TYÖMARKKINATUKI

Järjetön laki

Kun lapsi asuu kotona armeijan jälkeen eli on kaksikymmppinen.Vaikuttaako vanhempien tulot kuinka vanhaan asti.Mikä on se ikä jolloin saa täyden työmarkkinatuen.Hulluahan on se että olet aikuinen mutta muka aina lapsi.

14

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelan sivut

      Tietääkseni se vaikutta koko ajan eikä vain tiettyyn ikään asti, jos asut kotona niin et saa täyttä työmarkkinatukea. Kelan sivuilla on asiasta varmaan tietoa.

      • SELMO

        ELI AJETAAN ULOS HETI KUN ON TÄYSIKÄINEN NIIN SAA ASUMISTUET JA MUUT


    • looop

      Maksaako se kaksikymppinen sitten itse ruokansa, vessapaperinsa, hammastahnansa ja kaikki muut perustarvikkeet? Monesti se nyt vaan on niin, että vanhemmat kustantavat edelleen, jolloin toimeentulemisen kannalta työmarkkinatuen täysimääräisyys ei ole mikään välttämättömyys.

      No mitä tulee kotona asumiseen, niin Kelan sivuilta löytyy nämä tiedot:

      "Vanhempien tulot eivät vaikuta työmarkkinatukeesi, jos olet täyttänyt työssäoloehdon. Työmarkkinatuki voidaan maksaa ilman vähennystä myös, jos pystyt luotettavasti osoittamaan, etteivät vanhemmat tue sinua taloudellisesti.

      Työllistymistä edistävien palvelujen ajalta työmarkkinatuki maksetaan täysimääräisenä myös vanhempiensa taloudessa asuvalle."

    • Asunnoton VVA

      No minkä takia se muuti kirjoille takas kotiin?

      Suomen irtolaislaki on kumottu jo ajat sitten,
      ei sen oo pakko olla kirjoilla yhtään missään.

      Se voi olla kirjoilla "vailla vakinaista asuntoa".

      Sillon se saa ne tuet koska ei "asu" kotona.

      Miksi olette typeriä?

    • Kasva aikuiseks

      Ja huom! PUOLISON tulot EIVÄT vaikuta sen työmarkkinatukeen, vaikka vanhempien tulot vaikuttavatkin (epäloogista joo muttei mihinkään työkkärin, Kelan tai sossun juttuun voi maalaisjärjellä päätellä yhtään mitään, kun ei niissä koskaan olekaan mitään järkeä!)

      Eli jätkä voi muuttaa jonkun muijan (tai jopa jätkän) luo, niin se saa täyden tuen.

      Eikö sillä jo tossa iässä oo ketään muuta kun oma mamma?

      Armeijanhan piti tehdä mammapojista miehiä ;)

      • TYHMÄ LAKI

        Nyt olikin kyse epäkohdasta miksi on tälläinen tarveharkinta.Eikö jokaisella täysikäisellä ihmisellä ole omat menot ja kulut.Ei ole ihme että on kusetusta silleen että kirjat on muualla missä oikeesti asuu.Miksi vanhempien pitäisi maksaa täysikäisen lapsen vessapaperit.Toisekseen kela ei maksa täyttä tukea paitsi jos on tällä niinsanotulla lapsella velkoja.


    • soitappa kelaan

      EIkös tarveharkinta poistettu tämän vuoden alusta ? Siitähän oli ihan tiedotteet työkkärin ja kelan sivulla

      • Lapseenvaikuttaa

        KOSKEE AINOASTAAN PUOLISON TULOJEN OSALTA EI TARVEHARKINTAA


    • Asunnoton luuseri

      "Vailla vakinaista".... eikös se tarkoita sitä,että on PosteRestantssa kirjat? Ja tämä taas estää työttömyysetuuden ja ainakin toimeentulotuen saannin. Ja minne kuulut lääkäriin jos olet vailla vakinaista?Minne kouluun lapset menevät?

      • Ei se mitään estä

        Eipäs estä, olethan sen kunnan asukas jonka Poste Restante osoite on.

        Sinne sitten vaan lääkäriin. Ainakin Tampereella saa nykyään valita itse mihin arvauskes..anteeks terveyskeskukseen menee.

        Ja mikkä ihmeen lapset? Eikai sillä mammanpoika inttipojalla ole mitään lapsia kun se asuu vielä äitin helmoissa?

        Mutta ihan sama mulle, tehkää typeränä niinkuin itse haluatte.


    • aerwer

      Mulla lukee että saan työmarkkinatukea ilman tarvehankintaa 180pv. Asun puolison kanssa. Tämän jälkeen muuttuu tarvehankintaiseksi? No sama tuo, katkee ne tuet joka tapauksessa, kun en suostu aktivointitoimenpiteisiin ja tietääkseni se haastis tulee kun on työmarkkinatuella ollu 8 kk.

      • Taskuraha

        Mä oon elänny työmarkkinatuella 5 vuotta nyt vihdoin löytyi työ kunhan vaan voisin olla siellä, just ollu rauhas kuume ja nyt pitää ottaa iisisti ei saa rasittaa itteä 6 viikkoon ja mulla on askas työ joten pitää kai olla kotona sit on niin vähän vuoroja kun on niin rauhallista just nyt


    • Taskuraha

      Ett saa ikinä täyttä työmarkkinatukea kun asut kotona saat päivässä vaivaiset 12.60 käteen päivässä se tekee 259.44€ kuussa ne ottaa ensiks verot joka kaikille 20% tai vähän yli ja 50% koska sut kotona eli ne ottaa sulta ja multa 70% täydestä päivärahasta ja saat ite 30% päivärahasta on se naurettavaa ja mulla on auto myös

      • tarkistakaaomajuttunne

        Voit saada osan toimeentulotukea siihen noin 100e jos olet aikuinen olet eri ruokakuntaa vaikka asutkin kotona.Olisko 300 euroo ylikin joka pitää jäädä sulle nettona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe