olet tähän leikkaukseen halunnut" - vähän kuin en olisi saanut jännittää yhtään kyseistä operaatiota. Kumminkin eka kertalainen olin nukutusasioissa, niin todella turha kommentti.


      • hyvää ruokahalua

        osannut mainita tuosta ruoka-asiasta? Virheitä varmasti käy kun on satoja eri potilaita ruokittavana eri toiveineen. Mainitsemalla virheestä olisi asia korjaantunut ja vaikka olisi valinnut kahvin saa sen vaihdettua teeksi kunhan vaan osaa suunsa avata.


      • anestesialääkärini
        kiitokset_töölöön kirjoitti:

        Mulle anestesialääkäri(nainen) sanoi leikkauspöydällä, kun mua jännitti jonkun verran, että "sähän olet tähän leikkaukseen halunnut" - vähän kuin en olisi saanut jännittää yhtään kyseistä operaatiota. Kumminkin eka kertalainen olin nukutusasioissa, niin todella turha kommentti.

        oli mukava nainen ja toivotteli vain hyviä unia. Mua ei kyllä jännittänyt yhtään vaan olin todella rento ja rauhallinen. Pitkä oli anestesiakin kun oli grs kyseessä ja kaikki sujui hyvin.


    • sarastus8888

      Hoitajana voin sanoa, että työn kuormittavuus on hyvin vaihtelevaa päivystyssairaalassa. Päivä voi näyttää aluksi seesteiseltä ja "helpolta" sitä ei kannata sanoa kuitenkaan edes ääneen, koska toisena hetkenä voi potilaita tulla sisään ovista ja ikkunoista. Potilailla on paljon pyyntöjä ja toiveita, jotka ovat ymmärrettäviä ja niitä haluisi toteuttaa, mutta kiireisinä hetkinä joutuu priiorisoimaan akuuteimmat tilanteet alta pois.
      Toivottavaa on, että potilaat esittävät toiveitaan, mutta toivoisi heiltä myös ymmärrystä ja jonkinlaista "tilannetajua" siihen, minkälaisia toiveita esittävät. Jos toiveet ovat tyyliin "appelsiinimehua lasi, kiitos" voi hoitajan pinna olla melko kireä, jos samaan aikaan antibiootit ovat myöhässä, potilas juuri tippunut lattialle, toinen potilas pitäisi viedä teho-osastolle huonon tilansa vuoksi, lääkäriin pitäisi ottaa yhteyttä, kipulääke pitäisi viedä eri muodoissa 4 eri potilaalle ja puhelin soi. Kaikkea toki yrittää tehdä parhaansa mukaan, mutta ihmisen muistikin on rajallinen niin toivoisi jonkinlaista inhimillistä ymmärrystä jos jokin asia unohtuu...Eli jos vaikka ruokajuoma on väärä siitä kannattaa muistuttaa.(:

    • Oma_ruoka_Töölössä

      "Hoitajana voin sanoa, että työn kuormittavuus...
      ... niin toivoisi jonkinlaista inhimillistä ymmärrystä jos jokin asia unohtuu...Eli jos vaikka ruokajuoma on väärä siitä kannattaa muistuttaa."

      Eivät hoitajat sitä ruokaa tee, eivätkä käsittele erikoisruokavaliolappuja. Keittiössä ei ole yhden yhtäkään hoitajaa.

      • Vähän_eri_asia

        Tuo nimimerkki sarastus8888 kertoi vähän asian sivusta. Tässä ketjussa on keskusteltu HYKS:n Töölön sairaalan plastiikkakirurgisesta osastosta ja sen henkilökunnasta ja kyseinen osasto ei ole päivystysosasto. Kyllähän tuollakin osastolla on kiirettä, mutta tilanteet eivät ole niin akuutteja ja kiireellisiä kuin tuossa kolmisen vuotta vanhassa viestissä on kerrottu. Omalta osaltani olen saanut hyvää hoitoa Töölön plastiikkakirurgisella osastolla, mutta myönnettäköön että huonetoverini sai vähän ynseää kohtelua koska kohteli hoitajia inhottavasti.


    • maidonturvottama

      Kaikki muu oli OK, mutta ruoka oli jatkuvasti laktoosipitoista ja juomana maitoa.
      Ennakkotiedoissa oli selvästi laktoosi-intoleranssi. Huomautin asiasta useasti ja pyysin mehua tai vettä, en saanut hoonosoomi ruonjakajilta, hoitajilta sain. Luvattiin monesti että asia korjataan, mutta eipä korjattu. Aina sitä maitoa ja maitotuotteita lätkäistiin eteen. Olisi edes hylaa ollut.

      • Hyvin_paikattu

        Sittenhän sait hyvän palvelun osastolla kun hoitajat paikkasi keittiön ja laitosapulaisten mokat.

        Ruokavaliolista menee keittiölle ja dieettiruoka pitäisi olla omana annoksenaan ja nimellä varustettuna. Juomat kylläkin annostellaan vasta osastolla. Ilmeisesti laitosapulaiset eivät halliinneet lukemistakaan täysin.


    • leikkausproblema

      Terve haluaisin tietä jos joku muu kuin minulla on ollut ongelmia lopputulokseen leikkaus????? ?

      täällä on minun sähköpostini jos joku haluaa kirjoittaa minua, [email protected]

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe